والت دیزنی به‌ دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم است

والت دیزنی به‌ دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم است

شایعات جدیدی مبنی بر خریداری بخش بزرگی از کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم توسط شرکت والت دیزنی به گوش می رسد. بر اساس این اخبار غیررسمی، دو کمپانی بزرگ فیلمسازی هالیوود مذاکرات خود در این رابطه را آغاز کرده اند.

هنوز هیچ کدام از طرفین قرارداد این ادعا را تایید یا رد نکرده، اما به گفته برخی منابع خبری، این شرکت ها مدعی هستند که چنین ادغام و همکاری مشترکی به آن ها کمک می کند تا رقابت موثرتری را در این عرصه با دیگر کمپانی ها داشته باشند.

مذاکرات اولیه در هفته های اخیر صورت گرفته اما هیچ مدرکی دال بر به سرانجام رسیدن این معامله وجود ندارد.

روپرت مرداک (رئیس هیئت مدیره کمپانی فاکس قرن ۲۱) / باب ایگر (مدیرعامل شرکت والت دیزنی)

گفتنی است که چشم‌انداز رسانه ها در سال های اخیر دستخوش تغییرات گسترده ای بوده و غول های بزرگی همچون فیس بوک، گوگل (آلفابت)، آمازون و نتفلکس، نحوه استفاده مردم از رسانه و بهره‌گیری از محتواهای دیجیتالی و ویدئوها را به طور کلی تغییر داده اند. از این رو کاملا طبیعی است که برای دوام آوردن در چنین میدان پررقابتی، شرکت های قدیمی تر باید چشم‌اندازهایی جدیدی برای خود تعریف کرده و بقاء خود را تضمین کنند. این امری است که کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم به‌شدت به آن نیاز دارد. از این رو اعطای بخشی از این شرکت فیلم‌سازی به دیزنی می تواند برای هر دو طرف، پرسود و منفعت باشد.

البته والت دیزنی هم با در اختیار داشتن بخش تلویزیونی کمپانی فاکس که شامل شبکه های نشنال جئوگرافیک و FX می شود و همچنین  شبکه‌های بین المللی همچنون استار و اسکای که بخشی از دارایی‌های بخش تلویزیونی کمپانی فاکس قرن ۲۱ هستند، می تواند مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای انگلستان، ایتالیا و آلمان بدست بیاورد. این کشورها ۳۹ درصد از سهم بازار اسکای را در دست دارند.

شاید لازم باشد دوباره اشاره کنیم که والت دیزنی قرار نیست «همه» بخش های فاکس را خریداری کند. این قرارداد شامل شبکه‌ هایی همچون فاکس نیوز، فاکس، شبکه‌های محلی و شبکه ورزشی فاکس نمی‌ شود و این کانال ها همچنان به خود شرکت بزرگ فاکس قرن ۲۱ تعلق خواهند داشت.

دلیل اینکه دیزنی قصد خرید شبکه ورزشی فاکس را ندارد این است که برنامه ها آن با سیاست جلب اعتماد مشتری های آن ها همسو نیست.

منبع: cnbc
بدون نظر

ورود