احتمال حضور خون آشام های واقعی در مالاوی آفریقا جنجال به پا کرد

احتمال حضور خون آشام های واقعی در مالاوی آفریقا جنجال به پا کرد

هیجان و تنشی که در هفته های اخیر در پی انتشار خبر حضور خون‌آشام‌های واقعی در مالاوی ایجاد شده بود، در این کشور بالا گرفت.

پلیس مالاوی بیش از ۱۴۰ نفر که مظنون به آزار و اذیت و قتل «خون آشامان» بودند را دستگیر کرد.

در اواسط ماه سپتامبر زمزمه های مبنی بر وجود خون آشامان در این کشور کوچک که در جنوب شرقی آفریقا واقع شده است، به گوش رسید. وقتی این خبر در سطح وسیع منتشر شد، دست‌کم ۹ نفر که تصور می شد خون‌آشام هستند، توسط مردم محلی کشته شدند. دو نفر از آن ها در دومین شهر بزرگ مالاوی یعنی بِلانتایر ساکن بودند. به گفته پلیس، یکی از این هشت نفر به آتش کشیده شده و نفر دیگر با سنگسار کشته شده است.

این خبر نخستین بار از کشور همسایه موزامبیک پخش شد و در آن جا نیز خشونت‌هایی روی داده است.

مردم اعتقاد دارند که این افراد از خون انسان در آیین و تشریفات مذهبی خود استفاده می کنند. همچنین می گویند که مکیدن خون انسان برای پولدار شدن صورت می‌گیرد. آنها می‌گویند افراد خون‌آشام قدرت جادویی دارند و با جادو پنهان می‌شوند.

به گزارش دیلی‌میل، قربانی اصلی ومپایرها، پزشکان و پرستاران هستند زیرا به اعتقاد محلی ها، گوشی و ابزار پزشکی آن ها وسیله ای برای مکیدن خون است. در همین رابطه، گفته شده که شماری از پزشکان و بهیاران هنگام انتقال بیمار به بیمارستان دزدیده شده و اتومبیل آن ها منهدم شده است.

جامعه پزشکان مالاوی در این رابطه بیانیه ای منتشر کرده و گفته که این فراگیرترین شایعه و تشنجی است که در این کشور ایجاد شده. شواهد موجود در رابطه با این شایعات بیشتر به «اختلال هذیان» شباهت دارد. این عارضه زمانی پدیدار می شود که در آن فرد باور غلطی در مورد موقعیت‌هایی دارد که بالقوه می‌توانند در زندگی واقعی وی رخ دهند؛ مانند تعقیب بیمار یا مسموم کردن وی.

جیمز کالدزرا، سخنگوی پلیس ملی نیز در این رابطه بیان داشته: حضور پلیس در مناطقی از کشور پررنگ‌تر خواهد شد و هر فردی را که در قتل دیگران دست داشته باشد بازداشت می شود. حتی در برخی از مناطق این کشور هم مقررات منع آمد و شد وضع شده است.

در آخر هم اشاره کنیم که پلیس مالاوی دو نفر را به خاطر تهدید به خوردن خون مردم بازداشت کرده است. پلیس گفته است هیچ گزارش معتبری درباره این که چنین عملی واقعا صورت گرفته باشد وجود ندارد.

منبع: odditycentral
بدون نظر

ورود