نگاهی به نخستین جلد از اولین شماره‌ی مجله های مشهور جهان

نگاهی به نخستین جلد از اولین شماره‌ی مجله های مشهور جهان

ممکن است با مجله‌های بسیار مشهور که از چندین دهه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان نیز در حوزه رسانه و خبررسانی فعال و شناخته‌شده هستند، آشنا باشید. مجلاتی همچون تایم، رولینگ‌استون، نیویورکر، پیپل، ووگ یا گلامور.

بسیاری از این نشریه‌ها اکنون دارای وب‌سایت‌های به‌روز و کاملی هستند که می توان در کنار مطالب چاپ شده در مجله، از اخبار، عکس‌ها، ویدئوها و دیگر مقالات مفید و جالب آن‌ها در لحظه استفاده کرده و مستفیض شد.

نشریه‌ای همچون تایم که یک هفته‌نامه آمریکایی است، از سال ۱۹۲۳ میلادی به همت «بریتون هادن» شکل گرفت و هنوز هم هر هفته در نیویورک چاپ می شود. سردبیر کنونی تایم «ریچارد استنگل» است و گفته می شود که هر هفته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه از این نشریه منتشر می شود.

یا به طور مثال می توان به رولینگ‌استون اشاره کرد که به موسیقی، سیاست و موضوعات عامه پسند می‌پردازد و هر دو هفته یک‌بار چاپ می‌شود. رولینگ‌استون بیشتر در حوزه موسیقی اشتهار جهانی دارد و هر سال با انتخاب برترین ترانه‌های قرن و غیره در صدر اخبار بوده است.

نخستین شماره رولینگ‌استون در ۹ نوامبر ۱۹۶۷ میلادی منتشر شد. «جان ونر» با قرض کردن  ۷۵۰۰ دلار از خانواده‌اش رویای چاپ مجله ای متفاوت را به واقعیت تبدیل کرد و همچنان نیز هواداران ویژه خود را دارد.

مجله ای همانند نیویورکر را بسیاری از ما می شناسیم و حتی شاید مشترک نسخه‌های الکترونیک آن هم باشیم. نیویورکر  یک هفته‌نامه ادبی آمریکایی است که اولین شماره خود را در ۱۷ فوریه ۱۹۲۵منتشر کرد و هم اکنون گزارش، مقاله، نقد ادبی، شعر و داستان منتشر می‌کند. بیشتر مقاله‌های این نشریه که به نقد زندگی فرهنگی نیویورک می پردازد، در خارج از آمریکا مخاطبان گسترده ای دارد.

بد نیست اشاره کنیم گلچینی از داستان‌های چاپ شده در شماره‌های سال ۲۰۱۲ این نشریه به انتخاب و ترجمه‌ی بهار اکبریان توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

در همین راستا، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه تصاویر نخستین جلد از اولین شماره‌ی این مجله های مشهور جهان را از نظر بگذرانید.

تایم ۱۹۲۳
پیپل ۱۹۷۴
رولینگ‌استون ۱۹۶۷
گلامور ۱۹۳۹
نیویورکر ۱۹۲۵
وایرد ۱۹۹۳
اسکوایر ۱۹۳۳
نشنال جئوگرافیک ۱۸۸۸
مجله نیویورک ۱۹۶۸
تی‌وی گاید ۱۹۵۳
هارپر بازار ۱۸۶۷
اسپورت ایلاستریتد ۱۹۵۴
نینتندو پاور ۱۹۸۸
ووگ ۱۸۹۳
نیوزویک ۱۹۳۳
تایگر بیت ۱۹۶۵
لایف ۱۹۳۶
ماهنامه آتلانتیک ۱۸۵۷
مجله ESPN – سال ۱۹۹۸
منتال فلاس ۲۰۰۱
سونتین ۱۹۴۴
ایبونی ۱۹۴۵
جی کیو ۱۹۵۷
میس ۱۹۷۲
اسپین ۱۹۸۵
هفته‌نامه اینترتینمنت ۱۹۹۰
مری کلر ۱۹۳۷
ریدرز دایجست ۱۹۲۲
ونیتی فر ۱۹۸۳

بدون نظر

ورود