باروت؛ با سریال تاریخی جدید کیت هرینگتون، بازیگر نقش «جان اسنو» آشنا شوید

باروت؛ با سریال تاریخی جدید کیت هرینگتون، بازیگر نقش «جان اسنو» آشنا شوید

با انتشار ویدیویی کوتاه از مینی سریال جدید شبکه ی بی بی سی وان به نام «باروت» (Gunpowder) مشخص شده که کیت هرینگتون در پاییز امسال از وستروس به انگلستان قرن هفدهم می رود. شبکه ی بی بی سی وان (BBC One) اخیراً تیزری کوتاه از سریالی سه قسمتی با نام «باروت» در مورد ماجرای واقعی دسیسه ای موسوم به «توطئه باروت» منتشر کرده است که در قرن هفدهم میلادی در بریتانیا رخ داد و در طی آن قرار بود مجلس لردهای این کشور در تلاش برای ترور شاه جیمز اول منفجر شود. سالروز کشف این دسیسه هنوز هم هر ساله در تاریخ ۵ نوامبر با نام «روز گای فاوکس» (Guy Fawkes Day) که اسم یکی از توطئه گران بود گرامی داشته می شود.

البته شخصیت اصلی پشت این توطئه ی مرگبار شخص دیگری به نام رابرت کتِزبی بود که داستان سریال «باروت» به نقش این شخص در این توطئه  می پردازد و نقش کتسبی را نیز کیت هرینگتون بر عهده دارد. در تیزر تبلیغاتی سریال نیز پنهان بودن کتزبی در پشت این ماجرا به زیبایی به تصویر کشیده می شود. در این تیزر کوتاه ابتدا گای فاوکس دیده می شود که بنظر می رسد تنهاست اما وقتی دوربین می چرخد می بینیم که کتزبی در پشت او پنهان شده است. این سریال تریلر سه قسمتی به چگونگی شکل گیری این توطئه، انتخاب تیمی از افراد برای اجرایی کردن آن، جمع آوری منابع و اقلام مورد نیاز و موانعی که تیم ترور برای عملی کردن نقشه ی خود با آن ها مواجه می شوند می پردازد. همچنین داستان سریال شامل فعالیت های شخصی به نام رابرت سسیل است که رهبر شبکه ی جاسوسی شاه جیمز اول بوده و خائنان را تعقیب می کند.

علاوه بر کیت هرینگتون در نقش اول و تهیه کنندگی اجرایی فیلم، بازیگران دیگری مانند تام کالن، مارک گتیس، لیف تایلر،پیتر مولان، ادوارد هالکرافت، شاون دالی و رابرت ایمز نیز در این مینی سریال حضور خواهند داشت. این سریال قرار است که روزهای شنبه در ماه پاییز پخش گردد اما تاریخ دقیق شروع پخش آن اعلام نشده است.

 

 

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود