نیوزیلند؛ سرزمین ابرهای سپید و ارباب حلقه ها

نیوزیلند؛ سرزمین ابرهای سپید و ارباب حلقه ها

نیوزیلند را حرفه ای های طبیعت گرد جهان، یکی از رویایی ترین مقصدهایی می دانند که می توان در منطقه ای دست نخورده و بکر، همچون مناطقی در شمال اسکاندیناوی و آمریکای شمالی مشاهده کرد. کتاب سه گانه ارباب حلقه های، شاهکار خواندنی تالکین، دنیایی جذاب را برای خواننده به تصویر می کشد که سرزمینی جادویی و پر رمز و راز است.

y5

دنیای هایبت ها، الف ها و ارک ها، با استایل و سبک زندگی خاص و عجیبشان، روایتگر داستانی جذاب برای مردمان روزگار ما هستند. این سه کتاب در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۱۳ میلادی با شاهکار پیتر جکسون، کارگردان سینما، به پرده نقره ای راه یافتند و ظرف مدت کوتاهی، اکران صدها میلیون دلاری را برای این فیلم به ارمغان آوردند.

اکنون، یکی از عوامل توسعه صنعت گردشگری نیوزلند را لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها می دانند که ظرف ۱۵ سال اخیر، نقش بسزایی در معرفی در این منطقه بکر جهان به گردشگران خاص و طبیعت گرد حرفه ای جهان ایفا کرد.

ماتاماتا، ولینگتون، بهشت نلسون، کانتربری، مک کنزی، دریاچه های جنوبی و فیورلند، از جمله مناطقی بودند که دوربین جکسون به آنجا رفت و صحنه هایی جذاب را برای مخاطبان ارباب حلقه ها به تصویر کشید.

ماتامانا، منطقه ای بود که سرزمین آدم کوچولوها، هابیت ها را در آن به تصویر می کشد. وسعت منطقه و جذابیت های طبیعی آن سبب شد تا بهترین گزینه برای فیلمبرداری سکانس های سه گانه ارباب حلقه ها باشد و برای کسانی که این کتاب را خوانده اند، این منطقه، به توصیف های کتاب بسیار نزدیک بود.

در نقشه های قدیم و حتی جدید، نیوزلند را زلاند نو معرفی می کند. این کشور از جمله کشورهایی است که معمولا ما ایرانی ها ، اطلاعات کمی از آن داریم و همچون ماداگاسکار، مالدیو و پرو، به ندرت مقصد گردشگری و تفریح ما می شود.

این کشور، اکنون متشکل از دو جزیره بزرگ شمالی و جنوبی بوده که در نقطه ای در اقیانوس آرام، واقع شده و جمعیتش حدود ۴.۵ میلیون نفر است که درصد زیادی از آن را مهاجران در نیم قرن اخیر تشکیل می دهند.

y6

نیوزیلند را سرزمین ابرهای سپید و بادهای وحشتناک می دانند. جایی که حیات وحش دست نخورده ای دارد و نمیتوانید انتظار مشاهده ببر و پلنگ و کفتار و امثالهم باشید. بنابراین به راحتی می توان در طول شبانه روز در جنگل های این کشور قدم زد.

شمار زیادی از جمعیت نیوزلند را اروپایی ها و سفید پوستان تشکیل میدهد و از کلونی بریتانیا به شمار می روند. تمرکز جمعیت در این کشور در بخش شمالی است و جمعیت به نسبت کمی در جنوب آن ساکن هستند.

y7

شهرهای مهم نیوزلند

شهرهای نیوزلند را که لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها بود امروزه خیلی ها در سراسر دنیا می شناسد و دوست دارند در قالب تورهای گردشگری هیجانی، به سرزمین ارباب حلقه ها بروند. در این بین، دو شهر از همه معروف تر هستند که ولینگتون و اوکلند، از آن جمله هستند. ولینگتون، پایتخت نیوزلند بوده و سفارت جمهوری اسلامی در ان جا واقع شده است.

سفر به ولینگتون

مقصد شماره یک مهاجران نیوزلند، شهر ولینگتون است. مهم ترین شهر این کشور که امکانات بسیاری را در خود جای داده است. ولینگتون (به زبان مائوری ته وهانگانوئی-آ-تارا یا پونکه) پایتخت کشور نیوزیلند در قسمت جنوب غربی جزیره شمالی میان تنگه کوک و رشته کوه ریموتاکا واقع شده است.

w1
تصویری هوایی از شهر ساحلی ولینگتون، پایتخت زیبا نیوزلند که یکی از مقصدهای مهاجرتی و گردشگری به این کشور اقیانوسیه به شمار می رود

ولینگتون جنوبی ترین پایتخت دنیا به شمار می رود. این شهر در ایالتی با همین نام و در دماغه جنوبی جزیره شمالی و تقریباً در بخش مرکزی زلاندنو واقع شده است. در محدوده بزرگتر یا استان ولینگتون علاوه بر این شهر بزرگ چندین شهر کوچک و محیط‌ های روستایی متعددی قرار گرفته‌اند.

منطقه شهری ولینگتون حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. بنا بر تخمین سال ۲۰۱۰ میلادی، استان ولینگتون حدود پانصد هزار نفر جمعیت دارد. ولینگتون پرجمعیت‌ ترین پایتخت در قاره اقیانوسیه و سومین شهر بزرگ نیوزلند پس از آوکلند و کرایست چرچ است. بررسی ها نشان می دهد به دلیل افزایش فعالیت های تجاری و ساخت و ساز در نیوزلند به خصوص در صنعت ساختمان (Building industry) و افزایش روند مهاجران تخصصی به این کشور، جمعیت ولینگتون در سومین دهه هزاره سوم میلادی از مرز یک میلیون نفر فرا تر رود.

w2
تصویر خیابان های ولینگتون، پایتخت نیوزلند

اگر قصد مهاجرت به نیوزلند و اقامت در ولینگتون را داشتید، از درگاه های اطلاع رسانی رسمی آن استفاده کنید که اطلاعات خوبی را در اختیار گردشگران و مهاجران تخصصی و حتی دانشجویان مشتاق به تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر و ارزان قیمت این کشور قرار می دهد.

اهمیت این شهر، به واسطه حضور مجلس و ادارات مرکزی و وزارت خانه و سفارت خانه های کشورهای مختلف جهان در ولینگتون است. مرکزیت سیاسی نیوزلند در این شهر واقع شده و البته یکی از مقصدهای عالی برای گردشگری هیجانی و حتی طبیعت گردی در این کشور زیبا اقیانوسیه به شمار می رود.

w3
بازارهای میوه و تره بار محلی در ولینگتون، پایتخت نیوزلند

ولینگتون همچون شهر پرت استرالیا و گوتنبرگ سوئد، مرکز صنایع مهمی بوده و انواع و اقسام صنایع و صنوف در آن فعالیت دارند. لوکیشن برخی از فیلم ها و سریال های چند دهه اخیر، در این شهر بوده. از Avatar گرفته تا King Kong. از دیدگاه کیفیت بالای استاندارد زندگی ولینگتون مقام دوازدهم را در دنیا دارد.

این رتبه بندی که متعلق به سال ۲۰۰۷ میلادی است ولینگتون را در مقام چهارم این شهرها که انگلیسی زبان هستند (آوکلند دیگر شهر نیوزیلند در مقام اول است). ولینگتون از لحاظ میزان درآمد شهروندی در مقام اول نیوزیلند است. ولینگتون شهری توریستی است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و موزه‌ ها و گالری‌ های بی شماری در ولینگتون وجود دارد.

JEFFFF

سالانه نمایشگاه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف هنری در شهر برگزار می‌شود و مردم از اقصی نقاط دنیا برای دیدن چنین فستیوال هایی به این شهر می آیند. برای آگاهی از ظرفیت های نمایشگاهی ولینگتون به این درگاه رجوع کنید که اطلاعات خوبی را درباره نمایشگاه های صنایع گوناگون و همچنین هزینه ها و شرایط شرکت در این بازار اقتصادی نوظهور در اختیار صاحبان صنایع و شرکت ها قرار می دهد.

باید توجه داشت که ولینگتون، دور افتاده‌ ترین ولی زیبا ترین پایتخت جهان است. این شهر دارای شبکه‌ های مدرنی اعم از کشتیرانی و تاکسیرانی و اتوبوس رانی، لیموزین‌ها بوده و فرودگاه ولینگتون خود یک جاذبه گردشگری و از مجهز ترین فرودگاه‌ های اقیانوسیه به شمار می آید. برای آگاهی از سیستم حمل و نقل عمومی ولینگتون و فرصت های کاری که در اختیار علاقمندان به فعالیت در صنعت حمل و نقل فراهم است، به درگاه اطلاع رسانی آن در این نشانی رجوع کنید.

w4
سیستم حمل و نقل عمومی ولینگتون، پایتخت نیوزلند

همان طور که اشاره شد این شهر از سه جزیره تشکیل شده و خطوط قایق رانی ویژه ای در مسیر بین جزایر به طور منظم فعالیت میکنند. به طور متوسط سالیانه ۳ میلیون نفر از دیگر کشورهای جهان برای گردشگری به این شهر وارد میشوند. بیشترین تراکم گردشگر در ماه مارس با بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر بین‌ المللی است. مکانی زیبا و فوق العاده که در محاصره تپه‌های هموار و زیبا قرار دارد. اگر در زمینه صنعت گردشگری و صنایع وابسته مانند آشپزی، فعالیت دارید، مهاجرت به این شهر میتواند فرصت های کسب و کار خوبی را در عرصه توریسم برایتان به ارمغان آورد.

داستان اکلند

آکلند ( Auckland) پرجمعیت‌ ترین شهر در کشور نیوزیلند است. پایتخت این کشور ولینگتون (به زبان مائوری ته وهانگانوئی-آ-تارا یا پونکه) است. جمعیت آوکلند با احتساب حومه بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر است. جمعیت مرکز شهر آوکلند خود به تنهایی قریب به چهارصد و پنجاه هزار نفر است.

w6

بسیاری این شهر را با دانشگاه معتبر و مجهزش می شناسند که یکی از مقصدهای تحصیلی مهم در قاره اقیانوسیه به شمار می رود و دانشجویان ایرانی بسیاری در آن مشغول به تحصیل هستند. درگاه دانشگاه را در این نشانی دنبال کنید که فرصت های تحصیلی و بورسیه متنوع از کارشناسی تا دکترا ارائه کرده است.

ماناکائو، نورت شور و وایتاکره از حومه‌ های مهم شهر آوکلند هستند که هر یک به تنهایی جز پر جمعیت‌ ترین شهر های نیوزیلند به شمار می آید. بیشتر ایرانیان مقیم نیوزیلند در این شهر اقامت دارند. در کل میزان مهاجر های خارجی در آوکلند بیشتر از سایر شهرهای نیوزیلند است.

w7
تصویر هوایی زیبا از شهر اوکلند نیوزلند

در این شهر زیبا بیشترین میزان مردمانی از تبار پلی‌نزیایی (بومیان جزایری در اقیانوس آرام مانند جزایر ماریانس، گوام، فیلیپین، هاوایی و حتی جزایر مارشال) نسبت به بقیه نقاط جهان زندگی می‌کنند. شهر آوکلند دارای بزرگ ترین بندر در نیم کره جنوبی است. این شهر بالاترین سرانه قایق‌ های بادبانی در جهان را داراست و یکی از امن‌ ترین شهرهای جهان محسوب می شود. اگر قصد مهاجرت و زندگی در نیوزلند را در آینده ای نزدیک دارید، این شهر یکی از بهترین مقصدها خواهد بود.

JEFFFF
خیابان گردی در اوکلند نیوزلند

اوکلند همچون نیویورک آمریکا و میلان ایتالیا، پایتخت اقتصادی کشور بوده و فعالیت های تجاری گسترده ای در آن صورت می گیرد. اگر علاقمند به مهاجرت سرمایه ای هستید، اوکلند که دانشگاه معروفی هم دارد، یکی از گزینه های خوب برای عاشقان تجارب و کسب و کار در اقیانوسیه به شمار می رود.

در این دو شهر و دیگر شهرهای نیوزلند، همه مردم مسلط به زبان انگلیسی هستند و همچون منطقه اسکاندیناوی، مردمانی سخت کوش، آرام و مهربان دارد و کمتر شاهد فعالیت های خشونت آمیز و تظاهرات در این کشور هستیم. برای آگاهی از وضعیت شهری و اقتصادی ولینگتون و اوکلند، به درگاه شهرداری های هر یک مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را بدست آورید.

آب و هوا در اوکلند

اوکلند دارای اب و هوای معتدل و بسیار خوبی است میانگین دما در این شهر بین ۱۲ تا ۱۹ درجه سانتیگراد میباشد گرم ترین ماه‌ های سال ۲ ماه ابتدای تابستان یعنی ژانویه و فوریه با میانگین ۲۳ درجه و سرد ترین ماه‌ های سال ۲ ماه ابتدایی زمستان یعنی ماه‌های ژوئیه و اوت با ۷ درجه سانتی گراد برآورد شده است. میانگین بارش در این شهر سالیانه ۱۲۴۰ میلی متر است.

www
تصویری از اسکای تاور، بلند ترین برج نیوزلند در شهر اوکلند.

پربارش‌ترین ماه سال ژوئیه با ۱۴۶ میلی متر و کم‌بارش‌ترین ماه سال فوریه با ۶۵ میلی‌متر است. برج آسمان (Sky Tower) با ۳۲۸ متر ارتفاع بلندترین بنای ساختمانی این شهر و به عبارتی نماد این شهر به شمار می رود. برای آگاهی از ظرفیت های گردشگری و مخابراتی این برج عظیم، از این درگاه استفاده کنید.

نیوزیلند اگر چه کوچک است، اما یکی از پیشرفته ترین و آرام ترین کشور های دنیا به شمار می رود. آخرین اطلاعات درباره فرصت های زندگی و مهاجرت به نیوزلند را می توانید در سایت  مشاهده  کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود