۸ سوال بزرگی که بعد از تماشای اپیزود سوم فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

۸ سوال بزرگی که بعد از تماشای اپیزود سوم فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

هشدار: ممکن است خواندن این مطلب برای کسانی که اپیزود سوم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» را ندیده اند اتفاقات داستان این اپیزود را لو داده و از جذابیت آن بکاهد. پس اگر اپیزود سوم فصل جدید را ندیده اید و می خواهید در آینده ببینید بهتر است از خواندن این مطلب خودداری کنید!

اپیزود سوم فصل هفتم سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) با عنوان «عدالت ملکه» (The Queen’s Justice) منتشر شد و اتفاقات جالبی در آن رخ داد که از جمله ی آن می توان به حذف یکی از نقش های نسبتاً بزرگ سریال از خانواده ای بزرگ اشاره کرد و این قربانی کسی نبود جز اولنا تایرل، بزرگ خاندان تایرل که دشمنی دیرینه ای با سرسی لنیستر داشت ولی علیرغم هوش سرشارش در نهایت چاره ای جز خودکشی با زهر فرستاده شده توسط سرسی را نداشت.

tmg-facebook_social-w700

علاوه بر این قسمت دوم هیجان بیشتری نسبت به دو قسمت اول داشته و صحنه هایی از نبرد و درگیری، هر چند مختصر، در آن دیده شد. در حالی که دینریس تارگرین و مشاورانش فکر می کردند که سرسی و جیمی تا سرحد مرگ از کسترلی راک محافظت خواهند کرد اما در عین ناباوری دفاع چندانی در این قلعه وجود نداشته و جیمی با آگاهی از نقشه ی آن ها با های گاردن حمله کرده و آن را با تمامی ذخایر ارزشمندش تصرف کرد. علاوه بر این سرسی کینه توز به جای این که الاریا سند را به ماونتن بسپارد تا جمجمه ی او راخرد کند ترجیح داد که او را زنده بگذارد که شاهد مرگ طولانی و دردناک دخترش و در ادامه پوسیدن جنازه ی او باشد و خود نیز در نهایت در این سیاهچال مخوف بپوسد.

got7.3jondany.0-w700

به نظر می رسد در این اپیزود همه چیز بر وفق مراد سرسی پیش رفت و نقشه های او با موفقیت انجام گرفت. وی برنده ی اصلی این اپیزود بود و در کنار این که گنج های های گاردن را به چنگ آورد توانست از دو دشمن سرسخت و دیرینه اش انتقام گرفته و ضربه ی سختی نیز به قوای نظامی دینریس تارگرین وارد کند. وی  به راحتی موفق شد که برادرش تیریون را در نبرد استراتژی های نبرد شکست دهد و به نظر می رسد که خاندان متمول و سرمایه گذار اصلی جنگ یعنی آیرون بنک براووس را نیز در کنار خود داشته باشد. از طرف دیگر بازنده ی اصلی این اپیزود را باید دینریس تارگرین و خاندان تایرل و سند نامید.

1ff3d1a4d25ec149_ellaria-tyene-sand-w700

می توان گفت که با از بین رفتن دو خاندان بزرگی که از متحدان اصلی دینریس بودند دیگر تنها امید وی جان اسنو باشد که البته وی فعلاً قصد رویارویی با سرسی را ندارد و در فکر ترغیب دینریس به مقابله با وایت واکرها و پادشاه شب است.اگر چه حرکات  سرسی در این اپیزود بسیار هوشمندانه بوده و موفقیت های بزرگی را برای وی در پی داشت اما می توان گفت که این اوضاع به همین منوال ادامه نداشته و روزهای سختی در انتظار سرسی و جیمی است و باید منتظر عکس العمل سخت و انتقام جویانه دینریس و تیریون باشند.

در ادامه تمام سوال هایی که با تماشای این اپیزود از سریال «بازی تاج و تخت» در ذهن ما و دیگر تماشاگران ایجاد شده را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۱- چه سرنوشتی در انتظار یارا گریجوی است؟ و این که ثیون گریجوی به کجا می رود؟

game-of-thrones-stormborn-theon-yara-greyjoy-w700

در این اپیزود دیدیم که یورون گریجوی توانست یارا گریجوی، الاریا سند و دخترش تاین را دستگیر کرده و به ردکیپ بیاورد. اگر چه الاریا سند و دخترش را دست بسته تقدیم سرسی کرد تا از آن ها انتقام قتل دخترش را بگیرد اما نمی دانیم چه بر سر یارا گریجوی آمده است یا در ادامه خواهد آمد. آخرین باری که او را دیدیم در حالی که افساری به گردن او انداخته شده بود در خیابان های کینگز لندینگ در میان ناسزاها و تحقیرهای مردم شهر به سمت دربار ملکه سرسی برده می شد. آیا او زندانی سرسی است؟

بعید به نظر می رسد یورون او را نیز به سرسی بدهد و با شناختی که از یورون داریم وی نقشه های جالب و البته درناک و تحقیرآمیزی برای برادرزاده اش دارد. شاید فکر کنید که یارا گریجوی خوش شانس بود که مانند الاریا و دخترش در سیاهچال زندانی نشد و شاهد پوسیدن همرزمانش نبود اما شخصاً با شما موافق نیستم. بر اساس تجربیاتی که از این سریال داریم به نظر می رسد که آینده ای بسیار وحشتناک تر از خانواده ی سند در انتظار یارا گریجوی باشد. البته شاید سرسی نیز او را به عنوان گروگان گرفته و برای او نقشه ها داشته باشد که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

7-w700

در ادامه ثیون گریجوی را دیدیم که توسط گروهی از سربازان باقیمانده آیرون بورن از غرق شدن نجات پیدا کرد. با توجه با سابقه ی ثیون و مشکلات روحی و جسمی اش و این که نتوانست کار خاصی برای آزاد کردن خواهرش از دست یورون انجام دهد، یاران آیرون بورنی خواهرش استقبال گرمی از او نداشتند اما به نظر می رسد که وی به سمت دراگون استون، نزد دینریس می رود یا شاید هم به ماموریتش به سمت دورن ادامه دهد تا شاید کسانی که از کشته شدن خاندان دورن به دست سرسی خشمگین هستند را با خود همراه سازد.

۲- آیا آیرون بنک از سرسی حمایت خواهد کرد؟

MarkGatissGOT-w700

سرسی برای سال ها بدهی سنگین خود و خانواده اش به آیرون بنکی ها را نادیده گرفته است. با این وجود ملاقات او با آن ها در اپیزود سوم به نظر می رسد نتایج مثبتی برای سرسی داشته و خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد که کینگز لندینگ بدهی سنگینی به این خاندان دارد که قسمت اعظم آن در زمان مسئولیت لیتل فینگر (لُرد بیلیش) در سمت خزانه دار سلطنتی قرض گرفته شده بود. در فصل چهارم، تایوین لنیستر به دخترش سرسی می گوید که یکی از دلایلی که باعث شده وی با اتحاد با خاندان تایرل موافقت کند ثروت این خاندان بوده است.

اکنون از آن جایی که ثروت خاندان تایرل در دست سرسی بوده و او نیز قول داده که لنیسترها مثل همیشه بدهی هایشان را پرداخت خواهند کرد، آیرون بنک نیز دستکم مقداری از طلب خود را دریافت کرده و با سرسی متحد شوند. در فصل سوم، وقتی که تیریون لنیستر می فهمد که لیتل فینگر قرض هنگفتی از آیرون بنک کرده است می گوید:” اگر در بازپرداخت این بدهی ها شکست بخوریم، آن ها [آیرون بنک] روی دشمنان ما سرمایه گذاری خواهند کرد. در هر صورت آن ها به هر روشی که شده طلاهایشان را پس خواهند گرفت”.

به نظر می رسد سرسی برای بازپرداخت بدهی هایشان به آیرون بنک نقشه ی خوبی در سر دارد و شاید محتمل ترین آن تامین این پول از طریق های گاردن است که اکنون در تسخیر او و جیمی لنیستر است. اما بعید نیست که دینریس در این راه مزاحم او شود. حتی اگر دینریس نیز  در این مورد مزاحم سرسی نشود نیز بعید نیست که آیرون بنکی ها پس از دریافت طلب خود از سرسی، از این پول هنگفت برای حمایت از دشمنان سرسی استفاده کنند. در هر صورت این خاندان تنها به سرمایه گذاری فکر می کند و معمولاً روی طرفی که شانس بیشتری برای برد دارد سرمایه گذاری می کنند.

۳- آیا یورون گریجوی به سرسی خیانت می کند؟

از همان ابتدا مشخص بود که سرسی و یورون قابل اعتماد نیستند و نمی توان به گفته های آنان اطمینان کرد زیرا همیشه نقشه های شومی در سر دارند. این دو به همدیگر هم اعتماد ندارند و در اپیزود سوم علی رغم هدیه ی گرانبهایی که یورون برای سرسی آورده بود (الاریا سند و دخترش و شکست بزرگی که به متحدان دینریس وارد کرد) دیدیم که سرسی خواسته ی یورون مبنی بر ازدواج با او را به پس از پیروزی در نبرد با دینریس موکول کرد. با این وجود، اگر چه یورون انتظار این نامهربانی را نداشت اما ناوگان دریایی اش را به کسترلی راک برد و کشتی های آنسالیدها را نابود کرد تا دیگر نتوانند به دراگون استون برگردند.

اما بدون این که ازدواج خود را با سرسی قطعی ببیند، هیچ چیز دیگری نمی تواند مانع از تلاش یورون گریجوی خبیث و البته باهوش برای بدست آوردن آیرون ثرون برای خودش شود. حتی اگر شرایط برای سرسی در ادامه ی داستان خوب پیش نرود نمی توان خیانت یورون را نادیده گرفت و بعید نیست که در مرحله ای حساس وی سرسی را تنها بگذارد.

۴- آیا وقتی آریا استارک به وینترفل بازگردد شاهد جمع شدن دوباره خانواده ی استارک دور هم خواهیم بود؟

zxvx-w700

آریا تجربه ی بسیار تلخی از دیدار دوباره با اعضای خانواده اش دارد. او همراه با هوند بعد از واقعه ی عروسی سرخ به قلعه ی دوقلو رسید و نتوانست مانع از مرگ برادر و مادرش شود یا دستکم قبل از مرگ آن ها را ببیند. بعد از مرگ خاله اش لیسا نیز به ویل آف آرین رسید و نمی دانست خواهرش سانسا نیز در قصر است پس زود آن جا را ترک کرد. دیدار مجدد سانسا و برادر کوچکش برَن در وینترفل که در این قسمت شاهد آن بودیم کمی غیرعادی بود به خصوص با حرف ها و حرکات غیر معمول برَن به عنوان کلاغ سه چشم. با این وجود باید امیدوار باشیم که اگر اتفاق خیلی غیرمترقبه ای نیفتد در اپیزود چهارم شاهد پیوستن آریا به برادر و خواهرش باشیم. شاید دیدار دوباره خانواده ی استارک بعد از چندین مرگ، نبرد و پیروزی های غیرمنتظره سرسی و متحدانش لذت بخش باشد.

۵- گندری کجاست؟ آیا به زودی به داستان بازمی گردد؟

gallery-1468508029-game-of-thrones-gendry-w700

به نظر می رسد که به احتمال فراوان گندری را در اپیزودهای پیش رو خواهیم دید که آخرین نفر از خاندان برثیون است. در تریلر اپیزود چهارم، شاهد ورود جان اسنو و دینریس تارگرین به جایی هستیم که به نظر می رسد زیر دراگون استون باشد، جایی که جان اسنو به دنبال شیشه ی اژدها می گردد تا با استفاده از سلاح های ساخته شده با آن وایت واکرها را شکست دهد. ممکن است گندری آن زیر باشد؟ شاید او زیاد هم دور نباشد و با توجه به این که گندری یک آهنگر خبره است بتواند کمک بزرگی برای جان اسنو باشد.

۶- جیمی لنیستر چه موقع به خواهرش سرسی پشت می کند؟

به نظر می رسد که اختلاف بین جیمی و سرسی روز به روز بیشتر شده و در آینده شاهد درگیری و حتی پشت کردن این دو به همدیگر باشیم هر چند زمان آن مشخص نیست. در صحنه ای در اپیزود سوم فصل هفتم که اولنا تایرل به قتل جافری اعتراف می کند، جافری و سرسی را با همدیگر مقایسه کرده و آن ها را هیولا خطاب می کند. بسیاری از تماشاگران مشتاقانه منتظر پشت کردن جیمی به سرسی هستند و بعید نیست که جیمی به زودی به این نتیجه برسد که خواهرش یک انسان بیرحم و وحشتناک با نقشه هایی دیوانه وار و ویرانگر است.

مرگ جافری به طور غیرمستقیم نتیجه ی نقشه ها و اعمال خشن سرسی بود زیرا سرسی به جافری اجازه داد که به چنین هیولای بیرحم و وحشتناکی تبدیل شود. دشمنی هایی که با خانواده ی لنیستر وجود دارد همه به خاطر اعمال سرسی است. حتی مرگ دخترش میرسلا نیز به این دلیل بود که سرسی اصرار می کرد که تیریون در مرگ جافری نقش داشته است و همین موضوع در نهایت به درگیری خاندان لنیستر و خاندان سند شد.

۷- آیا ملیساندرا باز می گردد؟ او در وولانتیس به دنبال چه چیزی است؟

wbmosif8i3xqkruhe0vx

حدس ما در جواب سوال اول این است که بله او بازخواهد گشت. او اشتباهات بسیار سخت و وحشتناکی کرده که عمیقاً از آن ها پشیمان است اما حضور او برای اتفاقات بزرگ این سریال الزامی به نظر می رسد. ملیساندرا به واریس گفت که به سمت وولانتیس می رود. آیا ممکن است او ساکنان وولانتیس که به خدای روشنایی باور دارند را برای دیدن شاهزاده ای که نوید داده شده به وستروس ترغیب خواهد کرد؟ احتمال آن وجود دارد.

will-melisandre-return-and-what-is-she-up-to-in-volantis-w700

همچنین ملیساندرا در گفتگوی کوتاهش با واریس باعث شد که او خونسردی و آرامش همیشگی که از او سراغ داشتیم را به هم بزند وقتی که گفت:” من باید در این سرزمین عجیب و غریب بمیرم، درست مثل تو”. او بیشتر از دیگر شخصیت های داستان از اتفاقات آینده باخبر است. بنابراین نباید انتظار داشت که این آخرین بار بود که وی را در وستروس می بینیم. شاید حتی او را در وولانتیس نیز ببینیم، شهری که تاکنون هیچ گاه در طول سریال ندیده ایم و مأمن اصلی کسانی است که به خدای روشنایی ایمان داشته و در خدمت او هستند.

۸- حرکت بعدی دینریس تارگرین چیست؟

game-of-thrones-season-7-official-trailer-00-w700

در اپیزود دوم فصل هفتم، اولنا تایرل به دینریس توصیه ای می کند:” به جای گوش دادن به مردان باهوش، اژدها باش”. دراین برهه ی زمانی ممکن است که مشاوران مرد اطرافش و نقشه ها و استراتژی های جنگی آن ها گوش دهد اما نقشه های آن ها عملاً با شکست مواجه شده و بعید نیست که دینریس توجه بیشتری به توصیه ی اولنا تایرل کرده و اژدهاهایش را برای از بین بردن لنیسترها و سپاهیانش به حرکت درآورد. شاید این اتفاق در های گاردن و برای انتقام خون اولنا تایرل صورت گیرد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد مرداد ۱۴, ۱۳۹۶

    قشنگ معلومه فیلمنامه لو رفته قسمت بعد رو هم خوندید بعد این متن رو نوشتید