با ۱۲ مورد از بزرگ ترین اشیائی آشنا شوید که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند

با ۱۲ مورد از بزرگ ترین اشیائی آشنا شوید که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند

۱- بزرگ ترین کتاب جهان

a398_book-w750
بزرگ ترین کتاب جهان توسط مایکل هاولی از موسسه ی تکنولوژی ماساچوست چاپ شده است که ۶۵ کیلوگرم وزن، حدود ۲ متر طول و ۱۱۲ صفحه دارد که برای چاپ آن حدود ۴ لیتر جوهر استفاده شده است. هزینه ی چاپ آن نیز ۲.۰۰۰ دلار بوده و عنوان آن «Bhutan: A Visual Odyssey Across the Kingdom» است.

۲- بزرگ ترین موتور سیکلت جهان

a398_motorcycle-w750
موتورسیکلتی که توسط گریگوری دانهام اهل استاکتون کالیفرنیا ساخته شده توانسته رکورد بزرگ ترین موتورسیکلت در کتاب رکوردهای گینس را به خود اختصاص داده است. گریگوری سه سال در کارگاه خانه اش برای ساخت این موتورسیکلت که با ارتفاع سه متر، ۶ متر طول و با لاستیک هایی به طول ۱.۸۸ متر بزرگ ترین موتورسیکلت جهان لقب گرفته وقت گذاشته است. موتور مذکور ۳.۲۵ تن وزن داشته و گریگوری بیش از ۳۰۰.۰۰۰ دلار برای ساخت آن هزینه کرد.

۳- بزرگ ترین تپانچه روولور

a398_revolver
این نسخه ی بزرگ از روولور مدل رمینگتون ۱۸۵۹ توسط مردی به نام ریزارد ساخته شده و ۱.۲۶ متر طول بزرگ ترین روولور جهان لقب گرفته است.

۴- بزرگ ترین مداد جهان

a398_pencil
این مداد غول پیکر با بیش از ۱۰ تن وزن و طولی حدود ۲۵ متر توسط یک مرد اهل نیویورک به نام آشریتا فورمن و دوستانش ساخته شده است.

۵- بزرگ ترین مجسمه آب نباتی جهان

a398_pinata
این مجسمه ی آب نباتی که به شکل الاغ ساخته شده با ۲۸.۵ متر طول، ۷.۲ متر عرض و ۱۸ متر ارتفاع که در داخل آن ۳.۶۲۸ کیلوگرم آب نبات جاسازی شده عنوان بزرگ ترین مجسمه ی آب نباتی دنیا را به خود اختصاص داده است.

۶- بزرگ ترین جدول کلمات متقاطع

a398_crossword
بزرگ ترین جدول کلمات متقاطع در شهر لووف اوکراین نصب شده است. این جدول حدود ۳۰ متر ارتفاع داشته و در نمای خارجی یک ساختمان بلند کار گذاشته شده است. در طول روز خانه های این جدول متقاطع خالی بوده و در طول شب کلمات خود را نشان می دهند. سوال های این جدول نیز در نقاط مختلفی از شهر از جمله در سالن های تئاتر، مراکز دیدنی، فواره ها و غیره مطرح می شوند. از این رو مردم با سفر به نقاط مختلف شهر سعی می کنند جواب ها را پیدا کرده و جدول را پر کنند.

۷- بزرگ ترین همبرگر جهان

a398_Burger
این همبرگر با وزنی حدود ۸۰ کیلوگرم با استفاده از ۴۰ کیلوگرم گوشت قرمز، ۱۵ کیلوگرم نان، ۱۲ گوجه، ۵ پیاز و ۱۶۰ تکه پنیر در رستورانی در پنسلوانیا ساخته شده است.

۸- بزرگ ترین استخر شنای جهان

a398_swimpool
این استخر شنا با ۹۱۰ متر طول و عمق تقریبی ۳۷ متر بیش از ۲۶۴ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. ساخت این استخر حدود سه سال زمان برده و هزینه ی ساخت آن نیز ۱ میلیارد پوند برآورد می شود. هزینه ی نگهداری از این استخر بزرگ سالانه ۲ میلیون پوند است. این استخر در سواحل شیلی قرار دارد و طوری ساخته شده که قایق نیز می تواند در آن حرکت کند.

۹- بزرگ ترین صندلی جهان

a398_chair
شهر پیزا در ایتالیا به شهر سازندگان صندلی معروف بوده و بزرگ ترین صندلی جهان نیز در میدانی در این شهر قرار دارد.

۱۰- بزرگ ترین کیک تولد جهان

a398_cake
این کیک در سال ۱۹۶۲ برای نمایشگاه بین المللی شهر سیاتل ساخته شد که با وزنی معادل ۱۲ تن و بیش از ۷ متر طول عنوان بزرگ ترین کیک تولد جهان را به خود اختصاص داد. در ساخت این کیک از ۵ تن آرد استفاده شده بود.

۱۱- بزرگ ترین پنیر جهان

a398_cheese
بزرگ ترین پنیر جهان با حدود ۳ متر عرض و ۶۵۰ کیلوگرم وزن در آلمان ساخته شد.

۱۲- بزرگ ترین میز فوتبال دستی جهان

a398_football
این میز فوتبال دستی چنان بزرگ است که ۲۲ نفر بازیکن در دو طرف آن بازی خواهند کرد و در شهر آمستردام هلند ساخته شده است.
منبع: oddee
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • aaa تیر ۶, ۱۳۹۶

    درود بر شما کاشکی تو ارقام و اطلاعات ی کم بیشتر دقت بشه وقتی بزرگترین همبرگر ۶۰کیلو هستش چجوری میشه ۴۰+۱۲+۱۵+۵ بماند وزن پنیر و خیارشور و کاهو خودتون جمع بزنید ببینید چقد میشه