اگر هر روز ۲ عدد تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

اگر هر روز ۲ عدد تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

چندی قبل در مورد مزایای مصرف روزانه دو عدد موز و ۴ عدد بادام مطالبی را با شما در میان گذاشتیم و مزایای مصرف هر کدام را برای تان برشمردیم. این بار نیز خوراکی دیگری را برگزیده ایم که مصارف روزانه فراوانی دارد و در بسیاری از غذاهای ایرانی نیز به کار گرفته می شود. بر سر مصرف تخم مرغ و میزان استفاده از آن همواره مناقشاتی وجود داشته و دارد اما مطالعات اخیر و بررسی ترکیبات تخم مرغ، مزایای فراوانی را برای آن برشمرده است.

آنچه در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفته نه تنها مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ را آشکار می سازد بلکه مزایای مصرف دو عدد از آن را به قرار ذیل برای مان بر می شمارد:

«کولین» موجود در تخم مرغ از مغز محافظت می کند

3

«فسفولیپید» که عملکرد طبیعی مغز را تضمین می کند، از ماده ای به نام «کولین» تشکیل شده است. مطالعات بالینی بیشمار انجام پذیرفته در این زمینه به اثبات رسانده که ویتامین های خاصی در کارکاردهای اصلی مغز موثر هستند. اگر روزانه دو عدد  تخم مرغ میل کنید، مغز میزان کافی و مورد نیاز «کولین» را دریافت می کند. فقدان این ماده به کاهش توانایی به خاطر سپردن مطالب خواهد انجامید.

«لوتئین» موجود در تخم مرغ، از چشم محافظت به عمل می آورد

4

پژوهش های اخیر نشان داده اند، که تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی «لوتئین» است. این ماده در دید بهتر تاثیر فراوانی دارد. کاهش میزان «لوتئین» در بدن سبب خواهد شد که سلول های چشم با دشواری هایی در دید مواجه شوند. همچین عدم وجود میزان کافی از آن آسیب هایی را نیز برای چشم به همراه خواهد داشت.

«ویتامین دی» نیز به جذب بهتر کلسیم کمک می کند

5

اگر خوردن روغن ماهی و تخم مرغ به یک اندازه به افراد توصیه شود، بیشتر آنها گزینه دوم را برخواهند گزید. این اتفاق خصوصا زمان هایی اتفاق خواهد افتاد که افراد بدانند، از هر دو ماده میزان یکسانی ویتامین را دریافت می کنند. علاوه بر این دانشمندان دریافته اند که با در نظر گرفتن راهکارهای خاص برای تغذیه مرغ ها، میزان «ویتامین دی» موجود در آن افزایش نیز پیدا خواهد کرد. اهمیت اصلی این ویتامین در افزایش جذب کلسیم و مقاومت بیشتر استخوان هاست.

ویتامین «ب کمپلکس» از پوست، مو و کبد حفاظت می کند

2

«بیوتین»، «ویتامین ب ۱۲» و سایر پروتئین های قابل هضم موجود در تخم مرغ به افزایش مقاومت پوست و مو می انجامد. به علاوه «فسفولیپید»، موجود در تخم مرغ، سبب دفع موثرتر مواد سمی موجود در کبد می شود.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد

6

بر خلاف نظرات پیشین مبنی بر افزایش میزان کلسترول خون با مصرف تخم مرغ، پژوهش های اخیر نشان داده که کلسترول موجود در تخم مرغ، در میزان «فسفولیپید»، تعادل به وجود می آورد. بنابراین آسیبی را به همراه نخواهد داشت. همچینن تولید کلسترول بدن را نیز متعادل می کند.

علاوه بر تمام مزایای برشمرده برای تخم مرغ، به دلیل دارا بودن «اُمگا ۳»، میزان «تری گلیسیرید» را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را نیز کم می کند.

شروع به کم کردن وزن خواهید کرد

1

مطالعات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان داده که مصرف تخم مرغ خصوصا در وعده صبحانه با دارا بودن کالری کم و ایجاد احساس سیری، در مدت طولانی به کاهش وزن می انجامد.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

0

«کولین » موجود در تخم مرغ نه تنها به عملکرد بهتر مغز می انجامد بلکه خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد. در پژوهشی نشان داده شد، زنانی که در دوران بلوغ خود در رژیم غذایی شان تخم مرغ را گنجانیده بودند، خطر ابتلا به سرطان در آنها با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

زمانی که قصد بچه دار شدن دارید، به شما کمک می کند

7

«ویتامین ب» در شکل گیری هورمون های جنسی نیز بسیار موثر است. نام دیگر «ویتامن ب۹» فولیک اسید است. این ماده در ساخت گلبول های قرمز خون و بسته شدن نطفه نقش آفرینی می کند. میزان کافی از آن در بدن از عقب ماندگی ذهنی در نوزاد نیز جلوگیری به عمل می آورد. به همین دلیل نیز مصرف مکمل های «ویتامین ب۹» در زنان باردار توصیه می شود. در هر عدد تخم مرغ ۷.۰ میلی گرم از  آن وجود دارد.

از پیری زودرس جلوگیری به عمل می آورد

8

دانشمندان هلندی دریافته اند مصرف تخم مرغ در میان زنان ۳۵ تا ۴۰ سال، تا ۸۷ درصد از پیری زودرس پوست و لکه های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. در مردان نیز مصرف تخم مرغ به کاهش چروک های اطراف چشم می انجامد.

یک نظر

ورود

  • مصطفی خرداد ۱۸, ۱۳۹۶

    نمیدونستم این همه خاصیت داره
    ممنونم