راهنمای درخواست اینترنتی ویزای گردشگری استرالیا

راهنمای درخواست اینترنتی ویزای گردشگری استرالیا

بعد از ارائه راهنمای عملی گام به گام درخواست اینترنتی روادید گردشگری سوئد که از جمله پر مخاطب ترین روادیدهای منطقه شنگن برای سفر هموطنان به سرزمین های سرد شمالی قاره سبز است، بر آن شدیم تا امروز به معرفی شیوه های دریافت روادید گردشگری اینترنتی استرالیا در تهران بپردازیم.

با ما همراه باشید.

روادید اینترنتی و جادوی فناوری

درخواست روادید، پرداخت هزینه های سفارت و گرفتن وقت از سفارت خانه های مختلف دنیا به خصوص در تهران، با قابلیت های فناوری اطلاعات بسیار آسان شده است. حتی کسانی که وقت اینترنتی می گیرند و هزینه سفارت را اینترنتی پرداخت می کنند، وقت زودتری در اختیار آنان قرار گرفته و فرآیند صدور روادید را سریع تر و راحت تر طی می کنند.

در حال حاضر، اکثر سفارت خانه ها در سراسر دنیا، دارای پرتال اینترنتی چند زبانه هستند تا متقاضیان سفر به کشور های گوناگون، بتوانند در کشور خود و از طریق درگاه های تعبیه شده، درخواست های خود را وارد و سپس نسبت به درخواست روادید و دعوت به روز مصاحبه در صورت نیاز، اقدام کنند.

سفارت استرالیا در تهران نیز مدت مدیدی است که همچون سفارت آلمان و فرانسه در تهران، به واسطه هجوم ده ها هزار ایرانی مشتاق به تحصیل و مهاجرت و زندگی در این کشور، درگاهی را اختصاص داده تا متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به سفارت این کشور در میدان آرژانتین تهران نداشته باشند و به راحتی قادر به انجام امور مربوطه به صورت آنلاین باشد.

نگاهی به درگاه سفارت استرالیا

سایت سفارت استرالیا در تهران در این نشانی اینترنتی قرار دارد. این سایت به زبان انگلیسی، به راحتی همه نیازهای اطلاعاتی متقاضیان را پوشش داده و در واقع با مطالعه کامل و دقیق این پرتال، می توان برای انجام امور مهاجرتی و تحصیلی و درخواست روادید اقدام کرد.

سفارت استرالیا در تهران، اخیرا در شبکه محبوب اینستاگرام نیز صفحه ای رسمی راه اندازی کرده که در  این درگاه  در دسترس است و البته برای کارهای روادید و مهاجرت و این گونه مسایل کاربرد ندارد اما بعضا اخبار سفارت را بازگو می کند.

سایت سفارت استرالیا از ۷ بخش اصلی و ده ها بخش فرعی تشکیل شده است که ابتدا درباره بخش های اصلی صحبت می کنیم:

۱- بخش معرفی سفارت

در این قسمت، شما می توانید درباره سفارت استرالیا در تهران، روابط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و حتی فرصت های اشتغال در این مجموعه، اطلاعات مربوط را کسب کنید. توصیه میکنیم در صورتی که قصد تعامل با این سفارت را دارید، حتما اطلاعات این بخش را مرور کنید. مرور این بخش برای کسانی که به دنبال فعالیت اقتصادی، علمی، تجاری و آگاهی از ظرفیت های دیپلماتیک دو کشور هستند توصیه می شود.

۲- بخش استرالیایی ها

این بخش مربوط به استرالیایی های مقیم تهران است.

۳- بخش روادید

برای کسانی که دنبال دریافت روادید سفر به این کشور به دلایل مختلف هستند، این قسمت توصیه می شود که به دقت مطالعه شود. همه نوع اطلاعاتی که در برای دریافت روادید گردشگری و غیر گردشگری برای سفر به سرزمین کارنگورو ها نیاز دارید، در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

این بخش اطلاعات کاملی درباره اخذ روادید استرالیا، سفر به استرالیا، انجام امور تجاری در استرالیا، تحصیل در استرالیا و مسائل محافظت مرزی را در بر می گیرد که مخاطبان زیادی دارد.

۴- بخش بازدید استرالیا

در این صفحه، درباره استرالیا و فرصت های گردشگری و فرهنگی و اجتماعی و شهری و اقتصادی آن، اطلاعات مورد نیاز در دسترس است.

۵- بخش رویداد ها

صفحه ای است که درباره رویداد های این سفارت و رویداد های ملی استرالیا اطلاعات خوبی ارائه شده است.

۶- بخش خبری

جایی که آخرین خبر ها از تغییرات فرآیند صدور روادید و تغییرات نرخ ها و مسایل مربوط به سفارت اطلاع رسانی می شود.

۷- بخش ارتباطی

اگر قصد دارید تا با سفارت استرالیا در تهران به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید، فرم آنلاین این امکان را در اختیارتان قرار داده است.

یکی از مهم ترین بخش هایی که ایرانیان در مراجعه به درگاه سفارت استرالیا در تهران  با آن سر و کار دارند، بخش روادید است.

کلیات روادید گردشگری استرالیا

سفارت استرالیا در تهران برای متقاضیان دریافت روادید گردشگری این کشور، جزییاتی ارائه کرده است که با توجه به اهمیت این اطلاعات برای هزاران متقاضی دریافت روادید گردشگری، موارد به زبان انگلیسی در زیر معرفی می شود. روادید گردشگری استرالیا برای سفر ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه به این کشور است و هم برای مقاصد گردشگری و هم برای مقاصد تجاری، کاربرد دارد.

افرادی میتوانند درخواست روادید گردشگری استرالیا را بدهند که گردشگر بوده یا برای انجام فعالیت های بازرگانی، اقتصادی و تجاری و تحقیقاتی کوتاه مدت به این کشور سفر می کنند. اگر شما دوست یا آشنا یا اقوامی در یکی از شهرهای استرالیا دارید، این روادید مناسب شما خواهد بود.

لینک های مهم برای درخواست کنندگان روادید استرالیا

اگر متقاضی دریافت روادید استرالیا در تهران هستید، توصیه میکنیم که همواره از لینک های زیر استفاده کنید:

  • وبلاگ: اگر سوالی درباره سفر به استرالیا، شیوه های دریافت روادید، مدارک مورد نیاز و هم چنین اطلاعات و اخباری درباره سفر به این کشور و شرایط موجود در شهرهای مختلف آن دارید، همواره بخش وبلاگ مهاجرتی را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش MIGRATION BLOG مراجعه کرده که در این نشانی در دسترس است.
  • اصلاحات روادید: سفارت استرالیا در تهران به منظور تقویت راه های درخواست روادید و خدمات اقامتی به متقاضیان سفر به این کشور، فناوری های دیجیتالی جدید عرضه کرده است. برای آگاهی از فناوری های ارائه شده به بخش VISA REFORM مراجعه کنید که در این بخش در دسترس است.
  • اکانت Immi: توجه داشته باشید که برای درخواست روادید سفر به استرالیا و ارسال مدارک، می بایست ابتدا یک کد کاربری و رمز عبور در سایت سفارت استرالیا در تهران ایجاد کرده و سپس نسبت به ارسال مدارک انلاین طبق فرآیند اعلامی اقدام کنید. هر گونه اطلاعات و سوال و نحوه تکمیل فرم ها را در قسمت ImmiAccount دنبال کنید که در این بخش در دسترس است.
  • مهاجران تخصصی: اگر به دنبال مهاجرت کاری به استرالیا (غیر سرمایه گذاری ) هستید، اطلاعات مورد نیاز را در قسمت SKILLED بدست آورید که برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
  • روادید تحصیلی: اطلاعات مربوط به دریافت روادید تحصیلی استرالیا را میتوان در این بخش مشاهده کرد.
  • تعطیلات رسمی: فهرست تعطیلات رسمی در استرالیا را میتوان در این بخش مشاهده کرد.
  • هزینه های درخواست روادید: برای آگاهی از جدول به روز شده هزینه های سفر به استرالیا، به این قسمت مراجعه کنید.
ins1
طبق اعلام سایت اطلاع رسانی سفارت استرالیا در تهران، هزینه درخواست بررسی مدارک جهت متقاضیان سفر گردشگری کوتاه مدت به استرالیا، ۱۴۰ دلار استرالیا است.
  • پرداخت هزینه های درخواست روادید: درباره پرداخت هزینه های سفر گردشگری به استرالیا، اطلاعات زیر را در نظر داشته باشید:
  • تایید مدارک: توجه داشته باشید که کلیه مدارکی که به سفارت ارائه میکنید باید ترجمه رسمی شود و به تایید مقامات ذیربط در کشور رسیده باشد.
  • پیدا کردن روادید : بخشی در سایت سفارت استرالیا در تهران قرار دارد که برای متقاضیان سفر به استرالیا، بر اساس قصد و دلیل سفر، انواع و اقسام روادید (تحصیلی-گردشگری-اقامتی- ترانزیت و امثالهم) را ارائه میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش VISA FINDER مراجعه کنید که در این نشانی در دسترس خواهد بود. اگر میخواهید با روند کار آشنا شوید، توصیه میکنیم که این ویدیو را مشاهده کنید.

اپلای آنلاین: جهت اپلای آنلاین، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

برای ورود به بخش روادید، از این لینک استفاده کنید. اگر هدف شما برای درخواست روادید، تحصیل و امور تجاری نیست و قصد دارید کارهای مهاجرتی و اقامتی را هم دنبال کنید، سفارت استرالیا در تهران پیشنهاد کرده است که شهروندان ایرانی به نشانی اینترنتی به این نشانی مراجعه کنند.

همان طور که در شکل فوق ملاحظه می کنید، کلیه کارهای اقامتی و مهاجرتی به این کشور در عرصه های گوناگون اعم از کارگر فصلی، مهاجرت موقت، مهاجرت نیروی متخصص (skilled workers) و مسائل مرتبط از طریق این پرتال صورت می گیرد که در آینده نزدیک به معرفی دقیق آن خواهیم پرداخت.

اگر بر روی قسمت individual & travelers وارد شوید، ده ها لینک اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد که راهنمای خوبی برای دریافت روادید خواهد بود.

au5

اکنون همه متقاضیان درخواست روادید استرالیا، می بایستی درخواست های خود را به صورت آنلاین وارد کرده و از اول جولای ۲۰۱۶ میلادی نیز کلیه دانشجویانی که پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا دریافت کرده اند، می بایست درخواست های صدور روادید خود را به صورت اینترنتی ارائه کنند.

آنچه درباره ضمیمه کردن مدارک باید بدانید

توجه داشته باشید که بخشی از مدارک خود را در سیستم آنلاین درخواست روادید سفر به این کشور، می بایست اسکن کرده و ضمیمه فرم های مربوطه بکنید. مدارک می بایست از نظر اندازه و حجم و کیفیت، شرایطی داشته باشد که در زیر به آن اشاره شده است. نکته مهم درباره ضمیمه کردن مدارک آن است که پس از لاجمنت مدارک ضمیمه شده، امکان تغییر و حذف آن وجود نخواهد داشت. همچنین در صورتی که مدرکی را اشتباهی ضمیمه کردید،‌ از تماس با سفارت برای درخواست حذف آن خودداری کنید.

در صورتی که مدارکی با کیفیت پایین بارگذاری شود، فرآیند بررسی درخواست شما را کند میکند.

همه کسانی که می خواهند درخواست روادید اینترنتی ارائه کنند، می بایست از طریق وب سایت مربوطه که در این نشانی  قرار دارد، درخواست خود را ارائه کرده و ابتدا، کد کاربری موسوم به ImmiAccount دریافت کنند.

au6

یعنی اول شما باید در سایت فوق الذکر، ثبت نام کرده و پروفایلی برای خود دست و پا کنید و بر اساس کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ورود اطلاعات و ضمیمه کردن مدارک خود اقدام کنید.

au7
تصویر صفحه ایجاد کد کاربری در بخش درخواست روادید سفارت استرالیا در تهران

اگر شما هم چنان نمی دانید که برای چه نوع روادیدی قصد دارید از سفارت استرالیا در تهران استفاده کنید، توصیه می کنیم به این لینک مراجعه کنید. این لینک در واقع راهنمای visa finder بوده و شما را با انواع و اقسام روادید استرالیا آشنا می کند.

au8
تصویر صفحه پیدا کردن روادید مورد نظر در سفارت استرالیا در تهران

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، اگر نمی دانید چه نوع روادیدی برای شما برای ورود به استرالیا مناسب است، توصیه می کنیم فرم ۷ قسمتی بالا را تکمیل کنید.

شما از ایران اپلای می کنید، نوع گذرنامه شما ایرانی است و هدف سفر هم باید مشخص کنید که معمولا یا درس یا مهاجرت یا گردشگری است. سن را نیز تعیین کنید. طول مدت اقامت هم از ۷۲ ساعت تا ۱ سال قابل تعیین است. اگر همراه هم با خود می آورید، در قسمت allow me to bring مشخص کنید. با کلیک بر روی گزینه find a visa، بهترین روادیدی که برای سفر شما در دسترس خواهد بود، معرفی می شود.

ایجاد پروفایل

همان طور که گفتیم برای درخواست روادید اینترنتی در سایت سفارت استرالیا در تهران، می بایست کد کاربری و رمز عبور داشت و به همین خاطر از طریق سامانه ای می اکانت این کار انجام می شود. همان طور که در سایت توضیح داده شده است، در صورتی که در استفاده از این سامانه با مشکلی برخورد کردید، به این بخش مراجعه کرده تا راهنمایی فنی دریافت کنید.

در واقع ImmiAccount کنسول ارائه خدمات آنلاین دولت استرالیا بوده و می توان کار های مختلفی را با آن انجام داد

که به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

  • دسترسی به خدمات اعلام وضعیت پزشکی (Health Declaration)
  • ویرایش پروفایل در هر زمان مورد نیاز
  • اپلای برای یک روادید یا درخواست اقامت دائمی استرالیا
  • ضمیمه کردن مدارک جهت درخواست روادید مختلف استرالیا
  • استفاده از سیستم پاسخ گویی آنلاین برای خدمات بهداشتی و پزشکی متقاضیان سفر به این کشور
  • بررسی فرآیند دریافت، ارزیابی و اعلام نتیجه درخواست روادید متقاضیاان به صورت آنلاین
  • به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز که از سوی آفیسر سفارت به متقاضی اعلام می شود.
  • دسترسی به سامانه شفاف سنجی روادید مخصوص سازمان ها.

در واقع ۲ نوع ImmiACCOUNT در دسترس متقاضیان اپلای روادید در سفارت استرالیا در تهران قرار دارد:

  • یکی اکانت های فردی (INDIVIDUAL)  است که برای اشخاص ارائه می شود.
  • دیگری اکانت های سازمانی (ORGANIATION)  که برای موسسات درخواست کننده روادید کاربر دارد.

برای شما، استفاده از اکانت فردی ای می اکانت کفایت می کند. به این منظور، بر روی گزینه Login to ImmiAccount کلیک کرده و صفحه زیر برای شما باز می شود.

au9
تصویر صفحه افتتاح ای می اکانتت برای درخواست روادید از طریق سفارت استرالیا در تهران

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، در این صفحه، از شما خواسته می شود تا کد کاربری و رمز عبور پیشنهادی خود را در صورتی که ای می اکانت گرفته اید، وارد کرده تا به سیستم دسترسی پیدا کنید. برای شما که تازه قصد دارید ای می اکانت بگیرید، می بایست روی گزینه create an ImmiAccount کلیک کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات را به درستی در این صفحات وارد کرده و اطلاعات هویتی شما منطبق با اطلاعات مندرج در گذرنامه باشد.

پس از کلیک کردن بر روی این گزینه،‌ صفحه ای به شکل زیر باز می شود.

au10
تصویر ورود اطلاعات برای افتتاح ای می اکانت جهت درخواست روادید در سایت سفارت استرالیا در تهران

همه فیلد های ستاره دارد می بایستی پر شود. همان طور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید، فرمی ارائه شده که باید اطلاعات هویتی خود را بر اساس آن چه در گذرنامه ذکر شده است، قید کنید. نام و نام خانوادگی، تلفن، شماره موبایل، نشانی پست الکترونیک معتبر و هم چنین ورود مجدد پست الکترونیک معتبر از بخش های مربوط است. پس از ورود اطلاعات، گزینه continue که سمت راست پایین صفحه قرار دارد را کلیک کنید.

پس از ورود اطلاعات، صفحه زیر برای شما باز می شود که از شما می خواهد به پرسش های مختلفی پاسخ دهید. این جا باید کمی حوصله کنید و اگر زبان انگلیسی مسلط نیستید، از یک مشاور امین استفاده کنید.

سوالات خصوصی یا secret questions‌ در این قسمت از شما پرسیده می شود که باید به آن پاسخ دهید. حتما باید پاسخ هایی که می دهید در خاطر شما باشد که اگر رمز عبور یا کد کاربری را فراموش کردید،‌ بتوان از طریق رجوع به این بخش، به پروفایل ImmiAccount دسترسی داشته باشید. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید، سوال اول را وقتی کلیک کنید، منویی حاوی ده ها پرسش ارائه می شود که باید یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

au12

مثلا پرسش اول این است که نام دوست صمیمی دوران کودکی شما چیست؟ یا سوال دوم این است که نام حیوان خانگی شما چیست؟ یا نام کتاب کودکی مورد علاقه شما چه بود؟

پرسشی را انتخاب کنید که اگر ۱۰ سال دیگه از شما پاسخ آن را بخواهند، بدون مکث، پاسخ را ارائه کنید.

به ۵ پرسش باید پس از انتخاب، پاسخ کوتاه بدهید. سپس کمی صفحه را پایین اورده و بخش login details بروید. در این بخش بایستی رمز عبور خود را انتخاب کنید.

همان طور که مشاهده می کنید، رمز عبور برای ایجاد پروفایل در ImmiAccount می بایست، حداقل ۹ کاراکتر بوده باشد و یک کارکتر کوچک، یک کارکتر بزرگ و شامل  ۱ عدد و یکی از کارکترهای خاص بالا را نیز شامل شود.

پس از مشخص کردن رمز عبور، از شما درخواست می شود بخش TERAMS & CONDITIONS را ملاحظه کرده و سپس مربع کناری را کلیک کنید. با این کار شما اعلام می کنید که کلیه اطلاعاتی که در سیستم وارد می کنید، مطابق با واقعیت بوده و هر جا سفارت استرالیا متوجه شد که در ورود اطلاعات کاستی و نقص و اعلام خلاف واقع صورت گرفته، طبق قانون با شما برخورد شود.

پس از وارد کردن گزینه امنیتی عددی، گزینه SUBMIT را فشار دهید.

لودینگ صفحه زمان بر است و باید کمی تامل کنید.

توجه داشته باشید، زمانی که اکانت شما ایجاد شد، پست الکترونیک رسمی از طرف سفارت استرالیا در تهران برای شما ارسال می شود که از شما می خواهد تا از طریق کد کاربری و رمز عبور وارد سیستم شده و مدارک مورد نیاز را بر اساس نوع روادید درخواستی ارائه کنید.

همان طور  که در متن بالا ملاحظه می  کنید،‌ مدتیست که ضمیمه کردن مدارک PDF در سایت سفارت با مشکل روبروست و شما می توانید به جای آن از فرمت JPG استفاده کنید.

در صورتی که برای پرداخت هزینه های APPLICATION  خود، اطلاعات کارت اعتباری را وارد کرده و به طور خودکار این اطلاعات پاک شد، کافی است، مرورگر خود را به روز رسانی کرده و آن را از CACHE خالی کنید. گاهی اوقات لاج شدن اطلاعات CREDIT CARD ها با مشکل رو به رو می شود.

وقتی صفحه ای که تایید دریافت اطلاعات کد کاربری و رمز عبور شما ظاهر شد را ملاحظه کردید، گزینه continue‌ پایین صفحه را کلیک کنید. صفحه زیر ظاهر می شود.

au14
صفحه ورود به ای می اکانت

در این قسمت، می گوید نام کاربری وارد شده  آماده است که new application داشته باشد و پرداخت های خود را مدیریت کند. اگر قبلا اپلیکیشنی پر کرده باشید، در این جا نشان داده می شود.

پس از آن که بر روی گزینه NEW APPLICATION کلیک کنید. صفحه زیر باز می شود.

au15

در این صفحه که ۱۰ صفحه مشابه دیگر هم دارد، سوالاتی درباره شیوه سفر و دلیل سفر و مسائلی از این دست پرسیده خواهد شد. ۱۰ گروه اپلیکیشنی وجود دارد که شما باید یکی را بر اساس هدف سفر انتخاب کنید. این گروه های ۱۰ گانه عبارتند از:

خدمه پروازی یا دریایی/اقامت دائم/خانوادگی/پزشکی/برگرداندن اقامت/مهاجرت تخصصی/دانشجویی/کار موقت/گردش و کار و تعطیلات.

اگر بخش VISITOR را انتخاب کنید، صفحه ای به صورت شکل زیر نمایش داده می شود:

au16

به شما می  گوید که E VISITOR یا VISITOR VISA مد نظر است؟

در بخش EVISITOR، صفحه زیر نشان داده می شود که باید قسمت پذیرش شرایطرا تایید کنید.

au17

راحت ترین و سریع ترین راه درخواست روادید برای گردشگری در استرالیا، استفاده از سیستم Evisitor‌است. اما برای ایرانیان صادق نیست. برای همین گزینه visitor visa 600 را انتخاب کنید که به محض کلیک، تصویر زیر نمایش داده می شود:

au18

گزینه I HAVE READ AND AGREE TO THE TERMS AND CONSITIONS را کلیک کنید و سپس گزینه NEXT را کلیک کنید.

۱۸ سوال را باید پاسخ دهید. مثلا در صفحه دوم از شما می پرسد که آیا شما خارج از استرالیا هستید؟

au19

وقتی شما به ۱۸ پرسش پاسخ دهید، در واقع اپلیکیشن شما تکمیل می شود. حالا می توانید به منوی اصلی از طریق go my account‌ وارد شوید. اکنون چون پروفایلی تشکیل داده اید، پروفایل شما به این صورت خواهد بود.

au20

رفرنس نامبر مشخص می کند که کد اپلیکیشن شما چیست و برای ارتباطات بعدی به سفارت این reference number بسیار اهمیت دارد. نوع اپلیکیشن شما مشخص است که visitor است. نام شما که این جا sima انتخاب شده است. آخرین تاریخ به روز رسانی نیز در بخش last updated مشخص می شود.

برای انجام مراحل روادید، بایستی پرداخت ارزی داشته باشید. برای این کار به بخش manage payment‌ مراجعه کنید.

اگر گزینه را کلیک کردید و صفحه ای باز نشد، در تنظیمات مرور گر خود، گزینه block pop-up را حذف کنید. سپس تصویر زیر به نمایش در می آید.

در صفحه ۱۷، پرسش های زیر مطرح می شود که باید به همه پاسخ منفی بدهید!

  • مثلا از شما می پرسد که تا کنون در دادگاهی محکوم شده اید یا منتظر دریافت حکم دادگاه هستید؟
  • مثلا از شما می پرسد تا تا کنون در کشوری، محکوم به حکمی از طریق خشونت بوده اید؟

در صفحه ۱۸، پرسش های زیر از شما پرسیده می شود که اگر خلاق آن اثبات شود، در هر مرحله صدور روادید و یا حتی پس از ان، از ورود به شما به استرالیا ممانعت خواهد شد.

مثلا شما تایید می کنید که :

  • اطلاعات وارد شده در ۱۷ صفحه قبلی را قبول داشته و صحت اطلاعات را تایید می کنید.
  • همه اطلاعات وارد شده در ۱۷ صفحه قبلی بر اساس اطلاعات هویتی شما بوده است.
  • قبول می کنید که در هر مرحله از صدور روادید، خلاق ادعاهای مکتوب وارد شده شما در سیستم مشخص شود، از صدور روادید شما ممانعت به عمل خواهد آمد.

پس از تکمیل ۱۸ صفحه، صفحه زیر برای شما نشان داده می شود.

au21

صفحه بالا به شما اطلاع می دهد که خلاصه کلیه اطلاعات وارد شده را می بایست تایید کنید. آن را با دقت ملاحظه کنید. پس از ان کلید NEXT را فشار دهید. صفحه ای به صورت شکل زیر نمایش داده می شود.

باید مدارکی را ضمیمه درخواست روادید الکترونیکی بکنید. مانند اسکن گذرنامه، تاریخچه سفر، گواهی بانکی، گواهی اقامتی و دارایی های مربوطه.

وقتی همه ۶ مدرک مورد نیاز را آپلود و ضمیمه پرونده خود کردید، صفحه زیر نمایش داده می شود.

au23

این صفحه می گوید که اپلیکیشن شما اماده سابمیت نهایی است و برای پرداخت، گزینه submit now را کلیک کنید.

همان طور که می بینید،‌ در صفحه بالا از شما می خواهد تا نوع پرداخت را مشخص کنید تا اپلیکیشن شما برای بررسی، به سفارت استرالیا در تهران ارجاع شود. هزینه ثبت نام برای ویزای گردشگری، ۱۳۵ دلار کانادا خواهد بود.

au25

وقتی گزینه debit card را انتخاب کنید، فرم بالا نمایش داده می شود که باید اطلاعات کارت اعتباری  را وارد کنید.

اگر زمانی خواستید که مدارک ضمیمه شده به اپلیکیشن خود را تغییر بدهید به my profile رفته و سپس در بخش action، روی گزینه attachment کلیک کنید.

au26

در بخش attach documents می توانید فایل های قبلی را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که همه فایل ها می بایستی با اطلاعات درست و ترجمه شده باشد و آماده ارائه نسخه hard copy به سفارت در روز مصاحبه.

همه کارهای شما تا صدور روادید، در بخش Online Lodgment صورت می  گیرد. تلاش کنید اطلاعات وارد شده در این بخش صحیح باشد.

اطلاعات سفارت استرالیا  در تهران

  • After lodgement
  • Email: immigration.tehran@dfat.gov.au
  • Telephone: +98 88724456 (08:30 – ۱۲:۰۰, Sunday to Thursday
  • Australian Embassy Tehran
  • Department of Immigration and Border Protection
    No 2 23rd Street
    Khaled Eslamboli Ave
    Tehran 1513934113, Iran

۱۰ نکته برای درخواست اینترنتی روادید گردشگری

  • اسکن مدارک:‌ کلیه مدارک خود را پس از ترجمه رسمی که ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری باشد، اسکن کنید.
  • کیفیت مدارک: حتی الامکان نسخه PDF  کلیه مدارک مورد نیاز را با کیفیت خوب آماده و ضمیمه فرم های آنلاین نمایید.
  • مدارک اضافی:‌ از ضمیمه کردن مدارکی که در سیستم آنلاین از شما درخواست نشده است، مانند رزومه تحصیلی، اجتناب کنید.
  • کارت اعتباری: در صورتی که کارت اعتباری ارزی ندارید، از شرکت های پرداخت مجازی ایرانی استفاده کنید.
  • خرید کارت:‌ اگر قصد خرید کارت اعتباری ارزی جهت پرداخت هزینه های سفارت را دارید، از شرکت هایی که گواهی نماد الکترونیک از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت را دارند استفاده کنید.
  • گذرنامه: توجه داشته باشید که هنگام درخواست روادید گردشگری سفر به این کشور، گذرنامه شما می بایست حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی داشته باشد.
  • رزرواسیون: در صورتی که به منظور معرفی مکان اقامت شما در شهرهای استرالیا، رزرواسیون نیاز بود، تاییدیه رزرواسیون رایگان را میتوانید از درگاه های معروفی چون bookingexpediahotels دریافت کنید.
  • روادید تضمینی: داشته باشید که امکان دریافت تضمینی روادید گردشگری استرالیا حتی با بهترین مدارک ممکن وجود ندارد و این یک حق کنسول این کشور در تهران است که به اتباع ایرانی روادید سفر اعطا کند یا خیر.
  • نمایندگی: توجه داشته باشید که سفارت استرالیا بر خلاف سفارت فرانسه در تهران، نمایندگی جهت انجام امور کنسولی ندارد.
  • شرکت در دوره آموزشی: توجه کنید که با در اختیار داشتن روادید گردشگری چند ماه استرالیا، این امکان برای شما فراهم است تا در دوره های آموزشی و تحقیقاتی موسسات و مراکز آموزشی این کشور شرکت کرده و مدارک صلاحیت حرفه ای کسب کنید.

بدون نظر

ورود