از کجا بفهمیم فردی که انتخابش کرده ایم از ما خوشش نمی آید؟

از کجا بفهمیم فردی که انتخابش کرده ایم از ما خوشش نمی آید؟

در بعضی مواقع، دو نفر که با هم در یک رابطه عاطفی قرار دارند به علاقه طرف مقابل خود شک می کنند و نمی دانند که آیا شریکشان واقعا دوستشان دارد، یا فیلم بازی می کند.

مسلما هیچ کسی نمی توان فردی دیگر را برای آغاز دوستی یا ماندن در یک رابطه احساسی فریب دهد. دروغ و دوروئی صفت هایی هستند که خیلی سریع خود را نمایان می کنند و موجب می شوند تا طرف مقابل رفتن را بر ماندن ترجیح دهد.

اما از کجا می توان فهمید که کسی که قرار است به تازگی رابطه ای را با او آغاز کنیم واقعا به ما علاقه مند است؟ بدون شک، نشانه هایی برای تعیین این مساله وجود دارد. به طور مثال، اگر کارهایش از روی بی‌میلی باشد، یا وقتی در کنار هم هستید، سرد و بی تفاوت رفتار می کند، شک نداشته باشید که مشکلی این وسط وجود دارد و باید به آن رسیدگی کنید.

در این راستا، ما در ادامه این مطلب، نشانه های عمومی و واضح رابطه هایی که یکی از دو طرف تمایلی به ادامه آن را ندارد را توضیح داده ایم تا اگر در چنین رابطه ای هستید، هر چه سریع تر به آن پایان بخشیده و پرونده اش را برای همیشه ببندید. تمامی این نشانه ها را دکتر روانشناسی موسوم به «ماری پری» که بنیانگذار و مشاور ارشد موسسه «لاو رایت» است بیان داشته است.

برای آگاهی از این که آیا فردی که انتخاب کرده اید، همان حس مشابه شما را دارد یا خیر در ادامه با ما همراه باشید.

بی پاسخ گذاشتن پیام ها، تماس ها و ابراز احساسات 

پرواضح است که در شروع یک رابطه جدید، اگر طرف مقابلتان چندین ساعت یا حتی چند روز پیام یا تماس شما را پاسخ نداد، یعنی علاقه ای به این کار ندارد. در واقع باید گفت یعنی از شما خوشش نیامده و برایش مهم نیستید.

البته لازم است اشاره کنیم که این روزها مردم به دلیل مشغله های زیاد کار و زندگی ممکن است گاهی با تاخیر مسئولیت های زندگی شخصی خود را انجام دهند. اما همچنان می توانند چند دقیقه از وقتشان را برای اشخاص و کارهایی خالی کنند که حائز اهمیت است.

بنابراین، ادامه دادن چنین رابطه ای بی فایده خواهد بود و در نهایت به شکست و جدایی منجر می شود.

قرار دادن شما در اولویت های آخر زندگی 

وقتی طرف مقابل شما تماشای مسابقه فوتبال، تلفن و چت کردن با دوستان یا … را به شما ترجیح می دهد و این کار را تکرار می کند، یعنی شما اولویت آخر زندگی او بشمار می روید. دکتر پری در این رابطه می گوید: «وقتی یک نفر دوست ندارد با شما وارد مکالمه شود و به دنبال راهی برای فرار یا عدم پاسخ‌گویی است، یعنی از شما خوشش نمی آید.»

از شما فاصله می گیرد

وقتی با او قرار می گذارید و دقیقه نود آن را کنسل می کند، مطمئن باشید که پیشنهادهای بهتری داشته یا حوصله بیرون آمدن با شما را ندارد. وقتی شما برای کسی اهمیت داشته باشید، او هرگز اجازه نخواهد داد که احساس تنهایی کنید یا حتی این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که آیا مرا دوست دارد یا خیر!

بنابراین، بهتر است زمان خود را برای فردی خرج کنید که برایتان ارزش و اعتبار قائل است و از رابطه ای که طرف مقابل همیشه حس بد می دهد، بیرون بیایید.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • علی انصاری مهر ۲۲, ۱۳۹۶

    اصلا مقاله کاملی نبود اینا رو که بچه دو سالم میتونه حدس بزنه وارد جزییات نشدید فقط کلیات ساده مطرح شد !

  • حسین مهر ۲۲, ۱۳۹۶

    همین؟؟؟؟ اینو با یه سرچ تو نت و سایت های پیش پا افتاده هم میشه فهمید. توقعمون از شما چیز دیگریست.

  • ساناز اسفند ۲۹, ۱۳۹۷

    خواهان کسی باش که خواهان تو باشد