از لاک تا خون؛ آیا گران‌ترین مایعات دنیا را می شناسید؟

از لاک تا خون؛ آیا گران‌ترین مایعات دنیا را می شناسید؟

مفهوم «گران‌قیمت» برای افراد مختلف با هم فرق دارد. این واژه با توجه به نگاه اشخاص و وضعیت مالی‌شان تعریف می شود. اما در برخی مواقع، همه انسان ها فارغ از متمول یا فقیر، دیدگاه مشترکی در این رابطه دارند. به ویژه در زمانی که یک محصول بسیار بیشتر از آنچه تصور شود، قیمت داشته باشد.

در ادامه این مطلب، مایعات گران‌قیمتی را معرفی می کنیم که احتمالا نمی دانستید که جزو کالاهای بسیار لوکس بشمار می روند و برای خرید آن ها باید هزینه های گزافی پرداخت شود. در همین راستا، برای آشنایی با این مایعات از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

۱۴- لاک غلط‌گیر – ۱۵۰ دلار برای هر گالن  (حدود ۱۳۰ هزار تومان برای هر لیتر)

این مایع که برای لاک گرفتن غلط های تایپی یا نوشته شده با خودکار مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از گران‌ترین مایعاتی است که در دنیا عرضه می شود. این محصول از نفتا، رزین، تینر و خوش‌بوکننده های صنعتی تشکیل شده است و به همین خاطر یک شیشه کوچک از آن قیمت بالایی خواهد داشت.

۱۳- پنی‌سیلین – ۲۲۶ دلار برای هر گالن (حدود ۲۰۰ هزار تومان برای هر لیتر)

پنی‌سیلین بزرگ ترین گروه آنتی‌بیوتیک ها به شمار می رود که حاوی پنی‌سیلین V، پنی‌سیلین G، پنی‌سیلین بنزاتین و پنی‌سیلین پروکائین است. این محصول برای درمان عفونت های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن نعناع هندی – ۶۰۵ دلار برای هر گالن (حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر لیتر)

این روغن گران‌قیمت از برگ‌های خشک گیاهی موسوم به نعناع هندی گرفته می شود و برای درمان تب، عفونت های قارچی، دفع سنگ کلیه و همچنین به عنوان ضدعفونی کننده مورد استفاده دارد. بعلاوه، این روغن بوی بد بدن را نیز از بین می برد.

خون انسان – ۱۳۳۰ دلار برای هر گالن (حدود ۱ میلیون و ۱۵۰هزار تومان برای هر لیتر)

بدن یک انسان بالغ حدود ۵ لیتر خون بعلاوه‌ی پلاسما و دیگر سلول ها در خود دارد. بسیاری از بیماران جهان به خون نیاز دارند و مردم بدون چشم‌داشت و از روی نوع‌دوستی خون خود را اهدا می کنند. روند نگهداری و ذخیره خون بسیار گران است به همین خاطر، قیمت این مایع حیاتی گران است.

اسید هیدروکسیبوتایریک گاما – ۲۲۱۰ دلار برای هر گالن (حدود ۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان برای هر لیتر)

GHB عموما برای تمایل شدید برای خواب، بی خوابی شدید و اعتیاد به الکل استفاده می شود. فروش این مایع در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.

لاک ناخن – ۲۲۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان برای هر لیتر)

این قیمت برای برند Essie است که یکی از بهترین و براق‌ترین لاک ناخن های جهان را عرضه می کند. برخی از برندهای دیگر جهان که محصولات گران قیمت تری دارند، ادعا می کنند که مایع اولیه این ماده آرایشی بسیار بالاتر از این مبلغ است.

جوهر سیاه پرینتر – ۲۳۸۰ دلار برای هر گالن (حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان برای هر لیتر)

منظورمان جوهر سیاه پرینترهای بسیار باکیفیت از بهترین برندهای جهان است. کمپانی های بسیاری برای تحقیق و توسعه بهترین کیفیت جوهر چاپگر هزینه های زیادی را متحمل شده اند.

جیوه – ۲۹۶۶ دلار برای هر گالن (حدود ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان برای هر لیتر)

جیوه تنها فلزی است که در دمای اتاق مایع باقی می ماند و به همین خاطر از آن در دماسنج ها استفاده می شود. همچنین این فلز در صنایع شیمیایی، تولید فلزات و کشاورزی نیز مورد استفاده دارد.

انسولین – ۱۳۱۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۱۱ میلیون تومان برای هر لیتر)

انسولین به صورت طبیعی در بدن در غده پانکراس تولید می شود. این مایع میزان گلوکز خون را تنظیم کرده و روند سوخت‌وساز بدن را افزایش می دهد. انسولین داروی اصلی درمان دیابت بشمار می رود.

عطر شانل شماره ۵ – ۲۳۳۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر لیتر)

این عطر مشهور و قدیمی که تقریبا همه آن را می شناسند، نخستین بار در سال ۱۹۲۲ میلادی عرضه شد اما همچنان در صدر پرفروش ها قرار دارد. گلبرگ های گلی نادر که اسانس آن در تولید این عطر استفاده می شود، باعث شده تا قیمت بالایی داشته باشد.

خون خرچنگ نعل اسبی – ۵۳۲۵۰ دلار برای هر گالن (حدود ۴۶ میلیون تومان برای هر لیتر)

خون این خرچنگ هموگلوبین ندارد و در عوض ماده ای دارد که آن را آبی رنگ کرده است. به محض اینکه عامل بیماری‌زا یا میکروب به این خون می رسد، خون بلافاصله لخته می شود. این مساله در علم داروسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و از آن برای تشخیص سم در محصولات پزشکی استفاده می کنند. جالب است بدانید که بسیاری از داروهای کنونی توسط خون این خرچنگ تست شده اند.

ال‌اس‌دی – ۱۰۹۲۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۹۵ میلیون تومان برای هر لیتر)

استفاده از ال‌اس‌دی در بیشتر کشورهای جهان ممنوع است. اما شاید بد نباشد بدانید که این ماده محرک و توهم زا یک داروی رایج در میان هیپی ها بوده است.

زهر مار کبرا – ۱۳۵۷۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۱۱۸ میلیون تومان برای هر لیتر)

مار کبرا یکی از خطرناک ترین مارهای جهان است که زهر آن حتی می تواند یک فیل غول پیکر را نیز از پای درآورد. افرادی که شغلشان گرفتن زهر از این مار است در واقع با زندگی خود بازی می کنند. اما خوب است بدانید که این ماده برای تولید دارو و درمان بیماری هایی همانند پارکینسون، آلزایمر، شیزوفرنی و افسردگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

زهر عقرب – ۳۴۶۲۶۰۰۰ دلار برای هر گالن (حدود ۳۰ میلیارد تومان برای هر لیتر)

پروتئین موجود در این زهر را به عنوان دارویی برای تصلب ماهیچه ها، روماتیسم و التهابات روده ای استفاده می کنند.

منبع: brightside
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • مهمان آبان ۱۰, ۱۳۹۶

    سلام
    ممنون بابت مقاله . اما مقاله مربوط به چه زمانی هست که دلار رو حدود ۸۵۰ تومن حساب کرده ؟؟؟

    • فروغ بیداری آبان ۱۰, ۱۳۹۶

      باید توجه داشته باشید که هر گالن آمریکایی معادل حدودا ۴ لیتر است. (۳.۷۸) یعنی رقم دلار تقسیم بر ۴ شده تا قیمت حدودی هر لیتر مشخص شود.

  • محسن آبان ۱۰, ۱۳۹۶

    خیلی خیلی حال کردم.
    ممنون از شما.

  • آرش آبان ۱۱, ۱۳۹۶

    من زیاد عقرب دیدم. یعنی اگه الان یه لیوان گرفته بودم پولدار شده بودم

  • علی آبان ۱۱, ۱۳۹۶

    درود بر عقرب
    به اون کوچیکی چه قیمتی رو رقم زد