۱۵ تصویر تاریخی کمیاب !

۱۵ تصویر تاریخی کمیاب !

۱- کودکانی برای فروش: تصویر اول، موقعیت دردآور فروش کودکان را نشان می‌دهد. مادری که مجبور به فروش ۴ فرزندش شده، صورت خود را از دوربین پنهان کرده است. او در حیاط خانه‌اش آگهی “فروش ۴ کودک” را گذاشته است. البته چه‌بهتر می‌بود اگر می‌شد این کودکان به فرزندی قبول می‌شدند.

1-w900-h600

۲- داستان تصویری از روی جلد آلبوم موسیقی: به‌دقت و از نزدیک به این عکس نگاه کنید، تصویر گروه معروف بیتلز Beetles را نشان می‌دهد که در جهت عکس از عرض خیابان عبور می‌کنند. این تصویر بر روی جلد آلبوم معروف آن‌ها با عنوان Abby Road نمایش داده شد. این کار تنها یکی از خلاقیت‌های زیرکانه بیتلز برای فروش بیشتر آلبوم‌هایش بوده است.

2-w900-h600

۳- من یک رؤیا دارم: مارتین لوترکینگ که شعار معروفش “من یک رؤیا دارم”بود. وی همواره باور بر قدرت کلام داشت، در این تصویر مشغول خارج کردن صلیب سوخته‌ای از مقابل حیاط خانه‌اش است. پسر کوچک او نیز در این عکس دیده می‌شود که به سمت دیگری نگاه می‌کند. برخی از مردم، چندان تحت تأثیر باورهای کینگ درارتباط با حقوق مدنی نبودند.

3-w900-h600

۴- دلقک‌بازی: ممنون از ویلارد اسکات Willard Scott که با تصویری خاص و رنگی، زنجیره معروف همبرگر مک‌دونالد Ronald McDonald، را به جهان معرفی کرد. او اکنون کارشناس محبوب هواشناسی در امریکاست. اگر به تصویر به‌دقت نگاه کنید، دلقک‌های کنونی به‌جای لیوان، یک توپ قرمز را روی بینی‌شان قرار می‌دهند.

4-w900-h600

۵- مقابل کاخ سفید:  تصویر بیل و هیلاری کلینتون Bill and Hillary Clinton در سال ۱۹۷۵ میلادی را ملاحظه می کنید که روی چمن‌های دانشکده والیبال بازی می کردند و لحظاتی را مشغول استراحت هستند. به نظر می‌رسد که هیلاری رؤیاهای بزرگی را در سر می‌پروراند. شاید او رؤیای چمن‌های کاخ سفید را از سر می‌گذراند، شاید …

 

5-w900-h600

۶- غرش معروف کمپانی MGM: نور، صدا، حرکت! لحظه طلایی و باارزش گرفته‌شدن این عکس توسط دو عکاس شجاع را می‌بینید که در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به شیر قرارگرفته‌اند. شهرت این عکس تا حدی است که در تمامی فیلم‌های استودیو MGM دقیقا همین عکس دیده می‌شود.

6-w900-h600

۷- تایم اسکوئر Time Square: تصویر میدان Time Square در شهر نیویورک ایالات‌متحده امریکا را می‌بینید که در سال ۱۹۱۱ میلادی (۱۲۹۰ هجری شمسی) تصویربرداری شده است. این عکس گواهی بر زیبایی کنونی این میدان نیز هست.

7-w900-h600

۸- “بر خواهم گشت”: این عکس تصویر آرنولد شوارتزنگر، زمانی که رسماً شهروندی امریکا را می‌گیرد نشان می‌دهد. وی خودش را داخل پرچم امریکا پیچیده است. آیا این پیش‌بینی بر انجام فعالیت‌های سیاسی او در آینده بود؟ بله، چراکه او بازگشت.

8-w900-h600

۹- دوچرخه ای تمثیلی: در تصویر زیر که در سال ۱۹۵۰ میلادی گرفته شده است، کودکی سوار بر دوچرخه معروف کمپانی Schwinn را می بینیم. (کمپانی The Schwinn Bicycle Company در سال ۱۹۸۵ و توسط مهندسی آلمانی الاصل با نام Ignaz Schwinn طراحی و در شیکاگو تاسیس شد.Schwinn در طول قرن بیستم میلادی از قدرترین سازندگان دوچرخه در ایالات متحده به شمار می آمد). فرهنگ داشتن دو اتومبیل در گاراژ هر شهروند امریکایی به خوبی در تصویر دیده می شود.

9-w900-h600

۱۰- الویس پریسلی Elvis Presley ستاره‌ای که هم خواننده و هم بازیگر بود. ازجمله فیلم‌هایی که او در آن ایفای نقش کرده بود می‌توان به Harum Scarum اشاره کرد.

10-w900-h600

۱۱- میز یک نابغه: آلبرت انشتین Albert Einstein با مطرح ساختن نظریه معروف نسبیت (Theory of Relativity) یکی از شناخته‌ترین دانشمندان علم فیزیک به شمار می‌رود. این تصویر، وی را پشت میز کارش در شهر نیوجرسی نشان می‌دهد و درست در روز مرگش یعنی ۱۵ آوریل سال ۱۹۵۵ گرفته‌شده است.

11-w900-h600

۱۲- زمان نوشیدن چای: تصویر زیر جان اف کندی John F. Kennedy رئیس‌جمهور اسبق امریکا نشان می‌دهد که در کاخ سفید به همراه دخترش کارولینا مشغول نوشیدن چای هستند..

12-w900-h600

۱۳- سر التون جان Sir Elton John: التون جان خواننده مطرح سبک راک که قلوب بسیاری از هواداران خود را با آهنگ‌های دلنوازش تسخیر کرده در این تصویر با شمایل و لباسی خاص دیده می‌شود.

13-w900-h600

۱۴- روز مرا بساز! : تصویر کلینت ایستوود Clint Eastwood هنرپیشه خوش‌تیپ و  بااستعداد هالیوود را در جوانی ملاحظه می کنید. این عکس در سال ۱۹۶۴ میلادی و دریکی از خیابان‌های شهر رم گرفته شده است. این هنرپیشه پرکار همیشه به سخت‌کوشی شهرت داشته است.

14-w900-h600

۱۵-  شانس ۷۰۰ ام:  بیب راث Babe Ruth که در زمان خودش شهرت فراوانی داشت، باعث شد که کمپانی کندی بار candy bar به اسم او نام‌گذاری شود. این تصویر زمانی گرفته شد که او ۷۰۰ ام ضربه از ضربه‌های معروف خود را در شهر نیویورک به توپ زد.

15-w900-h600

 

 

منبع: STAR FLUFF
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • حامد تیر ۲۷, ۱۳۹۵

    سلام خیلی جالب بود ولی یه اشتباه تایپی داشتید درستش کنید در مورد زمان مرگ انیشتینه سال ۱۹۵۵ نه ۱۹۹۵

    • سارا تیر ۲۷, ۱۳۹۵

      درود به شما و سپاس … تصحیح شد.