هزینه ۱۰ میلیون دلاری خرابکاری های کوین اسپیسی برای فیلم جدید ریدلی اسکات

هزینه ۱۰ میلیون دلاری خرابکاری های کوین اسپیسی برای فیلم جدید ریدلی اسکات

گاهی داستان یک فیلم نیست که باعث جنجالی شدن یا جذاب شدن فیلم می شود بلکه داستان های خارج از آن است که فیلم را به سمت حاشیه می برد و این همانی است که در مورد آخرین فیلم ریدلی اسکات با عنوان «تمام پول جهان» (All the Money in the World) و به خصوص در ماه پایانی فیلم برداری رخ داده است. این اتفاق نه تنها جالب بلکه بی سابقه و شاید غیرممکن باشد که میلیون ها دلار هزینه روی دست تهیه کنندگان این فیلم خواهد گذاشت. اوایل این هفته اعلام شد که تمام صحنه های مربوط به کوین اسپیسی که در این فیلم نقش ژان پل گتی، میلیادر سرشناس را بازی می کرد، ممکن است به طور کلی از این فیلم پاک شده و همان صحنه ها با حضور کریستوفر پلامر در نقش او از نو فیلم برداری شوند.

این اتفاقات به دلیل افشای رسوایی های اخلاقی کوین اسپیسی بود که وی در طول دهه ها انجام داده بود. البته ریدلی اسکات به عنوان کارگردان نقش اصلی را در این تصمیم داشته و مسئولین کمپانی سونی را به کنسل کردن افتتاحیه اکران فیلم که قرار بود در ۱۶ نوامبر صورت گیرد راضی کرده است. به جای حذف کردن صحنه های مربوط به کوین اسپیسی به طور کامل، ریدلی اسکات تصمیم گرفته است که صحنه های مربوط به ژان پل گتی را با حضور کریستوفر پلامر فیلم برداری کند تا بتوان فیلم را در همان تاریخی که قبلاً اعلام شده بود اکران کرد. بر اساس تیم تولید این فیلم برداری ها در ۱۵ دسامبر به پایان خواهد رسید.

مشخص نیست که این تصمیم دقیقه ی آخر چه تاثیری بر روی نتیجه ی کار خواهد داشت اما بدون شک این موضوع یک اتفاق غیرمنتظره و غیرمعمول در تاریخ سینما به شمار می آید. البته جایگزینی او وظیفه ی آسانی نخواهد بود و بر اساس برآوردهای کنونی بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه اضافی برای کمپانی سونی در پی خواهد داشت که برای ساخت یک فیلم با بودجه ی اولیه ۴۰ میلیون دلاری اش رقم قابل توجهی بنظر می رسد. بدون شک شرایط بیمه این اضافه ی هزینه را شامل نشده و به نظر می رسد که اسکات و کمپانی سونی حاضرند برای انجام کاری که بنظرشان درست است هزینه ی قابل توجهی بپردازند.

دلیل دیگری برای این همه عجله در فیلم برداری صحنه های جایگزین این است که ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، یک سریال تلویزیونی با عنوان «اعتماد» (Trust) در مورد دزدیده شدن نوه ی ژان پلی گتی منتشر خواهد شد و کمپانی سونی قصد دارد تا اواسط ماه دسامبر فیلم خود را آماده اکران سازد تا قبل از این سریال به روی پرده برود. به ادعای مجله ی ورایتی، فیلم برداری این صحنه ها خود بین ۸ تا ۱۰روز زمان خواهد برد اما چالش اصلی وارد کردن این بازی جدید در کلیت فیلم است. از آن جایی که میشله ویلیامز و مارک والبرگ نیز برای فیلم برداری مجدد برخی صحنه ها آماده می شوند، بنظر می رسد که پلامر مجبور خواهد شد بسیاری از صحنه های مربوط به خود را در برابر پرده سبز انجام دهد تا بعداً به صورت دیجیتالی به مابقی صحنه ها وصل شود که این موضوع هم دارای ریسک فراوان بوده و هم هزینه زیادی در پی خواهد داشت.

البته شاید بعد از حذف کردن صحنه های مربوط به اسپیسی و جایگزین کردن آن با پلامر باعث شود که فیلم «تمام پول جهان» شناخته شده تر و جنجالی تر از قبل شود که مشخص نیست چه تاثیری بر روی فروش آن در باکس آفیس داشته باشد. این فیلم قرار است در ۲۲ دسامبر امسال (اول دی ماه) اکران شود و در این روز مشخص خواهد شد که نتیجه ی مرمت عجولانه ی یک فیلم چه خواهد بود. بدین ترتیب اگر می خواهید کوین اسپیسی را در این فیلم ببینید تنها باید در تریلر اول این فیلم که دیگر موضوعیت ندارد دنبال او بگردید.

برای آشنایی با رسوایی های اخلاقی و اتهام های آزار جنسی وارده به کوین اسپیسی در هفته های اخیر می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

اتهام آزار جنسی «خانه پوشالی» را فرو ریخت؛ کوین اسپیسی در مسیر هاروی واینستاین

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود