راهکارهایی که با رعایت روزانه شان می توانید پوستی جوان تر و شاداب تر از سن خود داشته باشید

راهکارهایی که با رعایت روزانه شان می توانید پوستی جوان تر و شاداب تر از سن خود داشته باشید

داشتن پوست صاف، شفاف و بدون جوش، یکی از معیارهای زیبایی به شمار می آید. اگرچه عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی افراد تاثیر فراوانی در وضعیت پوست دارند اما نمی توان منکر مراقبت هایی جانبی از پوست شد. عدم رعایت مراقبت های ابتدایی، گاه سبب خواهد شد که به کار بردن بهترین مواد آرایشی و بهداشتی نیز بهبودی در وضعیت پوست به وجود نیاورد.

به عنوان مثال، میزان خواب، تغذیه و انجام فعالیت های بدنی، به داشتن پوست بهتر کمک خواهد کرد. یکی از نکاتی که بسیاری از خانم ها آن را رعایت نمی کنند، پاک کردن کلیه مواد آرایشی از روی پوست و در هنگام خوابیدن است. همان طور که در ادامه اشاره خواهیم کرد، این کار به پیر شدن سریع تر پوست انجامیده و سبب می گردد فرد سال ها از سن حقیقی خود پیرتر به نظر برسد.

در ادامه شما را با برخی از راهکارهایی آشنا خواهیم ساخت که با انجام شبانه هر کدام، روند پیر شدن پوست خود را به تاخیر خواهید انداخت. این موارد را با هم مرور می کنیم:

۱- از ظاهر شدن آکنه روی پوست ممانعت به عمل آورید

a1
اگر تصور می کنید که آکنه تنها در دوران بلوغ بر روی صورت ظاهر می شود سخت در اشتباه هستید. در واقع با عدم شستشوی کافی و موثر صورت این اتفاق برای تان تکرار خواهد شد. عدم رعایت بهداشت پوست به بسته شدن منافذ آن انجامیده و این منافذ عمدتا به جوش و تورم تبدیل می شوند. اگر روی صورت تان آکنه مشاهده می کنید، با پاک کننده های آرایشی کم چرب، آرایش صورت تان را پاک کنید.

۲- پیر شدن پوست را با حفظ مراقبت های شبانه به تعویق بیاندازید

a2
ثابت شده که پوست هر شب، خود را ترمیم می کند. به همین دلیل نیز اگر پوست به اندازه کافی تمیز نباشد، مراحل پیر شدن آن سریع تر اتفاق می افتد و علت اصلی آن نیز شکل گیری چروک هایی هستند که زودتر از سن معمول بر روی چهره نمایان می شوند. با انجام برخی از مراقبت های شبانه، این روند را به تاخیر خواهید انداخت.

۳- پوست تان را تغذیه کنید

a3
ترمیم و بازسازی پوست در طول شب با سرعت بیشتری همراه است. بنابراین حتما قبل از خوابیدن آرایش خود را پاک کرده و برای این کار از مرطوب کننده هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند، استفاده کنید. برای مراقبت از پوست هیچ کاری موثرتر از خوابیدن با پوست کاملا تمیز نیست. به علاوه استفاده از لوازم آرایش با کیفیت بالا می تواند در حفظ سلامت پوست تان موثر باشد. این را به خاطر داشته باشید که برخی از مواد آرایشی با کیفیت پایین، مشکلات جدی را برای پوست تان به همراه خواهند داشت.

۴- با حساسیت های پوستی مقابله کنید

a4
این امکان وجود دارد که پوست تان به برخی از مواد آلرژی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد زمانی که با آرایش می خوابند، مواد آرایشی به حساسیت های شدید پوستی یا ابتلا به بیماری هایی چون « اگزما» در پوست آنها منجر خواهد شد. این نشانه ها معمولا به سرعت ظاهر نمی شوند اما اگر مدام به خوابیدن با آرایش ادامه دهید، علائمی چون قرمزی، سوختگی و خارش را با گذر زمان تجربه خواهید کرد.

۵- مانع تغییر رنگدانه های طبیعی پوست شوید

a5
آیا تا کنون به برخی از لکه های تیره پوست برخی از افراد دقت کرده اید؟ این لکه ها گاهی با به کار گرفتن بهترین مواد آرایشی نیز، برطرف نمی شوند. تنها علت بروز چنین لکه های پوستی، تابش اشعه آفتاب یا افزایش سن نیست چرا که گاهی حساسیت های مزمن پوستی به چنین لکه های پوستی می انجامند. خوابیدن با آرایش، تغییرات فاحشی را روی رنگدانه های پوست به وجود می آورد.

۶- لب ها را چرب نگه دارید

a6
اگر تصور می کنید هنگام خوابیدن، رُژ لب تان کاملا از روی لب ها پاک شده، سخت در اشتباه هستید. برخی از رژهای معمولی و مایع سبب کاهش چربی پوست لب می شوند و به خشکی آنها می انجامند.

۷- از شکل گیری پف زیر چشم جلوگیری به عمل آورید

a7
اگر بیشتر مواقع آرایش داشته باشید، با گذشت زمان، در زیر و اطراف چشم ها تیرگی های به وجود می آید. بنابراین حتما و خصوصا قبل از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید.

۸- با مراقبت از مژه ها مانع ریزش آنها شوید

a8
هرگز زمانی که بر روی مژه های تان ریمل وجود دارد، به رختخواب نروید. زمانی که می خوابید، ریمل بر روی مژه های شما خشک شده و به ریزش آنها می انجامد. گاهی نیز به خارش و تورم پلک ها نیز منجر می شود. متخصصان توصیه می کنند از ریمل های ضدآب استفاده نشود تا شستن آن آسان تر باشد. همیشه با استفاده از یک تکه پنبه و به آرامی ریمل را از روی مژه ها پاک کنید. هرگز از حرکات دورانی برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها استفاده نکنید چرا که این کار سبب شکستن مژه ها خواهد شد.

منبع:
بدون نظر

ورود