باکس آفیس هفته منتهی به ۱۲ شهریور؛ سردی سینماها و تداوم صدرنشینی «محافظ آدمکش»

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۲ شهریور؛ سردی سینماها و تداوم صدرنشینی «محافظ آدمکش»

این هفته شاهد بدترین و کم رونق ترین باکس آفیس در روز کارگر و تعطیلات آن از سال ۱۹۹۹ تاکنون بودیم که پایان سردی را برای فصل تابستان سینماها رقم زد. فیلم «محافظ آدمکش» (The Hitman’s Bodyguard) همچنان بی رقیب برای سومین هفته ی متوالی در صدر باکس آفیس هفته قرار گرفت. این فیلم در سومین هفته ی اکران خود ۱۰.۲ میلیون دلار فروش داشت و فروش داخلی خود را به ۵۴.۹ میلیون دلار رسانده که تقریباً دو برابر بودجه ی ۳۰ میلیون دلاری آن است. مدیران کمپانی لاینز گیت زمان خوبی را برای اکران فیلم انتخاب کردند و مشخص شد که زمانبندی اکران مناسب باعث شده که علیرغم نقدهای منفی فراوان، فیلم کمدی اکشن «محافظ آدمکش» بتواند فروش نسبتاً قابل قبولی داشته باشد.

در مکان دوم باکس آفیس هفته نیز فیلم ترسناک «آنابل: آفرینش» (Annabelle: Creation) با ۷.۳ میلیون فروش قرار دارد. این فیلم توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۸۸.۹ میلیون دلار و فروش جهانی خود را به رقم سرسام آور ۲۵۳.۳ میلیون دلار برساند که آن را در میان فیلم های پرفروش سال قرار می دهد.

فیلم «رودخانه باد» (Wind River) نیز با ۵.۸ میلیون فروش در هفته پنجم اکران در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته است و توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۱۸.۲ میلیون دلار برساند.

در مکان چهارم نیز انیمیشن «پرش!» (Leap!) قرار دارد که ۴.۸ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود را در سینماهای ایالات متحده به ۱۱.۳ میلیون دلار افزایش داده است.

تریلر سرقت «لوگان لاکی» (Logan Lucky) نیز با ۴.۴ میلیون دلار فروش در مکان پنجم باکس آفیس قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۲۱.۴ میلیون دلار رسانده است.

در مکان ششم باکس آفیس هفته نیز فیلم جنگی حماسی «دانکرک» (Dunkirk) جدیدترین ساخته کریستوفر نولان قرار دارد که همچنان به فروش خوب خود ادامه می دهد. این فیلم با فروش ۴.۱ میلیون دلاری این هفته توانسته فروش داخلی خود را به ۱۷۸.۷ میلیون دلار برساند.

فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) نیز با ۳.۶ میلیون دلار فروش توانسته در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به رقم قابل توجه ۳۲۴ میلیون دلار افزایش دهد. اکنون فیلم « مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» یکی از ۴ فیلمی است که توانسته فروش خود را در ایالات متحده به بالای ۳۰۰ میلیون دلار برساند که نشان دهنده ی رکود سینماها در سال اخیر بوده است.

در مکان هشتم باکس آفیس آخر هفته نیز انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) قرار دارد که در ششمین هفته ی اکران خود ۲.۴ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۸۰.۳ میلیون دلار برساند که در کمال ناباوری از میزان فروش فیلم در خارج از ایالات متحده بیشتر است. فروش بین المللی فیلم در این هفته به ۱۵۹.۵ میلیون دلار رسید که از مقدار مورد نظر سازندگان کمتر بوده است و شاید دیگر شاهد تولید دنباله ای دیگر از آن نباشیم اما تا همین جا هم انیمیشن «فیلم ایموجی» با توجه به بودجه ی نسبتاً متعادلش فروش قابل قبولی داشته است.

انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) نیز با ۲.۳ میلیون دلار فروش در رتبه ی نهم باکس آفیس آخر هفته قرار گرفته و فروش کلی خود در ایالات متحده را به ۲۵۷.۸ میلیون دلار رسانده است.

در مکان دهم باکس آفیس هفته نیز فیلم کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) با ۲.۲ میلیون دلار فروش قرار دارد. این فیلم بعد از اکران در اواخر ماه جولای فروش خوبی داشته و علی رغم کاهش خرید بلیت های فیلم، فروش کلی آن در داخل ایالات متحده به ۱۱۱.۵ میلیون دلار رسیده است.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود