۸ خوراکی مفید که گنجاندن آنها در وعده صبحانه، به اندازه نوشیدن قهوه به شما انرژی می دهد

۸ خوراکی مفید که گنجاندن آنها در وعده صبحانه، به اندازه نوشیدن قهوه به شما انرژی می دهد

بارها و بارها در مورد اهمیت خوردن صبحانه شنیده و خوانده اید. خوشبختانه در فرهنگ ایرانی نیز به این موضوع تاکید می شود. اما همواره این سئوال پیش می آید که بهترین گزینه ها برای صبحانه چه خوراکی هایی هستند؟ آیا بهتر است به صبحانه های سنتی رو آورده و مواد جدیدی را به آنها اضافه کنیم یا اینکه به همان یک فنجان چای یا قهوه اکتفا کنیم و یا در این مورد اطلاعات بیشتری بدست آورده و تغییرات مثبتی را در سبک زندگی خود به وجود آوریم؟

تحقیقات و پژوهش های انجام شده بر روی خوراکی های متنوع، فهرستی از مناسب ترین آنها را فراهم آورده که با گنجاندن برخی از آنها در وعده صبحانه، احساس خواب آلودگی کمتری کرده و انرژی بیشتری نیز برای ادامه روز بدست خواهید آورد. خبر خوب آن است که برخی از این خوراکی ها در صبحانه های سنتی ایرانی وجود داشته و سال هاست که بدون هیچ توصیه علمی از آنها استفاده می کنیم.

در ادامه به بررسی ۸ مورد از بهترین گزینه ها برای صبحانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

سیب

1

احتمالا با مثل معروف انگلیسی آشنا هستید که خوردن یک سیب در روز از مراجعه به پزشک جلوگیری به عمل می آورد. به علاوه گفته می شود سیب احساس خواب آلودگی را نیز برطرف می کند. سیب با دارا بودن ۱۳ گرم قند طبیعی، می تواند از نوشیدن یک فنجان قهوه نیز موثرتر باشد.

اگر برای شرکت در یک کنفرانس صبحگاهی آماده می شوید و می خواهید انرژی مورد نیاز مغز را فراهم آورید، حتما یک عدد سیب به همراه داشته باشید و در بین راه آن را میل کنید.

تخم مرغ

2

تخم مرغ مملو از پروتئین است و نه تنها برای تقویت عضلات بدن مفید است بلکه به عملکرد بهتر مغز نیز کمک می کند. ترکیبات موجود در تخم مرغ سبب می شود که احساس سیری در شما به وجود آمده و مدت ها قادر به خوردن چیزی نباشید. دلیل اصلی این امر نیز وجود اُمگا ۳، چربی و پروتئین فراوان موجود در این خوراکی مفید است.

در وعده صبحانه تا آنجا که می توانید بشقاب خود را از تخم مرغ نیمرو و یا املت پر کرده و میل کنید.

شیر شکلات

3

شکلات یک ماده خوراکی انرژی زا به شمار می آید و اگر در مصرف آن زیاده روی نشود بسیار هم مفید است. همراه کردن آن با شیر می تواند گزینه مناسبی برای وعده صبحانه باشد. پروتئین موجود در شیر در هوشیاری و عملکرد بهتر مغز کمک می کند.

شکلات نیز با ترکیبات موجود در آن به ایجاد احساس بیداری در شما خواهد کرد. کاکائو حاوی کافئین طبیعی است و زمانی که با پروتئین موجود در شیر همراه می شود، قندخون را متعادل می سازد. البته بسیاری دیگر از ترکیبات وجود دارند که این کار را انجام می دهند، اما ترکیب شیر با شکلات در وعده صبحانه، طعم و مزه خوبی را برای شروع یک روز فراهم می آورد.

گریپ فروت

4

آیا می دانید که برخی از رایحه ها به عملکرد فیزیکی بهتر شما خواهند انجامید؟ شاید گمان کنید که بوی قهوه را برای وعده صبحانه به شما پیشنهاد می کنیم اما بوی گریپ فروت این کار را به خوبی برای تان انجام می دهد.

بر اساس داده های بدست آمده از انجمن ملی خواب آمریکا، بوی مرکبات، همچون هشداری برای بدن به شمار می آید و با دارا بودن «ویتامین ث» موجود در آن، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. بنابراین بو کردن مرکباتی چون گریپ فروت در هنگام صبح در ایجاد هوشیاری بسیار موثر است.

بلغور جو

5

شاید در مورد مضرات مصرف کربوهیدرات بسیار شنیده باشید اما باید بدانید که مصرف به اندازه آن لازم و مفید است. آنچه در مورد ایجاد احساس تنبلی شنیده اید تنها در مورد مصرف مقادیر فراوان آن خصوصا در وعده صبحانه صدق می کند.

البته نوع کربوهیدراتی که مصرف می کنید نیز اهمیت دارد. از مصرف کربوهیدرات های ساده ای چون وافل، پنکیک و مافین پرهیز کنید. می توانید این نوع از انواع کربوهیدرات ها را به تعطیلات آخر هفته اختصاص دهید.

برای وعده صبحانه از کربوهیدرات های محتوی فیبر فراوان همچون بلغور جو استفاده کنید چرا که به افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن انجامیده و در شما احساس سیری را به وجود خواهد آورد.

ادویه جات

6

بله درست است ادویه جات خود به تنهایی به عنوان غذا به کار برده نمی شوند اما زمانی که به غذا اضافه می شوند، مزه بسیار مطبوعی به آن می دهند.

از ادویه هایی چون دارچین، زیره، پاپریکا و فلفل قرمز برای افزایش سوخت و ساز بدن خود استفاده کنید. به علاوه این ادویه ها، سبب تحریک برخی از هورمون ها شده و بلافاصله به هوشیاری بدن می انجامند.

اگر طعم مورد علاقه شما شیرینی است، اندکی دارچین به سیب افزوده و آن را به همراه بلغور جو یا کره بادام زمینی میل کنید. اگر هم به خوردن غذاهای تند علاقمند هستید روی نیمروی صبحانه خود اندکی فلفل قرمز اضافه کنید.

 ماست یونانی

7

اگر در هنگام صبح، قصد شرکت در جلسه مهمی را دارید و یا می خواهید سر جلسه امتحان حاضر شوید، اندکی ماست یونانی میل کنید. این نوع از ماست پروتئین و باکتری های مفیدی را برای معده شما فراهم آورده و گزینه مناسبی برای وعده صبحانه به شمار می رود. چربی موجود در آن نیز انرژی لازم برای شروع روز را برای تان فراهم می آورد.

عسل

8

مسلما عسل از شکر سفید و قهوه ای و شیرین کننده های مصنوعی سالم تر است و مزه بهتری نیز دارد. قند طبیعی موجود در عسل، انرژی لازم برای بدن را فراهم می آورد، به ایجاد احساس هوشیاری و هضم بهتر مواد غذایی نیز کمک می کند.

اگر می خواهید هوشیاری لازم برای شروع روز را بدست آورید، به جای قهوه به سراغ نان تست یا میوه به همراه عسل بروید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود