گالری گردی هفتگی: از «انرژی مثبت» تا «پلاکارت»

گزارش روزیاتو از برنامه های ۱۰ نگارخانه تهران

گالری گردی هفتگی: از «انرژی مثبت» تا «پلاکارت»

طبق روال هفته های گذشته، گالری گردی روزیاتو نگاهی دارد به جدید ترین برنامه های نگارخانه های پایتخت تا خوانندگان گرامی را با آخرین برنامه های رونمایی از آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت تهرانی در حوزه های: نقاشی، نقاشیخط، عکاسی، طراحی، خوشنویسی و مجسمه سازی آشنا کند. اگر شما هم قصد دارید تا شب های بلند زمستان ۹۶ را به گشتی در مقصدهای هنری تهران اختصاص داده و گردشگری شهری هنری را تجربه کنید، با گزارش امروز ما همراه باشید.

چه خبر از گالری زرنا؟

نمایشگاه گروهی حجم و نقش برجسته از ۸ دی ماه لغایت ۱۳ دی در نگارخانه زرنا برگزار می شود. آثار به نمایش در آمده توسط زهرا رسول زاده جمع اوری شده و برای کسانی که علاقمند به تماشای آثار حجم هستند، گزینه خوبی برای گالری گردی در دومین هفته دی ماه است. گالری زرنا در نشانی: تهران، شهرارا، خیابان ۱۳، پلاک ۱۲، طبقه دوم قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره :‌۶۶۹۳۹۴۱۱ تماس حاصل فرمایید.

گالری مژده

گالری مژده در دومین هفته دی ماه، آثار نقاشی سپیده مشایخی را در معرض دید عاشقان نقاشی قرار داده است. این آثار از هشتم لغایت شانزدهم ماه جاری با عنوان سرمستی، در این نگارخانه در دسترس علاقمندان به هنر نقاشی خواهد بود. برای مشاهده آثار به نشانی: سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸شرقی، شماره ۲۷، زنگ یک مراجعه فرمایید.

گالری شکوه

گذر در خیال دوست، عنوان نمایشگاه آثار نقاشی سپیده یاری، هنرمندان جوان تهرانی است که آثارش در نگارخانه شکوه به نمایش درامده است. این آثار از ۸ تا ۱۳ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در معرض دید علاقمندان قرار دارد. گالری شکوه در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی کوی امیر نوری شماره ۱۹ واقع شده است.

گالری فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران، از هشتم لغایت هجدهم دی ماه سال جاری، نمایشگاه نقاشی آثار علی فرامرزی را با عنوان بعد چهارم رونمایی کرده است. برای تماشای این آثار به فرهنگسرای نیاوران که پایین تر از پارک نیاوران است مراجعه کنید. فرهنگسرای نیاوران در طول هفته برنامه های هنری متعددی از جمله اجرای برنامه های موسیقی مخصوص بانوان را در دستور کار دارد.

گالری مریم فصیحی هرندی

گالری مریم فصیحی هرندی، از هشتم تا بیست و هفتم دی ماه ، نمایشگاه نقاشی با عنوان گل یاس بنفش ۱۳۹۶ را در معرض دید علاقمندان به آبرنگ قرار داده است. برای تماشای آثار نقاشی علی گلستانه، نقاش پیشکسوت کشورمان به نشانی: دروس، خیابان وارسته، کوی مشایخی شماره ۱۱ مراجعه کنید.

انرژی مثبت در گالری سیحون

جدید ترین آثار استاد کامبیز درم بخش، هنرمند پیشکسوت کشورمان در نگارخانه سیحون تهران در معرض دید علاقمندان قرار دارد. کامبیز درم بخش زادهٔ ۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. او برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.

در این نمایشگاه ۳۰ عدد از اثار وی که مربوط به سال ۹۶ است به نمایش درآمده است. ایشان به یکی از خبرگزاری ها درباره نمایشگاه می گوید: در این نمایشگاهه مان کاریکاتورهای همیشگی ام را خواهید دید و این آثار طرح های چند صحنه ای است که نظایرش را پیشتر در مجله همشهری داستان هم دیده بودیم.

در واقع هر کدام از آنها، یک انیمیشن یا داستانی کوتاه است. وی درخصوص انتخاب این عنوان توضیح داد و گفت: تا به حال، هر بار که نمایشگاهی گذاشته ام، این انرژی مثبت را از مردم گرفته ام. من هم این بار ترجیح دادم که با همین عنوان نمایشگاهم را برگزار کنم؛ در این بلبشویِ جنگ و نابسامانی های دنیا، زلزله، آلودگی هوا و مشکلات دیگری که دنیا و مملکت ما از آن رنج می برد، این نمایشگاه میتواند یک زنگ تفریح باشد تا مردم حس خوبی را تجربه کنند و یک مقدار آرامش بگیرند و خستگی از تنشان دربرود.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه نقاشی با عنوان مدرنیته-سنت، در نگارخانه ایده پارسی تا ۱۴ دی ماه در معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار دارد. در بیانیه این نمایشگاه گروهی نقاشی آمده است:

تقابل سنت و مدرنیته در هنر ایران از دوره ی مشروطه آغاز شده و اکثر هنرمندان ایرانی همچنان درمواجهه با آن در مرحله ی گذار قرار دارند و هنوز به هویتی با ثبات دست نیافته اند، حتی می توان چنین گفت که توده ای از نسل نو همچنان در جستجوی زبانی نو بر قلمرو برداشت های هنرمندان پیشین گام می زنند و شاهد این ادعا را می توان حضور پایدار نشانه ها، رنگها و ترکیب بندی های مکتب سقاخانه ای در آثار بسیاری ازهنرمندان نسل نوی ایران دانست و گاه در آثاری معلق میان سرزمینی سنتی و آسمانی مدرن.

این گروه از نسل جوان نه در پی علت تقابل میان سنت و مدرنیته است که بیشتر در پی دستیابی به همزیستی میان این دو پدیده می پردازد. از این رو آثارشان نه در بردارنده پاسخ بلکه بیان کننده و یادآور این گمگشتگی و تناقض است، آنگونه که رویین پاکباز می گوید ” نوگرایی ما و واکنش در برابر آن در متن زندگی فرهنگی و تناقض های آن معنا پیدا می کند”. حضور پررنگ فضاهای شهری گویی این پرسش را ایجاد می کند که هویت مکانی من کجاست و می توان آن را کنکاش هنرمند برای یافتن هویت خویش تعریف کرد. ردپای این معنا در مجموعه پیش رو به خوبی قابل دریافت است با اینحال عدم قطعیت در یافتن گریزگاه همچنان به چشم می خورد.

نگارخانه نقش جهان

نمایشگاه نقاشی «پارمیس مظفری کاکاوند» جمعه هشتم دی ماه سال جاری در گالری «نقش جهان» تهران افتتاح شد. خانم مظفری در این نمایشگاه که «دادمهر» نام دارد، کارهای خود را که در سبک مکاتب نقاشی ایرانی، نگارگری شده، در معرض دید علاقمندان قرار داده است. این مجموعه با هدف زنده نگاه داشتن سبک های عصرهای طلایی هنر ایران تا دوره قاجاریه توسط نقاش آفریده شده است.» پارمیس مظفری متولد سال ۱۳۵۵ در شهر تهران است.

وی از سال ۱۳۹۱، نقاشی ایرانی را در دانشگاه علمی کاربردی تهران آغاز نموده و بسیاری از سبک ها و تکنیک های قدیم نقاشی ایرانی را فرا گرفت. خانم مظفری زیر نظر اساتیدی چون استاد شاهین عرب و استاد مجید جلیل و استاد معصومه مهرآوران و استاد رامین مراتی و استاد بابک اطمینانی آموزش دیده است و دارای مدرک نقاشی پیشرفته از مجتمع فنی تهران و همچنین خود اکنون از مدرسین نقاشی ایرانی به شمار می رود.

نگارخانه نک

یادداشت شماره ۱، عنوان نمایشگاه آثار نگار قیامت، سمانه مطلبی و امیر امیری است که از هشتم دی ماه لغایت بیست و شش دی در نگارخانه نک تهران در معرض دید گالری گردهای زمستان قرار میگیرد. برای تماشای این آثار به خیابان ظفر، کوی ناجی خیابان فرزان، کوی پیروز شرقی شماره ۷ مراجعه کنید.

نگارخانه سلام با پلاکارت

پلاکارت، عنوان نمایشگاه پوستر است که نگاهی دارد به طراحی اعلان سردر سینماهای در ایران. این آثار از هشتم دی ماه تا دوم بهمن در نگارخانه سلام تهران در معرض دید عاشقان گرافیک قرار دارد. نمایش سردرهای سینما از مجموعه ی علی بختیاری، همزمان با برگزاری پنجمین دوره ی نمایشگاه سرو نقره ای، با همکاری موزه سینما، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و استودیو کارگاه انجام می شود. برای تماشای آثار به خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی خیابان فیاضی( فرشته)، مجتمع سام سنتر طبقه -۱ مراجعه فرمایید.

دی ماه امسال را با گالری گردی در نگارخانه های فرهنگی و هنری تهران تجربه کنید تا با گشتی در مقصدهای گردشگری هنری شهر، با آثار جدید آشنا شده و به هدف سرمایه گذاری هنری بلند مدت، آثار ارزشمند را با قیمت های باورنکردنی خریداری کنید که کمکی به اقتصاد هنر در ایران امروز است.

منبع: ایسنا ، مهر ، ایرنا
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود