اگر هر روز ۴ عدد بادام بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

اگر هر روز ۴ عدد بادام بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

یکی از شکایت های افرادی که در حال کم کردن وزن هستند، بی طعم و مزه بودن خوراکی هایی است که خوردن آنها توصیه می شود. خوشبختانه در این میان، بادام هم مزه خوبی دارد و هم حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی است که در حفظ سلامت بدن و شادابی پوست نیز موثر است. هر کدام از انواع آجیل ها خصوصیات منحصربفرد خودشان را دارند و خوشبختانه تمام انواع آن در کشور ما یافت می شود.

روزیاتو این بار مزایای مصرف بادام را برای تان در نظر گرفته و از آنجایی که تنها ۴ عدد از این آجیل در روند سلامتی شما تاثیر فراوانی دارد، می توانید در صدد خریداری مرغوب ترین نوع آن بر آمده و مصرف بادام را به رژیم غذایی روزانه خود و اعضای خانواده تان بیافزایید. در مورد افرادی که فشار خون بالایی نیز دارند، عمدتا توصیه می شود که از انواع بدون نمک و خام آن استفاده کنند. مزایای مصرف ۴ عدد بادام در روز از قرار ذیل است:

به کاهش میزان کلسترول خون می انجامد

1
بادام حاوی ۵ ترکیب مفید برای از میان بردن کلسترول بد خون است. اگر هم اکنون میزان کلسترول خون شما بالا است، می توانید مصرف روزانه بادام را به ۲۰ تا ۳۰ عدد نیز افزایش دهید. از نشانه های بالا بودن کلسترول مضر خون، لکه های سفید در پلک پایین، درد در ناحیه پاها و سفید شدن زودهنگام موهای سر هستند.

در حفظ سلامت موها نقش آفرینی می کند

66
بادام ویتامین ها و مواد معدنی را داراست که برای رشد و حفظ استحکام مو بسیار مفید است. منیزیم، زینک و ویتامین «ای» و «ب» موجود در بادام به درخشندگی، استحکام و سلامت مو کمک می کند.

از بیماری های قلبی جلوگیری به عمل می آورد

4
آنتی اکسیدان موجود در بادام، اسیدهای چرب تک اشباعی، منیزیم و مس موجود در بادام، از قلب و رگ های آن محافظت به عمل می آورد. برای جلوگیری از ابتلا به «بیماری های ایسکمیک قلب» توصیه می شود که حتما بادام را با پوست آن میل کنید.

روند چروک شدن پوست را به تعویق می اندازد

5
منگنز به تولید کلاژن می انجامد. کلاژن نوعی پروتئین است که مسئولیت جوانسازی پوست را بر عهده دارد. «ویتامین ای» و آنتی اکسیدان موجود در بادام نیز، برای به تعویق انداختن چروک های پوست موثر هستند.

در تولید باکتری های مفید شکمی نقش دارد

6
بادام حاوی «پروبیوتیک» نیز است. این ماده به رشد و افزایش تعداد باکتری های مفید شکمی کمک می کند. اگر تعادل کافی در باکتری های شکمی تان وجود ندارد و از نشانه هایی چون درد در ناحیه شکم، بوی بد دهان و سوء هاضمه رنج می برید، توصیه می شود روزانه ۳۰ تا ۳۵ عدد بادام میل کنید.

به کاهش وزن می انجامد

77
در پژوهشی نشان داده شده افرادی که در رژیم روزانه خود بادام را می گنجانند در مقایسه با سایرین کربوهیدرات کمتری مصرف می کنند. همچنین ویتامین ها و فیبر موجود در بادام نیز سبب می شود که سوخت و ساز بدن روند طبیعی و مناسبی را پیدا کرده که خود به کاهش وزن می انجامد.

به افزایش کارآیی مغز نیز کمک می کند

7
به دلیل وجود ویتامین «ای» و اسیدهای چرب موجود در بادام، به وضعیت حافظه نیز کمک می کند. این نوع از آجیل روند پیر شدن مغز را نیز به تاخیر می اندازد.

منبع: draxe ، ncbi
یک نظر

ورود

  • شادی بهمن ۳, ۱۴۰۰

    ده خط مقاله نوشتید توش ۲۰ تا تبلیغه