راهنمای جامع سفر به جزیره پوکت؛ بهشت تایلند [قسمت دوم]

راهنمای جامع سفر به جزیره پوکت؛ بهشت تایلند [قسمت دوم]

در قسمت اول این مطلب، در مورد اینکه پوکت کجاست، مدارک و هزینه های مورد نیاز قبل از سفر و مدارک لازم برای دریافت ویزا، هزینه های سفر و بهترین روش دسترسی به آنجا را برایتان توضیح دادیم. در این قسمت نیز به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحات هیجان انگیز آن خواهیم پرداخت.

با روزیاتو همراه باشید.

هزینه های اقامت در پوکت

p45
فرصت های اقامت متنوع، ارزان و حتی لوکس را در booking و expedia دنبال کنید.

اگر انفرادی به پوکت سفر کردید، باید بدانید که بیش از دو هزار ظرفیت اقامتی در اختیار گردشگران قرار دارد. از اقامت گاه های ارزان تا خیلی لوکس. هاستل و هتل آپارتمان نیز در این جزیره در اختیار شما است. هتل های ۱ ستاره معمولا بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ بت قیمت دارند. هتل ۲ ستاره نیز بین ۳۵۰ تا ۲۸۰۰بت ، هتل ۳ ستاره بین ۳۵۰ تا ۳۰۰۰ بت و هتل ۴ ستاره نیز بین ۵۵۰۰ تا ۹۰۰۰ بت. البته هتل های ۵ ستاره نیز از ۳۰۰۰ بت تا ۲۸ هزار بت برای یک روز اقامت قیمت گذاری شده اند.

همانطور که گفتیم، در فصول مختلف، هتل ها قیمت مختلفی دارد و سفر گروهی با تور، هزینه شما را به شدت کاهش خواهد داد. بیش از ۵۰۰ هتل آپارتمان و چندین هاستل نیز در پوکت در اختیار گردشگران است که بین ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ بت هر شب هزینه خواهد داشت.

هزینه های خوراکی در پوکت

p46

اگر با تور سفر نکنید و مجبور باشید انفرادی عازم این جزیره زیبا شوید، بد نیست درباره هزینه های خوراکی نیز بدانید. طیف گسترده ای از رستوران های سنتی و مدرن با غذاهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی در این جزیره در اختیار شماست. همچنین رستوران های لوکس و معمولی در سطح جزیره، هر ساعت شبانه روز به خدمت رسانی مشغول هستند.

رستوران های ارزان قیمت جزیره پوکت، معمولا برای هر وعده، حدود ۵۰ تا ۱۳۰ بت دریافت می کنند. در  رستوران های متوسط نیز، این قیمت برای غذایی دو نفره بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ بت خواهد بود. اگر به رستوران های لوکس پوکت بروید، هزینه شما بین ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ بت، بسته به نوع غذا متفاوت خواهد بود. البته مک دونالد نیز با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ بت، در خدمت علاقمندان به مک دونالد است.

یک بسته نان ۵۰۰ گرمی حدود ۵۰ بت قیمت دارد. یک پاکت شیر تازه نیز به ازای هر لیتر، ۵۰ بت، یک کیلو برنج سفید به ازای هر کیلو ۳۵ بت و یک کیلو جوجه نیز، ۱۰۰ بت قیمت گذاری شده است. یک بطری آب ۱.۵ لیتری در تایلند، بین ۱۵ تا ۲۵ بت قیمت دارد.

درباره میوه ها هم بدانید که یک کیلوگرم گوجه فرنگی حدود ۶۰ بت، پیاز حدود ۴۰ بت، سیب زمینی حدود ۵۰ بت، سیب ۱۰۰ بت، موز ۵۰ بت و یک کیلوگرم پرتقال نیز حدود ۹۰ بت قیمت دارند.

۱۰ تفریح جذاب در پوکت

p47
تصویری از جزیره جیمز باند در جزیره پوکت تایلند که یکی از مقصدهای گردشگری جذاب این جزیره است

در پوکت که مقصد گردشگری دریایی و ساحل نوردی تایلند است، ورزش های خاصی در اختیار گردشگران است که قطعا در بانکوک یافت نمی شود. ۱۰ تفریح جذاب در پوکت به همراه قیمت حدودی آن ها در زیر می‌خوانید:

  • گردشگری در جزایر فی فی پوکت تایلند بین ۱ هزار تا ۳۵۰۰ بت قیمت دارد.
  • تورهای سفر به جزیره جیمز باند تایلند نیز بین ۱۲۰۰ تا ۳۷۰۰ بت قیمت دارد.
  • تورهای خاص غواصی تخصصی در پوکت نیز بین ۲ هزار تا ۴۵۰۰ بت قیمت دارد.
  • تورهای رفتینگ در رودخانه های پوکت به ازای هر نفر، ۱ هزار تا ۲ هزار بت قیمت دارد.
  • تور سافاری در پوکت تایلند نیز که در جنگل انجام می شود، ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بت قیمت دارد.
  • استفاده از ZIP LINE هانومان در پوکت تایلند، بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ بت قیمت دارد.
  • گردش در جزیره مرحانی وراچا پوکت تایلند، حدود ۱ هزار بت است.
  • اگر علاقمند به شرکت در جشن فانتاسی پوکت در برخی از ایام سال باشید، ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بت باید پرداخت شود.
  • فیل سواری در پوکت نیز همچون بانکوک و مراکش امکان پذیر است و ساعتی ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ بت است.
p48
تصویری از جزیره Phi Phi در جزیره پوکلت تایلند

اگر خواهان گردش در خلیج فانگ انگا هستید، بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ بت باید پرداخت شود.

گردشگری هیجانی در پوکت

پوکت و جزایر اطرف آن به دلیل داشتن اکوسیستم بی نظیر و خاصشان، محلی بی نظیر برای تفریحات آبی از قبیل غواصی و اسنورکلینگ است. بازدید از دنیای زیر آب، شنا کردن در کنار لاک پشت ها و ماهی زیبا، برای هر فردی جذابیت خاصی دارد و نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت.

برای مشاهده دنیای زیر آب پوکت، به آکواریوم پوکت بروید. این مجموعه که توسط مرکز حیات دریایی نظارت می شود، به تازگی تعمیر و بازسازی شده است. این آکواریوم شامل جاذبه های دریایی و ماهیان رنگارنگ آب های شیرین است.

p24

تونل ۱۰ متری که در زیر آب کشیده شده بسیار محبوب است و راه خوبی برای دیدن حیوانات دریایی از نزدیک می باشد. مخازن و آکواریوم های عظیمی هم هستند که در آن می توانید لاک پشت های بزرگ، ماهی های نورانی و چندین گونه حیوان بومی این مناطق را ببینند. علاقه مندان به غواصی هم اجازه دارند در زیر آب در بین صخره های مرجانی زیبا به سیاحت بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آکواریوم مراجعه کنید.

p49
همچون آکواریوم بزرگ بارسلون، شما می توانید در داخل تونلی ۱۰ متری غیر متحرک، بخشی از دنیای زیر آب جزیره پوکت را در آکواریوم آن تماشا کنید

اگر به دنبال یک تفریح هیجانی هستید، تایگر کینگدام را پیشنهاد می کنیم. هیجان در، Tiger Kingdom نخستین مقصد هیجان گردی در این جزیره دیدنی وسیع است.  پوکت مکانی دارد به نام Tiger Kingdom که در آن بازدید کنندگان قادر خواهند بود از نحوه ی آموزش و نگه داری گربه سانان و ببرها آشنا شوند، و حتی با آنها عکس های یادگاری و سلفی بگیرند.

p22
سلفی و دیدار با ببرهای جنوب شرق آسیا در جزیره پوکت، یکی از هیجان انگیز ترین و تکرار نشدنی ترین خاطرات شما در سفر به تاینلد خواهد بود

تمامی این ببرها، از روز اول تولد، تحت آموزش توسط نیروهای خبره بوده اند و اهلی هستند. البته توجه کنید که بسیاری از حامیان حقوق حیوانات،‌ مخالف انجام چنین تفریحاتی به حیوانات وحشی که به ظاهر رام شده اند، هستند.

p21
تایگر کینگدام جزیره پوکت تایلند و دیدار با ببرهای تایلندی

بعد از دیدار با ببرها، می توانید به دیدار میمون ها بروید. بازدید از Monkey Hill درتپه ی Toh Sae ، مقصد حیوان نگاری بعدی در پوکت است.

p23

در پوکت جایی به نام تپه ی میمون ها نیز شناخته می شود. دلیل این امر هم بعد از صد متر پیاده روی در این تپه و منطقه برای شما مشخص می شود. در این تپه با انواع میمون ها به صورت گروهی و یا تکی روبرو می شوید و می توانید به آنها خوراکی و میوه بدهید. همچنین فردی به نام Pae Hog نیز آنجاست که برای توریست ها، توسط میمون ها نمایش برگزار می کند.

p50
اگر دوست دارید در میان جنگل های جزیره پوکت تایلند، گردشگری هیجانی را تجربه کنید، Flying Hanuman را فراموش نکنید

اوج هیجان در پوکت را می توانید در Flying Hanuman مشاهده کنید. این تفریح هیجان انگیز در منطقه Kathu انجام می پذیرد و برای دوستداران هیجان و ارتفاع، عالی می باشد. قبل از انجام دادن این تفریح انواع آموزش ها در محل به شما داده می شود و شما آماده پریدن می شوید. این تفریح، در واقع پریدن از ارتفاع ۴۰ متری توسط طناب و به نوعی شبیه تفریح زیپ لاین است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

p51
تصویر پارک آبی جزیره پوکت تایلند

تفریح در پارک آبی Splash Jungle کمتر کسی هست که از پارک های آبی خوشش نیاید و نخواهد که از آنها دیدن کند. پوکت یک پارک آبی واقعا زیبا به نام Splash Jungle دارد که در بین توریست ها بسیار مشهور است. این پارک آبی در ساحل Mai Khao واقع شده است و انواع تفریحات و سرسره های آبی را در خود جای داده است. این پارک آبی ۱۲ سرسره هیجان انگیز دارد و محلی بکر برای تفریح به همراه خانواده تلقی می شود. به این درگاه رجوع کنید.

p52
یکی از هیجان انگیز ترین تفریح ها در پوکت برای کودکان و نوجوانان، رولربال یا همان توپ چرخان است

مقصد هیجانی بعدی در پوکت، زابرنگ است. هیجانی به نام Zorbing at Rollerball شاید برای افرادی که بچه ی کوچک دارند، مسافرت کمی مشکل باشد و راضی کردن بچه ها به آن آسانی که به نظر می رسد، نباشد. پوکت برای خانواده هایی که بچه ی کوچک دارند، تفریحی مهیا کرده است به نام Zorbing at Rollerball.

p53

این امر که برای تمامی افراد خانواده جذاب است در ساحل Kalim می تواند اتفاق بیفتد. Zorbing در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و نزدیک رستوران Lim در ساحل Kalim می باشد. شرکت کننده ها فاصله ۱۹۰ متری را در درون یک توپ پلاستیکی بزرگ طی می کنند و کلی اتفاقات دیگر، که در این مکان می توانید تجربه بکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

دیگر مقصد هیجان گردی پوکت، دینو پارک است. بازدید از Dino Park Mini Golf ، پارکی تفریحی و رستوران است که در بین سواحل Kata و Karon واقع شده است. در این مکان شما در بازدید از ۱۸ مکان تاریخی ماقبل تاریخ و بازدید از دایناسورها، لحظاتی بیاد ماندنی خواهید داشت. در کنار همه ی اینها و بعد از تفریح، در رستوران خاص این مکان، استراحت کرده و غذا میل نمایید.

p25
Dino Park Mini-Golf – جزیره پوکت تایلند

تفریح و موج سواری در .Surf House در پوکت برای علاقمندان به ورزش های آبی هیجان انگیز در  پوکت توصیه می شود.

p20

مکانی ایده آل برای خانواده هایی هست که می خواهند موج سواری یاد بگیرند، از موج های واقعی و خطرات آن می ترسند و در کل می خواهند در محیطی بی خطر و زیبا، به تجربه ی ورزش و تفریحات آبی بپردازند. و در کل این مکان جاییست برای تجربه هیجانات شما!

p17
تصویر نقشه موزه Trickeye پوکت  تایلند

بازدید از موزه ی Phuket Trickeye ، تنها مقصد موزه گردی در این جزیره است که شاید مورد بی توجهی برخی از گردشگران این جزیره قرار می گیرد. این موزه، یکی از موزه های سه بعدی جالب جهان است. این موزه دارای انواع نقاشی های سه بعدی است که جذابیت های بسیاری به خصوص برای کودکان و نوجوانان دارد.

p19
تصویری از موزه تریکیه جزیره پوکت تایلند که یکی از جذاب ترین موزه های ۳ بعدی جهان است

عکس گرفتن با نقاشی های زیبا و موارد دیگر، خاطرات زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ظرفیت های فنی موزه، بلیط و ساعات بازدید به این آدرس رجوع کنید.

p18
موزه ۳ بعدی جزیره پوکت تایلند

استراحت در ساحل Kata Noi از جمله مقصدی ریلکسیشن در  پوکت است. ساحل زیبا در قسمت جنوب غربی جزیره ی پوکت واقع شده است. این ساحل متشکل از دو ساحل بزرگ و کوچک است که بوسیله یک دماغه کوچک از هم جدا شده اند. این ساحل بسیار پر رونق بوده و برای افرادی که برای تعطیلات سفر می کنند مکان بسیار آرام با آفتاب درخشان و ماسه های سفید با دریای آرام و تمیز است.

p15
تصویر ساحل نیلگون Kata Noi پوکت تایلند

در قسمت شمالی این ساحل یک ساحل مرجانی وجود دارد که در آنجا می توان غواصی نمود. به غیر از افرادی که به دنبال مکان های شلوغ و پرجنب و جوش می گردند، این ساحل هیچ بازدیدکننده ای را پشیمان نمی کند.

الته به جز کاتا نوی، استراحت در ساحل Nai Harn نیز توصیه می شود. این ساحل، یکی از مجهز ترین ساحل های پوکت است و تمامی امکانات رفاهی از قبلی چتر، نوشیدنی و خوردنی و تمام امکانات دیگر به بهترین نحو در اینجا فراهم آورده شده است. در این منطقه، هتل های خوبی از قبیل The Roal Phuket Yacht Club وجود دارند.

p16

این ساحل در ماه های نوامبر تا آوریل، بهترین مکان برای شناست. همچنین در کنار این ساحل، رستوران های محلی نیز آماده ی پذیرایی از توریست های منطقه می باشند.

یکی از معروف ترین گردش های روزانه در این منطقه گردش در فانگ نگا بای است که شامل فیل سواری و رانندگی در سواحل شرقی پوکت می باشد. همچنین یکی دیگر از تفریحات گشتن جزیره با قایق های کوچک در دریای فانگ نگا بای می باشد که در آن میمون ها و مرغ ها دریایی بدون توجه به دنیای بیرون در داخل آن زندگی می کنند.

بعد شما را به غار دیگر می برد و بعد از آن ناهار سرو می شود. بعد از ظهر غار دیگری را کشف می کنید سپس شما را به ایستگاه بر می گرداند. معروف ترین قسمت در این گشت، بازدید از جزیره ی جیمز باند و همچنین Koh Panyee است. این مکان ها، مناظر ایده آلی جهت عکاسی دارند و می توانید از آب خوش رنگ این منطقه در کنار طبیعت منحصر به فرد آن، لذت ببرید.

p14
Phuket Fanta Sea

بازدید از پارک تفریحی Phuket FantaSea یکی از ظرفیت های گردشگری پوکت است.  پارک مملو از فعالیت های جذاب و سرگرم کننده بوده که برخی از آنها از نظر گردشگران، واقعا بی نظیر هستند. در دهکده ی موجود در این پارک نه تنها معماری فوق العاده ای را شاهد خواهید بود، بلکه از فروشگاه های هدیه و سوغاتی بازدید می کنید و نمایش هایی از فیل ها را به تماشا خواهید نشست و حتی فرصت فیل سواری هم پیدا می کنید.

p54
نمایش فیلم ها در مجموعه تفریحی فانتاسی جزیره پوکت تایلند

بازی های بسیاری هم برای کودکان وجود دارد. رستوران بوفه ی Golden Kinnaree در کنار Golden Pavilion و یک دریاچه واقع شده و قصر تئاتر فیل ها نیز ۳ هزار نفر گنجایش دارد و نوای فوق العاده ای ایجاد می کند. برای آشنایی بهتر با این پارک جذاب پوکت، به درگاه اطلاع رسانی آن در این لینک مراجعه فرمایید.

از جمله مقصدهای گردشگری پر مخاطب جزیره پوکت تایلند را می توان معبد چالونگ دانست. بازدید از معبد Chalong که از معابد بودایی و از جمله نمادهای کشور تایلند است و طرفداران بسیار دارد نیز خالی از لطف نیست. معماری این معابد هم در سبک و نوع خود بسیار جالب به نظر می رسد. توجه داشته باشید که فقط در پوکت تایلند، بیست و نه معبد بودایی وجود دارد.

p55
معبد چالونگ، یکی از ظرفیت های گردشگری مذهبی در تایلند است

یکی از این معابدی که در پوکت واقع شده است، معبد Chalong است و با مرکز جزیره پوکت، فقط هشت کیلومتر فاصله دارد. نقاشی های موجود در دیوار های این معبد واقعا زیباست و معماری و نقاشی های این معبد، یکی از دلایلی است که توریست ها را به این مکان می کشاند. از هر نقطه از جزیره می توانید با ۲۰ بت خود را به این محل برسانید. برای آگاهی از ظرفیت های گردشگری این معبد، به درگاه اختصاصی آن مراجعه کنید.

p56
Nair Ham Beach Phuket

در این جزیره، با رفتن به سمت جنوب، ساحل آرام تر و کوچک تر Nair Harn Beach را پیدا می کنید که به خاطر داشتن فضایی آرام و لذت بخش معروف است و همچنین باشگاه سلطنتی قایقرانی پوکت در آن واقع شده است. با رفتن به سمت شرق به ساحل خلوت Ao Yon می رسیم، یک ساحل چشم نواز دیگر. درباره این ساحل، اینجا اطلاعات تکمیلی را بدست آورید.

p57
Playa Panwa

نزدیکی آن ساحل Playa Panwa قرار دارد که در چند قدمی اقامتگاه لوکس Regent Phuket Cape Panwa است. در شمال جزیره، ساحل Mai khao قرار گرفته که ۱۱ کیلومتر پهنا دارد و به مانند پناهگاه گرمسیری بی پایانی به نظر می رسد. این ساحل داخل پارک ملی Sirinat و مشرف به هتل لوکس JW Marriott است. درگاه این اقامتگاه لوکس را در این آدرس دنبال کنید.

p58
Regent Phuket Cape Panwa

غذاهای  پوکت

برخی از غذاهای محلی محبوب پوکت عبارتند از: ظرف نودل سرخ‌ کرده یا پخته که معمولا با مرغ تهیه می‌شود، اما در یکی از انواع محبوبش، گوشت خوک هم می‌ریزند که باید موقع سفارش، تذکر بدهید که این کار را نکنند. این غذا در بسیاری از نودل فروشی‌ها هم در دسترس است. غذایی به نام خانُم‌جین، نوعی نودل است که معمولا با سس کاری بسیار تند و سبزیجات تازه عرضه می‌شود و برای صبحانه آن را سفارش می‌دهند.

از ‌جمله غذاهای معروف دیگر پوکت می توان به فریک‌ کونگ سیاپ اشاره کرد که در واقع، مخلوطی از میگوی دودی و تند است که با سبزیجات تازه‌ی گوناگون سرو می‌شود.

سوغاتی های پوکت

p59

معمولا سفر  به مقصدهای ساحلی جهان مانند پوکت، با سوغاتی خاصی همراه نمی شود. اما همچون بسیاری از مناطق ساحلی جهان،‌ مغازه های فروش صنایع دستی آن کشور در دسترس گردشگران ساحل نورد و عاشق ورزش های هیجانی در جزیره ها است. لباس های محلی تایلند، عطریجات، کاسه های خاص MEDITATION، کوسن های مثلثی با الیاف متنوع، ظروف برنجی، ابریشم، چتر و فانوس تایلندی رنگارنگ و مجسمه های سرامیکی، از جمله صنایع دستی معروفی هست که در جای جای پوکت میتوان مشاهده کرد.

البته صابون های معطر ویژه تایلند در کنار صنایع دستی چوب و ادویه و ترشیجات و حتی طلا و جواهرات خاص تایلند، از جلمه دیگر سوغاتی است که می توان به عنوان رهیافت سفر به تایلند، خریداری کرد. برای خرید صنایع دستی در تایلند، چانه بزنید. چرا که قیمت مصوب و خاصی ندارد. مخصوصا برای خریدهای تعدادی، تخفیف های خوبی می توان از فروشندگان تایلندی دریافت کرد.

مراکز خرید پوکت

مرکز خرید جانگسیلون بازاری است بین‌المللی برای خرید و همینطور سرگرمی در پاتونگ پوکت که به عنوان بزرگترین مرکز خرید منطقه‌ پاتونگ شناخته می‌شود و ارائه‌ کننده بیش از ۳۰۰ عنوان از برندهای معتبر دنیاست. در رستوران‌ های بین المللی و متنوع این مرکز، غذا ها و نوشیدنی های خوشمزه جنوب شرق آسیا را امتحان کنید که خود بخشی از فرهنگ سفر به پوکت است. با تماشای فروشگاه های مدرن جانگلیسون، رستوران ها، فواره ها و سرگرمی های جذابش، لحظات خوشی در انتظار شما خواهد بود.

خرید در Jungceylon Shopping Mall که از بزرگ ترین مراکز خرید پوکت است. یکی از این مراکز خرید که نمای واقعا زیبایی نیز دارد، مرکز خرید Jungceylon است.  این مرکز خرید در جاده Bangla و در ساحل Patong واقع شده است و می توانید از آن دیدن کنید. معماری این مراکز خرید، یکی از دیدنی های تجاری جزیره پوکت تایلند است.

بزرگترین مرکز خرید پوکت، سنترال فستیوال کمی با مرکز شهر فاصله دارد ولی خیلی هم دور نیست. سنترال فستیوال در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و یکی از دو مرکز خرید بزرگ این جزیره است که می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای خرید در یک روز بارانی باشد. این مرکز خرید دایره‌ای شکل، چهار طبقه دارد و شامل چند قسمت مختلف است.

p63
تصویری از فود کورت مرکز خرید بین المللی جانگسیلون جزیره پوکت تایلند
p62
نمای ورودی مرکز خرید جانگسیلون جزیره پوکت تایلند

یک فروشگاه بزرگ در طبقه‌ چهارم، گالری خرید مرکزی با برندهای معروف و مراسم خاص، سالن غذا خوری با رستوران‌ های مختلف و سوپر مارکتی از محصولات با کیفیت و وارداتی، «اِجوپلَنِت» که فضای بزرگی برای بازی کودکان است، پیشخوان غذا با فست فودهای آسیایی و ۶ سالن سینمای «اس‌ اف ایکس».

اغلب مسافران پوکت بازدید از بازار «بانزان» را خیلی دوست دارند، بازار پر جنب و جوش و مدرن تایلندی که در جاده‌ «سای کور» دقیقا روبروی «مگامال جانگ‌ سیلون» قرار دارد. هر چیزی که بشود در بازارهای محلی پیدا کرد را در این بازار می‌توانید پیدا کنید؛ از محصولات دریایی گرفته تا میوه و سبزیجات.

در طبقه بالا هم می‌توانید مواد خریداری شده خود  را بدهید برایتان آنطوری که دوست دارید، بپزند و آماده کنند. اگر دوست دارید مبلغ کمتری بپردازید هم بعد از ساعت شش عصر به بازار بروید و در صف طولانی دکه‌‌ های  غذا فروشی یک شام خوشمزه میل کنید؛ جوجه‌ های سوخاری، برنج فشرده با انبه، ماهی کبابی، انواع اسنک و خیلی چیزهای دیگر.

بسیاری از توریست‌ ها، بازار «فوتای پوکت» را بزرگترین و محبوب‌ ترین بازار سوغاتی پوکت می‌ دانند. تخفیف عمومی این بازار و داشتن بیش از ۱۰۰۰ نوع مغازه‌ای که سوغاتی و صنایع دستی سنتی باکیفیت تایلندی می‌ فروشند، به توریست‌ها این فرصت را می‌دهد تا سوغاتی‌ های خیلی خوبی با قیمت های مناسب بخرند. خدمات رفت و آمد رایگان هم بعضا در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در بازار می‌توانید بچه فیل هم ببینید.

p60
Premium Outlet Phuket

«پریمیوم اوتلت» یکی از بزرگترین مراکز خرید پوکت است. این مرکز ۱۸۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و حدود ۳۰۰ برند مختلف در آن شعبه دارند. بیشتر این فروشگاه‌ها لباس و تجهیزات ورزشی می‌فروشند و همیشه تعدادی از آن‌ها، تخفیف ۸۰ درصدی دارند. بین برندهای موجود در اینجا، برندهای معروفی مثل لاکوست، گای لاروچ، لویی ویتون، آدیداس و نایک هم هستند. این مرکز یک پارکینگ ۵۰۰ متری بزرگ هم دارد.

توجه داشته باشید که بر خلاف چین و ترکیه، خرید پوشاک در تایلند، حداقل ۲۰ درصد از مراکز استان های کشور بیشتر است. اطلاعات مربوطه به مراکز خرید پوکت را اینجا بدست آورید. این درگاه متعلق به hotels است.

آشنایی با اپراتورهای موبایل در تایلند

برای شما اهمیت بسیار دارد که اگر اهل اینستاگرام و تلگرام و اسکایپ نیستند و قصد دارید با موبایل با ایران تماس بگیرید، از سرویس های موبایل تایلند استفاده کنید. هزینه تماس تلفنی با اپراتور های موبایل تایلند برای تماس با تهران و مراکز استان های کشور، به ازای هر دقیقه بین ۱ تا ۲ بت است. اگر زیاد نیاز به صحبت با ایران دارید، توصیه میکنیم که از سیم کارت های این کشور استفاده نمایید.

اپراتورهای موبایل در تایلند زیاد است. اما مهم ترین آن ها عبارتند از: AISDTACTRUE MOVE. با مراجعه به درگاه اینترنتی هر یک از این اپراتورها، اطلاعات لازم درباره شیوه استفاده وتعرفه های سالانه را بدست آورید. توجه داشته باشید که شرکت اپراتور ais از بزرگ ترین اپراتورها بوده و خدمات خوبی هم به مشترکان موقت و دائمی می دهد.

آیا پوکت امن هست؟

جزیره زیبای پوکت همچون هر جزیره ای در دنیا، سیستم امنیتی خاص خود را دارد. به دلیل جمعیت کم و تردد محدود و ساحلی بودن، احتمال تصادف و خطراتی که در سفرهای شهری برای شهروندان اتفاق می افتد کم است. به هر حال، رده امنیت در تایلند از برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی بالاتر است و این میزان برای پوکت، به مراتب بالاتر است.

نگرانی امنیتی و بهداشتی و سلامتی خاص در پوکت در سال های اخیر دیده نشده است. اما ماشین دزدی و جیب بری و کیف قاپی، در برخی از نقاط  پوکت گزارش شده است که به نسبت حجم مسافر، رقم قابل ملاحظه ای نیست. اما به هر حال از سفر شبانه انفرادی به نقاط خلوت جزیره خودداری کنید. همچنین از شنا در مناطقی که ممنوع است و کنترل خاصی بر آن حاکم نیست حتما پرهیز کنید. امنیت پیاده روی روزانه در پوکت بالا است و در طول شب نیز متوسط است.

استفاده از تجارب موسسات گردشگری و تجارب مسئولان گردشگری هتل محل اقامت و صحبت با اهالی شهر، میتواند بهتر شما را در جریان مسائل امنیتی پوکت قرار دهد.

جشنواره های پوکت

جشنواره‌ گیاه‌خواران در اولین روز نهمین ماه چینی، حوالی اکتبر معمولا در پنج معبد چینی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها «جوئی توئی» در خیابان رانونگ شهر پوکت و «بانگ نیائو» و «سوئی بن» در معبد «تونگ» هستند. اداره‌ی اتباع خارجی در پوکت، هر سال برنامه‌های کامل این فستیوال را ارائه می‌کند.

جشنواره‌ پُرتُر در ماه آگوست، مهم‌ترین جشنواره‌ چینی‌های ساکن پوکت است. طی این جشن چینی‌ها غذاهای مخصوص، گل و شمع به محراب نیاکانشان هدیه می‌دهند.

کارناوال پاتونگ هر سال در ماه نوامبر و با برنامه‌های متنوع، سرگرمی‌های جالب و کنسرت‌های موسیقی، در ساحل پاتونگ برگزار می‌شود.

جشنواره آب مهم‌ترین جشنواره‌ی پوکت البته جشن سونگ‌کران یا همان جشن سال نو است که در ماه آوریل برگزار می‌شود و در آن، مردم به خیابان‌ها می‌آیند و تفریحشان، آب پاشیدن روی همدیگر است.

اطلاعات مهم که در پوکت باید بدانید

در پوکت، بد نیست که شمار تماس های مهم را بدانید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. چون اکثر مسئولان گردشگری شهر به خصوص راهنمای هتل ها و مقاصد گردشگری، به زبان انگلیسی و بعضا فارسی آشنایی دارند، توصیه می شود که نقشه راهنمای انگلیسی همراه داشته باشید.

  • پیش شماره تایلند: ۰۰۶۶
  • پیش شماره پوکت: ۰۷۶
  • شماره پلیس: ۱۹۱
  • شماره پلیس گردشگری جزیره پوکت تایلند: ۱۱۵۵
  • شماره تلفن اقدامات اضطراری و آتش نشانی پوکت: ۱۹۹
  • توجه کنید که نماد بین المللی فرودگاه پوکت تایلند، HKT است.

آنچه در سفر به پوکت باید بدانید

  • تریپ ادوایزر: اگر به دنبال پوکت گردی حرفه ای هستید، صد ها هزار توصیه پوکت گردی تریپ ادوایزری ها را فراموش نکنید.
  • همسفریابی: اگر به دنبال همسفریابی در پوکت گردی هستید، از خدمات لونلی پلنتی ها استفاده کنید.
  • میزبان های مهمان نواز: اگر به دنبال میزبان های مهمان نواز خندان در تایلند هستید، کوچ سرفینگ را در نظر داشته باشید.
  • رویدادگردی: اگر به دنبال آگاهی از رویدادهای فرهنگی و هنری در تایلند هستید، اینترنیشنی را فراموش نکنید.
  • ویکی تراول: جایی که میتوانید اطلاعات زیادی درباره مقصدهای گردشگری هیجانی در تایلند پیدا کنید.
  • AIRBNB: اگر خواهان اقامت در خانه های اجاره ای تایلندی ها به خصوص در پوکت هستید، AIRBNB را فراموش نکنید.
  • اپ گردی: اپلیکیشن های مخصوص تایلند گردی، می تواند شما را در جریان مقصدهای گردشگری هیجان انگیز قرار دهد.
  • هشتگ گردی: برای آشنایی با توریست هایی که با شما در پوکت هستند، هشتگ های مهم پوکت گردی مانند: #Phuket را دنبال کنید.
  • پارک آبی مای: یک پارک آبی که کنار جنگل پوکت قرار دارد و منظره زیبای ساحل «Mai Khao» از آنجا پیداست. اینجا برای همه سرگرمی پیدا می‌شود؛ برای کودکان یک استخر، برای بچه‌های بزرگتر هم هیجان و سرسره و سرعت. استخر موج و تونل‌ سرسره و کلی وسایل بازی دارد که هر کسی با هر سن و سلیقه‌ای را خوشحال و راضی نگه می‌دارد.
  • فستیوال گردی: سالانه جشنواره ها و فستیوال های زیادی در تاینلد برگزار می شود و مراسم و آیین خاص خود را دارد. از جمله محبوب ترین فستیوال ها و نمایشگاه های پوکت میتوان به: فستیوال سونگکران، آب بازی سانل نو (اردیبهشت هر سال)، جشنواره ازدواج پراناکان (خرداد)، جشنواره ارواح گرسنه (شهریور)، جشنواره غذاهای گیاهی پوکت (مهر)، جشنواره سال نو چینی (دی) و نمایشگاه بین المللی دریایی تایلند که در دی ماه برگزار می شود اشاره کرد.
  • سفر با خانواده: اگر با خانواده عازم پوکت هستید، حتما هتل خود را در ساحلی غیر ساحل پاتونگ انتخاب کنید یا اینکه هتل های دو آنجیت و نووتل را رزرو کنید تا از سرو صدا دور باشید. به گفته برخی از گردشگران، هتل رویال پارادایس به دلیل موقعیت مکانی، سر و صدای زیادی را تحمل میکند. حتی الامکان از لیدرها تخفیف بگیرید و اگر ۳ تور باهم رزرو شود، ۳۰ دلار برای هر نفر تخفیف خواهید داشت.
  • معبد گردی: در پوکت هم مانند دیگر شهر های تایلند، معبد و مجسمه‌های بودا زیاد دیده می‌ شود ولی مهم‌ ترین معبد پوکت، معبد چالونگ است که احترام و اهمیت خاصی برای اهالی دارد. نزدیک به معبد چالونگ، باغ‌ وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش، جایی دوست‌ داشتنی برای بچه‌ ها و البته بزرگ‌ تر هاست.

جهت رزرو بلیط هواپیما و همچنین اجاره محل اقامت، به زورق و پین تا پین مراجعه کنید. جدید ترین اخبار گردشگری ایران و جهان را نیز هر روز در آرمان سفر و دنیای سفر دنبال کنید. اگر این راهنمای جامع، پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی شما نبود، پرسش خود را کامنت کرده تا اطلاعات تکمیلی در اختیار شما قرار بگیرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • شهاب تیر ۹, ۱۳۹۶

    سلام. روزتون بخیر. من پوکت رفتم. جالب معرفی کرده بودین اونجا رو. اینترنیشن و کوچسرف رو متوجه نشدم. میشه بیشتر بگین<؟ فقط در تایلند هست یعنی؟ خیلی ممنون

    • علی زمانی تیر ۱۱, ۱۳۹۶

      اینترنیشن برای شرکت در event های بین المللی در هر شهر است که کاربرانش در ۳۹۰ شهر دنیا (اکثر پایتخت ها) برنامه های فرهنگی و هنری و گردشگری رایگان دارند. کوچ سرفینگ نیز شبکه ده میلیون نفری از میزبان های مهمان نواز است که فرصت اقامت رایگان چند روزه را به کاربران عضو در شهرهای مختلف دنیا می دهد. فقط در تایلند نیست و ده ها کشور نیز خدماتش ارائه می شود. اما شما باید عضو سایت (چه رسمی و چه غیر رسمی) باشید و برای اقامت رایگان، درخواست شما را یکی از شهروندان کشور مقصد تایید کند