اینستاگردی هفتگی: از جشن عروسی «رضا قوچان نژاد» تا رگ خواب «لیلا حاتمی»

اینستاگردی هفتگی: از جشن عروسی «رضا قوچان نژاد» تا رگ خواب «لیلا حاتمی»

در سومین هفته تیرماه ۹۶، گزارش اینستاگردی هفتگی روزیاتو همچون روال هفته های پیش، نگاهی دارد به جدید ترین اینستانوشته های شخصیت های سیاسی، ورزشی، سینمایی، موسیقیایی و فرهنگی کشور تا با نظرات آنها در هفته گذشته آشنا شویم. همچنین صفحات پر بیننده اینستاگرام ایرانیان در عرصه مد و لباس و مقولات اجتماعی نیز مانند دفعات پیش مرور می شود.

در هفته ای که گذشت، انتشار تصاویر جشن ازدواج رضا قوچان نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در آمستردام هلند با سروین بیات، یکی از ترندهای ورزشی ایرانیان در اینستاگرام بود که ده ها هزار کاربر را به صفحه اینستاگرام همسر ایشان که طراح مد و لباس است کشاند. تداوم غیبت سه هفته ای بهاره رهنما در اینستاگرام و غیر فعال بودن صفحه ترانه علیدوستی در آستانه انتشار فصل دوم سریال شهرزاد در کنار نامه برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر درخواست توقف اکران مادر قلب اتمی و اکسیدان از اکران تابستانی، از جمله موضوعات داغ هنری در هفته گذشته بود.

se
هتل اینتر کنتیننتال آمستردام هلند که مراسم عروسی رضا قوچان نژاد و سروین بیات در آنجا برگزار شد و تصاویرش با استقبال کاربران ورزشی دوست اینستاگرام مواجه شد

گزارش این هفته را نیز با بررسی پست های اینستاگرامی سفیر اینستاباز کشورمان در لندن آغاز می‌کنیم.

با اینستاگردی ما همراه باشید.

سایبر دیپلماسی به سبک آقای سفیر

حمید بعیدی نژاد، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در گفت و گوهای هسته ای با ۵+۱ بود که مدتی است، سکاندار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن شده است. او را باید فعال ترین دیپلمات ایرانی در فضای مجازی دانست که بعد از دکتر ظریف، بیشترین حجم تولید محتوای فارسی زبان و انگلیسی زبان را در توییتر، اینستاگرام و تلگرام انجام می دهد. برخی از محتوای منتشر شده وی بازتاب های ملی و بین المللی در رسانه ها داشته است.

در واقع سایبر دیپلماسی (cyber diplomacy) دکتر بعیدی نژاد، تلاشی است برای تحلیل و تفسیر سیاست های ایران در نظام بین الملل که تا کنون بیش از ۴۰ هزار فالوئر در اینستاگرام برایش به ارمغان آورده است.

in1
حمید بعیدی نژاد: در حالی که وزرای خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین بعنوان چهار کشور تحریم کننده  قطر برای اعلام پاسخ به نامه دولت قطر در قاهره جمع شده بودند، همزمان وزیر خارجه قطر در کنفرانس چاتم هاوس در لندن حاضر شد و مواضع رسمی دولت قطر را در قبال درخواست های چهار کشور اعلام نمود که خلاصه آن بدین قرار است: ١- تحریم عربستان و امارات با حمایت مصر و بحرین علیه قطر بسیار خصمانه بود. اما ما شوک اول تحریم را گذرانده ایم و الان قادر به تامین تمامی مایحتاج خود هستیم. تمامی راه های جایگزین تحریم های موجود را شناسایی و تضمین کرده ایم. ٢- درخواستهایی که آنها به قطر دادند هیچکدام برای ما قابل قبول نبوده است. درخواستهای آنها ایجاب می کند که ما آزادی بیان را محدود کنیم، برخی افراد منتقد را تحویل شکنجه گران بدهیم، توان دفاعی خود را کاهش دهیم، تعیین اصول سیاست خارجی خود را به دست ریاض و ابوظبی بدهیم، و حتی با چک سفید به تحریم کنندگان غیرقانونی خود غرامت هم بدهیم. ٣- بطور خلاصه آنها می‌خواهند که ما با نقض صریح حقوق ملت قطر، استقلال و حاکمیت خود را تحت قیومیت عربستان و امارات قرار دهیم. ۴- قطر مایل است روابط دوستانه ای با همسایگانش داشته باشد و روابط خوب با منطقه و جهان را دنبال خواهد کرد و از جمله با جدیت برگزاری مناسب جام جهانی را پیگیری خواهد نمود. ۵- تهدید این کشورها برای اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس موضعی بی معناست، چرا که این تصمیم به اجماع تمامی اعضای آن بستگی دارد و چنین اجماعی هم وجود ندارد. ۶- پیشنهاد کاهش روابط قطر با ایران در شرایطی که خود امارات روابط وسیعی با ایران دارد بی معنی است، ما با ایران همسایه هستیم و مخازن گازی مشترک خود زمینه ای برای همکاری مشترک بین دو کشور است
ins2
حمید بعیدی نژاد: توئیت امروز بنده بمناسبت سالگرد سقوط هواپیمای مسافری ایران: سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران توسط نیروی دریایی آمریکا که به کشته شدن تمامی ٢٩٠ مسافر آن انجامید، چنان بی رحمانه و غیر انسانی بود که روح یک ملت را عمیقا تحت تأثیر خود قرار داد.

اینستاگردی با رییس جمهور

صفحه اینستاگرام رسمی حسن روحانی ظرف چند وقت اخیر با انتشار پست های گوناگون، توانسته بیش از ۱.۸ میلیون فالوئر کسب کند که به نظر می رسد تا نیمه نخست سال، به جمع ۲ میلیون مخاطبی ها اضافه شود. صفحه اینستاگرام رییس جمهور تقریبا روزانه ۲ پست منتشر میکند که در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام، بازتاب گسترده ای پیدا می کند. استفاده این صفحه از هشتگ، قدرت جادویی کاربران اینستاگرام، سبب شده تا استقبال از مطالب و بازتاب آنها به شدت افزایش پیدا کند و بعضا به تیتر صفحه نخست روزنامه های کشور هم راه یابد.

ins3
حسن روحانی: گر اقدام‌های #دولت_یازدهم در راستای احیای #دریاچه_ارومیه نبود، امروز در غرب کشور نه تنها با طوفان گرد و غبار، بلکه با طوفان نمک مواجه بودیم و حدود ١۴ میلیون نفر از استان‌های غربی کشور ناچار به مهاجرت از این مناطق بودند. ‌ ?برای احیای تالاب #هورالعظیم اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم و امروز بیش از ٨٠% سطح این تالاب، آبگیری شده ولی برای تثبیت وضعیت آن باید اقدام‌های بیشتری صورت بگیرد. همچنین برای احیای سایر تالاب‌ها از جمله تالاب #هامون، دولت در حد توان و اعتبارات، اقدام‌های ارزشمندی را در طول ۴ سال گذشته به انجام رسانده که این اقدام‌ها ادامه یافته و تکمیل خواهد شد. ‌ ? منشأ خارجی ریزگردها در ایران با منشأ داخلی آن قابل قیاس نیست؛ به نحوی که ۲۰% داخلی و ۸۰% منشأ خارجی دارد. در منطقه ما، کشورهای عراق، اردن، کویت، سوریه، عربستان، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان جزو کشورهایی هستند که منشأ گرد و غبار هستند. ‌ ? احداث سد و بند بدون مطالعه کافی و در نظر گرفتن آثار زیست محیطی آن می‌تواند برای آینده منطقه خطرناک باشد. اینکه در منطقه ما، کشوری طرح احداث ۲۲ سد را در برنامه خود دارد، می‌تواند تأثیرات بسیار مخربی بر رودخانه دجله و فرات و در سایه آن، کشور عراق و ایران و‌ کشورهای دیگر را نیز تحت تأثیر قرار دهد لذا نمی‌توان در برابر آثار آن بی‌تفاوت بود و سازمان‌های بین‌المللی هم در این زمینه مسئولیت دارند. ‌ ? تنها راه برای زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر، اتخاذ سیاست برد–برد است. در مسایل محیط زیستی هم باید دنبال اقداماتی باشیم که به واسطه آن هم ایران، هم ترکیه و هم عراق سود ببرند و نمی‌توان به گونه‌ای حرکت کرد که تنها یک کشور از سرچشمه‌های آب، منتفع شود و تصور کند که می‌تواند با اقدامات خود، آینده مطمئنی را برای مردم کشورش تأمین کند.

 

in4
حسن روحانی: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که اگر مجرمی، مرتکب جرمی شد، بیش از حد مجازات آن جرم، او را تحت فشار قرار دهیم. حق نداریم آبروی مردم را بریزیم یا بدون ادله کافی کسی را احضار یا جلب کنیم. اول باید ادله کافی برای تفهیم اتهام به متهم داشته باشیم و بعد او را احضار کنیم، نه اینکه متهم را احضار کنیم تا ادله زاییده شود! ‌ ? مطابق #قانون_اساسی، “ضابط” باید فقط ضابط باشد و نمی‌تواند بدون حکم قاضی، متهم را به هیچ بهانه‌ای بیش از ٢۴ ساعت بازداشت کند. ‌ ? “ضابطین” بر اساس قانون و همچنین متن وصیت امام(ره) حق ورود به مسائل جناحی و حزبی را ندارند و باید بی‌طرف باشند. ‌ ? نباید طوری باشد که کسی فکر کند «حکم برائت» یا «حکم محکومیت» برای قاضی نفعی دارد؛ هر دو حکم باید برای قاضی برابر باشد و حتی المقدور آنجا که دلیل کافی وجود ندارد، به برائت برسد. ‌ ? اگر قاضی زمانی در محکمه بین دو نفر به دلیل قومیت، مذهب و یا تمایلات سیاسی و حزبی تفاوت قایل شود، بی‌تردید آن قضاوت مورد تردید خواهد بود. قاضی باید کاملا بی طرف باشد.

اینستاگردی با وزیر امور خارجه

دکتر محمد جواد ظریف،‌وزیر امور خارجه کشورمان که از سال ۱۳۹۲ تا کنون با انتشار محتوای فارسی زبان در صفحه اختصاصی خود در فیس بوک، صدها هزار مخاطب داشته است، اکنون در اینستاگرام، از طریق ادمین خود فعال است. حضور اینستاگرامی وزیر امور خارجه علاوه بر آنکه تلاشی برای نمایش سایبر دیپلماسی ایران است، میلیون ها کاربر ایرانی این شبکه عکس محور را با سیاست های بین المللی دولت روحانی آشنا می کند که در زیر، به مواردی اشاره شده است.

ins5
تصاویری که صفحه اینستاگرام وزیر امور خارجه کشورمان از دیدار با رییس جمهور جدید فرانسه در کاخ الیزه پاریس منتشر کرد
ins6
تصویری از فایل ویدویی که صفحه اینستاگرام وزیر امور خارجه کشورمان از فایل کامل خداحافظی با وزیر خارجه فرانسه منتشر کرده است. وی از خداحافظی و دست دادن دم درب اتاقش امتناع می کند تا به احترام ایران، وزیر خارجه اش را تا پلکان خروجی وزارت خارجه بدرقه کند. واقعا باعث تآسف است که گروهی برای منافع کوتاه مدت جناحی، حاضرند با دروغ گویی و تقطیع نوار ویدئویی، غرور و عزت مردم را به تمسخر بگیرند و ادعا کنند که به وزیر خارجه مردم بزرگ ایران توهین شده است. این روزها به طور ویژه و به بهانه های مختلف و بی مایه، مورد مهرورزی دوستان قرار گرفته ام ولی، بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد.

فایل ویدیویی که وزیر امور خارجه به اشتراک گذاشته است را در این نشانی مشاهده کنید.

اینستاگردی با رییس سازمان حفاظت از  محیط زیست؛ دکتر معصومه ابتکار

دکتر معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رییس جمهور، از جمله شخصیت های عالی رتبه دولت است که در قامت یک بانوی متخصص در عرصه محیط زیست، تقریبا هر روز به انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی مانند کلوب، اینستاگرام و تلگرام اقدام می کند. محتوایی که خانم دکتر منتشر میکند، معمولا تفسیری و تحلیل بوده و عکس های زیست محیطی را به اشتراک میگذارد.

کاری که به نظر می رسد بتواند مردم را درباره رعایت اقدام زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست بزرگ ایران، آگاه و آشنا کند. در ادامه، جدید ترین محتواهای منتشر شده ایشان را در چند روز اخیر مرور می کنیم.

ins7
معصومه ابتکار: صبح امروز برای بررسی و پیگیری مسایل محیط زیست استان مازندران وارد این استان شدم. برخی برنامه ها به صورت زنده از همین صفحه پخش خواهد شد. تا اینجای سفر تصفیه خانه شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی با ظرفیت تصفیه هزار و پانصد متر مکعب در روز افتتاح شد
ins8
معصومه ابتکار: عکس، امروز صبح در بازدید هوایی با معاون دبیرکل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل از کانون های گرد و غبار جنوب اهواز. این بخش برای کاشت گیاه آماده سازی شده است. همچنین از هورالعظیم و کارون نیز بازدید شد. در دولت یازدهم هیچ مجوز جدیدی برای برداشت آب از سرشاخه های کارون داده نشده است. کارگروه حفاظت کیفی کارون نیز هم اکنون هر ماه تشکیل و پیگیر طرح های فاضلاب و پساب رودخانه است.
ins9
معصومه ابتکار: روز؛ ملاقات با دکتر اریک سولهایم معاون دبیرکل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل در تهران در حاشیه کنفرانس بین المللی سازمان ملل برای مقابله با گرد و غبار آقای سولهایم سال گذشته در پاسخ به تعدادی از مردم خوزستان که پس از وقوع گرد و غبار شدید از وی خواستار بازدید استان شده بودند، قول این سفر را داد. امروز ساعت پنج صبح با هم و به همراه تعدادی از مقامات کشورها و کارشناسان بخش های مختلف سازمان ملل عازم اهواز هستیم. ایران تلاش می کند منطقه و جامعه بین المللی را در قبال معضل فراملی و حتی فرامنطقه ای طوفان های گرد و غبار پاسخگو سازد.

اینستاگردی با ارتش بهنوشی ها

بهنوش بختیاری، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، تا پیش از حضور اینستاگرامی گسترده مهناز افشار، پر بیننده ترین صفحه اینستاگرامی ایرانیان را در اختیار داشت. اما اکنون به فهرست ۵ صفحه پر بیننده رسیده است. بهنوش بختیاری که مخاطبانش را ارتش بهنوشی ها قلمداد می کند، روزانه با چندین پست از متن و حاشیه زندگی خود، سبک زندگی دیجیتالی اش را به اشتراک میگذارد. او اکنون ۵.۸ میلیون نفر فالوئر دارد که به نظر می رسد بزودی از مرز ۶ میلیون عبور کند.

بهنوش بختیاری از فعال ترین هنرمندان ایران در اینستاگرام است و بیشتر تلاش دارد تا محتوایی با ادبیات خودمانی از حاشیه فعالیت های هنری و خیریه و تبلیغاتی اش را منتشر کند. جدید ترین نوشته های ایشان را در ادامه مرور میکنیم.

ins10
بهنوش بختیاری: سر صحنه دم سرخها همراه با نویسنده عزیز و فوق العادمون اقای ناصر مولوی و داداش بامزه خودم که بناس اگه روزی فیلم ساختم نقش اصلی فیلمم باشه
ins11
بهنوش بختیاری: خلاق و معرفت…..یادگاری از دوستها و همکارهایی که باهم بزرگ شدیم اینجا فیلم دم سرخ ها به کارگردانی ارش معیریان و تهیه کنندگی سعید سعدی نویسنده:ناصر مولوی دیروز تولد رضا شفیع جم عزیز بود. اندیشه فولادوند……کاش صدتا از تو بودسر هرفیلمی که بودم.. مجید یاسر وسیددددجواد…دلم گرمه……همکاران من….. ارزششان الماس است……زمان ثابت خواهد کرد
ins12
بهنوش بختیاری: آقای مهران مدیری کسی که زندگی حرفه ای ام رو مدیونشون هستم……کسی که در مهربانی همتا ندارد……به یاد شبهای برره…..جایزه بزرگ‌‌……باغ مظفر……وشوخی کردم…..چهار همکاری عالی با ستاره طنز ایران……..زنده باشید اقای مدیری نازنین مراسم افطاری اقای نوبخت عزیزو مراسم تولد رضا کیانیان نازنین…???❤??? خبرهای بسیار خوب دارم

اینستاگردی با مهناز افشار

مهناز افشار، بازیگر سینمای ایران، مدتی است که در اینستاگرام فعال شده است و با وجود انتشار پست هایی به مراتب کمتر از برخی از فعالان هنرمند ایران در اینستاگرام مانند بهنوش بختیاری و رضا کیانیان، عنوان پر بیننده ترین صفحه اینستاگرامی ایرانیان را با بیش از ۶ میلیون فالوئر بر عهده دارد. گر چه او به ندرت پست و محتوایی منتشر میکند، اما همواره اینستانوشته های کوتاهش، با استقبال کاربران سینما دوست مواجه شده است. در ادامه،‌ نگاهی به جدید ترین نوشته های ایشان داریم که این روزها، با نهنگ عنبر ۲- سلکشن رویا، یکی از پر فروش ترین های سینمای ایران را تجربه میکند.

ins13
مهناز افشار: شب جشن عکاسان ممنونم از همه عکاسان عزیز و ممنون ازتقدیری که از من کردید ?? عکس از. مریم رضوی عزیز
ins14
مهناز افشار: به عنوان سخنگو این پویش به شما عزیزان عرض میکنم، این کمپین برای رسیدن به این اهداف تمام تلاشش را کرده و خواهدکرد. هیچوقت دلسردنخواهیم شد و همچنان با پشتکار به مسیرمان ادامه میدهیم.
ins15
مهناز افشار: قسمت چهاردهم سریال عاشقانه کاری از منوچهر هادی، ۱۴ تیر ماه در شبکه نمایش خانگی عرضه شد

کتاب جدید نیکی کریمی

نیکی کریمی، شخصیت معروف فیلم عروس در دهه شصت، همچنان یکی از سوپر استارهای سینمای ایران است که هم به سینما علاقه دارد هم به دنیای نوشتن و ترجمه و حتی گردشگری. او تلاش دارد در اینستاگرامش، بیش از انکه معرف مستقیم خود باشد، معرف اندیشه هایش باشد و به همین خاطر، بعضا کتاب های مورد علاقه اش را به مخاطبان ۲ میلیون نفریش معرفی می کند. او در جدید ترین نوشته های تیر ماهی ۹۶، مشخصات کتاب مورد علاقه اش که نوشته آلن دوباتن و جان آرمسترانگ بود را به اشتراک گذاشته است.

ins16
هنر همچون درمان، جدید ترین کتابی است که نیکی کریمی، هنرپیشه و کارگردان سینمای ایران در صفحه اینستاگرامش به خوانندگان این صفحه توصیه کرده است. این کتاب را آلن دباتون و جان آرمتسرانگ تالیف کرده اند و مهرناز مصباح ترجمه کرده است

اینستاگردی با الناز شاکردوست

الناز شاکردوست، یکی از سوپر استارهای سینمای ایران که با وجود حجم محتوای کم، اما مخاطبان بسیار دارد. او نیز همچون نیکی کریمی، بعضا اندیشه هایش را به اشتراک میگذارد و گریزی هم به کتاب های مورد علاقه اش دارد که در گزارشات قبلی اینستاگردی روزیاتو به آن اشاره کردیم. امروز نیز برخی از جدید ترین اینستانوشته های الناز شاکردوست را مرور میکنیم.

ins17
الناز شاکردوست (هنرپیشه سینمای ایران): تـولـــدم مبارک ?? (البته با چندروز تاخیر) مرسى از تبریک هاتون دوستان عزیزتر از جانم و همچنین ممنون از همه ى کادوها و هدایاى پُر از عشق تون که مثل همیشه لبخنـد بر لبم نشاندید ? ?? دوستتون دارم ?النـاز❤️ ۶/تیر/١٣٩۶
ins18
الناز شاکردوست: به خدا گفتم چرا مرا از خاک آفریدی؟ چرا از آتش نیستم !؟ خدا گفت: تو را از خاک آفریدم تا بسازی ! . . . نه بسوزانی ! . از خاک آفریدم تا اگر آتشت زنند ! . . . بازهم زندگی کنی و پخته تر شوی . . .تو را از خاک آفریدم تادر قلبت دانهٔ عشق بکاری ! . . . و رشد دهی و از میوهٔ شیرینش زندگی را دگرگون سازی!

اینستاگردی با لیلا بلوکات

لیلا بلوکات، هنرپیشه سینمای ایران، تقریبا هر روز از متن و حاشیه فعالیت های هنری و برنامه های خیریه خود، مطالبی در اختیار جامعه کاربران دو میلیونی خود قرار می دهد. او معمولا روزانه ۱ پست به اشتراک میگذارد و تلاش میکند با زبان عامیانه، مخاطبان خود را با موضوعات خیریه و نوع دوستی آشنا کند.

ins19
لیلا بلوکات (هنرپیشه سینما) : سلام و درود بسیار ممنونم از گروه نمایشی ماه پیشونی و خانمها آزاده انصاری کارگردان نمایش و نادر برهانی مرند تهیه کننده نمایش و مریم نراقی عزیز برای دعوت تعدادی از بچه های خیریه مهرلیلا برای افتتاحیه این نمایش کودکانه، بسیار لذت بردیم و امیدوارم خانواده ها از نمایش کودک حمایت کنند. اجرای نمایش ساعت ۶:٣٠ هر روز سالن تازه تاسیس شهرزاد واقع در نوفل لوشاتو با تشکر از خانمها صفوی، شجاعی و نقدی مهمانان همراه محمد بحرانی نازنین و فرزین محدث عزیز و اقای رضوی و حجت علیخانی #لیلا_بلوکات #نمایش#ماه_پیشونی#خیریه_مهر_لیلا
ins20
لیلا بلوکات: مرا تا جان بود جانان تو باشی ز جان خوشتر چه باشد؟ آن تو باشی- شعری از خاقانی

اینستاگردی با سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی نیز از دیگر هنرپیشه های سینمای ایران است که فعالیت گسترده ای در اینستاگرام ندارد. اما اینستانوشته هایش معمولا با استقبال مخاطبان سینما دوست اینستاگرام مواجه می شود و حدود ۲ میلیون فالوئر در کارنامه دارد. در زیر، شماری از اینستانوشته های تیر ماهی سحر دولتشاهی را مرور میکنیم.

ins21
سحر دولتشاهی (هنرپیشه سینما) : بهترین آرزوها در هفته پیش روی
ins22
سحر دولتشاهی: وارونگی در امریکا اکران شد

ویشکا آسایش در آلمان

ویشکا آسایش، از زمانی که در نقش قطام در فیلم امام علی (ع) خوش درخشید، به سینمای ایران آمد و تا کنون در فیلم های متعددی ایفای نقش کرده است که فیلم نهنگ عنبر ۲ سلکشن رویا، جدید ترین کار وی به شمار می رود. ویشکا آسایش بخشی از سبک زندگی دیجیتالی خود را در اینستاگرام یک میلیون فالوئری به اشتراک میگذارد که در زیر، به شماری از آن ها اشاره شده است.

ins23
ویشکا آسایش (هنرپیشه سینما و تئاتر): اکران نهنگ عنبر ۲ – سلکشن رویا بزودی در شهر کلن آلمان

اینستاگردی با گوهر خیر اندیش

گوهر خیر اندیش، نسل پیشکوست سینما، تئاتر و تلویزیون است که با وجود مشغله زیاد، برخی از فعالیت های هنری و سبک زندگی خود را در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می دهد. نسل سینمایی گوهر خیر اندیش، معمولا در شبکه های اجتماعی فعالیت ندارد و به همین خاطر، خانم خیر اندیش را باید از معدود سینماگران پیشکسوت ایران در اینستاگرام به شمار آورد.

ins24
گوهر خیر اندیش (هنرپیشه پیشکوست سینما و تلویزیون): حمیدِ عزیز… پسرم یادگارِ هنرمندِ فقید “جمشید اسماعیل خانى ” میلادت مبارک خدا ترا براى ما، همسر و فرزندانت حفظ کند.
ins25
گوهر اخیر اندیش: گروه و عوامل سریالِ “دیوار به دیوار” خرسندند که مهمانِ خانه هاى شما مردم عزیز، نجیب و آگاه بودند.

اینستاگردی با محمد رضا گلزار

محمد رضا گلزار، سوپر استار سینمای ایران که در سال ۹۵ با سلام بمبئی و سال ۹۶ با مادر قلب اتمی، تجربه های موفقی را در سینما تجربه کرده بود، اکنون با بیش از ۴ میلیون مخاطب، به تولید محتوای مختصری در اینستاگرام مشغول است. محمد رضا گلزار بر خلاف پرویز پرستویی و رضا کیانیان که نوشته های مفهومی دارند، تلاش دارد تا مختصر، مخاطبانش را در جریان فعالیت های هنری خود قرار دهد که در زیر به شماری از آن اشاره شده است.

ins26
محمد رضا گلزار (هنرپیشه و خواننده): آهنگ جدیدم به اسم “منو اصلآ ندید” امشب ساعت ٨ از کلیه سایت هاى معتبر موسیقى منتشر میشه . @hamedbaradaran @mohamadrezakhanzadeh @imanebrahimii @aliyasini @karimi_mehdii @saedi_ali
ins27
اینستانوشته ای مفهومی از محمد رضا گلزار با ۲۰۵ هزار لایک و هزاران کامنت
ins28
محمد رضا گلزار زیر این عکس نوشت: آینه بغل!

اینستاگردی با رضا کیانیان

رضا کیانیان، گر چه مدت زیادی از فعالیت وی در اینستاگرام نمی گذرد، اما تلاش میکند با انتشار اینستانوشته های مفهومی مبتنی بر مرور مسائل مهم اجتماعی، هنری و فرهنگی کشور از جمله مقولات زیست محیطی، بخشی از جامعه را با موضوعات مهم و حیاتی آشنا کند. آقای کیانیان که هنرمند عکاس، نویسنده و سینماگر است، حدود ۷۰۰ هزار فالوئر دارد و بدون در اختیار داشتن ادمین صفحه، نظرات و دیدگاه هایش را به طور مستقیم و رک در اختیار مخاطب قرار می دهد که در زیر، به شماری از آن ها اشاره کرده ایم.

ins29
رضا کیانیان: رساندن صداى مظلومیت مردم خوزستان به گوش جهانیان! . وادار کردن #سازمان_ملل به واکنش در برابر این فاجعه زیست محیطى! . گردهم آوردن کشور هاى منطقه براى حل منطقه اى گرد و غبار! . ایجاد راه حل هاى داخلى، منطقه اى و جهانى براى مقابله با #ریزگردها… . #خوزستان هوا ندارد. #اهواز هم هوا ندارد، #ایلام هم هوا ندارد… و خیلى شهرها و روستاهاى دیگر…. همه باید کمک کنیم.صداى خوزستان باشیم… . #تلاش_جهانى_براى_مقابله_با_ریزگردها #قطره_قطره_دریا_شویم #چند_میلیون_همصدا . .پ.ن.عکس آقاى سولهام دستکارى شده. و ما بى خبر همین عکس رو کار کردیم.
ins30
رضا کیانیان: کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار برگزار شد. و امروز، تعدادی از کارشناسان اتحادیه اروپا و یک هیئت بلند پایه از ترکیه به همراه آقای #گری_لوئیس، هماهنگ کننده #سازمان_ملل_متحد در ایران و آقای اریک سولهام، رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل به #اهواز سفر کردند و از نقاط مختلف اهواز دیدن کردند. از جمله بازدید هوایی از هورالعظیم که تا چه میزان آبگیری شده… . آقای سولهام در مصاحبه اش گفت:« سه مرحله برای مبارزه با گرد و غبار باید صورت بگیرد، یکی ادامه روند آبگیری تالاب ها و دریاچه های ایران، دوم انتقال تجربیات ایران در این زمینه به کشورهای همسایه و همکاری با آن ها برای اجرایی شدن طرح ها و سوم قطعنامه های سازمان ملل.» فقط بیست درصد منابع گرد و غبار، داخل ایران است و هشتاد درصد باقى مانده خارج از ایران است و امروز آقای گری لوئیس هم در این مورد گفت: «ایران یک نمونه موفق در مقابله با گرد و غبار است و باید تجربه‌اش را به کشورهای همسایه هم منتقل کند تا با همکاری آن ها این مشکل کاملاً برطرف بشود. البته ممکن است به زودی (حدود سپتامبر) در نیویورک هم یک نهاد برای مقابله با گرد و غبار در جهان تشکیل شود (احتمالاً در سازمان ملل) که این هم در نتیجه تلاش های ایران است.» . در بازدید امروز یک نمونه موفق را هم بررسی کردند: آن هم یک منطقه به نام میش داغ است که دولت به آن ها زمین رایگان برای کشت و کار داده ،ولی در عوض خواسته که در فصل هایی که وقت کشت نیست، برای مقابله با گرد و غبار .
ins31
رضا کیانیان: ایرانیان عزیزم. اکنون در آستانه سالگرد شهادت بیش از ۲۹۰ مسافر بى گناه هواپیمای ایرباس کشورمان برفراز خلیج فارس هستیم درسال ۱۳۶۷ با دستور کاپیتان ویل راجرز ماشه ای بر روی صفحه شلیک موشک های ناو فوق پیشرفته وینسنس فشار داده شد تا تمامی این هموطنان عزیزمان به ناگاه از صفحه رادار زندگی مان محو شوند. در حال حاضر و پس از ۲۹ سال همچنان خانواده های شهدای این واقعه عزادارند و برای این جنایت محرز هرگز کسی در آمریکا و جهان از آنان عذرخواهی نکرد و در عوض و در این سالها، کاپیتان ویل راجرز و هفت تن از دست اندرکاران این واقعه شوم، دلخوش به مدال های ( ابراز شجاعت در عملیات رزمی ) گرفته شده از ژنرال سالاران ارتش و دولتشان هستند. پس بیاییم و در حرکتی مردمی خود همدرد این خانواده ها باشیم. قبلا پیشنهاد کردم که فرودگاه بندرعباس به یاد این شهدا نامگذاری شود تا بصورت رسمی علامت سؤالی باشد این نامگذاری برای تمامی مسافران پروازهای جهانی بدین فرودگاه که متأسفانه پاسخی از سوی مراجع ذیربط دریافت نشد.

اینستاگردی با پرویز پرستویی

استاد پرویز پرستویی را باید یکی از فعال ترین اعضای جامعه سینمای ایران در شبکه عکس محور اینستاگرام دانست. او در انتشار اینستانوشته های مفهومی، زبانزد است و بر خلاف برخی از فعالان این عرصه که به حاشیه فعالیت های هنری خود با انتشار سلفی و تصاویر عمومی اقدام می کنند، سعی دارد با باز نشر مطالبی از ادبیات ایران و جهان، مخاطبان ۲.۳ میلیون نفری خود را با موضوعات اجتماعی، جامعه شناختی و روان شناسی، آشنا کند. آقای پرستویی تا کنون صدها کتاب فارسی زبان را به مخاطبان خود معرفی کرده که هر یک، بار فرهنگی و آموزشی مخصوص به خود را دارد و معمولا نیز با استقبال کاربران صفحه خود مواجه شده است.

ed
پرویز پرستویی: ماجرای ﺧﺎﮐﺴﭙﺎﺭﯼ حافظ: ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺣﺎﻓﻆ از دنیا می‌رود ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺑﺎﺯار ﺑﻪ ﻓﺘﻮﺍﯼ ﻣﻔﺘﯽ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ می‌ریزند ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺩﻓﻦ ﺟﺴﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺩﺭ ﻣﺼﻼﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، به این ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺷﺮﺍﺏ‌ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺑﯽ‌ﺩﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ برمی‌خیزند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﮕﻮ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺟﺮ ﻭ ﺑﺤﺚ ﺯﯾﺎﺩ، ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ می‌دهد ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﻝ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﮐﺘﺎﺏ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺩﺳﺖ ﮐﻮﺩﮐﯽ می‌دهند ﻭ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ‌می‌کند ﻭ ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ ‌می‌شود: «ﻋﯿﺐ ﺭﻧﺪﺍﻥ ﻣﮑﻦ ﺍﯼ ﺯﺍﻫﺪ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﺳﺮﺷﺖ ﮐﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﮔﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺷﺖ ﻣﻦ ﺍﮔﺮ ﻧﯿﮑﻢ ﻭ ﮔﺮ ﺑﺪ ﺗﻮ ﺑﺮﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﺵ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺁﻥ ﺩِﺭﻭَﺩ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎﺭ ﮐﻪ ﮐﺸﺖ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻃﺎﻟﺐ ﯾﺎﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﻫﺸﯿﺎﺭ ﻭ ﭼﻪ ﻣﺴﺖ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﭼﻪ ﮐﻨﺸﺖ» ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﻩ می‌شوند ﻭ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﯾﺮ می‌افکنند. ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﻓﻦ پیکر حافظ انجام می‌شود ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺎﻓﻆ «ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻐﯿﺐ» ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪ. تاریخ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺩﻭﺍﺭﺩ ﺑﺮﺍﻭﻥ،
ins32
پرویز پرستویی: ما پرندگان را خوردیم،خوردیمشان. میخواستیم آوازشان میان گلویمان بالا بپیچد و از درون دهانمان بشکفد بیرون، پس خوردیمشان. میخواستیم پرهاشان از بدنمان جوانه زند. بال هاشان را میخواستیم، دلمان میخواست مانند آنها پر بگشاییم، آزادانه اوج بگیریم بر فراز درخت ها و ابرها، پس خوردیمشان. به آنها نیزه زدیم، چماق کوفتیم، پاهاشان را در هم پیچیدیم، به تورشان انداختیم، به سیخشان کشیدیم، بر زغال داغشان نهادیم و تمام اینها از عشق بود. ما عاشقشان بودیم… سرپناه کاغذی.
ins33
پرویز پرستویی: انسان بودن بزرگ ترین لطفی است که یک آدم میتواند به کل بشریت بکند! دلی را نرنجان.. قلبی را نشکن.. جایی که باید سکوت کنی سکوت کن.. وقتی میتوانی گره ای باز کنی، بازکن.. عشق را بیاموز.. نفرت را اول از خود و بعد از اطرافت دور کن.. کینه نماند در دلت.. کینه نزار بر دلی.. یا راست بگو.. یا نگو.. قضاوت ممنوع.. تمسخر بس است! غرور تمام! .. درک کن آدم ها را.. زیبا ببین.. لبخند فراموش نشود! .. تو میتوانی یک آدم را با سلاح بکشی! نکش! تو میتوانی یک آدم را با زبانت بکشی!نکش! .. ببخش، ببخش، ببخش! قبول کنیم که انسان بودن سخت است! ولی سختیش لذتی دارد.. این یعنی زیر سایه ی خدا بزرگ شدن! آرزویی بیش از این داری؟”
ins34
پرویز پرستویی: پزشکان چینی به پسر یازده ساله ای که تومور مغزی داشت و همه اعضاء بدنش را برای نجات جان چند نفر بخشید تعظیم می کند

اینستاگردی با محسن تنابنده

محسن تنابنده، هنرپیشه مجموعه های تلویزیونی و سینمایی طنز، یکی از پر مخاطب های سینمای ایران در اینستاگرام است که در ادامه به شماری از نوشته های تیر ماهی وی اشاره میکنیم.

ins35
محسن تنابنده (هنرپیشه سینما و تلویزیون): نقی خان از سفر برگشته

اینستاگردی با امیر جعفری

امیر جعفری، هنرمند سینما،‌تئاتر و تلویزیون کشورمان که این روزها با فیلم پر سر و صدای اکسیدان، یکی از اکران های موفق تابستانی را تجربه میکند، در صفحه اینستاگرامش، حدود ۱ میلیون مخاطب دارد.

ins36
امیر جعفری (هنرپیشه سینما و تلویزیون): ایش عروسکی “ماه پیشونی” نمایشی شاد و موزیکال ویژه ی کودکان و نوجوان مناسب برای ۵ سال تا ۹۵ سال هر روز ساعت ۶:۳۰ عصر در پردیس تئاتر شهرزاد نویسنده: ایوب آقاخانی کارگردان: آزاده انصاری تهیه کننده: نادر برهانی مرند آدرس: خ حافظ، خ نوفل لوشاتو، نرسیده به رازی، پلاک ۷۴
ins36
امیر جعفری: شرفت چشم گیرآیین در والیبال با کسب مقام قهرمانی طی سه سال آموزش در آکادمی والیبال خورشید زیر نظر مربی بین المللی وحید خورشیدی چه زود بزرگ شدی عشق بابا

اینستاگردی با ورزشکاران

یکی از پر بیننده ترین صفحات اینستاگرام ایرانیان را صفحات اینستاگرامی ورزشکاران در رشته های مختلف تشکیل داده است. از کیمیا علیزاده، بانوی پر افتخار تکواندوی ایران و جهان تا علی پروین، پیشکسوت پرسپولیسی ها، صفحات اینستاگرامی ورزشکاران معروف ایران، متن و حاشیه جالبی از زندگی آنان را روایت میکند که در ادامه به شمار از آنها اشاره کرده ایم.

ins37
کیمیا علیزاده (تکواندو کار): سلام دوستای خوبِ من. قبل از اینکه از تک تک هم‌وطنان عزیزم، عذرخواهی کنم. باید از استاد عزیزم عذرخواهی کنم. استاد منو ببخشید که نتونستم جواب زحمت‌هاتون رو با مدال طلا بدم. @mah.k2 من تمام تلاشم رو کردم، ولی نشد… اما بزارید بگم چقدر خوشحالم، خوشحال از نتایج بدست اومده‌ای که آرزوی سالهای سال تکواندوی بانوان بود که به لطف زحمات و دانش فنی بالای شما رقم خورد. ‎چراکه در این دوره، دخترای تیم ملی ما در دو وزن در آستانه مدال برنز قرار گرفتند، ناهید و طیبه عزیز بهتون خسته نباشید میگم و بر کارشناسان اهل فن، مدال برنز شما پوشیده نیست… ملیکا، زهرا و اکرم عزیز نتایج شما هم بر هیچ‌کس قابل انکار نیست که تیم ما هرجا موفق به پیروزی نشد، مقابل نامی‌ترین ورزشکاران جهان بود. ‎استادم شما بزرگواری… مثل همیشه بگذر و ببخش… چراکه باعث احترام به تکواندوی دختران ایران شما بودید… از رده سنی نونهالان تا نوجوانان و بزرگسالان از مسابقات قاره‌ای تا المپیک، با شما بود که ما ارزشمندترین نتایج رو بدست آوردیم. استاد سروی، استاد فولادی و استاد صفرپور، ممنونم ازتون به خاطر تمام زحمت‌هایی که برای تیم دخترا کشیدید. ‎و اما درمورد خودم… ازتون خواسته بودم دعا کنید سربلند باشیم، دعا کنید سربلند باشم. سرم پایینه. ببخشید که طلا نگرفتم. دیروز مدال نقره جهان رو فراموش کردم و فقط تجربیاتش رو به خاطر سپردم… ‎کیمیا
ins38
علی دایی (فوتبالیست): تشکر از مسئولان فدراسیون ورزش هاى همگانی بابت انتخاب بنده به عنوان سفیر این ورزش
ins39
عکس جدید فرهاد مجیدی، کاپیتان سابق استقلالی ها
ins40
مهدی طارمی (مهاجم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران): سفرتون بخیر داداشا
ins41
سید جلال حسینی، کاپیتان تیم ملی فوتبال و پرسپولیس در کنار دو دخترش
ins42
مسعود شجاعی، لژیونر تیم ملی فوتبال ایران در اینستانوشته ای درباره کیمیا علیزاده، تکواندو کار کشورمان که نقره جهان را گرفت نوشت: کیمیاجان خواهرم تو کیمیاى کمیاب ورزش ما و پرچمدار اراده و صلابت همه دختران سرزمینت هستى.?? مدال ارزشمند نقره با وجود مصدومیت هاى شدید و کم لطفى ها مبارک خودت،خانواده محترمت و همه ایرانیان باشد. سپاسگزار و قدردان این همه تلاش و سختکوشیت هستیم.??
ins54
گردش علیرضا حقیقی، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران در خیابان های استکهلم، پایتخت سوئد
ins55
دختر محسن ربیع خواه، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس
ins56
علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس در جدید ترین پست مفهومی خود در اینستاگرام. او نوشت: مثل همیشه منو شرمنده کردین دوستان، ممنون که همیشه به فکرم هستین?امیدوارم این توان رو پیدا کنم که یک روزى این همه لطف شما دوستان عزیز رو جبران کنم
ins56
پست اینستاگرامی احمد رضا عابدزاده، دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در شهر NEWPORT کانادا
INS57
مهدی مهدوی کیا (بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران): حضور آکادمى کیا در تورنمنتى در کشور فرانسه و مهمتر از آن زندگى چند روزه با خانواده هاى فرانسوى وتجربه گرانبهایى که بدست آوردند. لحظه خداحافظى بچه ها از خانواده هایشان و زیبایى احساسات پاک???#
ins58
الهه منصوریان، قهرمان ووشو ایران و جهان در جدید ترین اینستانوشته خود، گوشه ای از رقابت های خود در لیک حرفه ای ووشو چین را به نمایش گذاشت که با استقبال ۲۲۰ هزار فالوئرش مواجه شد
ns59
محمد باقری معتمد، نایب قهرمان تکواندو جهان در المپیک لندن در جدید ترین اینستانوشته کافی شاپی خود گفت: شکرگزار باشید. وقتی احساس شکرگزاری را درک کنید و اجازه دهید در عمق وجودتان بنشیند، ‌برای همه چیز شکرگزار می شوید. با شکرگزارى ‌کمتر گله و شکایت می کنید، وقتی گله و شکایت ناپدید می شود فلاکت هم ناپدید می شود. فلاکت در کنار شکرگزاری غیرممکن است و این یکی از مهمترین رازهایی است که باید آموخت” شکرگزار باشیم و با عشق و مهر به نعمتهاى اطرافمان نظر کنیم… نورِ نورها بر راهتان بتابد تا راه گشوده توفیق را.
m60
جدید ترین تصویر در اینستاگرام کمیل قاسمی، قهرمان جهان و المپیک کشتی آزاد ایران
m61
جدید ترین عکس در اینستاگرام سید محمد موسوی، برترین مدافع روی تور جهان و عضو تیم ملی والیبال کشورمان که در یکی از کشورهای سفر کرده گرفته است

اینستاگردی با خوانندگان

بخش قابل توجهی از صفحات پر بیننده اینستاگرام ایرانیان را صفحات ده ها خواننده پاپ و سنتی کشورمان تشکیل می دهد. صفحات اینستاگرامی خواننده  ها، معمولا علاوه بر متن و حاشیه برنامه های ضبط آلبوم های موسیقی و کنسرت ها، گوشه هایی از ترانه های منتشر شده یا منتشر نشده خوانندگان را به اشتراک می گذارد که برای مخاطبان آنها، جذاب و شنیدنی است. برای بررسی جدید ترین اینستانوشته های خوانندگان جوان کشورمان، نگاهی به شماری از نوشته های انان در چند روز اخیر داریم.

m62
محسن چاوشی، خواننده پاپ کشورمان در جدید ترین اینستانوشته خود، تصویر بالا را منتشر کرد و نوشت: امشب ، شب دیوونه هاست
m63
رضا یزدانی، خواننده پاپ کشورمان در جدید ترین اینستانوشته خود در اواسط تیر ماه امسال نوشت:  لطف حضور همیشگى شما عزیزانم کنسرت تهران سولد اوت شد…داریم تمام سعیمونو میکنیم که براى شهریور ماه کنسرت روتمدید کنیم تا اونهایی که موفق به خرید بلیط نشدن یا کنکور داشتن ونتونستن بیان رو در کنارشون باشیم… لطفا نیم ساعت زودتر سالن باشید تا بتونیم سر ساعت کنسرت رو شروع کنیم تا بتونیم تمام ترانه هایی رو که گفتیم اجرا کنیم… عاشقتونم… دمتون گرم…
m64
فرزاد فرزین،‌ خواننده پاپ نیز در صفحه اینستاگرام ۱ میلیون فالوئری خود نوشت: وب تور کنسرتهای تابستون از شهر بیرجند و یزد شروع میشه یزدیها و بیرجندیهای عزیزم بیاین که قراره ٣ شبِ تکرار نشدنیُ در کنارِ هم سپری کنیم? در ضمن البوم تابستونه رمیکس ١٧ تیر منتشر میشه و میریم که این تابستونو باهاش بترکونیم?❤️❤️❤️???? از همتون میخوام از روز ١٧ تیر به بعد تو هرجایی که باهاش خاطره دارین یا سفر میرید ازش دابسمش درست کنید و غیر از اینکه تو پیجِ خودتون میگذارید ،واسه منم دایرکت کنید تا چند تا از قشنگهاشو پست کنم، خودمم میسازم?البته یه پیج دابسمش هم اضافه میشه که ادرسشو چند روز اینده میگم? #فرزادفرزین #تابستونه #کنسرت #یزد #بیرجند #موسیقی
m65
سیروان خسروی، خواننده پاپ نیز در جدید ترین اینستانوشته خود در صفحه ۱.۶ میلیون فالویریش نوشت: بلیط فروشی شروع شد
m66
زانیار خسروی، خواننده موسقی پاپ کشورمان نیز در جدید ترین اینستانوشته خود زیر این عکس جدید نوشت: ایهام!
m67
مهدی یراحی، دیگر خواننده پاپ نیز در جدید ترین اینستانوشته خود گفت: همراهان عزیز مى تونین از طریق کانال تلگرام ، گزارش سایت “موسیقى ما” به همراه عکسهاى علیرضا حق شناس رو از کنسرت رشت ببینین… به زودى تاریخ کنسرتهاى شهرهاى مختلف از جمله تهران اعلام مى شه. همراهتون…❤️
m68
حافظ ناظری، خواننده و فرزند استاد شهرام ناظری در جدید ترین اینستانوشته خود گفت: عزیزانم، جهانی از ناگفته ها را در پروژه ی شاهنامه خوانی “آواز پارسی، افسانه و مهر” برایتان خواهیم داشت. می دانم که خیلی از شما عزیزانم مصاحبه امروزمان در روزنامه ایران را خوانده اید. امیدوارم که همیشه بتوانیم همین گونه پیشرو بوده و با مطالعه، تحقیق و تلاش و حمایت شما دوستان هنر شناسمان، قدم های کارآمدی در آفرینش مسیرهای تازه در جهت پاسداری از نام مقدّس ایران، زبان پارسی و موسیقی ایرانی برداریم. کلی اخبار و رویدادهای بسیار ویژه در مورد کنسرت “آواز پارسی، افسانه و مهر” برایتان آماده کرده ام، که البته هنوز زمان گفتنش نرسیده است! فقط بدانید که مرداد بسیار خاصی در راه است… دوستتان دارم.
m69
همایون شجریان، خواننده موسیقی پاپ و فرزند استاد محمد رضا شجریان نیز در جدید ترین اینستانوشته خود گفت: دوستان گرامى مطلع هستید چند روزى ست اکران عمومى فیلم رگ خواب آغاز گردیده، همکارى با حمید نعمت الله دوست داشتنى و سهراب عزیز در این پروژه فارغ از جذابیت هایش فرصت دیگرى شد تا بیشتر به تحقق هدف جذب نسل امروز به موسیقى و شعر ایرانى نزدیک و امیدوار شویم. تبریک و خسته نباشید به همه عوامل رگ خواب و هنرمند گرامى لیلا حاتمى براى بازى درخشانش.
m70
لیلا حاتمی، هنرپیشه سینمای ایران، چند ماه پیش در اینستانوشته ای، با انتشار تصویری از فیلم رگ خواب، ساخته حمید نعمت الله، از اکران آن خبر داده بود

از وی کافه تا مد مفهومی

برخی از صفحات اینستاگرامی ایرانیان، رویه تولید محتوای خاصی دارندو به موضوعات جالبی در دید مخاطبان اشاره می کنند که بخش آخر گزارش اینستاگردی ما رو تشکیل میدهد. از وی کافه، نخستین کافی شاپ سیار ایران تا صفحه مد مفهومی و کیک های دکوری، موضوعاتی هستند که در ادامه به آن اشاره داشته ایم.

m71
وی کافه، نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها، در روزهای گرم تیر ماه ۹۶، هر روز در یکی از محله های تهران است و طرفدارانش را با نوشیدنی های خانگی و چای و قهوه و کیک های خانگی میزبانی می کند
m72
یکی از مدل های مفهومی لباس بانوان که توسط نرگس تافی، نفر برگزید جشنواره مد و لباس فجر ۹۵ در حوزه مد مفهومی طراحی شده است
m73
صفحه مدگرافی اینستاگرام ایرانیان در جدید ترین نوشته خود گفنت: دواین جانسون، ملقب به راک، متولد ۲ مه ۱۹۷۲ میلادی در هابورد کالیفرنیا، کشتی گیر حرفه ای و قهرمان ۸ دور جهان و بازیگر آمریکایی است. پدرش آمریکایی آفریقایی تبار و مادرش ساموایی بود. وی در کودکی همراه با پدر و مادر خویش سفرهای متعددی داشت و از نزدیک نظاره گر مسابقات پدر که از کشتی گیران معروف بود می شد. مجله People در جدید ترین شماره اش، دواین جانسو مقلب به راک را به عنوان جذاب ترین مرد سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد
iran
خانه هنرمندان ایران: پرفورمنس سازهای کوبه‌ای (بزن به تخته) با همکاری اینتر- ارکستر تهران و با مدیریت هنری #نادر_مشایخی در باغ هنر #خانه_هنرمندان_ایران عکس: لیلا ابراهیمی @leilaebrahimi56
iran1
صفحه آشپزی شما: مزه ?? #تارت_میان_پر_شکلاتی برای تهیه این شکلات پذیرایی بسیار ساده یه بسته مینی تارت آماده تهیه کنید و مارشمالو رو هم مطابق دستور که تو پستای پایین تر گذاشتم درست کنین (فقط شکرموجود در دستورو کلا حذف کنید) اما بعداز فرم گرفتن داخل قیف بریزین و داخل هر مینی تارت به اندازه یه گردو از مارشمالو بریزین ؛ سپس داخل یخچال قراربدین تا مارشمالو خودشو بگیره و بعد از یک ساعت مقداری شکلاتو به روش بن ماری ذوب کنید و تمپر کنید و سپس تارت ها رو داخل شکلات ذوب شده بندازین تا یه لایه نازک از شکلات زیروروی تارت رو بپوشونه و نهایتا روی کاغذ روغنی قرار بدین و داخل یخچال بذارین تا شکلات ببنده . این مینی تارت ها میتونن گزینه ی شیک و خوشمزه ای برای پذیرایی باشن
iran2
صفحه رسمی باشگاه استقلال: منصوریان: احساس خوبی نسبت به استقلال امسال دارم شاکله اصلی استقلال را حفظ کردیم خرید های مفیدی برای استقلال انجام دادیم مک درموت فعال و با انرژی در تمرینات حضور دارد از هیاهو تیم های بزرگ باید کم کنیم و به سمت ساخت سخت افزارها برویم با پارس جنوبی جم بازی می کنیم
iran3
صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس: تمرین نوبت دوم آدینه سرخپوشان در اوکراین برگزار شد. گل‌های مسلمان مورد تشویق سرخپوشان قرار گرفت. تیم فوتبال پرسپولیس تمرین نوبت دوم جمعه را از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی در اوکراین برگزار کرد. به گزارش اینستاگرام رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پس از تمرین صبح امروز به استراحت پرداختند و از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز جمعه در نوبت دوم تمرینی خود در زمین دینامو حضور یافتند. تمرین پس از صحبت‌ها و تشریح برنامه تمرینی از سوی برانکو ایوانکوویچ آغاز شد. ابتدا طبق روال معمول، مارکو مسوول گرم کردن بدن‌های بازیکنان بود و سرخپوشان با انجام حرکات کششی، نرمشی و دوهای نرم کار خود را شروع کردند. سپس کار با توپ، ارسال از جناحین و شوت به سمت دروازه در دستور کار بازیکنان قرار گرفت. گلرها هم با ایگور پانادیچ به تمرین اختصاصی پرداختند. فوتبال درون تیمی در سه گروه، بخش بعدی تمرین بود که تیم بازنده باید شنا می‌رفت و تیم برنده با تیم سوم دیدار می‌کرد. در این فوتبال پر هیجان، محسن مسلمان دو گل زیبا به ثمر رساند که مورد تشویق کادر فنی و بازیکنان قرار گرفت. در پایان این بازی، سرخپوشان بدن‌ها را سرد و راهی رختکن شدند
iran4
احسان علیخانی (مجری برنامه ماه عسل شبکه ۳): سلام رفقای عزیز، امیدوارم حالتون خوب باشه، بعد از اون همه اتفاق بزرگ و بی نظیر که به لطف شما برای زندانیان و بچه های محسنین در ماه عسل رقم خورد، وقتی دیروز دکتر میرباقری ( معاون سیما) اعلام کردند که ماه عسل، پربیننده ترین برنامه رمضان ٩۶ بوده، دیگه اگر اندک خستگی هم باقی بود، کامل از بین رفت … ممنون از شما که با لطفتون، همراهی کردید، ممنون از همه همکارانم و خسته نباشید به همه رفقای خوبم در تمامِ شبکه ها که در رمضان تلاش کردند … ?نکته موقت : طبق روال هر سال، بعد از پایان ماه عسل، زمان آغازِ تولیدِ شایعاتِ خنده دار و تکراری در مورد بنده خواهد بود، البته دیگه تقریبا بی حس شدم به شنیدن شایعه در مورد خودم، اما این همه خلاقیتُ باید تحسین کرد ? مخلصیم? @maheasaltv

m74

تصویر جدید ترین کیک دست ساز مجسمه ای و خوراکی سحر مجید نژاد که در طراحی و تولید کیک های دکوری جذاب، مخاطبان بین المللی پیدا کرده است

iran5
رامبد جوان (مجری برنامه خندوانه شبکه نسیم): قطره قطره آب، لحظه لحظه زندگی است، لحظه های زندگی را هدر ندهیم.
iran6
دکتر مجید حسینی (مدیرعامل باغ کتاب تهران): جایی درست کردیم که مثل سیستم اموزشی، ادم ها را تبدیل به کنسرو کله پاچه نکنیم، همه یک دست همه یک جور، همه موظف به تبدیل شدن به یک چیز و همه بدون صورت ! جایی ساختیم، که ادم ها بفهمند، مدرک، نمره، کارنامه، رتبه، چیز پوکیست، کار، عمل، تجربه، به دل خود عمل کردن، به راه عشق و استعداد خود رفتن تنها راه نجات است . جایی درست کردیم که به بچه ها بگوییم، درس، فیزیک، شیمی و زیست و حسابان، چیز مزخرفی نیست، اگر تجربه اش کنی، اگر کشف اش کنی و اگر عاشقش باشی، بهترین چیز است. جایی درست کردیم که بچه ها، که بهترین انرژی های حیات هستند را بخاطر چیزهای پوچ، بخاطر مقایسه های غلط، بخاطر اهداف پرت دکتر و مهندس شدن، تحقیر نکنیم. هر کس انچه دوست دارد را دنبال کند و شاد باشد از خودش بودن. جایی ساختیم و ساختیم و ساختیم که ساختمان نساخته باشیم، ادم ساخته باشیم، و ادم ساختن ممکن نیست، مگر هر کسی خودش، خودش را بسازد و اگر جایی باشد که فقط استعدادها را نکشد، ادم ها خودشان خودشان را می سازند و درخشان می شوند. جایی ساخته ایم که ادم ها به جای اینکه بفهمند چگونه کار پیدا کنند، یاد بگیرند چگونه کار بسازند؛ اینها رؤیاهای ما بود که تولیدش کردیم، شاید غلط، شاید درست. ولی تمام حس مان را برای ایجادش به میدان اوردیم؛ انها که تهرانند ، از سه شنبه می توانند، بیایند و ببینند و نقد کنند، در اتوبان حقانی، وروردی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران. انها هم که می گفتند من چرا فقط نقد می کنم، نتیجه نقدهایم را ببینند؛ فقط عضو کوچکی بودم برای ایده های بزرگترین مرکز کاهش رنج از نظر خودمی، نمی دانم، شد یا نشد؟

گشتی در پر بیننده های اینستاگرام ایرانیان را هر هفته در گزارش اینستاگردی روزیاتو دنبال کنید.

منبع: Instagram
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود