آشنایی با نارمک، محله صد میدان [رپورتاژ آگهی]

آشنایی با نارمک، محله صد میدان [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نارمک که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است، سال‌ها پیش نام دهکده‌ای در جنوب تجریش و در نزدیکی راه شوسه دماوند به تهران بوده است که در دهه بیست شمسی به همراه محله تهران پارس توسط فرانسوی‌ها ساخته و در دهه سی ساختمان‌هایی برای سکونت فرهنگیان آموزش و پرورش در آن ساخته شد.

با جستجو در لغت‌نامه دهخدا خواهید خواند که نارمک دهکده‌ای سردسیر و دارای صد تن سکنه بوده که آب آن از قنات می‌آمده و محصولاتش غلات و انار بوده است.

به گزارش ویرلن؛ علامه دهخدا می‌نویسد که مردم این ده به زراعت و باغبانی مشغول بوده‌اند. شاید به دلیل وجود انار در محصولات ده نارمک نام این دهکده نارمک گذاشته شده که در لغت به معنی مکیدن انار است.

نارمک کجاست؟

نارمک محله قدیمی در شمال شرق تهران است که در منطقه ۸ شهرداری شهر تهران قرار دارد و از شمال به بزرگراه زین‌الدین، از جنوب به سه محله قدیمی تهران نو، نیروی هوایی و نظام آباد، از شرق به بزرگراه باقری و از غرب به بزرگراه امام علی (ع) منتهی می‌شود.

بزرگراه رسالت از وسط این محله رد شده است به همین دلیل دسترسی ساکنین نارمک به بزرگراه‌های حکیم و همت راحت شده است ضمن اینکه دسترسی آنان به بزرگراه‌های یاسینی، صیاد شیرازی و شهید بابایی هم آسان است.

نارمک به محله صد میدان هم معروف است. همانطور که از این نام مشخص است نارمک دارای صد میدان اصلی از جمله  نبوت (هفت حوض)، هلال احمر ۱۶، ۵۱، ۷۳ و ۱۰۰ است.

خیابان‌های معروف این محله عبارتند از آیت، سمنگان، دردشت، شهید ثانی (۴۶ متری نارمک)، هنگام و … .

محله نارمک دارای مساجد مهمی مانند مسجد نبوت است که در مناسبت‌های مذهبی و عمومی همیشه یکی از فعال‌ترین مساجد بوده است.

میدان نبوت نارمک علاوه بر اینکه پارکی است که غروب‌ها ساکنین محله در آن به معاشرت و گفتگو می‌پردازند، در اطراف آن فروشگاه‌های بزرگ و کوچک زیادی هم قرار دارند که برای خرید پوشاک و خوراک بسیار مناسب هستند.

در نارمک، بیشتر افرادی با طبقه متوسط و کارمند ساکن هستند. ۱۸ پارک این محله آرامش و سرسبزی خاصی یه این محله داده‌اند، ضمن اینکه صد میدان مسکونی این محله با کوچه‌های بن بست احاطه شده است که این نوع ساخت آرامش خوبی به محله داده است.

به دلیل برخی خانه‌های نسبتا قدیمی در نارمک به این محله ظاهری قدیمی و نوستالژی داده شده است که با ورود به کوچه‌های آن یادآور دوران سی یا چهل سال خورشیدی می‌شوند.

نارمک دارای مدارس و مراکز آموزشی، باشگاه‌های ورزشی، بیمارستان و درمانگاه‌های شبانه‌روزی، کتابخانه‌های عمومی، سینما و فرهنگسرا هست اما متاسفانه فاقد فروشگاه‌های بزرگ برای تامین مایحتاج زندگی است و اهالی این محله خوراک و مایحتاج عمومی خود را از مغازه‌های محلی تهیه می‌کنند. شاید یکی دیگر از دلایل اینکه نارمک هنوز محله قدیمی محسوب می‌شود، وجود همین فروشگاه‌های محلی و عدم وجود فروشگاه‌های بزرگ باشد.

نارمک دارای ایستگاه‌های مترو و  اتوبوس BRT مختلفی است که دسترسی به نقاط اصلی و مرکزی شهر تهران و حتی پایانه‌های اتوبوس‌رانی را آسان می‌کنند.

خرید و فروش خانه در نارمک

نارمک به طور کلی منطقه مسکونی است اما شرکت‌های تجاری و ادارات هم کم و بیش در این محله حضور دارند. خرید و فروش خانه و آپارتمان اداری و مسکونی در این منطقه مانند سایر مناطق شهر تهران رواج دارد.

با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار متوجه خواهید شد که قیمت خانه یا مغازه برای خرید و فروش یا رهن و اجاره در نارمک به نسبت بعضی محلات دیگر مناسب‌تر است. به خصوص افرادی که خواهان آرامش بیشتر در تهران در کنار دسترسی راحت به سایر مناطق در قبال هزینه مناسبی هستند، برای خرید آپارتمان نارمک را انتخاب می‌کنند.

یک نظر

ورود

  • Subzero مهر ۱۲, ۱۳۹۶

    فروشگاههای زیادی از جمله جانبو، کورش، و … در نارمک موجوده.