جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

در ادامه این مطلب، بخشی از رویدادهای جهان در طول هفته گذشته را برایتان انتخاب کرده ایم که در گوشه و کنار جهان به وقوع پیوسته اند. از طوفان بزرگ هاروی در تگزاس گرفته تا حمله انتحاری در مسجد کابل، مبارزه ارتش عراق با نیروهای داعش و تحریم های گسترده آمریکا و چین در کره شمالی.

برای آگاهی از این اخبار در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

طوفان هاروی به سواحل جنوبی و مرکزی تگزاس رسید

سواحل جنوبی و مرکزی تگزاس درگیر توفان هاروی هستند. بنابر گزارش سازمان هواشناسی آمریکا، این توفان فقط یک درجه کمتر از حداکثر توانمندی ای است که یک توفان‌ دریایی می‌ تواند داشته باشد. گفته شده که توفان هاروی پتانسیل آن را دارد که شدیدترین توفان آمریکا در ۱۲ سال گذشته نام گیرد.

طوفان هاروی خساراتی را به شهر راکپورت وارد کرده است و شماری زخمی شده اند. گفته می شود که این طوفان زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در ادامه برخی از تصاویر خسارات ناشی از طوفان در راکپورت تگزاس را مشاهده خواهید کرد.

زائرین مسلمان در حال بالا رفتن از جبل النور هستند تا به غار حرا برسند. ۲۴ اوت، مکه، عربستان صعودی
غیرنظامی های سوریه در حال فرار از انفجار حمله هوایی هستند که توسط نیروی ارتش بشار اسد در دمشق روی داد. ۲۲ اوت
نیروهای ویژه پلیس در حال نگهبانی از مجسمه سربازی موسوم به «سم خاموش» در محوطه دانشگاه کارولینای شمالی هستند. ۲۲ اوت
تجمع معترضان در پی درگیری با نیروهای پلیس در مراسم سخنرانی آزاد در بوستون، ۱۹ اوت
پیام های تسلیت، گل و شمع هایی که مردم برای پاسداشت قربانی های حملات بارسلونا گذاشته اند. در ۱۹ اوت، در ۲ حمله در اسپانیا ۱۴ نفر کشته و حدود ۱۰۰ نفر زخمی شدند.
ستاره یادبود کمدین مشهور سینما، جری لوئیس که در روز ۲۰ اوت درگذشت.
مخترعی که سوار بر موتور کششی و مینیاتوری خود در دومین روز نمایشگاه Great Dorset Steam رانندگی می کند. ۲۵ اوت، انگلستان
حرکت فوق العاده زیبای دوچرخه سوار پیش از افتادن درون دریاچه شرقی در وان،چین – ۱۹ اوت
اجتماع حامیان رئیس جمهور آنگولا، ژوزه ادواردو دوسانتوس. ادواردو دوسانتوس، رئیس جمهوری آنگولا پس از ۳۸ سال تصمیم به ترک قدرت گرفته است. انتظار می رود حزب حاکم جنبش خلق آنگولا از انتخابات ریاست جمهوری پیروز بیرون بیاید و «یوئو لورنکو» رهبر حزب که وزیر دفاع فعلی آنگولا است، جانشین ادواردو دوسانتوس شود.
مهماندارهای هواپیما در حال تمرین برای نجات مسافران از غرق شدن در آب هستند تا در صورت سقوط یا فرود ناگهانی هواپیما در آب به درستی بدانند که چگونه امدادرسانی نمایند. در این دوره آموزشی، مهمان دارهای زیادی از کشورهای چین، فرانسه و روسیه حضور داشتند.
بازیکن ها در حال تمرین و گرم کردن خود برای حضور در مسابقات سالانه کریکت در سواحل شنی در سولنت انگلستان هستند.
مردم در خیابان های تاریک در ماکائو، دو روز پس از توفان. توفان هاتو در منطقه ماکائوی چین دست کم ۳ کشته و ۲۰ زخمی بر جا گذاشت.
کارگران در حال آرام کردن کرگدنی هستند که شاخ وی بریده شده زیرا شکارچی های غیرقانونی به منظور به دست آوردن شاخ این حیوان، آن ها را شکار می کنند و این گونه از حیوانات در حال حاضر در معرض انقراض قرار دارند.
گوریلی به نام Mjukuu  و فرزندش به نام «آلیکا»در حال چک کردن وسیله اندازه گیری در باغ وحش در شهر لندن هستند. حیواناتی که در باغ وحش نگهداری می شوند، همیشه تحت نظارت مسوولان قرار دارند و اطلاعات آن ها با دیگر باغ وحش های دنیا به اشتراک گذاشته می شود تا بهترین روش های نگهداری از گونه های مختلف جانوری در سراسر دنیا اعمال گردد.

حمله انتحاری به مسجد امام زمان در کابل بیش از ۲۰ کشته به جا گذاشت

 

در حمله افراد مسلح به مسجد شیعیان در کابل دست‌کم ۲۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌ اند. افراد مسلح حین برگزاری نماز روز جمعه (۳ شهریور) به نمازگزاران در مسجد «امام زمان» واقع در شمال کابل حمله کردند و حمام خون به راه انداختند.

ارتش عراق در مقابل داعش

در روز دوشنبه، ۲۱ اوت مصادف با ۳۰ مرداد ماه، خورشیدگرفتگی کاملی در آمریکا روی داد که از شمال غرب تا جنوب شرق این کشور پهناور قابل مشاهده  بود. 

مدرس، اورگان

مدرس، اورگان

سالم، اورگان

طی روزهای اخیر یک بدافزار از طریق مسنجر فیس‌بوک در حال پخش شدن است. به این صورت که، یکی از دوستان فیس‌بوکی شما لینکی برایتان ارسال می کند که در کنار آن چند اموجی چهره متعجب قرار دارد و از شما می‌ خواهد تا روی لینک کلیک کرده و ویدیو را ببینید. در صورت کلیک روی این فیلم، بدافزار شما را به وب‌ سایت‌ های دیگری منتقل می‌ کند. همچنین، اگر کاربر فایل را دانلود کند، بدافزار از طریق کاربر به دوستان او در فیس‌بوک منتقل می‌ شود.
سباستین گورکا، معاون دستیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد. وی دلیل این کار را نارضایتی‌ اش از وضعیت فعلی دولت آمریکا اعلام نمود.
یک زن میانسال به نام ماویس وانچیک، برنده بلیت بخت‌آزمایی ۷۵۹ میلیون دلاری شد.این خانم خوش شانس یک روز پس از اطلاع از اینکه بلیتش برنده شده به کارفرمایش تلفن کرد و استعفای خود را اعلام نمود. او دو فرزند دارد و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که آرزویش برآورده شده است. بد نیست بدانید که احتمال درست درآمدن اعداد علامت زده شده و در نتیجه برنده شدن بلیت بخت آزمایی، یک به ۲۹۲ میلیون نفر است.
کره شمالی صبح شنبه سه موشک کوتاه برد جدیدی را آزمایش کرد. این موشک‌ ها به سمت شمال شرقی پرتاب شده و پس از طی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌ اند. در همین راستا، ارتش آمریکا نیز پرتاب سه موشک را ثبت کرده که آزمایش دو تای آنها ناموفق بوده و سومی نیز بلافاصله پس از شلیک منفجر شده است.
در درگیری‌ های خونین مسلمانان میانمار با مأموران پلیس شمار قربانیان به ۷۱ کشته رسید. به گفته مقامات به ۳۰ مقر پلیس و یک پایگاه ارتش حمله شده است. ۱۲ پلیس و ۵۹ معترض مسلمان در این برخوردها کشته شدند.
چین تحریم‌ های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرده و  اشخاص و شرکت‌ های کره‌شمالی را از انجام معامله‌ های جدید در این کشور منع کرده است. این در حالی است که ۹۰ درصد مراودات بازرگانی کره شمالی با چین است. این تحریم در پاسخ به آزمایش‌ های موشکی کره‌شمالی است.

منبع: reuters ، telegraph ، buzzfeed
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مصطفی شهریور ۶, ۱۳۹۶

    جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر رو هر هفته بزارید خیلی خوبه