خارج کردن ۲۶۳ سکه از معده مردی هندی که شکمش را با قُلک اشتباه گرفت

خارج کردن ۲۶۳ سکه از معده مردی هندی که شکمش را با قُلک اشتباه گرفت

پزشکان بعد از جراحی مردی هندی که به دلیل درد شکمی به پزشک مراجعه کرده بود با معده ای پر از سکه و میخ به وزن تقریبی ۵ کیلوگرم روبرو شدند. مقصود خان، ۲۸ ساله، راننده کالسکه در شهر ساتنا در ایالت مادیا پرادش ماه گذشته با درد شدید ناحیه شکم به بیمارستان سانجای گاندی مراجعه کرد. پزشکان در ابتدا تصور می کردند که او دچار مسمومیت غذایی شده است تا این که آزمایشات بعدی محتویات معده او را نشان داد. در واقع با عسکبرداری از معده او مشخص شد که اشیایی خارجی در معده این مرد جوان حضور دارند.

دکتر پریانک شرما که رهبری تیم جراحی را بر عهده داشت در این باره گفته است:” او در یک ماه گذشته از درد شکم رنج می برد. بعد از معاینات کلی ما به این نتیجه رسیدیم که وی در ناحیه شکم دجار عفونت شده و از فشار خون پایین رنج می برد، او در شرایط بسیار بدی قرار داشت”. آن ها خیلی زود دریافتند که علت درد شکمی این مرد بسیار خطرناک تر از آن چیزی است که فکر می کردند. دکتر شرما می گوید:” ما پی بردیم که موضوع دیگری در میان است زیرا خانواده اش گفته بودند او اشیاء غیرطبیعی قورت می دهد. بنابراین ما از معده او آزمایش اشعه ایکس و فراصوت گرفتیم”. اسکن ها نشان می داد که تعداد زیادی اشیاء فلزی در معده او وجود دارد؛ از سکه گرفته تا تیغ های خودتراش.

در اواخر ماه گذشته مقصود خان مورد عمل جراحی قرار گرفته و با استفاده از روش لاپاراسکوپی تمامی اشیاء فلزی از معده وی خارج گردید. دکتر گهاروال، مدیر بخش جراحی بیمارستان در مورد محتویات معده بیمار چنین گفته است:” ما در معده او پیچ و مهره، زنجیر، تیغ، ۲۶۳ سکه و حدود ۱۰۰ میخ پیدا کردیم. این چراحی سه ساعت به طول انجامید”. دکتر شرما در ادامه صحبت های خود در مورد این بیمار می گوید:” بعد از جراحی وی به مدت ۲۴ ساعت در بخش مراقبت های ویژه بستری شد و با دستگاه تنفس می کرد. اکنون خطر رفع شده اما وی برای بهتر شدن شرایط معده اش به زمان نیاز دارد. هنوز دو یا سه سکه در روده و مقعد این بیمار قرار دارند که به شیوه طبیعی دفع خواهند شد”.

بعد از صحبت با خانواده مقصود خان، پزشکان به این نتیجه رسیدند که ممکن است دلیل رفترا عجیب این مرد جوان افسردگی یا مشکلات دیگر روانی باشد. دکتر شرما با اعلام این که این مرد از لحاظ روانی نیز تحت درمان قرار خواهد گرفت ادامه داد:” این یک بیماری روانی است. بخش روان درمانی بیمارستان ما به این نتیجه رسیده که احتمالاً او به افسردگی دچار شده است”. به نظر می رسد که مقصود خان بعد از مدتی به سلامتی کامل خود دست یابد و آسیب زیادی به معده او وارد نشده است.

در سال ۲۰۱۶، یک مرد ۴۲ ساله در شهر شمالی آمریستار در ایالت پنجاب بعد از قورت دادن چاقو به مدت دو ماه به بیمارستان منتقل گردیده و تحت عمل جراحی قرار گرفت. بعد از دو روز آزمایش و برنامه ریزی، در طی جراحی بیش از ۴۰ چاقو از معده او خارج گردید. بیمار به پزشکان خود گفته بود که نمی داند چرا دست به این کار زده اما به یکباره به خوردن اشیاء فلزی علاقمند شده است! به نظر می رسید این بیمار نیز از اختلالات روانی رنج می برد.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود