با جدیدترین ناو هواپیمابر ایالات متحده با نام «یو اس اس جرالد آر. فورد» آشنا شوید [تماشا کنید]

با جدیدترین ناو هواپیمابر ایالات متحده با نام «یو اس اس جرالد آر. فورد» آشنا شوید [تماشا کنید]

ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر. فورد» (USS Gerald R. Ford) که جدیدترین و پیچیده ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده نام گرفته است تنها ۶ روز پس از عملیاتی شدن اولین عملیات نشست و برخاست روی عرشه ی خود را تجربه کرد. برای اولین بار یک جنگنده ی «اف/ای-۱۸ سوپر هورنت» (F/A-18 Super Hornet) رأس ساعت ۳:۱۰ دقیقه ی بعدازظهر روز جمعه هفته گذشته با گرفتن قلاب سیمی شماره ی ۲ سیستم گیرکننده ی دنده ای پیشرفته ی ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد روی عرشه ی این ناو فرود موفقیت آمیزی داشت و ساعتی بعد از فنر شماره یک سیستم پروازی الکترومغناطیسی عرشه ی ناو به پرواز درآمد.

170408-N-KU586-0043-800x533-w700

دریاسالار فیل داویدسون، فرمانده ناوگان دریایی ایالات متحده در مورد این آزمایش پروازی و ارزیابی اسکادران ۲۳ گفت:” امروز، ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر. فورد با برخاست و نشست موفقیت آمیز هواپیما از وی ایکس-۲۳ با استفاده از AAG  و EMALS نام خود را در تاریخ ثبت کرد. تیم کاری و مهندسانی که برای آماده سازی این ناو سخت تلاش کرده بودند عالی کار کردند”. EMALS که مخفف عبارت «Electromagnetic Aircraft Launch System» به معنای «سیستم الکترومغناطیسی پرواز هواپیما» است و AAG  نیز مخفف عبارت «Advanced Arresting Gear» می باشد که به معنای «سیستم ترمز و متوقف کردن پیشرفته» است که اولی برای پرواز هواپیماها و دومی برای فرود آمدن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ford-figure-03-w700

این دو سیستم در دوران توسعه ی خود با مشکلاتی مواجه شدند به نحوی که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده به متخصصان نیروی دریایی توصیه کرده بود به جای صرف هزینه بر روی این سیستم های جدید به سراغ سیستم های قدیمی فنری که با نیروی بخار کار می کردند بروند. این تست اولین تست ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در زمینه ی فرود و برخاست هواپیماهای با بال ثابت بود. در همان روز ۴ عملیات نشست و برخاست دیگر نیز با استفاده از سیستم های پیشرفته ی پروازی جدید روی عرشه ی این ناو مدرن انجام گرفت. به گفته ی مقامات نیروی دریایی، سیستم AAG یک سیستم کاملاً نرم افزاری و خودکار است که امنیت و کارآیی بسیار بیشتری داشته و با تعداد بیشتری از هواپیماها سازگاری دارد.

uss-gerald-r-ford-w700

همچنین کار کردن با آن راحت تر بوده و تعداد خدمه را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، در سیستم AAG بخش تست و تشخیص مشکل در خود دستگاه تعبیه شده که هزینه ی تعمیر و نگهداری را نیز به شدت کاهش خواهد داد. در مورد سیستم EMALS  نیز گفته شده که هدف از ساخت و توسعه ی آن تولید مقدار بیشتری انرژی، امنیت و کارآیی بیشتر  در مقایسه با سیستم های پرواز قدیمی مبتنی بر نیروی بخار بوده است. علاوه بر این سیستم جدید کنترل سرعت بسیار دقیق تری داشته و قدرت شتاب دهی آن نیز بسیار بهتر بوده و برای انجام وظیفه در تمامی ناوهای هواپیمابر کنونی و آینده طراحی شده است.

این دو مورد تنها بخش کوچکی از ۲۳ تکنولوژی جدید یا مدرن سازی شده ای خواهد بود که روی ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد نصب شده اند که اولین ناو هواپیمابر از کلاس فورد خواهد بود. سفارش ساخت دو ناو هواپیمابر دیگر از این کلاس داده شده که ناو های «یو اس اس جان اف کندی» و «یو اس اس انترپرایز» نام دارند.

در ادامه می توانید دو ویدیو از نشست و برخاست اولین جنگنده بر روی ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد را تماشا کنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • سیامک خرداد ۲۴, ۱۳۹۸

    ایکاش امریکا بجای ساختن ابزار ادمکشی اسباب زندگی انسان را تولید میکرد البته تا زمانیکه صهیو نیستها در کاخ سفید جولان می دهند ورئیس جمهور امریکا مثل کودک وساعت کوک می شود واز خود اراده ای ندارد این ارزو محال است ولی روزی خواهد زسید وملت امریکا به خائن بودن انها مثل ملت ایران که ۲۰۰۰سال پیش اه ان پی برد خواهد رسید

  • فرهاد مرداد ۱۷, ۱۳۹۸

    آمریکا اسباب زندگی مردم کشور خودش و اشتغال برای مردمه خودش رو فراهم کرده شما نگرانه اقتصاد اونا نباش.اونا مثل ما نیستن که هر چی کشور گدا گودول و گشنه ای رو دور خودشون جمع کنن .اولویت اول کشور آمریکا اول سیر کردنه مردمه خودشونه و دوم اگر پسخور چیزی زیاد اومد سگ خور میریزن جلو بقیه…الان داری در مورد کشوری صحبت میکنی که هر بنی بشری ارزوی زندگی در اون کشور رو داره و دوست داره تابعیت اون کشور باشه….نکنه توقع داری آمریکا بیاد شکم بقیه مردم دنیارو هم سیر کنه؟؟؟؟؟؟ هان؟؟؟
    الان دقیقا از کجا داری میسوزی که اینارو گفتی؟؟؟؟
    بقول طرف : آب رو بریز همونجا که میسوزه.????

    • نادر شهریور ۲, ۱۳۹۸

      هر بنی بشری؟!؟!؟!؟ شکم مردم بقیه‌ی دنیا؟!؟!؟!؟!؟ عجب!!!!! لابد اون ۵۲ میلیون آمریکایی که طبق آمار جهانی فقط میتونن روزانه یک وعده غذا بخورن هم درخت تشریف دارن!!!!
      گویا اصرار دارید خودتون رو گول بزنید!!!! وگرنه که مقالات علمی و آماری جهانی نشون میده رتبه‌ی آمریکا در اکثر موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژی، هر روز داره پایین و پایین‌تر میاد!!!
      نمونه‌ی خیلی خیلی ساده‌ش، همین صنعت تلفن همراه!!! شرکت‌های آمریکایی پنج سال پیش کجا بودن؟!؟!؟!؟ دو سال پیش کجا بودن؟!؟!؟!؟ امسال کجان؟!؟!؟!؟ خواهشاً یه کم به آمار جهانی پایبند باشید تا حداقل در معرض مضحکه شدن قرار نگیرید!!!
      یاعلی…

      • Dariush دی ۹, ۱۳۹۸

        یکی از آمریکا باید بد بگه که خودش ی چیزی باشه نه قعر جدول! فعلا که در هر زمینه ای رتبه اول و پیشرفته است. متاسفانه بجای این ** گفتن ها نگاهی به کشور خودمون بندازیم و ببینیم در این چند دهه، چند صده پس رفت کردیم !!!

      • Sayla مرداد ۹, ۱۴۰۱

        شما به فکر ۹۰ درصد مردم زیر خط فقر کشور خودت باش آقای رابین هود.. شما فکر کپر نشینان سیستانت باش
        مردم آمریکا پیشکش

  • علی فروردین ۲۹, ۱۴۰۰

    شما که دم از امار میزنید بهتره بدونین اگه کشوری مثل ایران بخاد هم شطح امریکا بشه ۲۰۰سال طول میکشه اینم اماره اگه نمیدونستی بدون اونا حدود ۹۵سال پیش به چرخه کامل هسته ای دست پیدا کردن از هر لحاظ چه نظامی و چه هرچیز دیگه اونا سرامد کل زمین هستن و ما هم باید یاد بگیریم که امریکا هم پستان شیری داره و هم شاخ تیز و ما هم فقط داریم با شاخ تیز در میافتیم و این اشتباه و درست نیست در اینگونه از کاراشون اصلا نباید تعصبی رفتار کنیم که فقط به ضررمون هست اقا اونا بهترین ناو هواپیمابر دنیا رو ساختن چه ربطی به تلفن همراه و به فکر این و اون بودن داره این ناو و بقیه چیزایی که ساختن رو ببین وسیاحت کن و لذت ببر و یاد بگیر اصلا ربطی نداره که اونا کی هستن و بقول شما خوب نیستن بدون که اونا هم ادم هستن و خدایی دارن و خدا هم وقتی گفته از تو حرکت از من برکت شامل همه ادمای کره زمین میشه واقعیت اینه که در علم و نواوری اونا سرامد همه هستن و واقعیت داره چه بخاهی چه نخاهی پس بیخود نگو کی بد هست کی خوب.این مطلب در مورد ناو هواپیمابر بود ببین به کجا کشیده شد بجای اینکه از همدیگه بپرسیم که چطور هست و چطور نیست و چجوری ساخته شده