راهنمای سفر به کرواسی؛ مروارید دریای آدریاتیک

راهنمای سفر به کرواسی؛ مروارید دریای آدریاتیک

همچون مالدیو، ماداگاسکار و حتی مراکش، یکی از مقصدهای گردشگری پر مسافر در یکی دو دهه اخیر، کشور کرواسی، در قلب قاره سبز است که برای علاقمندان به گردشگری هیجانی در تابستان، یک مقصد فوق العاده به شمار می رود. اگر شما هم عاشق سفر به مناطق کمتر دیده شده جهان با جشنواره ای از زیبایی ها و مزه ها و طبیعتی سرسبز و هزار رنگ هستید، سفر به نگین آدریاتیک، بهشت بالکان و قلب اروپای مرکزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کرواسی، جایی که برای ایرانیان یادآور مربیان سرشناس فوتبال است، یکی از جذابیت های گردشگری منطقه بالکان بوده که در هیاهوی سفر به آنتالیا و دبی و مالزی، در چند دهه اخیر کمتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است.

جایی که تلگراف انگلستان، ۲۵ دلیل برای سفر به آنجا لیست می کند، طبیعتی باور نکردنی و معماری باشکوه دارد که برگی از تاریخ اروپای مرکزی را روایت کرده و جشنواره ای از غذاهای لذیذ و سبک زندگی خاصی را در معرض دید جهانگردان هیجانی قرار می دهد. کرواسی را باید مقصد گردشگری متنوع برای همه نوع سلایق دانست. چه برای گردشگران طبیعت گرد، چه برای کوله پشتی گردها، چه لاکچری بازها و حتی عاشقان گالری گردی و موزه گردی و تاریخ شناسی، کرواسی، یک مقصد ناشناخته جذاب است.

گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو، شما را به دیدن شماری از مقصدهای توریستی کرواسی از زاگراب تا دوبروونیک می برد.

با کرواسی گردی امروز ما همراه باشید.

سفر به کشور هزار جزیره کرواسی

جمهوری کمتر شناخته شده کرواسی، کشوری است واقع در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگووین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. جمعیت کرواسی کمتر از ۵ میلیون نفر است که اکثر آن را کروات ها تشکیل می دهند و زبان رسمی آن هم کرواتی نام دارد. واحد پول این کشور کونا است. این کشور به دلیل ظرفیت های طبیعی متنوع و سواحل مرجانی، در اولویت های گردشگری منطقه بالکان قرار دارد.

cr1
نقشه کرواسی در منطقه اروپای مرکزی و در جوار دریای آدریاتیک

اگر قصد دارید در تابستان پیش رو به جایی خاص و ارزان و با دردسرهای کم برای دریافت روادید سفر کنید، کرواسی، نگین آدریاتیک، انتخاب خوبی خواهد بود. در این کشور، خطوط ساحلی پهناوری وجود دارد که امکان گردشگری آبی و ورزش های هیجانی گوناگون را در آب های زلال کرواسی که یادآور طبیعت بکر مالدیو است، در اختیار بالکان گردها قرار می دهد.

کسانی که به عروس جزایر آسیا سفر کرده اند، دریاهایی با طیف های باورنکردنی سبز زمردین و آبی لاجوردی را در ساحلی مرجانی تماشا کرده اند که خیلی از جهانگردان را عاشق طبیعت خارق العاده می کند. این فضا را می توان در سواحل کرواسی شاهد بود. جایی برای عاشقان لوسیون و آفتاب گیری های چند ساعته و سالن های ماساژ و پاساژهای تفریح و خرید و جشنواره ای از فرصت های مختلف طبیعت گردی و گردشگری لاکچری و ارزان.

cr3
تصویر یکی از پارک های ملی کرواسی که گردشگران می توانند از روی پل های چوبی تعبیه شده، در کنار آبشارهای خروشان، طبیعت گردی هیجان انگیز را تجربه کنند

عاشقان کوهنوردی و کسانی که عاشق سفر به اعماق غارها و گردشگری زیر زمینی هستند و سلفی در کنار آبشار خروشان و هیجان بر روی رودخانه های پر آب را در گرمای تابستان انتخاب می کنند، قطعا، بهشت آدریاتیک برایشان، تابستانی خاطره انگیز را به ارمغان خواهد آورد.

cr2
یکی از زیبا ترین مناطق ساحلی اروپا را می توان در آبهای آدریاتیک در کرواسی مشاهده کرد

کوله پشتی گردها و کوچ سرفینگ ها و حتی رایگان سوارها، کرواسی را همواره یکی از مقصدهای گردشگری جذاب با مردمانی مهمان نواز و میزبانانی خونگرم روایت می کنند که همه، بخشی از ارزش های سفر به کرواسی را بیان می دارد. مشاهده آسیایی ها و اروپایی هایی که با دوچرخه رهسپار بهشت بالکان شده اند، مناظری متداول در شهرهای مختلف این کشور است که اگر به این دیار سفر کردید، از لذت دوچرخه سواری های صبحگانی در مناطق جنگلی و حتی ساحلی آن در عصرگاه، بی بهره نمایند.

هیجان گردها، کرواسی را فرصتی برای صخره نوردی و کوهنوردی و انجام ورزش هایی نفس گیر همچون زیپ لاین، در طبیعت زیبای این منطقه می دانند و تریپ ادوایزری ها نیز با ده ها هزار کامنت، این مقصد گردشگری ناشناخته را به گردشگران خودمانی و عاشقان کشف مناطق زیبا و کمتر دست خورده قاره سبز، پیشنهاد می کنند.

بهترین وقت سفر به کرواسی

همواره تعیین بهترین زمان برای مسافرت به نقاط مختلف جهان، تاثیر بسزایی در صرفه جویی هزینه های سفر داشته و می تواند فرصت های مختلفی را در اختیار بهانگردان پر سفر قرار دهد. این قضیه برای کرواسی نیز صدق می کند. در واقع، آب و هوای مدیترانه ای کرواسی سبب می شود تا در بیشتر ایام سال بتوان به غیر از دسامبر تا اوایل مارچ که هوا خیلی سرد می شود، به کرواسی گردی پرداخت.

در شهرهای کرواسی، شاهد آب و هوای قاره ای معتدل هستیم که برای هر نوع سلیقه گردشگران، وضعیت مطلوبی به شمار می رود. از اوایل ماه ژوئن تا اواسط سپتامبر هر سال، کرواسی مخصوصا شهرهای اصلی، با هجوم گردشگران ارزان گرد مواجه می شود.

قبل از این ماه ها که در بالا گفتیم، اوضاع گردشگری کرواسی خلوت تر شده و قیمت ها هم به نسبت ماه های پر گردشگر که High-season است، روند نزولی پیدا می کند. این قضیه برای دیگر مقصدهای گردشگری اروپا به خصوص در نواحی شمالی مانند آلمان و اسکاندیناوی هم حاکم است. به هر حال، یکی از مواردی که در بودجه سفر اهمیت دارد،‌ انتخاب فصل خوب برای سفر به نقاط مختلف جهان است که باید در نظر داشت.

البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی، کرواسی کشور ارزانی بوده و خورد و خوارک و هزینه های اقامتی به نسبت برخی از مقصدهای پر مسافر قاره سبز مانند پاریس،‌ برلین، زوریخ و رم و بارسلونا، گردشگری کم خرجی را برای کرواسی گردها به ارمغان می آورد.

زاگرب گردی

cr4مقصد اول گردشگری در کرواسی، پایتخت این کشور است. هزینه ها در زاگرب خیلی بالا نیست و فرصت های گردشگری، اقامتی و تفریحی متنوعی در اختیار گردشگران با هر نوع سلیقه ای قرار دارد. یکی از جاهایی که در زاگراب باید حتما دید و در آینده ببشتر درباره این شهر سخن خواهیم گفت، گردش در منطقه گونیج گراد است.

این منطقه، از جمله بخش های باستانی متعلق به ۸۰۰ سال پیش است. زاگرب، موزه ها و گالری های متعددی دارد که بهتر است در برنامه گردشگری شهری کرواسی گردها قرار بگیرد. برای آگاهی از برنامه های موزه های شهر به این درگاه مراجعه کنید.

یکی دیگر از جاهایی که توصیه می شود در زاگرب دیده شود، باغ گیاه شناسی زاگرب بود که محفل تحقیقاتی دانشگاه این شهر است. باغ گیاه شناسی زاگرب، در ۵۰ هزار متر مربع، جشنواره ای از ۱۰ هزار گونه گیاه دارویی را در معرض نمایش عمومی قرار داده است. درگاه رسمی اطلاع رسانی زاگرب  را در این نشانی دنبال کنید که اطلاعات خوبی درباره گردش در این شهر می دهد.

cr5
در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی، زاگرب به ترتیب دومین و ششمین مقصد گردشگری پر مخاطب اروپا معرفی شد

اگر با کودکان و نوجوانان به زاگرب می روید، در این صفحه پیشنهادات جذابی برایتان تدارک دیده شده است.

جزیره گردی در کورناتی و زلانتی رات

زاگرب، کشور  هزار جزیره است. یکی از کارهایی که در سفر به زاگرب باید در دستور کار داشت و برایش وقت و هزینه کرد، سفر به شماری از جزایر زیبا و خاطره انگیز کرواسی است. اگر به یاد سفر به مالدیو و فیلیپین، کشور جزیره های آسیا هستید، کورناتی گردی در این شبه جزیره زیبا کرواسی را توصیه می کنیم.

cr6

بیش از ۸۰ جزیره کوچک در این منطقه جذاب خالی از سکنه وجود دارد که کلبه های سنگی موجود در آن، فرصت اقامت چند ساعت یا چند روزه در اختیار طبیعت گردها قرار می دهد.

شاخ طلایی کرواسی را ZLANTI RAT می دانند که مجموعه ای از درختان سرسبز را در خود جای داده است و یکی از مقصدهای گردشگری خاص و باورنکردنی کرواسی به شمار می رود. کایاک و قایقرانی و ورزش های دریایی معمولا در این منطقه کرواسی در اختیار گردشگران قرار می گیرد. از اینجا می توان به شهر اسپیلت کرواسی رفت.

سفر به زادار

CR7

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری تاریخی کرواسی را می توان ZADAR دانست که به قرن دهم میلادی باز می گردد. جشنواره ای از رنگ و نقش و طرح را بر روی دیواره های دیدنی کلیساهای شهر شاهد خواهید بود. از آناستازیا تا کریسوگنوس، فرصت زادار گردی تاریخی را برایتان فراهم می کند.

CR8
تصویر یکی از کلیساهای معروف در منطقه زادار کرواسی

کورکولا، شهر تاریخی دیگری در جنوب شهر دالماسی، جایی برای گردشگری قرون وسطایی است که گفته می شود، خانه مارکوپولو، گردشگر معروف ونیزی نیز در آنجا قرار دارد. زیرا این سیاح معروف ایتالیایی، در آنجا متولد شد. گفتنی است، از شهر اسپیلت و دوبروونیک می توان به این شهر تاریخی سفر کرد و اتوبوس های متعددی در طول روز به این مقصد در تردد هستند.

سفر به شهر دیدنی دوبرونیک

شهر باشکوه کرواسی ها، همین Dubrovnik است که آن را با ونیز و آمستردام قیاس می کنند. جایی که برنارد شاو، نویسنده شهیر بریتانیایی در وصفش گفته بود که اگر بهشت روی زمین را میخواهید ببینید، به دوبورونیک کرواسی بروید.

تاریخ گردها و علاقمندان به گردش در تاریخ، دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک کرواسی که یادآور قرون وسطا در قاره سبز است را در نظر داشته باشند. جایی که ثبت یونسکو شده و فرصت گردش صبحگاهی در میان برج و باروهای این منطقه زیبا و تاریخی را برایتان فراهم می کند.

CR9
عکسی دیدنی از منطقه گردشگری تاریخی و جذاب دوبروونیک کرواسی

از تپه های منطقه که به آن بنگرید، تصویری کارت پستالی از منطقه مسکونی با سقف های نارنجی در حاشیه دریای لاجوردی آدریاتیک را نظاره گر خواهید بود که فرصت عالی برای سلفی بگیرهای اینستاگرام است. بالا رفتن از دیوارهای دفاعی این شهر قدیمی و مشاهده خانه های قدیمی و سبک زندگی مردمان آن دیار در این منطقه خالی از لطف نیست.

CR10
تصویر کارت پستالی زیبا از منطقه گردشگری تاریخی زیبا دوبروونیک کرواسی

البته در این شهر، خیابان تاریخی جذابی قرار دارد که همچون شانزلیره پاریس و استقلال استانبول، جشنواره ای از کافه ها و رستوران ها و برندهای معروف و مقصد گردشگری نایت لایف کرواسی است. خیابانی سیصد متری که قدمتش به قرن پانزدهم باز می گردد.

CR11
تصویر یکی از پیاده روهای شهر تاریخی دوبروونیک کرواسی
CR12
تصویر یکی از پیاده روهای بسیار باریک منطقه قدیمی شهر دوبروونیک کرواسی

البته کلیسای تاریخی و زیبای طرح گوتیگ دوبرونیک نیز  که عاشقان تاریخ هنر و معماری، بر دیواره هایش، شاهکارهای رافائل و آندره بوفالینی را شاهد خواهند بود، از جمله مقصدهای گردشگری دیدنی این شهر جذاب است.  میدان گردی در Loggia را نیز در این شهر زیبا فراموش نکنید که میزبان کلیسای سنت Blaise است.

CG13
تصویری از نمای کلیسای کتردال دوبروونیک کرواسی

موزه روابط شکست خورده زاگرب

در پایتخت زیبای کرواسی، موزه ای وجود دارد به نام:‌ Museum of Broken Relation که موزه روابط شکست خورده نام دارد. زاگرب علاوه بر اینکه موزه‌های تاریخی و هنری متعددی دارد، یک موزه‌ی متفاوت و دیدنی هم دارد که باید در سفر به زاگرب حتما از آن دیدن کنید.

Image result for museum of broken relations croatia

موزه‌ی روابط شکست‌خورده مجموعه‌ای از اشیای شخصی و آثار هنری است که از عشاق قدیمی گردآوری شده و زیر هر کدام ماجرای یک عشق و رابطه‌ی شکست‌خورده نوشته شده است. توصیه های تریپ ادوایزری ها در بازدید از این موزه جالب که روایتگر روابط  رمانتیک است را در این نشانی دنبال کنید.

Image result for museum of broken relations croatia

درگاه این موزه را در این لینک دنبال کنید.

پارک ملی پلیتویک

یکی از مقصدهای گردشگری جذاب کرواسی، پارک ملی Plitvic این کشور است. اگر عاشق پارک های ملی هستید، پارک ملی پلیتویک را در نظر داشته باشید. شانزده دریاچه جذاب با طیف رنگ زمردین خود، نظرهای بسیاری را شیفته طبیعت خارق العاده خود می کند و امکان گردش در آن بر روی پل های چوبی فراهم شده است.

c14
تصویری از پارک ملی پلیتویک کرواسی که با پل های چوبی روی آن، امکان طبیعت گردی رویایی در کنار چشمه ها و آبشارهای خروشان منطقه را برای گردشگران فراهم می کند
c16
با خرید بلیط ورود به پارک ملی پلیتویک کرواسی، فرصت گردشگری در یکی از میراث ملی طبیعی جهان برایتان فراهم می شود

در اطراف این پارک زیبا، مراکز اقامتی متنوعی دارد که می توانید در آن ها نیز یک شب اقامت کنید و لذت بهتری از پلیتویک گردی را تجربه نمایید. از مرکز زاگرب برای سفر به این منطقه، اتوبوس و تاکسی در دسترس است.این پارک ملی حفاظت شده، انواع و اقسام حیوانات وحشی را در خود جای داده اما گردشگران به ندرت شاهد حضور آنان در وسعت ۲۹۶ کیلومتر مربعی پارک هستند.

c15
تصویر ایندکس درگاه اطلاع پارک ملی پلیتویک کرواسی که امکان خرید بلیط بازدید و آگاهی از ظرفیت های گردشگری و علمی آن را برای مخاطبان به ۵ زبان فراهم کرده است

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ظرفیت های گردشگری و طبیعت گردی این پارک به درگاه آن مراجعه کنید. این پارک از جمله میراث طبیعی شگفت انگیز کرواسی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی به فهرست آثار طبیعی یونسکو اضافه شد. درباره این پارک در سایت گردشگری کرواسی نیز می توان اطلاعات بیشتری بدست آورد.

سفر به اسپلیت

شهر Split، دومین شهر بزرگ کرواسی، یکی از مقصدهای گردشگری جذاب کرواسی در خارج از پایتخت (زاگرب)، حتما شهر اسپلیت است که در میان دیواره های به جا مانده از امپراطوری روم، همچنان مقاوم ایستاده است.

c17

کاخ دیولکسیان (Diocletian Palace)، یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی شهر است که اتفاقا مشرف به دریای آدریاتیک است. در سفر به این منطقه، شاهد دروازه های باشکوه کاخ هستید که تنها یک دروازه، مشرف به دریاست. البته کلیسای بزرگ و زیبای سنت دومینوس در این شهر خودنمایی می کند که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داد.

c18

سفر به Hvar

نامی عجیب برای مشتاقان سفر به بهشت آدریاتیک! خوار (Hvar)، یکی از شهرهای کارت پستالی و فوق العاده زیبا کرواسی، جایی که شوق تماشای جزایر الماسی را برای هیجان گردها به ارمغان می اورد.

c19

همچون شهر رویایی ونیز ایتالیا، بخشی از مناطق شهر را نمی توان با خودرو در نوردید و باید قایق سواری و دوچرخه سواری و پیاده روی را جایگزین روش های خودرویی نمود. توصیه های تریپ ادوایزری  ها در سفر به این شهر دیدنی را در نظر داشته باشید. اطلاعات گردشگری شهر را نیز در این پرتال دنبال کنید.

در این شهر ساحلی جذاب، کلیسای جامع متعلق به قرن پانزدهم دیده می شود که در اطراف آن، فرصت های قایق سواری و ماهیگیری و شنا و ورزش های آبی متنوعی در انتظار عاشقان گردشگری هیجانی در منطقه ای زیبا است. خوار گردی در کرواسی، محبوب سلبریتی های دنیای موسیقی و سینما و ورزش است. جایی همچون نیس فرانسه، جشنواره ای از رنگ ها و برندها برای لاکچری گردها.

شکم گردی در کرواسی

کرواسی نیز همچون کشورهای نزدیک دریا، بخشی از نیازهای غذایی خود را از موجودات دریایی تامین می کند. بنابراین در سفر به این کشور، انتظار داشته باشید که انواع و اقسام غذاهای دریایی با شیوه های مختلف پخت و پز، در رستوران ها سرو شود و اگر مشتاق این نوع غذاها هستید، حتما با طعم های خاصی روبرو خواهید شد.

آشپزی در کرواسی بسیار متفاوت و متنوع است. بنابراین به سختی می‌توان تعیین کرد که  کدام غذا کاملا متعلق به کرواسی و یک غذای اصیل است. در مناطق شرقی، سس‌های تند مثل kulen و kulenova seka از آن سس‌هایی هستند که در طول سفر حتما باید امتحان کنید. یک غذای دیگر Čobanac نام دارد که خوراکی متشکل از چند نوع گوشت با مقدار زیادی فلفل پاپریکا است.

Image result for Čobanac food croatia

در مناطق مرکز کرواسی پاستا به همراه پنیر یک غذای مشهور و لذیذ است که štrukli نام دارد. برای آشنایی با شیوه پخت استروکلی، به این درگاه مراجعه کنید.  در مناطق کوهستانی Lika و Gorski Kotar، وعده‌های غذایی تهیه شده از قارچ، توت‌های وحشی و گوشت‌های شکار، بسیار رایج است. یکی از غذاهای محلی این منطقه، سیب‌زمینی با پوشش بیکن است که police نامیده می‌شود و همراه با انواع مختلف پنیر سرو می‌شود.

Image result for štrukli food croatia

فرصت های اقامتی در کرواسی

c20
از سایت booking.com می توان صدها فرصت اقامتی در شهرهای مختلف کرواسی رزرو کرد و در بعضی از ماه های سال، تخفیف های خوبی هم دریافت نمود

چه برای کسانی که با تور سفر می کنند و چه کسانی که انفرادی یا گروهی خارج از تور سفر می کنند، فرصت های اقامتی در کرواسی، متنوع و با رنج های قیمتی گوناگون در دسترس است. همه نوع اطلاعات مربوط به خانه های اجاره ای در شهرهای مختلف این کشور را می توان در AIRBNB دنبال کرد. علاقمندان به رزرو هتل با تخفیف هم می توانند از HOTELS یا BOOKING استفاده کنند. البته کسانی که به شهرهای کمتر گردشگر کرواسی سفر می کنند، می توانند از هاستل ها نیز استفاده کرده و سفری به نسبت ارزان را تجربه کنند.

البته کمپ زدن در مناطق جنگی و تجربه یک شب خوابیدن زیر آسمان پر ستاره مناطق بیرون زاگرب، تجربه خاطره انگیزی است که لونلی پلنتی ها معمولا توصیه می کنند.

حمل و نقل عمومی در کرواسی

c21

حمل و نقل عمومی کرواسی مانند آلمان و فرانسه و سوئد، خیلی پیشرفته نیست. اما برای بودجه های مختلف، فرصت های حمل و نقل متنوعی فراهم شده است. همچون وین و سالزبورگ اتریش، تراموا و قطار، در اختیار گردشگران برای سفر در این منطقه جذاب بالکان است. اتوبوس های شهری نیز قیمت زیادی ندارد و بین ۱۰ تا ۲۰ کونا هزینه بلیط است. سایت اتوبوسرانی زاگراب را در این نشانی مشاهده کنید و از برنامه سفر اتوبوس مطلع شوید.

c22
سایت اطلاع رسانی برنامه زمانی حرکت اتوبوس در شهرهای کرواسی و خرید بلیط

تاکسی در شهرهای کرواسی نیز به نسبت خیلی از شهرهای قاره سبز، ارزان تر است. برای مسیرهای زیر ۲۰ کیلومتر، می توان با ۶۰ کونا سفر کرد. اگر علاقمند به کرایه روزانه خودرو بودید، حدود ۵۰۰ کونا در نظر بگیرید و از این درگاه اطلاعات لازم را بدست آورید.

توجه داشته باشید که کرواسی از جمله مقصدهای گردشگری است که به دلیل ارزان بودن نسبی، ارزش دارد حداقل ۲ یا ۳ شهر از آن را بازدید کنید و فقط در پایتخت اقامت نداشته باشید. این توصیه همیشگی حرفه ای های کرواسی گرد است.

c23

خطوط اتوبوسرانی بین شهرها، با دسترسی روزانه به بلیط اتوبوس، این فرصت را برایتان فراهم می کند تا با اتوبوس های مجهز به اینترنت پر سرعت و تهویه مطبوع خوب، رهسپار مناطق مختلفی از نگین آدریاتیک شوید. بعضا مشاهده شده است که رانندگان اتوبوس، به زبان انگلیسی آشنایی دارند و با لهجه کرواتی، قادر به تکلم با توریست ها هستند. البته نقشه انگلیسی زبان نیز می تواند تا حدودی مشکل شما را برای کرواسی گردی حل کند.

همچون برخی از کشورهای آسیا و قاره سبز، خرید اینترنتی بلیط اگر کارت اعتباری ارزی داشته باشید، با تخفیف همراه خواهد بود.

اطلاعات ضروری

  • واحد پول: کونا (HRK)
  • اختلاف ساعت با تهران: ۹۰ دقیقه عقب تر است.
  • برق شهری: ۲۳۰ ولت
  • شماره اضطراری عمومی: ۱۱۲
  • پلیس: ۱۹۲
  • اورژانس: ۱۹۴
  • سفارت ایران در زاگرب: به این نشانی مراجعه کنید.
  • سفارت کرواسی در تهران: به این نشانی مراجعه کنید.

اطلاعات دریافت روادید گردشگری کرواسی

کشور کرواسی عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نیست و ویزای کرواسی به صورت National (ملی) صادر می گردد. در حال حاضر رایزنی هایی برای سفر بدون ویزای اتباع ایرانی به کرواسی در حال انجام است که در صورت اجرا، اتباع ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت و ویزای کرواسی برای آنها در مرز ورودی کشور کرواسی صادر می شود.

در حال حاضر مدارک زیر برای صدور ویزا کرواسی مورد نیاز است:

۱- اصل پاسپورت
۲- دو قطعه عکس ۶ در ۴ با پس زمینه سفید که به تازگی ( در ۶ ماه اخیر ) گرفته شده باشد.
۳- فرم تکمیل شده درخواست ویزای کرواسی
۴- بیمه مسافرتی
۵- گواهی تمکن مالی از بانک ( با حدود ۴۰ میلیون تومان موجودی ) و گردش مالی ۶ ماه اخیر حساب بانکی
۶- بلیط رفت و برگشت به کرواسی
۷- واچر هتل برای تمام روزهای مدت زمان اقامت

قابل ذکر است که حضور درخواست کننده ویزا در زمان مصاحبه جهت اخذ ویزای کرواسی الزامی نیست و مصاحبه و انگشت نگاری انجام نمی شود و به همین علت آژانس های مسافرتی می توانند به وکالت از طرف مسافر، اقدام به اخذ ویزا بنمایند.

توصیه های خاص به کرواسی گردها

  • میزبانی رایگان: میزبان های مهمان نواز رایگان، در کرواسی نیز منتظر شما هستند.
  • رویداد گردی: در سفر به زاگرب، از رویدادهای بین المللی فرهنگی و هنری اینترنیشنی ها، غافل نشوید.
  • همسفر گردی: لونلی پلنتی ها، همواره برای سفر به نقاط مختلف کرواسی، دنبال همسفر هستند.
  • کرواسی گردها: تریپ ادوایزری ها، برای آشنایی با نقاط بکر و خاص گردشگری در نگین آدریاتیک، از ده ها هزار توصیه استفاده کنند.
  • جزیره گردها: مناطقی مانند کوچولا، گرنجی گراد، ملیت، براک و جزیره حوار، از جمله مقصدهای جذاب گردشگری کرواسی هستند.
  • طبیعت گردها: عاشقان طبیعت، به درگاه Planetware رفته و جذابیت های طبیعی آن را دنبال کنند.
  • این سایت، پرتال اطلاع رسانی رسمی گردشگری کرواسی است که هزاران مشاوره آنلاین را در اختیار گردشگران قرار می دهد.
c24
از فرصت های تحصیلی ارزان و انگلیسی زبان دانشگاه زاگرب در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در منطقه اروپای مرکزی استفاده کنید.

در صورتی که خواهان سفر به کرواسی در تابستان یا دیگر ایام سال هستید، اطلاعات دقیق سفر و مقصدهای گردشگری را می توانید از سفارت تهران در زاگرب و سفارت کرواسی در تهران بدست آورید. علاقمندان به تحصیل در کرواسی، می توانند از فرصت های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه دولتی زاگرب استفاده کنند.

منبع: Croatia ، wiki Travel ، Croatia News
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • A.m خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

    سلام و تشکر از مطالبتون عالیه .فقط چطور میتونم هاستل رو رزرو کنم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    • علی زمانی خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

      ممنون.
      همانطور که در ای میل هم توضیح داده شد، میتوانید از سایت جهانی هاستل یا هاستل ورلد که بیش از ۵۰ هاستل را معرفی میکنه برای رزرو هاستل ارزان در کرواسی اقدام کنید.
      http://www.hostelworld.com/hostels/Croatia

  • پاسارگاد خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

    چه عکس های زیبایی واقعاً فوق العاده است، کرواسی هم جز کشورهای حوزه شیگن هستش؟ اخذ ویزاش به سختی کشورهای دیگه اروپاییه؟

    • علی زمانی خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

      با سلام.
      دوستان زیادی این سوال را مطرح کرده اند ظرف چند روز اخیر. خیر. کرواسی عضو پیمان شنگن نیست و با دریافت روادید آن، امکان سفر به دیگر کشورهای عضو شنکن که ۲۶ کشور است، برای دارنده ویزای ملی کرواسی میسر نیست. بنابراین با داشتن روادید کرواسی نمیتوانید از کشورهای عضو شنگن بازدید کنید ولی امکان درخواست روادید شنگن از سفارتخانه های اروپایی در زاگرب هست. اخذ ویزا نیز به همین نسیت سخت نیست و دریافتش مشکل خاصی ندارد.