طولانی بودن مسابقه در دنیای بوکس حرفه ای؛ دلیل شکست کانر مک گرگور از فلوید مَی ودر

طولانی بودن مسابقه در دنیای بوکس حرفه ای؛ دلیل شکست کانر مک گرگور از فلوید مَی ودر

مسابقه ی بوکس کانر مک گرگور و فلوید می ودر در راند دهم و در حالی که مشخص بود قهرمان دنیای ام ام اَی در حال فروپاشی است متوقف شد و می ودر قهرمان نام آشنای دنیای بوکس سنگین وزن جهان با امتیاز ناک اوت رقیب صاحب نام خود را شکست داده و به ۵۰اُهمین مسابقه ی بدون شکست خود دست یافت. بعد از یک شروع بسیار قدرتمندانه در راندهای ابتدایی به نظر می رسید که مک گرگور در راندهای پایانی قدرت خود را از دست داده و خسته شده است. در راند دهم دیگر مسابقه یک طرفه شده و در حالی که می ودر ضربات سختی را به صورت و بدن مک گرگور وارد می کرد، وی تنها روی طناب می لغزید و بدون این که سعی کند مشتی به حریفش وارد کند تنها تلو تلو خوران از دست او فرار می کرد.

اگر چه برخی بر سر این موضوع اختلاف دارند که آیا داور باید صبر می کرد تا می ودر با یک ضربه ی نهایی مک گرگور را ناک اوت کند اما خود مک گرگور می گوید که ای کاش داور اجازه می داد این اتفاق رخ دهد. اما کاملاً مشخص بود که اگر داور مسابقه را قطع نمی کرد می ودر فاصله ی زیادی با ناک اوت کردن رقیب خود نداشت و مک گرگور از چند راند قبل در مسیر ناک اوت شدن قرار داشت. در نهایت می توان ادعا کرد که دلیل باخت مک گرگور بر اساس مشاهدات این بود که بین دنیای مبارزه ی ام ام اَی و دنیای بوکس حرفه ای یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن تفاوت زمانی این دو است.مک گرگور قبل از مسابقه نیز به این موضوع اشاره کرده بود و به این نکته اشاره داشت که در دنیای یو اف سی وی به مدت ۲۵ دقیقه در فواصل پنج دقیقه ای مبارزه می کند اما در دنیای بوکس حرفه ای ۱۲ راند سه دقیقه ای وجود دارد که در نهایت به یک نبرد فرسایشی ۳۶ دقیقه ای منجر می شود.

با این وجود وی گفته بود که برای نبرد ۱۲ راندی تمرین کرده و نگرانی از این بابت ندارد. وی یک هفته قبل از مسابقه در یک مصاحبه ی زنده چنین گفته بود:” در آماده سازی ها و تمرینات هوازی ام تغییراتی کوچکی انجام داده ایم. در واقع بسیار لذت بخش است که از شیوه ی مبارزه ی پنج دقیقه به پنج دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه که به آن عادت دارم به سمت یک مبارزه ی ۱۲ رانده سه دقیقه ای که ۳۶ دقیقه ادامه دارد می روم. من شب گذشته ۱۲ راند مبارزه کردم و چندین مبارزه ی ۱۲ رانده دیگر نیز قبل از آن انجام داده بودم. من از آمادگی کامل نیز فراتر رفته ام. فلوید دعا می کند که من در حین مبارزه خسته شوم اما من خسته نخواهم شد. من به حرکت کردن به جلو ادامه خواهم داد و او را خرد خواهم کرد.در سن ۴۰ سالگی او قدرت مقابله با من را ندارد”.

اما در همان راند هفتم نیز مشخص بود که مک گرگور خسته شده است. او نشاط خود را از دست داده بود و مرتباً به می ودر می چسبید. حتی در راند نهم در یکی از صحنه ها که این دو توسط داور از هم جدا شدند، مک گرگور بدون هیچ دلیلی روی طناب افتاد. بعد از مسابقه مک گرگور گفت که می ودر سنگین ترین مشت ها را نداشته اما بسیار خونسرد و ثابت قدم بوده است. وی در این باره گفته است:” او سریع ترین نیست، قدرتمندترین نیست اما بسیار خونسرد است پسر. من فقط کمی خسته شده بودم، و او بسیار بیشتر از من آرام بود به خصوص در راندهای پایانی”.

مک گرگور گفته که وی وقتی خسته می شود دیگر نمی تواند ثبات حرکتی داشته باشد و مدام می چرخد. بدون داشتن تجربه در ورزش بوکس حرفه ای و نداشتن تمرینات کافی و طولانی مدت از همان ابتدا نیز مشخص بود که در راندهای پایانی مک گرگور نخواهد توانست فرم بدنی فوق العاده اش که در راندهای اول نشان می داد را حفظ نماید. در حالی که او در راندهای پایانی تلو تلو می خورد و خود را به طناب می چسباند و سعی می کرد از دست حریف فرار کند اما می ودر همیشه رو به جلو حرکت می کرد و کوچکترین نشانه ای از خستگی در او دیده نمی شد. در ادامه شما را به دیدن صحنه های آخر این مبارزه ی نفس گیر جلب می کنیم.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • مهران مرداد ۱, ۱۳۹۷

    به نظر من اگر مایک تایسون بود در راند اول ناک اوتش میکرد،ولی فلوید هم خوب بازی کرد دم هرچی بوکسوره گرم

    • جمشید اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

      دم بوکسورها گرم!؟؟مگه کین که دمشون گرم باشه،فقط میگیرن به هم اسیب وارد میکنن

    • علیرضا اسفند ۵, ۱۳۹۸

      دوست گرامی تایسون سنگین وزن هست اینها سبک وزن هستند .

    • احمد آذر ۲۴, ۱۳۹۹

      این مسابقه اگه بر اساس قوانین ام ام ای بود نتیجه دقیقن بر عکس بود و پیروز مک گرگور . وقتی نود درصد توانایی یه ورزشکارو ازش بگیری و بگی فقط از مشت استفاده کن نبایدم انتظار زیادی ازش داشت . کلن این سری مسابقات به این سبک که دو رشته متفاوت رو در مقابل هم قرار میدن کامل اشتباه

  • ابرام اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

    عجب ورزشکارای مزخرفی ین این بوکس و ام ام ای کارا،همش عوارض مغزیه درضمن ورزش باید حرفه ایی باشه مثل کشتی،کاراته،تکواندو و پینگ پنگ.

  • مانی فروردین ۵, ۱۳۹۸

    به اینا نمیگن ورزشکار،به اینا میگن نامرد،چون به صورت مشت میزنن و اگر ادعاشون میشه بیان کشتی تا ببینن ورزش و قدرت یعنی چی تا بهفمن نفس و حرفه یعنی چی وگرنه مشت زدن به صودت هرکسیو از پا میندازه و خیلی خطرناکه.

  • رضوان دی ۳, ۱۳۹۸

    من بوکس رو خیلی دوست دارم.اما مرام و معرفت یکم کم شعله است