قیمت خرید خدمت سربازی در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۷ اعلام شد

قیمت خرید خدمت سربازی در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۷ اعلام شد

در حالی که این روزها بحث بودجه در مجلس بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه قرار گرفته است، به نظر می رسد که دولت برنامه ای برای حذف خرید سربازی نداشته و کما فی السابق قیمت هایی به منظور خرید آن برای کسانی که غیبت دارند اعلام گردیده است. بر اساس این بخش از بودجه سال ۹۷، مشمولانی که بیش از هشت سال از غیبت آن ها گذشته است می توانند با پرداخت جریمه تعیین شده که برای هر سطح از تحصیلات دانشگاهی و غیردانشگاهی متفاوت است از خدمت معاف شده و کارت معافیت خدمت سربازی دریافت نماید. مشمولان غایبی که شرایط استفاده از این طرح را دارند می توانند به صورت نقد و اقساط این جریمه را تا پایان سال ۹۷ به حساب هایی که مشخص شده واریز نمایند. در لایحه ی بودجه سال آینده دولت بندهایی برای شرایط این معافیت ها وجود دارد که همراه با قیمت دریافت کارت معافیت در ادامه مطلب ارائه شده اند.

جدول قیمت های پیشنهادی دولت برای خرید خدمت سربازی از جانب مشمولان غایب به شرح زیر است:

تبصره های این قانون پیشنهادی به شرح زیر می باشند:

۱ -به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یکسال محسوب می شود.

۲ -برای مشمولان متأهل، پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند، پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می شود.

۳ -مشمولان غایبی که به صورت اقساطی و یا نقدی برای صدور کارت پایان خدمت اقدام نموده اند، می توانند گواهینامه رانندگی اخذ نمایند.

۴ -فرزندان ایثارگران مشمول ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده مشروط به عدم غیبت آن ها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد تخفیف می شوند.

۵ -مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پنجاه درصد تخفیف بهره‌مند می شوند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • امیر آذر ۲۲, ۱۳۹۷

    سلام کسی که۲ماه به اتمام خدمتش مونده دیگه نرفته و ۴ سال از غیبتش رد میشه میتونه کاری بکنه ؟