۱۵ خصوصیت شخصیتی که نشانه «روان آزار» بودن همکارتان است

۱۵ خصوصیت شخصیتی که نشانه «روان آزار» بودن همکارتان است

حتما در طول زندگی خود با افراد غیر نرمال در ارتباط بوده اید. به عنوان مثال امکان دارد که یکی از همسایه های تان از بیماری های روانی چون «سایکوپاتی» یا «روان آزاری» رنج ببرد. اما زمانی که مجبور باشید چنین فردی را هر روز در نزدیکی خود داشته و تحمل کنید، وضعیت اندکی تغییر می کند.

کار کردن در یک مکان مشترک با فردی که از روان آزاری رنج می برد بسیار دشوار و نیازمند برخی از ملاحظات برای کنار آمدن با چنین فردی است. به همین دلیل نیز برخی از نشانه های آشکار شخصیتی در این افراد را برای تان جمع آوری کرده ایم تا با آگاهی از آنها، بهتر بتوانید افرادی این چنینی را در اطراف خود و خصوصا در محل کارتان شناسایی کرده و مراقبت بیشتری از خود به عمل آورید. با هم این نشانه ها را مرور می کنیم:

اهداف بیمار گونه و سادیسمی دارند

1

یکی از متخصصان به نام «اندرو فاس» که خود در گذشته مدیر اجرایی موسسات خرده فروشی بزرگی در کانادا بوده در این باره می گوید، چنین افرادی عمدتا اهدافی وایرانگر و غیر سازنده دارند و همین نشانه نیز، آنها را از سایرین متمایز می سازد.

وی از تجارب مدیریتی خود نیز چنین می گوید: “من همواره با کارمندانم با احترام برخورد می کردم و تمام تلاشم را می کردم تا آنها برای پیشرفت در کارشان، انگیزه کافی داشته باشند.

چرب زبان و چاپلوس هستند و جذابیت های سطحی دارند

2

«رابرت هِر» روانشناسی است که بر روی خصوصیات شخصیتی افرادی که مشکلات روانی دارند کار می کند. وی بر این باور است که افراد روان آزار در ظاهر سازی بسیار موفق عمل می کنند.

حتی این امکان وجود دارد که در پایان صحبت کردن با یکی از این افراد، وی را بسیار خوش مشرب، با شخصیت و دوست داشتنی تلقی کنید. یکی از روانشناسان که برای صحبت با یک زندانی روان پریش به زندان رفته بود، مورد تمجدید فراوان آن زندانی قرار گرفته بود. زندانی روان آزار دائم، زیبایی های ظاهری آن روانشناس زن را می ستود.

بسیار از خود متشکر هستند

3

آنها تصور می کنند که مرکز این جهان هستند و سایرین تنها برای خدمت رسانی به آنها خلق شده اند.

حتی در بدترین شرایط از اعتماد به نفس فراوانی برخوردارند

4

دکتر «ویلیام هراشتاین» در مصاحبه ای می گوید زمانی که پای اعتماد به نفس به میان می آید افراد روان آزار در اوج اعتماد به نفس قرار می گیرند. کارمندانی که از «سایکوپاتی» یا «روان آزاری» رنج می برند نیز از همین خصوصیت برخوردارند.

دروغگویانی بالفطره اند

5

زمانی که یک فرد روان آزار شروع به دروغ گفتن می کند، به سختی می توان او را متوقف کرد. «فاس» می گوید، برای آنها اهمیتی ندارد که دروغ شان آشکار شود چرا که با گفتن یک دروغ دیگر، قضیه را جمع می کنند.

به قوانین و مقررات اهمیت نمی دهند

6

برای آنها قوانین اجتماعی حاکم هیچ اهمیتی ندارد. آنها که از اعتماد به نفس کاذبی برخوردار هستند و شخصیت خود شیفته ای نیز دارند، بر این باورند که با گیر افتادن در چنین موقیعت هایی قادر به رها شدن از آن هستند.

همچون یک انگل زندگی می کنند

7

افراد روان آزار یک بعدی هستند و به هیچ چیز و هیچ کس به جز خودشان اهمیت نمی دهند و برای رسیدن به اهداف شان به هر کاری دست می زنند.

«فاس» می گوید: “آنها به هر گونه ای که خود می پسندند زندگی می کنند و به هیچ عنوان اهمیتی برای دیگران قائل نیستند.”

وی دلیل این امر را نیز اهمیت ندادن به قوانین طبیعی زندگی می داند و ادامه می دهد: “افراد روان آزار تصور می کنند که از هر گونه انتقادی از جانب دیگران مبرا هستند و هر سبک زندگی را که خود دوست داشته باشند، پی می گیرند. آنها می خواهند همه چیز و همه کس را تحت کنترل خود داشته باشند.”

حیله گرند

8

«فاس» بر این باور است که افراد روان آزار از سه خصوصیت بارز شخصیتی برخوردارند که عبارت از حیله گری، انحراف اخلاقی و فریب دادن دیگران است. تمام این خصوصیات سبب می شود که خود را در راس سایر افراد قرار دهند.

«فاس» ادامه می دهد: “زمانی که همه چیز خوب پیش می رود مسئولیت ها را بر عهده می گیرند اما زمانی که کاری با مشکل مواجه می شود به دنبال فرد بی گناهی می گردند تا همه تقصیرها را به گردن او بیاندازند.”

در دوران کودکی نیز با مشکلات رفتاری مواجه بودند

9

افراد روان آزار در دوران کودکی خود نیز هر کاری که دوست داشتند در زمین های بازی کودکان انجام می دادند و همین رفتارها را نیز در آینده به محل کار خود انتقال می دهند.

«فاس» می گوید: “آنها تصور می کنند که می توانند هر آنچه در زمین های بازی انجام می دادند را به محل کار نیز منتقل کنند.” برخی از این رفتارها عبارت از دروغگویی، گول زدن دیگران، دزدی، آتش زدن، پرسه زدن، سوء استفاده از دیگران، ولگردی و آزارهای جنسی به دیگران هستند. آنها در دوران کودکی خود نیز رفتارهای آزار دهنده جدی را انجام می دادند.

احساسات طبیعی افراد عادی را درک نمی کنند

10

دکتر «اسکات بان» می گوید افراد روان آزار به خوبی می توانند احساس دیگران را تقلید کنند اما قادر به درک آنها نیستند. آنها تبحر فراوانی در ظاهر سازی دارند و افرادی که در اطراف آنها حضور دارند تا زمانی که آسیبی از سمت آنها دریافت نکرده باشند، قادر به درک شخصیت حقیقی شان نیستند.

اهداف طولانی مدت غیر واقعی دارند

11

افراد روان آزار برای رسیدن به اهداف خود به هر کاری دست می زنند اما برنامه ریزی های بدی برای رسیدن به اهداف خود دارند و توقع آنها از دیگران بسیار زیاد است.

«فاس» در این باره می گوید: “اگر به اهداف غیرقابل دسترسی را که برای خود مشخص کرده اند، نرسند، در صدد توجیه بر می آیند.”

احساس پشیمانی و عذاب وجدان ندارند

12

«هِر» می گوید، برای افراد روان آزار اهمیتی ندارد که دیگران چه تاثیراتی را از رفتارهای آنها بپذیرند، آنها تنها به خودشان و اهداف شان می اندیشند و به هیچ عنوان به عواقب کارهایی که انجام می دهند و آسیب های احتمالی که به دیگران می رسانند، فکر نمی کنند.

در بسیاری از مواقع نیز اعضای خانواده و اطرافیان آنها از کارهای شان آزرده می شوند و آسیب می بینند. حتی زمانی که به فرد دیگری چاقو می زنند نیز هیچ گونه احساس عذاب وجدان و ناراحتی در آنها دیده نمی شود.

خلق و خوی وحشت آوری دارند

13

هرگز گول افراد روان آزار را نخورید. آنها خطرناک هستند و این احتمال نیز وجود دارد که از کوچک ترین چیزی انتقام سختی بگیرند. اگر یکی از همکاران شما دارای چنین خصوصیتی است، مراقب کوچک ترین رفتار خود با او باشید.

تمایلی برای تعهد به هیچ رابطه ای در آنها وجود ندارند

14

یکی از خصوصیات افراد روان آزار قرار گرفتن در روابط کوتاه عاطفی و ازدواج های کوتاه است. آنها دیگران را مورد سوء استفاده های جنسی قرار می دهند.

این افراد هیچ تمایلی به حفظ هیچ گونه تعهدی ندارند. سایر خصوصیات شخصیتی آنها به خوبی چنین عادتی در آنها را آشکار می سازد.

احساس کسالت دائمی در آنها دیده می شود

15

اگر یکی از همکاران تان در محل کار دائم شکایت کرده و همیشه آن شغل را کسالت آور می داند، یکی از نشانه های روان آزاری است. در کنار سایر خصوصیاتی که در مورد این افراد برشمرده شده، احساس کسالت دائمی نیز از دیگر خصوصیات این افراد تلقی می شود.

منبع: businessinsider
۶ نظر

ورود

  • وحيد تیر ۵, ۱۳۹۶

    اینا دقیقا همشون منم

    • گربه سالاری اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹

      نگران نباش مردان ایران همه سایکوپاتن میون اونا طبیعیه

  • Unknown مهر ۹, ۱۳۹۶

    به نوعی تداعی گر افرادی هستند که خاویر کرمنت بهشون میگه بی‌شعور

  • محمدمهدی دی ۱۹, ۱۳۹۶

    من خطرناکم؟!!!!!!

  • ناشناس آذر ۲۷, ۱۴۰۰

    من با آدم روان آزار سر و کار داشتم.یکی از خصوصیاتشون اینه که دقیقا میفهمن چی آزارت میده و از طریق همون شکنجه روحیت میکنن.دقیقا کثافت تربن موجوداتی هستن که هر کاری که فکرشو بکنین ازشون بر میاد