مرد چینی که پلاسمای خونش به رنگ سفید در آمده است؛ علت چیست؟

مرد چینی که پلاسمای خونش به رنگ سفید در آمده است؛ علت چیست؟

یک مرد میان سال چینی که عاشق خوردن گوشت قرمز است پس از آزمایش خون از دیدن رنگ پلاسمای خون خود شوکه شد. پلاسمای او سفید و شیرمانند بود!

مستر ژائو، ۴۰ ساله در ماه گذشته به دنبال دردهای شدید شکمی و کمر به بیمارستانی در جنوب چین مراجعه می کند. اما پزشکان در کمال ناباوری متوجه می شوند که پلاسمای خون این فرد به جای اینکه زرد رنگ و شفاف باشد، همانند شیر، سفید و غلیظ است.

4

به گفته پزشکان، پلاسمای فرد یاد شده ۲۵ مرتبه روشن تر از رنگ نرمال پلاسماست.

1

بیمار مذکور، در ماه گذشته به بیمارستانی در استان گوانگدونگ چین مراجعه کرده و پزشکان تشخیص دادند که دچار آماس شدید لوزالمعده است و این ارگان داخلی به شدت ورم کرده. به دنبال آن تست خون داده و متوجه این اتفاق عجیب شد.

3

پلاسما در حالت عادی در مردان باید زرد رنگ و شفاف باشد. این مایع وظیفه انتقال سلول های خونی و پلاکت ها را به عهده دارد. پزشک معالج مستر ژائو در این رابطه بیان داشته که رنگ شیری پلاسمای وی، از وجود مقدار زیاد تری گلیسیرید که عاما اصلی چاقی در بدن انسان است،  حکایت دارد.

5

در آزمایشات مشخص شد که نرخ تری گلیسیرید موجود در خون این فرد ۲۳ میلی مول در هر لیتر است که ۲۵ برابر بیشتر از میزان طبیعی است.

2

در حالت نرمال، تری گلیسیرید یک فر باید ۰.۲۲ تا ۱.۶۵ میلی مول در هر لیتر باشد.

همین مقدار بالای چربی در خون مستر ژائو باعث آسیب دیدن لوزالمعده و ورم ارگان های شکمی وی شده است. وی اعتراف کرده که میزان مصرف گوشت قرمز او در طول سال های گذشته بسیار زیاد بوده است.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود