با شهرهایی آشنا شوید که کمترین و بیشترین استرس را به شهروندان خود وارد می کنند

با شهرهایی آشنا شوید که کمترین و بیشترین استرس را به شهروندان خود وارد می کنند

اگر داشتن آرامش ذهنی به معنای داشتن خانه ای پر از درخت و گل و گیاه، داشتن یک حساب بانکی عالی و یک شغل مطمئن است پس بهترین کشور برای زندگی شما آلمان خواهد بود. در مطالعه ای که اخیراً انجام شده، شهرهایی که کمترین و بیشترین استرس را به ساکنان خود وارد می کنند بر اساس فاکتورهایی از قبیل: سطح ترافیک، کیفیت حمل و نقل عمومی، درصد فضای سبز شهری، شرایط مالی شهروندان بخصوص میزان بدهی های بانکی، سلامت جسمی و روانی شهروندان و ساعت های آفتابی که هر شهر در طول سال خواهد داشت مشخص شده اند. در میان ۱۵۰ شهر بزرگی که در این رنکینگ قرار دارند از ۱۰ شهر اول ۵ شهر آلمانی به چشم می خورند.

شهر جنوبی اشتوتگارت در رتبه ی اول این رنکینگ و شهرهای هانوفر، مونیخ و هامبورگ نیز به ترتیب در رتبه های سوم، پنحم و نهم قرار دارند. کشور کوچک اما ثروتمند لوکزامبورگ که تنها ۶۰۰.۰۰۰ نفر جمعیت دارد در این رتبه بندی در رده ی دوم قرار دارد. در میان ۱۰ شهر اول این فهرست می توان نام شهر برن سوییس را در مکان چهارم، بوردو فرانسه را در مکان ششم و ادینبورو بریتانیا را در مکان هفتم دید. سیدنی استرالیا که در رتبه ی هشتم این فهرست قرار دارد تنها شهر غیر اروپایی است که در میان این ده شهر برتر دیده می شود و شهر سیاتل نیز تنها شهری از ایالات متحده است که توانسته خود را در میان ده کشور برتر در این زمینه جای دهد.

این مطالعه که توسط یک موسسه ی تحقیقاتی بریتانیایی انجام شده بر اساس مطالعاتی که بر اساس ۱۷ دسته بندی از قبیل زیرساخت، سطح آلودگی، شرایط مالی و سلامت شهروندان، ۵۰۰ شهر جهان را مورد بررسی قرار داده است. در این میان شهر بغداد در عراق استرس زا ترین شهر برای شهروندان خود بوده و در رتبه ی اول استرس زا ترین شهرهای جهان قرار دارد که بعد از خود شهر کابل در افغانستان را در این فهرست می بیند.

شهر اشتوتگارت با روش زندگی بدون استرس و اقتصاد محلی قدرتمند، که شرکت های صنعتی بزرگی مانند پورشه، بوش و مرسدس بنز را در خود جای داده، به عنوان شهری که بیشترین فضای سبز شهری را در جهان دارد نیز انتخاب شده است. این شهر در محیطی پر از تپه ها و دره های سرسبز با باغ های بزرگ انگور قرار دارد. شهر لوکزامبورگ بعد از شهر کویت کمترین تراکم جمعیتی را در جهان به خود اختصاص داده است و بعد از آن ها نیز شهرهای سیدنی و ملبورن قرار دارند. ساکنان سنگاپور و تایوان بیشترین رضایت را از سیستم حمل و نقل شهری خود داشته اند و شهرهای لایپزیگ و مونت پلیه کمترین میزان ترافیک شهری را به خود اختصاص داده اند.

در زمینه ی امنیت، شهر ابوظبی به عنوان امن ترین شهر برای زندگی انتخاب شده و بعد از آن نیز شهر اوزاکا در ژاپن در رتبه ی دوم قرار دارد.در حالی که میزان تابش آفتاب بر خلق و خوی شهروندان تاثیر زیادی خواهد گذاشت، شهر دمشق در رتبه ی اول این بخش قرار دارد و شهر بوردو فرانسه نیز رتبه ی دوم آفتابی ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است.

شهرهای آمریکای شمالی در زمینه ی آلودگی هوا کمترین آلودگی را در این رده بندی دارند و شهرهای میامی، سیاتل، ونکوور و بوستون در این فهرست مقام های اول تا چهارم را دارند. شهر ابیجان در ساحل عاج کمترین آلودگی صوتی داشته و شهرهای آنتاناناریوو، ماداگاسکار و ریکجاویک کمترین آلودگی نوری را در این فهرست به خود اختصاص داده اند. فنوم پن در کامبوج کمترین میزان بیکاری رسمی را داشته و شهروندان بندر سری بگاوان در برونئی کمترین میزان بدهی بانکی را در این فهرست دارند که البته به دلیل سیاست های کنترلی و محدود کننده دولت به دلیل پایین آمدن قیمت هزینه زندگی در مقابل میزان درآمد کسب شده است. به همین دلیل شهرهای مونیخ، لوکزامبورگ، سیدنی، موناکو و اشتوتگارت در این دسته نیز در رتبه ای اول قرار گرفته اند.

شهر آتن در زمینه ی امنیت اجتماعی رتبه ی اول را در اختیار دارد. شهرهای لوکزامبورگ، بوردو و گراتز در زمینه ی سلامت روانی بهترین نتایج را کسب کرده اند در حالی که شهر ریکیاویک در زمینه ی سلامت جسمانی در رتبه ی اول قرار دارد و در زمینه ی برابری جنسیتی نیز این شهر که پایتخت ایسلند به شمار می آید نیز بهترین شهر دنیا لقب می گیرد. در زمینه ی برابری نژادی و قومی شهرهای سانفرانسیسکو، بوستون و سیاتل در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

در میان شهرهای بزرگ جهان شهرهای نیویورک، پاریس، توکیو و لندن بیشترین استرس را به شهروندان خود تحمیل کرده اند.

همچنین شهر ملبورن به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی و نروژ به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است.

کم استرس ترین شهرهای جهان

۱- اشتوتگارت، آلمان

۲- لوکزامبورگ سیتی، لوکزامبورگ

۳- هانوفر، آلمان

۴- برن، سوییس

۵- مونیخ، آلمان

۶- بوردو، فرانسه

۷- ادینبورو، بریتانیا

۸- سیدنی، استرالیا

۹- گراتز، سوییس و هامبورگ، آلمان

پراسترس ترین شهرهای جهان

۱-بغداد، عراق

۲- کابل، افغانستان

۳- لاگوس، نیجریه

۴- داکار، سنگال

۵- قاهره، مصر

۶- تهران، ایران

۷-داکا، بنگلادش

۸- کراچی، پاکستان

۹- دهلی نو، هند

۱۰- مانیل، فیلیپین

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • میلاد شهریور ۲۸, ۱۳۹۶

    ایران دهاتاشم استرس زان…

  • ali شهریور ۲۹, ۱۳۹۶

    ولی با اینکه تهران رتبه ششم بود اصلا ازش اسم نبردید …

  • رضا شهریور ۲۹, ۱۳۹۶

    سلام. نوشتید:
    “در حالی که شهر ریکجاویک در زمینه ی سلامت جسمانی در رتبه ی اول قرار دارد و در زمینه ی برابری جنسیتی نیز این شهر که پایتخت فنلاند به شمار می آید نیز بهترین شهر دنیا لقب می گیرد”
    پایتخت فنلاند هلسینکی هست نه ریکیاویک.
    پایتخت ایسلند هم تلفظ صحیحش ریکیاویک هست

  • مهران مهر ۳, ۱۳۹۶

    دوستان تا رتبه اول چیزی نمونده بیاید کمی تلاش کنیم تا در پراسترس ترین شهرهای جهان اول بشیم. فعلا ششم هستیم