ترفندهایی برای زیبایی هر چه بیشتر بدون استفاده از مواد آرایشی

ترفندهایی برای زیبایی هر چه بیشتر بدون استفاده از مواد آرایشی

همه خانم ها دوست دارند پوست های صاف، شفاف، بدون لک، موهای براق و نرم، ناخن های سفید و کشیده و دست های لطیفی داشته باشند. اما در برخی مواقع، به دلایل گوناگون از خشکی هوا گرفته تا جنس پوست، این امر میسر نمی شود. بنابراین لازم است از روش هایی برای ترمیم و بهبودبخشی به پوست استفاده کنید.

برای این منظور، راهکارهای بسیار کاربردی و طبیعی را برایتان در زیر توضیح داده ایم که امیدواریم موردتوجهتان قرار بگیرند. برای آگاهی از آن ها همراهمان باشید.

شفافیت و خوش‌رنگی پوست صورت

برای اینکه پوست صورت شفاف و خوش‌رنگی داشته باشید، چای بابونه بنوشید. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری بابونه (از عطاری تهیه کنید) را در قوری ریخته، آب جوش به آن اضافه کنید و ۳۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

در انتها، یک قاشق چایخوری عسل را به چای بیفزایید. هر روز یک قورت از این چای را قبل از صبحانه بنوشید. این کار را به مدت دو هفته تکرار کنید تا تغییر پوست خود را به خوبی احساس کنید.

بلند و پر شدن مژه‌ها

یکی از بهترین روش ها برای تقویت مژه ها، بهره گرفتن از ترکیب روغنی خانگی است. برای این منظور، به اندازه مساوی روغن کرچک، روغن بادام، روغن کنجد و روغن باباآدم را با یکدیگر مخلوط کنید. در آخر مقداری ویتامین E به آن ها بیفزایید تا ماندگاری این ترکیب افزایش بیابد. این مخلوط را درون شیشه در بسته (مثل شیشه مربا) بریزید.

هر شب پیش از خواب روغن ها را روی مژه های خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. پس از دو هفته می توانید تاثیر این فرمول را به خوبی حس کنید.

شکنندگی موها و موخوره

وقتی موها زیاد از حد خشک شده و نوک هایشان چند شاخه و زبر می شوند، بهترین روش برای ترمیم آن ها استفاده از ماسک است. برای این منظور، یک عدد زرده تخم مرغ و نصف لیوان ماست طبیعی و بدون مواد نگهدارنده را درون یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن کرچک به آن بیفزایید. سپس، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کرده و هم بزنید. در آخر هم بهتر است روغن آووکادو یا روغن جوجوبا را به مخلوط افزوده و هم بزنید.

ماسک به‌دست آمده را روی موهای خیس بمالید، یک کلاه روی سر خود کشیده و اجازه دهید که ماسک یک ساعت روی موهایتان بماند. در آخر، سرتان را بشویید.

تغذیه پوست دست

برای اینکه پوست دست هایتان نرم و مخملی شود درون کرم دست خود مقدار کمی سرکه بریزید. این ترکیب را به مدت دو هفته پیش از خواب به دست بمالید و اثرات معجزه‌آسایشان را ببینید.

موهای نرم و براق

یک عدد موز را له کرده درون کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیفزایید و هم بزنید. سپس، ۲ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست (بدون مواد نگهدارنده) اضافه کرده و هم بزنید. خمیر به دست آمده را روی موهای خیس بمالید و یک کلاه از جنس پلی اتیلن روی سر بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه موها را آبکشی کنید و ببینید که موهایتان چقدر براق و نرم شده است.

لایه برداری پوست

لوسیون آب آلوئه ورا برای ترمیم مشکلات پوستی بسیار مناسب است. برای تهیه این معجون، ۱۰۰ گرم آب آلوئه ورا (صبر زرد) را با ۳ قاشق غذاخوری آب داغ و ۳ قاشق غذاخوری الکل مخلوط کنید. آن ها را خوب هم بزنید و این پماد را هر روز روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. در آخر، روی پوست کرم دست و صورت بزنید.

تقویت و سفید کردن ناخن ها

برای داشتن ناخن های سالم، سفید و محکم لازم است که انگشت های خود را درون آب لیموترش قرار دهید. لیمو را از وسط دو نیم کنید و انگشتان خود را درون آن ها قرار دهید. یا اینکه، آب لیموترش تازه را گرفته و درون پیاله بریزید. سپس انگشتان دست را به مدت ۱۵ دقیقه درون آن قرار دهید.

از بین بردن جوش‌های سرسیاه

با ماسکی که آموزش خواهیم داد می توانید از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید. برای این منظور لازم است مقداری زغال فعال را با مقداری چسب (غیرسمی) که در دوران مدرسه استفاده می کردید، مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی بینی و گونه ها (ک محل پیدایش جوش های سرسیاه است) قرار دهید. ماسک را تا زمان خشک شدن روی پوست نگهدارید. سپس آن را بکنید تا جوش ها هم با آن از روی پوست بیرون بیایند.

برطرف کردن خشکی و ترک های لب

به مقدار مساوی خامه ترش و آب هویج را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی لب ها مالیده و بگذارید ۷ دقیقه بماند. سپس لب ها را بشویید.

سفید کردن دندان ها

چند عدد قرص زغال فعال را له کنید. دندان ها را با آن مسواک بزنید. بهتر است برای سیاه نشدن مسواک اصلی، از مسواک دیگری برای این منظور بهره بگیرید.

از بین بردن سیاهی زیر چشم

دو عدد پد پنبه ای گرد و مسطح را درون یک لیوان شیر سرد بیندازید. سپس آن ها را زیر چشم های خود بگذارید.

حالت دادن به موها

هنگامی که قصد آرایش موها را دارید، الکتریسیته ساکن روی تارها ممکن است کارتان را خراب کند. برای خلاص شدن از آن، دست های خود را با آب معدنی بشویید و روی سطح مو بکشید.

پوست سالم و شفاف

ترکیب گوجه فرنگی و شکر، یک لایه بردار عالی برای پوست صورت بشمار می رود. این ترکیب، همه سلول های مرده را از بین برده و موجب شادابی و شفافیت پوست می شود. برای این منظور، یک عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش دهید و مقداری شکر روی آن بپاشید. آن را به صورت دایره ای روی صورت بکشید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب بشویید. این کار را به مدت ۳ تا ۴ هفته هر روز تکرار کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود