گشتی در پاتوق هنرمندان تهران

آخرین خبرها از خانه هنرمندان ایران

گشتی در پاتوق هنرمندان تهران

خانه هنرمندان تهران، یکی از پاتوق های اصلی فعالان فرهنگی و هنری پایتخت است که هر روز، برنامه های متنوعی را در اختیار گالری گردها، تئاتر گردها و همچنین علاقمندان به فیلم های سینمایی با تم مفهومی در سینماتک خود قرار می دهد.

۷ گالری خانه هنرمندان تهران، هر روز به نمایش آثاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت ایرانی در زمینه های نقاشی، نقاشیخط، عکاسی، مجسمه سازی، چیدمان، خوشنویسی و گرافیک می پردازد که میتوان با جدید ترین طرح ها و نقش های هنر معاصر کشور آشنا شد و با هنرمندان به تعامل پرداخت. البته خرید آثار هنری نیز معمولا برای آثاری که در نگارخانه های هفت گانه خانه هنرمندان تهران رونمایی شده است در دسترس کلکسیون داران هنری و همچنین علاقمندان به سرمایه گذاری هنری قرار داده که بعضا آثاری با قیمت های فوق العاده برای عرضه ارائه می شود که ارزش خرید هیجان انگیز را برای گالری گردهای حرفه ای فراهم می کند.

در دومین هفته دی ماه ۹۶، خانه هنرمندان تهران همچنان در روزهای آلوده تهران، یکی از پاتوق های اصلی عاشقان هنر پایتخت بوده و به دلیل واقع شدن در خیابان ایرانشهر (مرکز شهر)، روزانه هزاران نفر برای بازدید آثار هنری و همچنین شرکت در برنامه های هنری و استفاده از کافه و رستوران های این مرکز به خانه هنرمندان می آیند. اگر قصد دارید تا از مجموعه برنامه های جذاب این مجموعه در روزهای آینده استفاده کرده و گردشگری شهری عصرانه را در محیطی هنری تجربه کنید، با گزارش تصویری امروز روزیاتو همراه باشید.

تصویر بالا، ابراهیم حقیقی، از پیشکسوتان گرافیک ایران را در کنار محمد رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در دو سالانه سرو نقره ای که به معرفی آثار گرافیکی هنرمندان ایرانی می پردازد، در نخستین هفته دی ماه نشان می دهد
تصویری از حضور محمود دولت آبادی، نویسنده شهیر و پیشکسوت ایرانی و خالق رمان کلیدر در نخستین دوره جایزه ادبی ” احمد محمود” که به مناسبت تولد این نویسنده مطرح معاصر به مناسبت روز تولد محمود، ۴ دی ماه در خانه هنرمندان برگزار شد
ابراهیم حقیقی در سخنرانی خود به مناسبت نکوداشت احمد محمود در خانه هنرمندان گفت: محمود، پیش از آنکه رمان نویس بزرگی باشد، آدم بزرگی بود. بهترین کتاب ها درباره جنگ تحمیلی را او نوشت.
نشست نقد و بررسی فیلم مقام چهارم، به حضور جونگ جی وو و پارک هائه جون، کارگردان و بازیگر اصلی فیلم در ویژه برنامه ” ۴ روز با سینمای کره جنوبی” در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان.
استقبال علاقمندان به سینمای کره جنوبی از نمایش فیلم های مقام چهارم و اعتراف در نخستین روز از برنامه ۴ روز با کره جنوبی در خانه هنرمندان تهران
فیلم سینمایی امید محصول ۲۰۱۳ کره جنوبی و فیلم دنیای ما محصول ۲۰۱۶ کره جنوبی سه شنبه ۵ دی در خانه هنرمندان به نمایش درآمد.
کنسرت گروه بخارا: از کرمان تا کرمانشاه، به یاد زلزله زدگان، یادبود هنرمند موسیقی ایران، ایرج بسطامی، ۵ شنبه ۱۴ دی ماه در خانه هنرمندان تهران روی صحنه می رود
نمایش مکبث، داستان اسباب بازی ها، کاری از شیما حسن زاده تا ۲۴ دی هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می رود.
نمایش مردان بیوه، به کارگردانی علی عامل هاشمی تا ۲۴ دی هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان تهران روی صحنه می رود

برنامه های سینمایی خانه هنرمندان در دی و بهمن ۹۶

ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد. مرور سینمای رومن پولانسکی و مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از مهم‌ترین بخش‌های این فصل از سینماتک خانه هنرمندان ایران است و بخش عمده آثار به نمایش در آمده در این فصل را فیلم‌های_اقتباسی تشکیل می‌دهند.

? در برنامه مروری بر سینمای رومن_پولانسکی دوشنبه ۱۱ دی فیلم «مستاجر» (The Tenant) محصول سال ۱۹۷۶ به نمایش در می‌آید. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته رولان توپور ساخته شده است. دوشنبه ۱۸ دی فیلم «تس» (Tess) محصول سال ۱۹۷۹ به روی پرده خواهد رفت که اقتباسی‌ست از رمان «تس از خانواده دوربرویل» اثر توماس هاردی.

? در ادامه برنامه‌های مروری بر سینمای رومن پولانسکی دوشنبه ۲۵ دی فیلم «گوست رایتر» (The Ghost Writer) محصول سال ۲۰۱۰ نمایش داده می‌شود که بر اساس کتاب «شبح» اثر رابرت هریس ساخته شده است. دوشنبه ۲ بهمن فیلم «پیانیست» (The Pianist) محصول سال ۲۰۰۲ به نمایش در خواهد آمد. این فیلم بر اساس کتاب «مرگ یک شهر» نوشته ولادیسلاو اشپیلمن ساخته شده و در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است.

? دوشنبه ۹ بهمن نیز فیلم «کشتار» (Carnage) محصول سال ۲۰۱۱ به روی پرده خواهد رفت که بر پایه نمایشنامه «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا ساخته شده است.

? پس از آن و طی روزهای دوشنبه ۲۳ بهمن تا پنج‌شنبه ۲۶ بهمن برنامه «سینما و نقاشی» با همکاری پلک_تهران برگزار خواهد شد.

?پس از پایان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر و طی روزهای جمعه ۲۷ بهمن تا دوشنبه ۳۰ بهمن منتخبی از آثار به نمایش در آمده در این جشنواره در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

? برنامه اسفندماه سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز مشتمل بر نمایش ۳ فیلم خواهد بود؛ بر این اساس دوشنبه ۷ اسفند فیلم «وانیا در خیابان ۴۲» (Vanya on 42nd Street) اثر لویی مال و محصول سال ۱۹۹۴ به روی پرده خواهد رفت. این فیلم بر اساس نمایشنامه «دایی وانیا» نوشته آنتوان چخوف ساخته شده است.

? دوشنبه ۱۴ اسفند فیلم «محاکمه» (The Trial) به کارگردانی اورسن ولز و محصول سال ۱۹۶۲ نمایش داده می‌شود که بر پایه رمان مشهور «محاکمه» نوشته فرانتس_کافکا ساخته شده است.

? دوشنبه ۲۱ اسفند و در آخرین برنامه سال ۹۶ سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز فیلم «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) اثر پل توماس اندرسون و محصول سال ۲۰۰۷ به روی پرده خواهد رفت که اقتباسی‌ست از رمان «نفت!» اثر آپتن سینکلر.

⚠️گفتنی است شرکت در برنامه مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر صرفا برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

?علاقمندان به عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران می‌توانند از ۱ تا ۱۵ دی به سایت تیوال و یا به‌ صورت حضوری به واحد سینماتک خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

تمامی نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران تا آخر این هفته، میزبان نمایش آثار نمایشگاه پنجمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» است که همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • نوید اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷

    خانه هنرمندان رو من هفته پیش رفتم. واقعا گالری هاش خوبه مخصوصا ۲ رستوران جنبی. توصیه میکنم از کتابهای جدید کتابفروشیش استفاده کنید. شما میدانید چطوری میشه گالری هاش رو اجاره کرد؟ قیمت رو میدونید؟ ممنون

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷

      سلام. ممنون از توجه شما به سرویس گالری گردی روزیاتو
      برای اجاره گالری های خانه هنرمندان، می بایست درخواست مکتوب خود را با تشریح علت و شرایط و شیوه برگزاری و مشخصات شرکت کنندگان در اختیار دفتر هیات ریسه قرار داده تا پس از بررسی به شما اطلاع داده شود. اجاره هفتگی گالری های خانه هنرمندان در سایت این مجموعه اعلام نشده و بایستی شرایط سال ۹۷ را از دفترمدیرعامل یا امور بازرگانی استعلام کنید.