تام پتی، اسطوره موسیقی راک در سن ۶۶ سالگی درگذشت

تام پتی، اسطوره موسیقی راک در سن ۶۶ سالگی درگذشت

تام پِتی، خواننده شهیر سبک راک، روز دوشنبه در اثر حمله قلبی در منزل خود در «مَلیبو» کالیفرنیا درگذشت.

تونی دیمیتریتز، از طرف خانواده‌ی این هنرمند خبر درگذشتش را تایید کرد. وی در ساعت ابتدایی روز گذشته بیهوش در خانه اش پیدا و بلافاصله به مرکز پزشکی دانشگاه «یو‌سی‌ال‌اِی» منتقل شد. اما در نهایت در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه غروب در اثر سکته قلبی در سن ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

رهبر و خواننده گروه «تام پتی اند هارت بریکرز» در نوجوانی به موسیقی راک علاقمند شد و هنرمندان و گروه‌های موسیقی سرشناسی همانند «الویس پریسلی» «بیتلز» و «بایردز» را سرلوحه خود قرار داد. وی در مسیر فعالیت های موسیقایی‌اش به مدارج بالایی رسید و توانست با خواننده‌هایی همچون «باب دیلن» «جورج هریسون» «روی اوربیسون» و «جف لین» همکاری کرده و آلبوم های ماندگاری خلق کند.

خواننده موردبحث، در سال ۱۹۷۶ در شهر لس آنجلس گروه «تام پتی اند هارت بریکرز» را تشکیل داد و با همکاری تیمش افتخارات متعددی از جمله قرار گرفتن در تالار مشاهیر موسیقی راک اند رول و تالار مشاهیر هالیوود را نصیب خود گردانید.

تام پتی همچنین جایزه‌ی خواننده‌ی قرن بیلبورد را نیز کسب کرد. در سال ۲۰۰۸ وی با گروه هارت بریکرز به برنامه تلویزیونی معروف «سوپر بول» راه پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز از طرف مسابقه موسیقی «گرمی» به‌عنوان «شخصیت سال» برگزیده شد.

آلبوم «لعنت بر زیردریایی‌ها» پنج جایزه پلاتینیوم را برای وی به ارمغان آورد و در چارت ۲۰۰ آهنگ برتر بیلبورد در رده سوم قرار گرفت. آهنگ «سقوط آزاد» وی در چارت ۱۰۰ تک‌آهنگ برتر تاریخ بیلبورد در جایگاه هفتم قرار گرفت.

تام پتی همچنین در عرصه بازیگری نیز پیروز بود. استعداد او در موزیک ویدئوهایش به‌خصوص برای آهنگ «آخرین رقص مری جین» کشف شد. پتی در سال ۱۹۹۷ میلادی با فیلم «پستچی» به کارگردانی کوین کاستنر بازیگری را آغاز کرد. وی همچنین صداپیشه سریال انیمیشنی «کینگ آو هیل» نیز بود.

در سال ۲۰۱۵ مستندی در مورد چهره تاریک زندگی پتی ساخته شد که مسایلی همانند اعتیاد وی به هروئین در سال ۱۹۹۷ و به دنبال آن از هم پاشیده شدن زندگی زناشوئی ۲۰ ساله و شکست آلبوم موسیقی اش را پوشش می داد.

در آخر بد نیست اشاره کنیم که انتشار خبر درگذشت تام پتی با واکنش بسیاری از طرف بزرگان موسیقی همراه بود. از جمله باید باب دیلن خواننده مشهور و برنده جایزه نوبل ادبیات را نام برد که درگذشت تام پتی را «شوکه‌کننده و بسیار تلخ» توصیف کرد.

پل مک‌کارتنی، یکی از بنیان‌گذاران گروه موسیقی «بیتلز» نیز در توییتر درگذشت پتی را تسلیت گفت.  برایان آدامز از دیگر خواننده هایی است که از پتی برای موسیقی نابی که داشت، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود