باکس آفیس هفته منتهی به ۲۱ آبان؛ تداوم یکه تازی «ثور: رگناروک»

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۱ آبان؛ تداوم یکه تازی «ثور: رگناروک»

باکس آفیس همچنان به رستاخیز نوامبر خود ادامه می دهد به طوری که چندین فیلم تازه اکران شده نیز در طول هفته با فروش های خوبی مواجه شده اند. بار دیگر در صدر رتبه ی اول جدول باکس آفیس فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) قرار دارد که با ۵۶.۶ میلیون دلار فروش برای هفته ی دوم قهرمان باکس آفیس لقب گرفت. همانطور که انتظار می رفت تعداد بلیط های فروخته شده برای این فیلم در هفته ی دوم نسبت به هفته ی اول کاهش یافت (۵۴ درصد). با این وجود این فیلم توانست همچنان تعداد قابل توجهی تماشاگر را به سالن های سینما بکشاند، هر چند باید گفت که دوره ی فرمانروایی «ثور: رگناروک» بر باکس آفیس کوتاه بوده و بزودی به پایان خواهد رسید زیرا «لیگ عدالت» (Justice League)، دیگر بلاک باستر دنیای دی سی در راه است.

تا به امروز این فیلم توانسته در سینماهای داخلی ایالات متحده ۲۱۱.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد که از فروش دو فیلم قبلی این فرانچایز بهتر است. در سراسر جهان نیز این فیلم تاکنون ۶۵۰ میلیون دلار فروش داشته که با توجه به بودجه ی ۱۸۰ میلیون دلاری اش یک موفقیت تجاری برای سازندگان محسوب می شود.

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته نیز فیلم کمدی جدید «خانه پدر ۲» (Daddy’s Home 2) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود ۳۰ میلیون دلار فروش داشته است. فروش این فیلم در این مدت زمانی بسیار فراتر از انتظارها بوده و تفاوت زیادی با فروش قسمت اول این فیلم با ۳۸.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ ندارد. علی رغم نقدهای منفی فراوان، جذابیت مارک والبرگ و ویل فرل و البته مل گیبسون باری تبدیل کردن «خانه پدر ۲» به یک فیلم پرفروش در هفته ی اول اکران کافی بوده است. البته این وقت از سال معمولاً چنین فیلم های کمدی که داستانشان با جشن و تعطیلات همراه است معمولاً فروش خوبی دارند.

با توجه به فروش نسبتاً خوب این فیلم در سه روز اول اکران باید منتظر ماند و دید آیا در ادامه ی اکران این استقبال همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر. کمدی های شناخته شده ی زیادی از الان تا آخر سال کنونی میلادی اکران خواهند شد بنابراین شاید کمپانی پارامونت در تعیین زمان اکران این فیلم بسیار هوشمندانه عمل کرده است.

نسخه کنت براناگ از «قتل در قطار سریع السیر شرق» (Murder on the Orient Express) در اولین هفته اکران خود با ۲۸.۲ میلیون دلار فروش در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته قرار گرفت. این فیلم پر ستاره روی هم رفته نقدهای خوبی را دریافت کرده و گزینه ی خوبی برای سینماروهای بالغ خواهد بود. این فیلم با توجه به اسم و عقبه ی مشهوری که دارد توانست تعداد قابل توجهی از سینماروها را به سمت خود بکشاند و شروع نسبتاً خوبی داشته است.

با این وجود با توجه به بودجه ی ۵۵ میلیون دلاری ساخت، «قتل در قطار سریع السیر شرق» هنوز راه زیادی برای رسیدن به مرحله ی سودآوری دارد که به فروش فیلم در خارج از ایالات متحده وابسته خواهد بود. در نیمه ی دوم ماه نوامبر باید شاهد فرمانروایی «لیگ عدالت» و انیمیشن «کوکو» (Coco) از استودیو پیکسار بود که برای اقتباس جدید از داستان آگاتا کریستی خبر خوشی نیست.

در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته  فیلم «کریسمس مادران بد» (A Bad Moms Christmas) قرار دارد که در هفته ی دوم اکران خود به فروش ۱۱.۵ میلیون دلاری دست یافته است. این کمدی دنباله دار تاکنون فروش خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۳۹.۸ میلیون دلار افزایش داده است.

فیلم ترسناک «اره برقی» (Jigsaw) با ۳.۴ میلیون دلار فروش این هفته در رتبه ی پنجم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۳۴.۳ میلیون دلار افزایش داده است. این فیلم تا اینجا دومین فیلم کم فروش در این فرانچایز محسوب می شود که نشان می دهد باید مدت زمان بیشتری منتظر بازگشت آن باشیم.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم کمدی -ترسناک «بو۲! هالووین مدیایی» (Boo 2! A Madea Halloween) قرار دارد که با فروش ۲ میلیون دلاری این هفته فروش کلی داخلی خود را به رقم قابل توجه ۴۵.۹ میلیون دلار رسانده است.

فیلم فاجعه بار «ژئواستورم» (Geostorm) نیز با ۱.۵ میلیون دلار فروش در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و علی رغم بودجه ی ۱۵۰ میلیون دلاری اش، تاکنون تنها ۳۱.۶ میلیون دلار فروش داخلی داشته است.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته فیلم «بلید رانر۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) قرار دارد که علی رغم نقدهای بسیار مثبت با فروش ۱.۴ میلیون دلاری این هفته فروش داخلی خود را به ۸۸ میلیون دلار افزایش داده است.

فیلم «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) نیز با ۱.۳ میلیون دلار فروش در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را پس از هفته ها اکرن به ۵۴.۹ میلیون دلار افزایش داده است.

در رتبه ی دهم باکس آفیس این هفته فیلم پر امید مراسم اسکار «کفشدوزک» (Lady Bird) قرار دارد که با افزایش سالن های نمایش توانسته فروشی ۱.۲ میلیون دلاری داشته باشد. با توجه به این که از این فیلم در محافل سینمایی زیاد شنیده ایم و این که احتمالاً در هفته های آینده شاهد اختصاص سالن های نمایش بیشتری به آن خواهیم بود باید انتظار داشت که سینماروهای بیشتری برای دیدن این فیلم به سینماها بروند.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود