با بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

با بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

سال ۲۰۱۷ در حال پایان یافتن است و اگر اهل سفر و گردش هستید، احتمالا به دنبال مقاصد توریستی جدیدی برای بازدید می گردید که در سال جدید میلادی به آن ها سفر کرده و از جاذبه هایشان لذت ببرید.

در این راستا، وب‌سایت شناخته شده‌ لونلی‌پلانت بهترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است. از میان این جاذبه ها، ما در این مطلب ۱۰ شهر برتر را برایتان برگزیده ایم که ارزش سفر و هزینه کردن را خواهند داشت.

این فهرست از شهر غارهای ایتالیا تا شهرستان های رنگارنگ مکزیک را شامل می شود. برای آشنایی با این مقاصد در ادامه همراهمان باشید.

سویل – اسپانیا

پلازا اسپانیا در سویل

سویل، با خیابان های سنگ فرش شده و تفریحگاه های پر از درخت نخل نظر هر توریستی را به خود جلب می کند. این شهر، مرکز بخش خودمختار اندلس و استان سبیا در جنوب کشور اسپانیا است.

سویل برای معماری آفریقایی ساختمان ها، کلیساهای بزرگ و جامع که قدمت های طولانی دارند، کاخ پادشاهی الکرز که یک از بهترین بناهای معماری مودخار است، پارک بزرگ ایسلا مجیکل و فروشگاه های شیک و زیبا بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد. همچنین باید اشاره کنیم که کلیسای جامع سبیا (کاتولیک)، بزرگترین کلیسای جامع با معماری گوتیک و سومین کلیسای بزرگ دنیاست.

سال آینده میلادی مصادف با ۴۰۰امین سال بزرگداشت «بارتولومه استبان موریلو» است؛ نقاش سبک باروک که متولد و ساکن شهر سویل (سبیا) بوده است.

همچنین در سال آتی این شهر میزبان مراسم سی و یکمین جشنواره فیلم اروپا نیز خواهد بود.

۲- دیترویت – میشیگان

آبشار و فواره های دیترویت

در سال های اخیر، دیترویت از شهری که مملو از ساختمان های متروکه و خالی از سکنه بود به یک شهر پویا با نمایشگاه های هنری، هتل ها، کافه ها و دوچرخه فروشی های فعال تبدیل شده است. در این شهر زمین های هاکی، بسکتبال و پارک های جدیدی احداث و راه‌اندازی شده اند که همگی در امتداد رودخانه و در مرکز شهر قرار دارند.

گشت زدن در این شهر آمریکایی، تجربه جدیدی از سفر را برای گردشگران رقم خواهد زد.

۳- کانبرا – استرالیا

ساختمان پارلمان ملی استرالیا در شهر کانبرا

در سال جدید میلادی قرار است اتفاق های متنوعی در این شهر روی دهند. برای نخستین بار در طول تاریخ، پایتخت استرالیا میزبان مسابقه آزمایشی کریکت بین تیم های استرالیا و سری لانکا در مانوکا اوال خواهد بود.

مرکز یادبود جنگ استرالیا در شهر کانبرا همچنین میزبان یکصدمین جشن بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول نیز هست.

فارغ از این رویدادها، این شهر مملو از ساختمان های یادبود و بناهای باستانی است که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

هامبورگ – آلمان

سالن کنسرت جدید و بسیار بزرگ Elbphilharmonie

سالن کنسرت جدید و بسیار بزرگ Elbphilharmonie که با بودجه ۷۹۰ میلیون یورویی ساخته شده یکی از دلایل اصلی بازدید این شهر در سال ۲۰۱۸ میلادی بشمار می رود. روند ساخت و تکمیل این بنا چندین سال به طول انجامید و در حال حاضر، نمای دوبخشی آن که از شیشه و آجرهای قرمز تشکیل شده، به یکی از جاذبه های گردشگری جدید تبدیل شده است.

این بنا در منطقه هفن سیتی که در امتداد رود الب قرار دارد، واقع شده است. زندگی شبانه این ساحل فوق العاده جذاب و دیدنی است.

۵- کاوهسیونگ – تایوان

Kaohsiung (کاوهسیونگ)

شاید تاکنون نام Kaohsiung را نشنیده باشید اما این شهر ساحلی یکی از دیدنی ترین مناطق کشور تایوان است. در سفر به کائوسیونگ حتما از بازار شبانه لیوهه دیدن کنید.

کافه هایی که روی آب ساخته شده اند نیز برای صرف صبحانه یا عصرانه بهترین گزینه ها هستند. گردشگران می توانند از منطقه کوهستانی زیائوگانگ شان دیدن کرده و در مسیرهای معین شده پیاده روی و گردش کنند و از زیبایی های طبیعت مستفیض شوند.

۶- آنتورپ – بلژیک

فواره برابو در شهر آنتورپ

آنتورپ (Antwerp) پس از بروکسل دومین شهر بزرگ و از نظر واحد شهری بزرگترین شهر کشور بلژیک محسوب می‌شود.

معماری ساختمان های این شهر به سبک باروک آن را به یکی از جاذبه های دیدنی دنیا تبدیل کرده است. پیرو همین امر، در سال ۲۰۱۸ جشن معماری بزرگی در آنتورپ به مناسبت بزرگداشت هنر و هنرمندان شهیر این شهر همچون پیتر پل روبنز برگزار خواهد شد.

این جشن بسیاری از استادان برجسته فلمینی را گرد هم جمع خواهد کرد. این برنامه شامل انواع نمایشگاه ها، کنسرت و جشن های خیابانی است.

شهر آنتورپ در کناره راست رود اسخلدت واقع شده و از قدیم یکی از مراکز مهم فرهنگی و اقتصادی بنلوکس بوده‌است. بندر آنتورپ یکی از بزرگترین بنادر در جهان به شمار می‌آید. این بندر دومین بندر بزرگ اروپا و یکی از مراکز مهم حمل و نقل و تجارت در این قاره محسوب می‌شود.

۷- ماترا – ایتالیا

ماترا

بازسازی های گسترده در شهرستان ۹ هزارساله‌ی غارها واقع در جنوب کشور ایتالیا آن را به یک نماد رنسانس تبدیل کرده است. ماترا بر روی تخت سنگ های وسیع و بلندی بنا شده و هزارتویی از صومعه ها، کلیساها و غارها را تشکیل داده است.

این شهرستان ایتالیایی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و همچون یک نگین در دل کشور چکمه ها می درخشد. ساختار غارگونه ماترا، هتل ها، رستوران ها و کافه های آن باعث شده اند تا احتمالا این شهرستان به پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

۸- سن خوان – پورتوریکو

سن خوان – پورتوریکو

سن خوان جاذبه های تفریحی متنوعی دارد که نظر هر گردشگر را به خود جلب می کند. از سواحل رنگی گرفته تا زندگی شبانه بسیار جذاب، نمایشگاه، موزه و نقاشی های دیواری زیبایی که دیوارهاش شهر را پوشانده است.

توریست ها می توانند ساعت ها در میان کوچه های سنگی با چشم اندازهای زیبا قدم بزنند و از گرافیتی ها و گل ها و گیاهان نهایت لذت را ببرند.

۹- گوآناخوآتو

گوآناخوآتو

این ایالت مکزیک مملو از جاذبه های فرهنگی و طبیعی است. روستای سابق معدن نقره در این ایالت الهام بخش ساخت انیمیشن Coco پیکسار بوده است. این منطقه همچنین جزو میراث جهانی یونسکو نیز بشمار می رود. از ویژگی های گوآناخوآتو می توان به کوچه های سنگی و باریک، ساختمان های رنگارنگ و کلیساهای قدیمی اشاره کرده که همگی در احاطه کوهستان قرار دارند.

۱۰- اسلو – نروژ

اسلو – نروژ

سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین سال ها برای سفر به اسلو بشمار می رود. سال آتی پنجاهین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه این کشور است. همچنین، سالن اپرای شهر نیز وارد دهمین سال تاسیس خود می شود. به این معنا که امسال این شهر مملو از برنامه های فرهنگی، جشن و کنسرت خواهد بود.

در کنار این موارد، اسلو مملو از بناهای زیباست که معماری های ویژه ای دارند.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود