ولادیمیر پوتین ثروت خود را صرف چه کارهایی می کند؟

ولادیمیر پوتین ثروت خود را صرف چه کارهایی می کند؟

هیچ کس دقیقاً نمی داند که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور مقتدر روسیه چه مقدار ثروت دارد. برخی ادعا می کنند که پوتین ثروتمند ترین فرد در جهان است اما بر اساس گزارشات کاخ کرملین وی سالانه ۱۳۳.۰۰۰ دلار درآمد داشته و در یک آپارتمان محقر زندگی می کند. با این وجود یکی از مشاوران سابق کاخ کرملین ثروت پوتین را در حدود ۷۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. بیل برودر مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه هرمیتاژ که از مخالفان سرسخت پوتین و سیاست های او به شمار می آید سرمایه ی شخصی او را ۲۰۰ میلیارد دلار می داند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم مواردی که ادعا می شود پوتین سرمایه ی خود را در آن ها متمرکز کرده است را به شما معرفی کنیم.

as-president-of-russia-putins-official-residence-is-the-moscow-kremlin-however-he-spends-most-of-his-time-at-a-suburban-government-residence-outside-of-the-city-called-novo-ogaryovo-w750
به عنوان رییس جمهور روسیه، پوتین به طور رسمی در کاخ کرملین در شهر مسکو اقامت دارد. با این وجود وی بیشتر وقت خود را در اقامت گاهی دولتی در حومه ی شهر مسکو که به آن «نوو اوگاریووو» گفته می شود می گذراند.
he-reportedly-has-access-to-20-different-palaces-and-villas-w750
بر اساس گزارش ها و بیش از ۲۰ کاخ و ویلای دولتی در اختیار دارد.
official-records-published-in-2016-by-the-kremlin-would-have-us-believe-that-putin-has-a-very-modest-real-estate-portfolio-the-report-said-he-owned-a-small-plot-of-land-and-an-apartment-with-a-garage-w750
گزارش رسمی کاخ کرملین در سال گذشته ادعا دارد که پوتین زندگی متوسطی داشته و املاک شخصی او بسیار ناچیز است. بر اساس این گزارش املاک شخصی پوتین شامل یک قطعه زمین کوچک و آپارتمانی کوچک دارای گاراژ هستند.
but-over-the-years-putin-has-been-linked-to-other-properties-the-most-controversial-of-which-is-the-so-called-secret-palace-this-was-reportedly-built-for-putin-using-illegal-state-funds-w750
اما در طول سال ها زمامداری ولادیمیر پوتین املاک متعددی به وی نسبت داده شده است. یکی از بحث برانگیز ترین این املاک «قصر سری» نام دارد که بر اساس ادعاها به وسیله ی کمک های مالی غیرقانونی برای پوتین ساخته شده است.
this-epic-mansion-reportedly-cost-1-billion-to-build-it-has-a-private-theater-and-landing-pad-with-room-for-three-helicopters-w750
بر اساس ادعاها برای ساخت این عمارت مجلل بیش از یک میلیارد دلار هزینه شده است. این عمارت دارای سینمای خصوصی و یک باند فرود بوده و گنجایش سه هلی کوپتر را دارد.
the-bedrooms-are-suitably-grandiose-w750
اتاق های خواب این عمارت بسیار مجلل و شاهانه توصیف شده اند.
3809a15a-cd6c-43c7-80c8-71bcff21e2ae-w750
در سال ۲۰۱۲ یک پرونده ی فساد توسط مخالفان پوتین تشکیل شد که نشان می داد پوتین مالک چندین هواپیمای جت شخصی، هلی کوپتر و قایق تفریحی است. در این گزارش سبک زندگی او با پادشاهان کشورهای حاشیه خلیج فارس و اولیگارش های ثروتمند مقایسه شده بود اما پوتین زندگی خود را به زندگی «یک برده در کشتی» تشبیه کرده است.
he-is-accused-of-owning-58-different-types-of-aircraft-including-a-dassault-falcon-which-seats-19-w750
بر اساس این گزارش ها وی ۵۸ هواپیما از انواع مختلف را در اختیار دارد که از آن ها می توان به یک هواپیمای کوچک شخصی با ظرفیت ۱۹ نفر از نوع «Dassault Falcon» اشاره کرد.
rrrr
ادعا شده که بازسازی کابین یکی از هواپیماهی شخصی او به خاطر تزیینات و جواهرات به کار رفته در آن بیش از ۱۱ میلیون دلار هزینه در بر داشته و تنها برای جایگزینی دستشویی آن ۱۰۰.۰۰۰ دلار هزینه شده است. این هواپیما گنجایش ۱۸۶ نفر را داشته و ادعا شده که پوتین ۵ فروند از این هواپیماها را در اختیار دارد.
sdfsd-w750
در گزارش مخالفان ولادیمیر پوتین آمده که وی مجموعه ای از ۴ قایق تفریحی دارد که هزینه ی نگهداری از هر کدام از آن ها هزاران دلار در ماه است. یکی از این قایق های تفریحی «Rossiya» نام دارد و در سال ۲۰۰۵ بازسازی و تجهیز مجدد شده است. بر اساس گزارش ها برای تجهیز و بهبود تکنولوژی این قایق تفریحی بیشاز ۱.۲ میلیارد دلار هزینه شده است. یکی دیگر از قایق های تفریحی او «The Graceful» نام دارد که ۱۴ نفر را در خود جای داده و ۶ اتاق خواب دارد.
0202125-24-w750
یکی دیگر از قایق های تفریحی «Olympia» نام داشته که قایقی ۵۷ متری و لوکس به ارزش ۳۵ میلیون دلار است و از طرف رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی انگلیس به پوتین هدیه داده شده است. بر اساس ادعاهای رییس سابق یکی از شرکت های حمل و نقل روسیه، پوتین از منابع دولتی برای هزینه های این قایق استفاده می کند.
putin-also-likes-to-take-pride-in-his-appearance-the-2012-dossier-claimed-it-putin-has-11-watches-worth-an-estimated-687000-w750
پوتین به ظاهر خود نیز بسیار اهمیت می دهد و وسایل شخصی گران قیمتی دارد. در گزارش مخالفان آمده که پوتین ۱۱ ساعت مچی دارد که ارزش کل آن ها ۶۸۷.۰۰۰ دلار است.
according-to-the-russian-government-owned-paper-russia-beyond-the-headlines-putin-owns-an-a-lange-and-shne-tourbograph-perpetual-pour-le-mrite-which-costs-half-a-million-dollars-w750
بر اساس گزارش روزنامه ی روسی دولتی «Russia Beyond the Headlines» پوتین یک ساعت « A. Lange & Söhne Tourbograph Perpetual ‘Pour Le Mérite’» دارد که ارزش آن حدود نیم میلیون دلار برآورد شده است.
a-1-million-patek-phillippe-going-up-for-auction-in-july-2017-was-also-said-to-be-owned-by-putin-accompanying-documentation-claimed-he-was-the-owner-the-kremlin-denied-these-claims-w750
یک ساعت مارک «Patek Phillippe» متعلق به پوتین در ماه جولای امسال در یک حراجی به قیمت یک میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد. فاکتور همراه این ساعت نشان می دهد که پوتین صاحب آن است اما کاخ کرملین این ادعا را رد می کند.
rere
بر اساس گزارش ها پوتین در سال های گذشته ساعت های زیادی را به دیگران بخشیده است. برای مثال وی زمانی ۵ ساعت مارک «Blancpain » داشته اما یکی از آن ها را در یکی از تعطیلات خود به پسربچه ای اهل سیبری و یکی دیگر را به کارگر یک کارخانه داده است. بر اساس این گزارش ها ارزش هر کدام از این ساعت ها ۱۰.۵۰۰ دلار برآورد می شود.
sdsd-w750
وی همچنین لباس هایش را از بهترین مارک ها انتخاب می کند. بر اساس کتابی نوشته ی بن جودا، خبرنگار مجله ی نیوزویک که بیش از ۳ سال را در مورد زندگی پوتین تحقیق کرده است وی علاقه ی خاصی به کت و شلوارهای سفارشی و کراوات های مارک «Valentino» دارد.
sdsdg-w750
روزنامه های حامی دولت نیز از علاقه ی شدید پوتین به کت و شلوارهای سفارشی و دست دوز سخن گفته اند. در سال ۲۰۱۵، روزنامه ی روسی «Russia Beyond the Headlines» در گزارشی ادعا کرده بود که کت و شلوارهای مارک های «Kiton» و «Brioni» دو مارک مورد علاقه ی رییس جمهور هستند که تنها یک خیاط از اول تا آخر مسئول دوختن آن ها بوده و برای دوختن آن ها ساعت ها زمان لازم است. قیمت اولیه هر دست از این کت و شلوارها ۵.۵۰۰ دلار برآورد می شود. همچنین در این مقاله آمده که پوتین بیش از ۱۰ سال است که خیاط و طراح مد مخصوص خود را دارد و وی تمامی برچسب ها و اتیکت لباس های او را برمی دارد تا جلب توجه نکنند.
in-2015-putin-was-photographed-working-out-with-russian-prime-minister-dimitri-medvedev-quartz-reported-that-his-loro-piana-silk-and-cashmere-blend-sweatpants-cost-1425-w750
در سال ۲۰۱۵ عکس هایی از ولادیمیر پوتین همراه با دیمیتری مدودف منتشر شد که آن ها را در حال ورزش کردن نشان می داد. بر اساس گزارش ها لباس های ورزشی او در این عکس ها بیش از ۳.۲۰۰ دلار قیمت داشته اند.
منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مصطفی تیر ۱۰, ۱۳۹۶

    اگه پوتین نامزد انتخابات ایران بود فک میکنی لیست اموالش چی بود ? ??