ساعت بسیار گران قیمت و کمیاب ولادیمیر پوتین با قیمت تقریبی ۱ میلیون دلار حراج خواهد شد

ساعت بسیار گران قیمت و کمیاب ولادیمیر پوتین با قیمت تقریبی ۱ میلیون دلار حراج خواهد شد

ولادیمیر پوتین برای شرکت در حراجی معروف شهر موناکو به این شهر مسافرت نکرده است اما باید شاهد حضور یکی از وسایل شخصی او در این حراجی باشیم. وی ساعت مارک «Patek Philippe 5208P» خود را که یکی از کمیاب ترین ساعت های سوییسی است در این حراجی عرضه خواهد کرد. این ساعت یک ساعت بسیار پیچیده است که در صورت فشار دادن یک دکمه ی خاص برای ساعات و دقایق مختلف زنگ های متفاوتی خواهد خورد و از یک کرنومتر و تقویمی دائمی و بسیار پیچیده برخوردار است.

این ساعت تنها به افراد بسیار قابل اعتماد کمپانی ساعت سازی «Patek» که از مشتریان دائمی آن ها به شمار بیاید فروخته می شود و قیمت آن ۹۸۰.۰۰۰ فرانک سوییس معادل ۱میلیون دلار است که آن را به یکی از گران قیمت ترین ساعت های جهان تبدیل می کند.

img8421-w700

معلوم نیست که این ساعت در چه سالی ساخته شده است زیرا در اسناد آن تاریخ ساخت ذکر نشده اما به نظر می رسد که در شهر لندن خریداری شده باشد. از بعضی از جهات باعث شگفتی نیست که پوتین چرا چنین ساعت کمیاب و گران قیمتی را برای حراج عرضه می کند. او همواره به عنوان طرفدار سرسخت ساعت های سوییسی گران قیمت شناخته شده و نشان داده که در انتخاب ساعت بسیار سخت گیرانه و هنرمندانه عمل می کند. ارزش ساعت هایی که وی در دوران زمامداری خود خریده است بسیار بیشتر از مبلغ دستمزد سالانه ی اعلام شده ی ریاست جمهوری روسیه (معدل ۱۱۲.۰۰۰ دلار در سال) است.

برخی بر این باورند که برخلاف اطلاعاتی که در برگه ی خرید این ساعت وجود دارد، ساعت مذکور از آنِ ولادیمیر پوتین نیست اما تا زمانی که کمپانی سازنده ساعت اسم صاحب قدیمی و جدید آن را اعلام نکند نمی توان در این مورد با قطعیت اظهار نظر کرد. هنوز قیمتی برای حراج این ساعت در حراجی بزرگ موناکو تعیین نشده است اما به نظر می رسد قیمت بسیار بالایی برای آن تعیین شود.

img8438-w700

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود