نبرد در پایتخت خود خوانده داعش؛ نیروهای دموکراتیک سوریه نیمی از شهر رقه را باز پس گرفته اند

نبرد در پایتخت خود خوانده داعش؛ نیروهای دموکراتیک سوریه نیمی از شهر رقه را باز پس گرفته اند

به گزارش خبرگزاری آسوشییتدپرس و به ادعای مقامات ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه که بخش اعظم آن ها را نیروهای کُرد سوری مورد حمایت ایالات متحده تشکیل می دهند، این نیروها در روز پنج شنبه توانسته اند حدود نیمی از شهر رقه، پایتخت خودخوانده ی داعش را از کنترل آن ها خارج کنند. نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمله ی خود را از ۶ ژوئن گذشته آغاز کردند و تاکنون ۴۵ درصد از این شهر را تصرف کرده اند. به گفته ی مقامات نظامی آمریکایی هماهنگ کننده ی این عملیات، نیروهای دموکراتیک سوریه با مقاومت گاه و بیگاه و پراکنده و البته در مواردی سرسختانه شبه نظامیان داعش مواجه شده اند اما همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم تصاویری از نبرد در این شهر را به شما نشان دهیم.

the-sdf-began-its-assault-on-raqqa-early-last-month-and-have-made-steady-progress-since-w700
نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات بازپس گیری رقه را اوایل ماه گذشته میلادی آغاز کرده و از آن زمان به طور مداوم در حال پیشروی بوده اند.
sdfsd-w700
آن ها در روز پنج شنبه ی گذشته مواضع نیروهای داعش را با خمپاره مورد هدف قرار دادند و همزمان به پیشروی در شهر ادامه می دهند. نیروهای دموکراتیک سوریه از شرق و غرب و به طور همزمان وارد شهر شده اند و برای وصل شدن به هم تنها ۸۰۰ متر بین آن ها فاصله وجود دارد.
345345-w700
با این وجود پیشروی های نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل وجود تک تیراندازهای داعشی و همچنین استفاده ی افراد داعش از حملات انتحاری و سپر دفاعی قرار دادن غیرنظامیان به کندی پیش می رود. در این تصویر یک شبه نظامی کُرد را می بینید که همزمان با گذشتن از عرض خیابان به سمت مواضع نیروهای داعش تیراندازی می کند.
dfdf-w700
استفاده ی فراوان نیروهای داعش از بمب ها و تله های انفجاری کنار جاده ای نیز از مواردی است که پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه را با مشکلاتی مواجه می کند. در این تصویر یکی از نیروهای مهاجم را می بینید که در حال خنثی کردن بمب کنار جاده ای کار گذاشته شده توسط نیروهای داعش است.
sdfdgr-w700
پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف نیز به پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه کمک کزده اما از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ این حملات در سوریه و عراق باعث مرگ ۲.۰۰۰ غیرنظامی شده است که تقریباً با تلفات غیرنظامی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برابری می کند.
sd-w700
یکی از هلی کوپترهای ائتلاف بین المللی در حال پرتاب موشک به سمت مواضع نیروهای داعش
sdfsd534-w700
به ادعای منابع رسمی حدود ۱.۰۰۰ نیروی نظامی ایالات متحده در عملیات رقه حضور داشته و پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه را بر عهده دارند. در این تصویر یک سرباز آمریکایی را در جاده ای خارج از شهر رقه می بینید.
fffff-w700
اما سربازان آمریکایی تنها غربی هایی نیستند که در عملیات باز پس گیری رقه حضور دارند. در تصویر کوین هاوارد ۲۸ ساله را می بینید که قبلاً در یک شرکت پیمانکار نظامی در کالیفرنیا حضور داشته و اکنون به صورت داوطلبانه در عملیات رقه با نیروهای دموکراتیک سوریه همراه شده است.
zxfe-w700
این هم یک داوطلب غربی دیگر به نام ماسر گیفورد ۳۰ ساله از لندن که برای جلوگیری از مورد اصابت قرار گرفتن توسط تک تیر اندازهای داعشی در حال دویدن است.
fffff4343-w700
این هم تیلور هادسن، ۳۳ ساله اهل نیویورک که با خبرگزاری اسوشییتدپرس مصاحبه می کند. این سه تنها تعداد کمی از مردان غربی هستند که به صورت داوطلبانه در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه علیه نیروهای داعش می جنگند.
gggg-w700
نیروهای دموکراتیک خلق برخی اوقات مجبور می شوند از بین ساختمان ها بگذرند تا از چشم تک تیراندازان داعشی در امان بمانند. به گفته ی خبرنگار خبرگزاری آسوشییتدپرس، تک تیراندازهای داعشی همه جا هستند و همین موضوع پیشروی های نیروهای دموکراتیک سوریه را با مشکل همراه کرده است.
dfd-w700
تک تیرانداز نیروهای دموکراتیک سوریه در حال بررسی مسیر پیشروی نیروهای خودی و پاکسازی آن در حالی که در مکان بلندی مستقر شده است.
fe43-w700
جنگ در مناطق کُرد نشین سوریه باعث شده تعداد زیادی از این گروه قومی کشته شون. در عکس یک زن و نوجوان کُرد را در حال دعا بر سر قبر اعضای خانواده شان می بینیم که در طول نبرد با داعش کشته شده اند.
sdw-w700
سرباز کُرد برای یکی از همرزمانش که در جریان آزادسازی رقه توسط تک تیراندازهای داعشی مورد اصابت قرار گفته و زخمی شده است گریه می کند.
fdrr444-w700
نبرد بین نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر رقه که سه سال است داعش در آن حکومت می کند تلفات بسیاری را نیز در میان غیرنظامیان در بر داشته است. در این تصویر کودکانی را می بینید که در یک اردوگاه آوارگان در شمال سوریه اسکان داده شده و در روزهای اخیر از شهر رقه فرار کرده اند.
wtt-w700
بر اساس گزارش ها در حالی که نیروهای دموکراتیک سوریه شهر را به طور کامل محاصره کرده اند اما هنوز بین ۲۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ غیرنظامی در داخل شهر به دام افتاده اند. در تصویر کودکی همراه با گربه اش را می بینید که توانسته از شهر رقه فرار کرده و خود را به یک کمپ آوارگان جنگ در شمال سوریه برساند.
منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نیما مرداد ۸, ۱۳۹۶

    عکس آخر ویران کننده بود