مسمومیت شدید با نیکوتین: ارمغان «تاریک ترین ساعت» برای گری اولدمن

مسمومیت شدید با نیکوتین: ارمغان «تاریک ترین ساعت» برای گری اولدمن

گری اولدمن همواره بازیگری بوده که تماماً در نقش فرو رفته و ویژگی های شخصیت مورد نظر را به خوبی بازسازی می کند اما هیچ کدام از این نقش ها مانند نقش اخیر وینستون چرچیل به او آسیب وارد نکرده است. وی که در فیلم «تاریک ترین ساعت» (Darkest Hour) نقش این سیاستمدار شناخته شده بریتانیایی را بازی کرده است مجبور بوده به مانند شخصیت واقعی چرچیل، نقش خود را در میان دودی غلیظ از سیگارهای متعدد بازی کند. علاوه بر این وی باید همیشه فضایی پر از دود سیگار را در اطراف خود می داشت و اولدمن در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر اعلام کرده است که این موضوع باعث مسمومیت شدید وی شده است.

شاید فکر کنید در این فیلم از سیگار و دود بی خطر استفاده شده است اما کاملاً در اشتباهید زیرا در تمام طول فیلم برداری، گری اولدمن بیش از ۴۰۰ نخ سیگار رومئو وای ژولیت کوبایی را اغلب به صورت پشت سر هم دود کرده است. اولدمن خود در این باره چنین گفته است:” من به مسمومیت شدید نیکوتین دچار شدم. شما یک سیگار دارید که سه چهارم آن را کشیده اید و باز روشنش می کنید و سپس در طول چندین برداشت این سیگار تمام می شود و مسئول تدارکات با یک سیگار دیگر به استقبال من می آید. در ۱۰ تا ۱۲ برداشت برای هر صحنه این مسئله تکرار می شد”.

همچنین عادت خاص نخست وزیر افسانه ای بریتانیا بخش قابل توجهی از بودجه فیلم را به خود اختصاص داد. باید بدانید که سیگارهای برگ کوبایی که اولدمن در این فیلم دود می کند همه از بهترین نوع بوده که هر کدام ۵۰ دلار قیمت داشته است. وقتی این عدد را در ۴۰۰ عدد ضرب کنیم به عدد قابل توجه ۲۰.۰۰۰ دلار می رسیم که در مقایسه با بودجه ۳۰ میلیون دلاری فیلم عدد قابل توجهی به نظر می رسد. البته اولدمن قبلاًبا این درخواست که برای ایفای نقش چرچیل وزن خود را به شدت افزایش دهد مخالفت کرده بود و جو رایت، کارگردان فیلم نیز به نظر می رسد که زیاد به سلامتی بازیگر نقش اول فیلم خود اهمیت زیادی نداده است.

اما رایت در جواب چنین گفته است:” وینستون چرچیل است، شما نمی توانید وینستون چرچیل بدون سیگار داشته باشید”.

علاوه بر گری اولدمن، کریستین اسکات توماس، لیلی جیمز، استفن دیلان، رونالد پیکاپ و بن مندلسون نیز در فیلم «تاریک ترین ساعت» حضور داشته و نویسندگی فیلم نامه نیز بر عهده آنتونی مک کارتن بوده است. این فیلم اکنون در سالن های محدودی در حال اکران بوده و از ۲۲ دسامبر اکران رسمی و گسترده خود را آغاز خواهد کرد.

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود