بایکسفر؛ وسیله ای شبیه لامپ که خطر نزدیک شدن اتومبیل را به دوچرخه سوار اعلام می کند

بایکسفر؛ وسیله ای شبیه لامپ که خطر نزدیک شدن اتومبیل را به دوچرخه سوار اعلام می کند

دوچرخه سواری شبانه می تواند به جای دلهره آور بودن بسیار هیجان انگیز باشد تنها اگر فکر امنیت خود را از قبل به طور کامل کرده باشید. شرکت لاستیک سازی فرانسوی میشلن (Michelin) یک دستگاه نورپرداز برای دوچرخه ابداع کرده است که می تواند به یک جزء ضروری برای هر وسیله ای با دو چرخ تبدیل شود که در شب مورد استفاده قرار گیرد.

bicycle-safety-ring-red-light-bikesphere-michelin-5-w700

این وسیله که بایکسفر (Bikesphere) نام دارد به طور  دائم فضای اطراف دوچرخه را بررسی کرده و اگر خودرویی بیش از حد به دوچرخه نزدیک شود یا ترافیک افزایش یابد به دوچرخه سوار اخطار خواهد داد. سنسورهای این دستگاه متوجه نزدیک شدن خودرو به دوچرخه سوار شده و در صورتی که این نزدیکی بیش از حد مجاز باشد یک سیستم لیزری خودکار به کار افتاده و یک هاله ی قرمز رنگ دور دوچرخه ترسیم خواهد کرد و بدین ترتیب دوچرخه سوار و راننده ی خودرو را متوجه خطر خواهد کرد.

bicycle-safety-ring-red-light-bikesphere-michelin-9

در طول روز نیز این دستگاه انرژی ذخیره کرده و می توان به عنوان یک لامپ روی سر از آن استفاده کرد. شرکت میشلن این دستگاه را در جهت کاهش تصادفات در جاده ها ابداع کرده است و سعی دارد که به صورت منبع باز ان را ارائه دهد تا مصرف کنندگان به دلخواه خود و با توجه به نیازهایشان تغییرات لازم را در آن ایجاد کرده و کارآیی و تکنولوژی آن را ارتقا دهند.

منبع: boredpanda
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود