۷ سوال بزرگی که پس از تماشای اپیزود پنجم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

۷ سوال بزرگی که پس از تماشای اپیزود پنجم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

اخطار: با توجه به این که ممکن است محتوای این مطلب اطلاعاتی را در مورد اپیزود پنجم فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» افشا کند به شما خواننده ی عزیز توصیه می شود در صورتی که این اپیزود را ندیده اید از خواندن این مطلب خودداری نمایید.

اپیزود پنجم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» بدون جنگ و خونریزی و اتفاقی بزرگ به پایان رسید اگر چه در ابتدای اپیزود، دینریس دو تن از مخالفانش را توسط دروگون زنده زنده در آتش سوزاند. علاوه بر این اپیزود پنجم دیدارها و اتحادهای دوباره ای نیز در میان متحدان غیرمعمول داشت و برخی از دوستان قدیمی نیز بار دیگر با هم دیدار کردند. در حال حاضر به نظر می رسد که هر کدام از شخصیت های داستان نقش یک مهره را در بازی شطرنج ایفا می کنند و هر کدام از آن ها روز به روز به پایان داستان و البته مرگ نزدیکتر می شوند.

اگر چه فاصله گرفتن از خونریزی و جنگ در این اپیزود کمی آرامش بخش بود اما به نظر می رسد که در دو اپیزود پایانی فصل هفتم خونریزی بی سابقه ای در راه باشد. البته قبل از رسیدن به داستان های دو اپیزود پایانی سوالاتی وجود دارد که ذهن بینندگان سریال را به خود مشغول کرده است و در ادامه ی این مطلب قصد داریم به این سوالات بپردازیم.

۱- ماجرای بارداری سرسی به کجا خواهد کشید؟

 

در اپیزود اخیر فصل هفتم سرسی ادعا می کند که باردار است. شاید او در این مورد دروغ بگوید اما اگر به صحنه ی کوتاه دیدار او با استاد کایبرن توجه کرده باشید به نظر می رسد که وی واقعیت را ابراز کرده باشد زیرا از خوردن جوشانده کاسنی که برای نوزاد مضر است خودداری می کند. اما پیشگویی های مگی قورباغه در طول فصول پخش شده از سریال همه به واقعیت بدل شده و او همه فرزندان خود را از دست داده است. اما آیا این بچه زنده خواهد ماند؟ به احتمال فراوان خیر و ممکن است مرگ این نوزاد با مرگ مادرش همراه باشد. ممکن است این حس که او و جیمی در کنار فرزندشان زندگی شادی داشته باشند باعث شود سرسی هم جنگ را ببازد و هم جانش را از دست بدهد.

۲- آیا جیمی به این زودی ها به سرسی پشت خواهد کرد؟

در این ایپزود بران یک دیدار مخفیانه و تعجب برانگیز را بین جیمی و تیریون ترتیب داد. تیریون در این ملاقات جیمی را تشویق کرد که از سرسی بخواهد خطر ارتش مرده ها را جدی بگیرد زیرا این موضوع تنها یک تهدید نیست بلکه خطری حتمی و قریب الوقوع است و اگر همه کسانی که زنده اند نیز تنها برای او بجنگند نیز تمام آن ها به زودی از بین خواهند رفت. بدین ترتیب نبرد برای حفظ آیرون ثرون به معنای نبرد برای هیچ خواهد بود.

۳- لیتل فینگر به دنبال چیست و آیا آریا گلوی او را خواهد برید؟

این هفته آریا قدم به قدم لیتل فینگر را تعقیب می کند. به وضوح دیده می شود که لیتل فینگر قصد دارد آریا و سانسا را به جان هم بیاندازد و در کمال تاسف می داند که آریا به او مشکوک بوده و در تعقیب اوست. اما آریا نیز در دوران آموزشش با مردان بدون چهره یاد گرفته که هنگام دروغ گرفتن اطرافیانش این موضوع را درک کند. از این رو امیدواریم که آریا از این مهارت خود و دیگر مهارت ها به خصوص توانایی پوشیدن صورت دیگران یک بار برای همیشه به بالارفتن لیتل فینگر از نردبان هرج و مرج پایان دهد.

۴- آیا گیلی اهمیت بالای کشف خود را در کرده و بار دیگر در مورد آن با سمیول صحبت خواهد کرد؟

در این اپیزود گیلی در کتاب خاطرات های سپتون ماینارد چیزهایی در مورد باطل کردن ازدواج می خواند. با خواندن این اسناد گیلی در می یابد که او ازدواج مردی به نام ریگار را باطل کرده است تا او بتواند با زن دیگری ازدواج کند. آیا این داستان مربوط به ریگار تارگرین و لیانا استارک، پدر و مادر جان اسنو است؟ قطعاً همین طور خواهد بود و این بدان معناست که جان اسنو حرامزاده نیست زیرا در یک ازدواج کاملاً قانونی به دنیا آمده است. این موضوع می تواند معنای دیگری نیز داشته باشد و آن اینکه جان اسنو و نه دینریس تارگرین وارث حقیقی تاج و تخت (آیرون ثرون) است. اما آیا گیلی به کمک سمیول بیشتر در این مورد تحقیق خواهد کرد؟ امیدواریم.

۵- چه موقع جان اسنو در مورد والدینش حقیقت را خواهد فهمید؟ آیا این موضوع بر رابطه اش با دینریس تاثیر خواهد گذاشت؟

گیلی به احتمال بسیار زیاد کشف بزرگی کرده مبنی بر اینکه جان اسنو در واقع جان تارگرین است و در نتیجه آیرون ثرون به او تعلق دارد. برن نیز این موضوع را می داند اما خود جان اسنو چه وقت از این موضوع اطلاع پیدا می کند؟

این موضوع بدان معنا خواهد بود که دینریس در واقع عمه ی جان اسنو بوده و باید قدرت را به برادرزاده اش تحویل دهد. اما آیا فاش شدن این حقیقت اتحاد بین جان اسنو و دینریس را بر هم خواهد زد و یا این دو به کمک هم راهی برای نگه داشتن اتحادشان پیدا خواهند کرد؟

۶- چطور می توان یک زامبی را دستگیر کرد؟

جان، داووس،جوراه و گندری به سمت مرکز نگهبانی شرقی از کنار دریا به راه افتاده اند و ماموریت آن ها گرفتن یک زامبی و نشان دادن آن به سرسی است. اما آیا این موجود در طول سفر زنده خواهد ماند؟ این نقشه بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد و ما از این ترس داریم که این همه قهرمان وستروسی نیز از عهده ی این ماموریت خطرناک برنیایند.

 ۷- از میان افراد جان اسنو کدام یک زنده می ماند و کدام یک خواهد مرد؟

بزودی شاهد نبرد بین جان اسنو، تورموند غول کش، جوراه مورمونت، بریک دونداریون، ثوروس اهل میر، گندری و سگ شکاری از یک طرف و ارتش مردگان زنده شده و وایت واکرها از طرف دیگر خواهیم بود. چه کسی زنده می ماند و چه کسی خواهد مرد؟

با توجه به شرایط کنونی و تعداد کم آن ها در مقابله با وایت واکرها دستکم یکی از این افراد کشته خواهد شد. اما این شخص که خواهد بود و چه غمی در انتظار تماشاگران سریال است؟ به احتمال فراوان جان اسنو در امان خواهد بود اما در مورد زنده ماندن تورموند، داووس و جوراه نگران هستیم که بدون شک مرگ هر کدام از آن ها ضربه ی سختی به دوستداران جان اسنو و سربازان وفادار او خواهد زد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Sadjad مرداد ۲۷, ۱۳۹۶

    جواب دو سوال آخر چند روزه که ارائه شده 🙂