اگر متولد سال ۱۳۶۸ باشید آگاهی از این واقعیت های تاریخی حالتان را بد خواهد کرد

اگر متولد سال ۱۳۶۸ باشید آگاهی از این واقعیت های تاریخی حالتان را بد خواهد کرد

با اینکه بسیاری از مردم جهان اعتقاد دارند که سن فقط یک عدد است و باید بدون توجه به ارقام آن، همیشه شاد و سرزنده زندگی کرد، اما گاهی برخی از مسائل مانع از این امر می شوند و دست‌کم برای چندین دقیقه، بالا بودن سن را برای انسان یادآوری می کنند.

به طور مثال، اگر شما متولد سال های ۱۳۶۸ یا ۱۳۶۹ مصادف با سال ۱۹۹۰ میلادی باشید، با دانستن برخی از واقعیت های تاریخی که به خیالتان به گذشته های خیلی دور تعلق دارند و تقریبا در معرض فراموشی هستند، متوجه خواهید شد که سن شما هم چندان کم نیست.

گاهی حتی زمان تولدتان به برخی وقایع تاریخی قرابت بیشتری دارد تا زمان حالی که در آن زندگی می کنید.

اگر این حرف را قبول ندارید، پیشنهاد می کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا متوجه شوید که ۲۶ و ۲۷ سالگی هم سن کمی نیست و می توانستید بهره گیری بیشتری از این دوران داشته باشید.

همراهمان باشید.

اگر در سال 1368 خورشیدی به دنیا آمده باشید، باید بگوئیم که زادروز شما در حال حاضر به تاریخ نخستین فرود انسان روی کره ماه در تاریخ 29 تیر 1348 بسیار نزدیک تر از زمان کنونی است. نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ میلادی، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کره ماه فرود آمدند. حدود ۶ ساعت بعد، آرمسترانگ در ۲۱ ژوئیه ساعت ۲:۵۶ جهانی بر ماه گام نهاد. یعنی فقط 21 سال پیش از تولد شما.
اگر در سال ۱۳۶۸ خورشیدی به دنیا آمده باشید، باید بگوئیم که زادروز شما در حال حاضر به تاریخ نخستین فرود انسان روی کره ماه در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۴۸ بسیار نزدیک تر از زمان کنونی است.
نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ میلادی، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کره ماه فرود آمدند. حدود ۶ ساعت بعد، آرمسترانگ در ۲۱ ژوئیه ساعت ۲:۵۶ جهانی بر ماه گام نهاد. یعنی فقط ۲۱ سال پیش از تولد شما.
همین طور باید بدانید که زادروز شما به تاریخ انتشار آخرین آلبوم موسیقی بیتلز ها نزدیک تر است تا سالی که در آن حضور دارید. آلبوم Let It Be (بگذار باشد)، دوازدهمین و آخرین آلبوم منتشر شده گروه راک بیتلز است که در سال ۱۹۷۰ میلادی با برچسب اپل رکوردز منتشر شد.
همین طور باید بدانید که زادروز شما به تاریخ انتشار آخرین آلبوم موسیقی بیتلز ها نزدیک تر است تا سالی که در آن حضور دارید.
آلبوم Let It Be (بگذار باشد)، دوازدهمین و آخرین آلبوم منتشر شده گروه راک بیتلز است که در سال ۱۹۷۰ میلادی با برچسب اپل رکوردز منتشر شد.
آمریکا مجموعا 45 رئیس جمهور داشته که با احتساب سن شما، تاکنون شاهد خدمت 5 نفر از آن ها بوده اید: باراک اوباما، بوش اول، بوش دوم، کلینتون و ترامپ.
آمریکا مجموعا ۴۵ رئیس جمهور داشته که با احتساب سن شما، تاکنون شاهد خدمت ۵ نفر از آن ها بوده اید: باراک اوباما، بوش اول، بوش دوم، کلینتون و ترامپ.
آیفون بیش از یک سوم از عمر شما در بازار موجود و در دسترس علاقه مندان بوده است. کمپانی سرشناس اپل، اسمارت فون جدید و متفاوت خود را در نهم ژانویه 2007 مصادف با 19 دی 1385 به جهانیان معرفی نمود.
آیفون بیش از یک سوم از عمر شما در بازار موجود و در دسترس علاقه مندان بوده است. کمپانی سرشناس اپل، اسمارت فون جدید و متفاوت خود را در نهم ژانویه ۲۰۰۷ مصادف با ۱۹ دی ۱۳۸۵ به جهانیان معرفی نمود.
آمریکا حدود 241 سال قدمت دارد. با این حساب، شما تاکنون به اندازه 10 درصد از تاریخ آمریکا زندگی کرده اید.
آمریکا حدود ۲۴۱ سال قدمت دارد. با این حساب، شما تاکنون به اندازه ۱۰ درصد از تاریخ آمریکا زندگی کرده اید.
6
نوجوان هایی که امسال گواهی نامه رانندگی خود را می گیرند در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون هنوز به دنیا نیامده بودند.
فکر می کنید از زمان تولد شما تا کنون چند دوره بازی المپیک برگزار شده است؟ 5؟ 6؟ خیر. 14 دوره. این تصویر بازی المپیک تابستانی سال 1992 بارسلوناست.
فکر می کنید از زمان تولد شما تا کنون چند دوره بازی المپیک برگزار شده است؟ ۵؟ ۶؟ خیر. ۱۴ دوره. این تصویر بازی المپیک تابستانی سال ۱۹۹۲ بارسلوناست.
آخرین کهنه سرباز جنگ مدنی کشور آمریکا، «آلبرت هنری ولسون» 34 سال پیش از تولد شما در سال 1334 درگذشت.
آخرین کهنه سرباز جنگ مدنی کشور آمریکا، «آلبرت هنری ولسون» ۳۴ سال پیش از تولد شما در سال ۱۳۳۴ درگذشت.
 در سال آینده، بیشترین شمار ورودی های مقطع دبیرستان را افرادی تشکیل می دهند که پس از راه اندازی شبکه اجتماعی فیس بوک (1382) متولد شده اند.
در سال آینده، بیشترین شمار ورودی های مقطع دبیرستان را افرادی تشکیل می دهند که پس از راه اندازی شبکه اجتماعی فیس بوک (۱۳۸۲) متولد شده اند.
شما در حال حاضر 26 یا 27 سال سن دارید. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که فردی که در زمان تولد شما 27 ساله بوده، در سال 1341 به دنیا آمده است.
شما در حال حاضر ۲۶ یا ۲۷ سال سن دارید. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که فردی که در زمان تولد شما ۲۷ ساله بوده، در سال ۱۳۴۱ به دنیا آمده است.
 بد نیست بدانید، الویس فقط 13 سال پیش از تاریخ تولد شما چشم از جهان فروبست. «سلطان راک اند رول» در تاریخ 25 مرداد 1356 درگذشت.
بد نیست بدانید، الویس فقط ۱۳ سال پیش از تاریخ تولد شما چشم از جهان فروبست. «سلطان راک اند رول» در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۵۶ درگذشت.
آیا می دانید که شرکت کرایسلر نخستین خودروسازی بود که مینی ون را به جامعه آمریکا عرضه کرد؟ این اتفاق درست 7 سال پیش از تولد شما روی داده است.
آیا می دانید که شرکت کرایسلر نخستین خودروسازی بود که مینی ون را به جامعه آمریکا عرضه کرد؟ این اتفاق درست ۷ سال پیش از تولد شما روی داده است.
در آخر هم بگوئیم که خلافت عثمانی در سال 678 خورشیدی تاسیس شده و 70 سال پیش از تولد شما (1298) به پایان رسید.
در آخر هم بگوئیم که خلافت عثمانی در سال ۶۷۸ خورشیدی تاسیس شده و ۷۰ سال پیش از تولد شما (۱۲۹۸) به پایان رسید.

منبع: buzzfeed
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • محسن خرداد ۲۳, ۱۳۹۶

    با متولدین ۶۸ مشکل داری ؟

  • رژين آبان ۲۲, ۱۳۹۸

    واقعا متاسفم واسه این دیدگاه

  • خود بهمن ۲۰, ۱۳۹۸

    خیلی مسخره بود.