اراذل و اوباش کشورهای مختلف چه تیپ هایی دارند و چه خلاف هایی انجام می دهند؟

اراذل و اوباش کشورهای مختلف چه تیپ هایی دارند و چه خلاف هایی انجام می دهند؟

در هر کشور و فرهنگی گروه های تبهکاری و اراذل و اوباش وجود دارند که هر کدام زیرساخت، قوانین و استایل ویژه ای برای خود ساخته و به آن پایبند هستند.

اراذل و اوباش، همان طور که از نامش پیداست، انسان های بیکار، خلافکار، مردم آزار و بی هدفی هستند که در خیابان ها برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده یا به جیب‌بری و کیف‌قاپی می پردازند. لازم است اشاره کنیم که این دسته از بزهکاران که اکثرا نوجوان و جوانان سرکش هستند، با تبهکاران سازمان‌یافته کاملا فرق دارند و بیشتر لات و لوت محسوب می شوند، تا جانی یا حتی سارق حرفه ای.

در ایران هم اراذل عموما روی تن و دست و صورت خود را خالکوبی می کنند، همیشه قمه همراه خود دارند، به زنجیر و دستبند طلا علاقه مند هستند و اکثرا مواد مخدر یا مشروبات الکلی مصرف می کنند.

اراذل و اوباش ایرانی
اراذل و اوباش ایرانی

با این تفاسیر، شاید برایتان جالب باشد تا با تیپ و استایل اراذل و اوباش دیگر کشورها هم آشنا شوید و ببینید دقیقا چه خلاف هایی انجام می دهند. برای این منظور در ادامه همراهمان باشید.

فرانسه: Racaille (اراذل)

اراذل فرانسوی کیف کمری Lacoste دوست دارند.

اراذل فرانسوی دوست دارند لباس های مارک Lacoste بپوشند و از کیف های کمری این برند هم استفاده کنند. یکی از عقایدشان این است که با قرار دادن شلوار درون جوراب بسیار خوش‌تیپ‌تر دیده می شوند. این افراد عموما در ایستگاه های مترو پرسه می زنند، هدفون در گوش گذاشته و به موزیک های موبایل خود گوش می دهند. برای دختران جوان مزاحمت ایجاد می کنند، کیف‌قاپی کرده و آدم های ساده و بی‌عرضه را دست می اندازند.

آمریکا: وایت تِرَش (White trash)

وایت ترش ها دوست دارند به تمسخر و دست انداختن مردم ساده بپردازند.

وایت ترش با معنی تحت‌اللفظی «آشغال سفید»، یک عبارت تحقیرآمیز نژادی است که در واقع به سفیدپوستان فقیر، خصوصا در مناطق روستایی جنوب آمریکا اشاره دارد. اما به صورت کلی، به اشخاص بی کلاس با سطح فرهنگی پایین وایت ترش گفته می شود.

این افراد اغلب سیاه‌مست هستند و بیشترشان بیکارند و در گوشه و کنار پارک ها می خوابند. وایت ترش ها دوست دارند به طور دسته‌جمعی با دوستان خود آبجو بنوشند، دعوا راه بیندازند، به تمسخر و دست انداختن مردم ساده بپردازند یا به خانه ها دستبرد بزنند.

انگلستان: چاوس (Chavs)

چاوس ها اغلب موهای سر خود را می تراشند.

چاوس ها در حاشیه‌ی جنوب شهر لندن و در مناطق فقیرنشین ساکن هستند. این افراد عموما حوصله ترافیک و ازدحام مرکز شهر را ندارند. تیپ آن ها اسپرت است و اغلب موهای سر خود را می تراشند، یک سیگار لای دندان هایشان می گذارند و یک لیوان پلاستیکی هم در دست می گیرند. فعالیت این افراد نیز همچون دیگر اراذل های دنیاست: مردم را می ترسانند، جیب‌بری و کیف‌قاپی می کنند، در مکان های عمومی مشروبات الکلی می نوشند و مست می کنند، در خیابان سروصدا ایجاد می کنند و به طور کلی، ولگرد هستند.

ژاپن: یانکی (Yankii)

یانکی ها ساکی می نوشند و به رپ ژاپنی گوش می دهند.

یانکی ها عموما جوانان بیکاری هستند که در محله های پایین‌شهر زندگی می کنند. این گروه با یاکوزاها که یک باند تبهکاری محسوب می شوند، فرق دارند. اما یانکی ها برای بی ادب و گستاخ بودن و اینکه از فرهنگ و قوانین ژاپنی سرپیچی می کنند، شهرت دارند. این افراد اغلب در یک مکان اجتماع کرده، ساکی می نوشند و به رپ ژاپنی گوش می دهند. اشعار این موزیک ها بیشتر در مورد سختی ها و مصایب زندگی است.

یانکی ها عاشق موتورسیکلت هستند و اکثرا موهای خود را بلوند یا نارنجی رنگ می کنند.

هندوستان: تاپوری (Tapori)

اراذل و اوباش هندی تصور می کنند که ستاره بالیوود هستند.

تاپوری، اراذل شهر مومبای (بمبئی) هستند. شعار اصلی این گروه این است: «دوشیدن افراد احمق سنت است». به همین خاطر فعالیت اصلی آن ها دستبرد زدن به گردشگران خارجی است. تاپوری ها مقدار زیادی ژل روی سر خود خالی می کنند، یک زنجیر طلای بزرگ دور گردن می اندازند، دندان هایشان را طلایی می کنند، دختران جوان را آزار می دهند و تصور می کنند که ستاره بالیوود هستند.

اسپانیا: کانی (Cani)

لات های اسپانیا، اکثرا بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی، عینک دودی های تیره به چشم می زنند.

در اسپانیا تشخیص اراذل از مردم عادی بسیار ساده است. این افراد زنجیر، انگشتر دستبند یا هر زیورآلاتی که دزدیده اند را از سر و گردن خود می آویزند، در مکان های عمومی و وسایل نقلیه عمومی با صدای بلند به موزیک گوش می کنند، تی شرت با ژاکت های بدون زیپ و دکمه می پوشند و بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی، عینک دودی های تیره به چشم می زنند.

اسکاتلند: ند (Ned)

ندها اغلب لباس های اسپرت و ورزشی به تن دارند.

نِدها عموما در حاشیه فقیرنشین اسکاتلند زندگی می کنند. برخلاف همنوعان انگلیسی خود، این مردان بسیار پرخاشگر و عصبی هستند و قادرند مقدار زیادی الکل نوشیده اما کمترین اثری از مستی را نمایش دهند. این گروه از اراذل اغلب لباس های اسپرت و ورزشی به تن دارند و یک قمه یا چاقو در جیبشان می گذارند. همچنین روی سر و صورت خود نشانه ای از سرکش و خلافکار بودنشان را نمایش می دهند. آن ها عادت دارند مردم را تحقیر و مسخره کنند و مردم ساده و ساکت را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

رژیم صهیونیستی: آرس (Ars)

اراذل صهیونیستی به زنجیر طلا بسیار علاقه مند هستند.

آرسیم ها یک پدیده عجیب و غریب هستند زیرا اعضای آن را افراد مذهبی تشکیل داده اند. این افراد اغلب کلاه های بیس‌بال به سر دارند و در مکان ها عمومی به آزار و اذیت مردم، دختران جوان و انسان های ساده می پردازند. اکثرا ماشین های ارزان‌قیمت سوار می شوند به رپ اسرائیلی گوش می دهند و عرق سگی می نوشند. زنجیر و دستبندهای طلا هم به سر و دست خود آویزان می کنند.

آفریقای جنوبی: زِف (Zef)

لات های آفریقای جنوبی سعی دارند به دروغ خود را متمول و ثروتمند نشان دهند.

اراذل و اوباش ساکن در آفریقای جنوبی، زف نام دارند. زف ها در گذشته افراد بی سوادی بودند که ماشین فورد Zephyrs سوار می شدند. اما امروزه اعضای این گروه بیشتر شوآف می کنند و سعی دارند به دروغ خود را متمول و ثروتمند نشان دهند. اما تلاششان بیهوده است زیرا به سادگی می توان جعلی بودن لباس و ماشین و .. را تشخیص داد.

روسیه: گوپنیک (Gopnik)

گوپنیک

اراذل و اوباش کشور روسیه با نام گوپنیک شناخته می شوند. این افراد عموما در مورد موضوعات گوناگون با اطرافیان شرط بندی می کنند. از دیگر فعالیت هایشان نیز اخاذی کردن از مردم است.

۲۱ نظر

ورود

  • reza آذر ۵, ۱۳۹۶

    رژیم صهیونیستی کشور نیس!!

    • amin آذر ۵, ۱۳۹۶

      to khobi ba mamlekatet

      • reza آذر ۵, ۱۳۹۶

        مملکت منم همچین تعریفی نداره ولی اون قطعا کشور نی

      • غیور آبان ۱۳, ۱۴۰۰

        مملکت من عالیه برای من. تو هم ناراضی هستی راه بازه جاده درازه

    • sasan بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

      همون اسراییل دیگه

      • امیرحسین فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

        تویی که میگی اسرائیل

        حواست باشه اشک اون بچه فلسطینی که جلوی تانک صهیونیست ها پرپر شد روز قیامت یقه ات را میگیرد

    • غیور آبان ۱۳, ۱۴۰۰

      کشور بودن و نبودن رو من و شما تعیین نمی‌کنیم. معیار کشور بودن رو سازمان ملل تعیین میکنه نه علایق پانعربیستی یهودستیزانه

      • محمد فروردین ۴, ۱۴۰۳

        سازمان ملل جک ساله کدوم ملل؟؟کی تایین کرده زبان رسمیش انگلیسی باشه؟؟یا کی تایین کرده ۵ تا کشور حق وتو داشته باشن؟؟جز اینه سازمان ملل دستمایه خون خواری بیشتر شده؟

    • Sayea اسفند ۲۴, ۱۴۰۲

      حق

  • ali آذر ۷, ۱۳۹۶

    ”رژیم صهیونیستی” همممم…

  • فرشاد آذر ۷, ۱۳۹۶

    برای روسیه فرق نمیکنه. همشون ارازل اوباشن

    • پویا آذر ۲۸, ۱۴۰۰

      اتفاقا روسیه همشون بچه خوشگلن فقط ادعا لاتی دارن

    • خلیفه عباسی آبان ۱۸, ۱۴۰۲

      اگه راست میگن بیان تو استان فارس ما این کارا بکنن به مولا که سرشون به کشورشون برمیگرده

  • مملی خرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    اینا اگه ادعا لاتیشون میشه یه سر بیان خاک سفید تهران یا خزانه و نازی اباد بینم زنده برمیگردن یا نه اینا عشقلن نه لات

  • مملی خرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    اینا اگه ادعا لاتیشون میشه یه سر بیان خاک سفید تهران یا خزانه و نازی اباد بینم زنده برمیگردن یا نه اینا عشقلن نه لات

  • محمداهواز دی ۱۶, ۱۳۹۹

    راست میگن بیان اهوازکوت عبدالله هرکی ادعالاتیش میشه بیاداهوازکوت عبدالله

  • امید اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

    ارازل اوباش ایران همه پیراهن های لش و گشاد می پوشن??

  • وحید اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

    زیتون کارمندی هم یکی از محله های بالا شهر و ثروتمند اهوازه و همه شون پولدار و خیلی پارتی کلفتن.

  • عقل الدین آبان ۱۳, ۱۴۰۰

    جالبه کوت عبدالله اهواز و خاک سفید تهران، هردو مناطق کولی نشین هستند.
    وجود چنین محله‌هایی هم برای بعضی گویا مایه‌ی افتخار شده
    لابد جزایر آدمخواران هم از فردا باید بشن فخر بشریت
    ولی عقل میگه آدم ناهنجار هرجا باشه ناهنجاره اگه توی دهات باشه مرغ و خروس و گوسفند میدزده اگه بره توی شهر ماشین و موتور می‌دزده. این نه افتخاری داره و نه برتری

  • M بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

    نه بابا اینااگه ادعا لاتی شون میشه بیان شیرازتازه نمیگم پایین شهر شیرازهمون بالاشهرش ببینم فرارمیکنن یانه!