مجموعه تصاویری که نشان می دهند چرا نباید سگ ها را در ماشین در بسته رها کرد

مجموعه تصاویری که نشان می دهند چرا نباید سگ ها را در ماشین در بسته رها کرد

یک موسسه آمریکایی حامی حیوانات، با هدف اطلاع رسانی به مردم در این رابطه که نباید هرگز حیوانات خانگی خود، به ویژه سگ را در ماشین تنها گذاشته و در را روی آن ها ببندند، ایده جالبی را پیاده سازی کرده است.

بر این اساس، «پیتا» یک تابه، تخم مرغ و دماسنج را روی صندلی ماشین پارک شده گذاشته تا نشان دهد در یک روز گرم تابستانی، چه اتفاقی برای این تخم مرغ خواهد افتاد. همان طور که می توان حدس زد، تخم مرغ موجود در تابه، در اثر گرمای آفتاب می پزد.

1

بنا بر این تصاویر، «پیتا» سعی دارد نشان دهد وقتی شما سگ خانگی خود را چند دقیقه در ماشین در بسته در زیر نور خورشید تنها می گذارید، چه بلایی سر حیوان زبان بسته می آید.

2

موسسه مورد بحث این شرایط را «دام مرگ برای سگ ها» نامیده و بیان داشته که در طول روزی که دمای هوا ۲۵.۵ درجه سانتی گراد است، باید بدانید که دمای داخلی اتومبیل در حالی که درها و پنجره ها کاملابسته باشند، در عرض یک دقیقه  به ۳۷.۷ تا ۴۸.۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید و این دما در کمتر از ۱۰ دقیقه به ۷۱ درجه سانتی گراد نیز ممکن است برسد.

3

با این تفاسیر، ۱۵ دقیقه ماندن در چنین شرایطی می تواند به سکته قلبی یا آسیب مغزی منجر گردد. باید یادآوری کنیم که قرار گرفتن در چنین شرایطی برای سگ ها بسیار سخت تر است زیرا این حیوانات با نفس نفس زدن و پنجه های خود می توانند دمای بدنشان را پایین بیاورند.

4

موسسه حمایت کننده حیوانات پیتا همچنین در مورد پیاده روی روی سنگ های داغ نیز هشدار داده و بیان داشته: همان طور که خودتان حاضر نیستید روی چنین سنگفرش هایی راه بروید، حیوان خانگی خود را نیز به این کار مجبور نکنید.

5

6

7 8

منبع: boredpanda
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حمید خرداد ۱۰, ۱۳۹۶

    یکی از چیزهای بدیهی و ساده در مورد ترجمه اینه که واحدها هم تبدیل بشن. درجه فارنهایت برای فارسی زبان ها ملموس نیست. بهتر بود به سانتیگراد تبدیل میشد.