با روستای رویایی «ناگارکات» آشنا شوید؛ پنجره ای رو به اورست

با روستای رویایی «ناگارکات» آشنا شوید؛ پنجره ای رو به اورست

ناگارکات در دامنه رشته کوه هیمالیا واقع شده است و چشم‌انداز نفس‌گیری از بلندترین قله جهان، یعنی اورست را به تصویر می کشد.

ناگارکات، روستایی سرسبز و زیباست که به دور از شلوغی های شهر کاتماندو در گوشه ای از کشور نپال نشسته و سالانه گردشگران متعددی از آن دیدن می کنند. اصلی ترین دلیل سفر توریست ها به این منطقه، تماشای منظره‌های فوق‌العاده جذاب طلوع و غروب آفتاب است.

گفتنی است که کشور نپال به طور کلی، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و می توان آن را بهشت ماجراجویان توصیف کرد. از فیل سواری، تماشای حیات وحش و پرندگان در جنگل های چیتوان، رفتینگ در رودخانه وحشی گرفته تا بازدید از جاذبه های شهر کاتماندو همچون قصرها و معبدهای قدیمی، شهر تاریخی پاتان، دیدار از شهر زیبای بوکارا و مناظر دریاچه فیوا، منظره کوه آناپورنا و آبشار دیویس را در تورهای مسافرتی نپال می توان تجربه کرد.

اما شاید یکی از زیباترین قسمت های سفر به نپال، اقامت و گردش در روستای رویایی ناگارکات و تماشای طلوع آفتاب بر فراز رشته کوه هیمالیا باشد. از این رو شاید بد نباشد تا با این روستا بیشتر آشنا شوید. برای این منظور از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

چشم‌انداز فوق العاده زیبا از طلوع و غروب خورشید

ناگارکات در نپال را می توان سرزمین طلوع و غروب خورشید نامید. دلیلش هم چشم‌انداز فوق العاده جذاب هیمالیایی این منطقه است. ناگارکات در دره کاتماندو یکی از وسیع ترین منظره های نور ابتدایی خورشید روی برف ها در قله کوهستان و آخرین تابش آفتاب روی آن ها را به تصویر می کشد که در نوع خود بی نظیر است.

پنجره ای به اورست

در یک روز آفتابی شما می توانید از ناگارکات شاهد چشم‌انداز زیبایی از اورست باشید. این منطقه، تنها مکانی در کشور نپال است که چنین منظره کامل و نزدیکی از اورست را به تصویر می کشد.

نمای ۳۶۰ درجه

این عکس از بالای تپه ای در پارک ملی دره کاتماندو گرفته شده است. این مسیر پیاده روی، نمای ۳۶۰ درجه به اطراف دارد و از آن جا می توان ۸ دامنه سرسبز هیمالیا را از یک نقطه تماشا کرد.

مسیر کوهنوردی

افرادی که از ناگارکات دیدن می کنند، علاوه بر دیدن طلوع و غروب خورشید، پیاده روی در دامنه کوه ها را نیز در ذهنشان لحاظ می کنند. هوای تازه کوهستانی، سرسبز بودن و برف های درخشان همچون نمادهای آزادی و رهایی در ذهن بیننده القا می شوند و حسی از شادی را به وی منتقل می کنند.

شاید بتوان گفت یکی از جاذبه های اصلی ناگارکات همین جاده های کوهستانی و پوشیده از درخت است.

دوچرخه سواری در کوهستان

برای بازدید از ناگارکات دلایل متعددی می توان پیدا کرد. اما یکی از جذاب ترین کارهایی که در این طبیعت زیبا می توان انجام داد، دوچرخه سواری در کوهستان از Bhaktapur تا ناگارکات است. این مسیر شیب های متعددی دارد و از این برای دوستداران آدرنالین گزینه بسیار مناسبی به شمار خواهد رفت.

روستای قلعه ای

در زمان های قدیم، Nagarkot یک قلعه در دره کاتماندو بود. این دژ به منظور زیر نظر داشتن فعالیت های قلمروهای پادشاهی اطراف مورد استفاده قرار می گرفت.

ییلاقی برای خانواده های سلطنتی

پیش از اینکه اینجا به مکانی عمومی برای بازید گردشگران تبدیل شود، تفرج‌گاه تابستانی خانواده های سلطنتی در نپال بوده است.

روز سیاه برای ناگارکات

روز چهاردهم دسامبر ۲۰۰۵ میلادی، به عنوان روز سیاه ناگارکات نامگذاری شد. دلیلش هم این بود که یک سرباز اخراج شده از خدمت به نام «باسادف تاپا»، در طی جشن معبد کالی دوی در ناگارکات، به دلایل نامعلوم به روی روستایی ها آتش گشوده و  به موجب آن ۱۱ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند.

منبع: ohfact
بدون نظر

ورود