بازداشت پدر و مادر آمریکایی که ۱۳ فرزند خود را در خانه زندانی کرده بودند

بازداشت پدر و مادر آمریکایی که ۱۳ فرزند خود را در خانه زندانی کرده بودند

چند روز پیش در یک خانه نارنجی رنگ در یکی از خیابان های جنوب کالیفرنیا، که شبیه همه خانه های آن محله بود اتفاق عجیبی روی داد که همه را در شگفتی زیاد فرو برد. این خانه، زندان ۱۳ خواهر و برادر بود.

سوال اینجاست که چرا فرزندان خانواده «تورپین» در این خانه زندانی بودند و چگونه دیگر همسایه ها متوجه چنین ماجرایی نشده بودند!

خانواده «تورپین»

اطلاعاتی که تاکنون موجود است

یک نوجوان ۱۷ ساله از طریق یکی از پنجره های خانه به بیرون فرار کرده است.

اگر این دختر ۱۷ ساله این شهامت را نداشت و چنین خطری را به جان نمی خرید، هنوز هم او و دیگر خواهرها و برادرهایش همچنان در زندان خانگی خود در ۹۵ کیلومتری جنوب شرقی لس‌آنجلس محبوس بودند.

پلیس منطقه در توصیف ظاهری این دختر گفته: «او بیشتر شبیه یک کودک ۱۰ ساله است و بسیار لاغر و استخوانی به‌نظر می رسد.»

او با دزدیدن تلفن همراه از خانه و فرار کردن از پنجره، با  اداره پلیس هیوستون در ایالت تگزاس تماس گرفته و مقامات پلیس منطقه را با صحنه‌های خشن و غیرانسانی مواجه کرد. پلیس در تحقیقاتش متوه شد که بسیاری از کودکان به وسیله زنجیر به تخت های خود بسته شده اند!

بازداشت پدر و مادر آمریکایی که 13 فرزند خود را در خانه زندانی کرده بودند

به گزارش پلیس منطقه، هنگامی که آنها وارد خانه ۴ خوابه این خانواده در «پریس» شدند، در بازرسی از آنجا با صحنه بسته بودن تعدادی از کودکان با زنجیر به تخت روبه رو شدند. فضای داخلی خانه بسیار کثیف بوده و این کودکان که معلوم بود سوءتغذیه دارند و به شدت لاغر بودند نیز کاملا کثیف به‌نظر می رسیدند.

۱۳ خواهر و برادر زندانی در این خانه بین ۲ تا ۲۹ سال سن داشتند. اما ۷ بزرگسالی که در میانشان بودند، از شدت لاغری همچون کودکان به‌نظر می رسیدند.

آلن تورپین ۵۷ ساله و لیویزه انه تورپین ۴۹ساله، به اتهام کودک آزاری و شکنجه کودکان دستگیر شده اند. آنها در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند از دو ماه پیش فرزندانشان را در خانه حبس و آنها را در شرایط بد بهداشتی نگه داشته‌اند. این زن و شوهر  با قید وثیقه ۱۸ میلیون دلاری (۹ میلیون دلار برای هر نفر) روانه بازداشتگاه شده‌اند.

مدرسه خانگی

این کودکان در تمام مدت اسارت خود در خانه، در همان جا تحت تعلیم و آموزش نیز بودند و اجازه خروج از خانه را نداشتند.

به گزارش مرکز آموزشی کالیفرنیا، پدر خانواده، دیوید، اجازه تاسیس یک مدرسه خصوصی خانگی موسوم به مدرسه روزانه قلعه شنی را دریافت کرده بود. نام او به عنوان مدیر و رئیس مدرسه به طور رسمی ثبت شده است.

این ۱۳ کودک در عکس های تعطیلات خود بسیار شاد و پرانرژی به‌نظر می رسند

نکته قابل تامل، عجیب و متضادی که در مورد این خانواده آمریکایی وجود دارد این است که همه فرزندان در عکس های تعطیلات خود بسیار شاد و پرانرژی به‌نظر می رسند.

در عکس زیر همه که جشن سالگرد ازدواج این زوج را نشان می دهد، همه دخترها بسیار تمیز هستند و لباس های مرتب و یکدست پوشیده اند و پسرها نیز در کت و شلوارهای شبیه به هم کاملا مرتب دیده می شوند.

البته همین عکس می تواند نشان دهد که فرزندان این خانواده تحت امر و تسلط شدید والدین خود قرار دارند و این نظم و یکدست بودن نشان از نمایشی بودن این عکس دارد.

مسائلی که مرموز باقی مانده اند!

زوج متهم هنوز هیچ وکیلی برای دادگاه خود نگرفته اند. مادر خانواده نیز از اینکه نیروهای پلیس پس از فرار دختر ۱۷ ساله، به خانه آنها وارد شده و به بازرسی خانه پرداخته بسیار تعجب کرده است.

نظر بستگان در رابطه با این موضوع چیست؟

مادر دیوید تورپین، بتی، به پلیس گفته که پسرش چیزی در مورد این ماجراها نمی داند. او احساس می کند که فقط یک طرف این داستان علنی و رسانه ای شده است. وی بیان داشته که خانواده پسرش بسیار قابل احترام هستند.

به طور مثال، آنها همیشه لباس های مناسب و تمیز می پوشند. وقتی اعضای خانواده می خواهند به صورت دسته جمعی بیرون بروند، پدر و مادرشان آن را به ترتیب سن و قد به صف می کنند و خودشان هم در ابتدا و انتهای صف می ایستند.

عکس های فیس بوکی خانواده

زمان اسارت کودکان چقدر بوده است؟

بر اساس شواهد موجود، معلوم است که این افراد برای مدت طولانی در خانه حبس بوده اند. اما در مورد اینکه در شرایط کثیف و آلوده چه زمانی را سپری کرده اند، نمی توان نظری داد.

والدین چگونه از ۱۳ فرزند خود حمایت می کردند؟

در سال ۲۰۱۱، تورپین دچار ورشکستگی مالی شد. در آن زمان، او حقوق دریافتی خود را به عنوان یک مهندس در یک شرکت فنی، ۱۴۰ هزار دلار اعلام کرده بود.

شغل همسرش نیز به عنوان خانه‌دار ثبت شده است.

این زوج حدود ۲۴۰ هزار دلار بدهی دارند که بیشتر آن به واسطه کارت های اعتباریشان است. این موارد در اسناد ورشکستگی مالی ثبت شده اند.

اما عکس های اخیر این خانواده نشان می دهد که آنها در سالهای گذشته همیشه در تعطیلات به مسافرت رفته اند. حتی در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ وقتی والدین عهد ازدواج خود را دوباره تمدید کرده و جشن گرفتند، کودکان نیز حضور داشته و عکس های آن نیز موجود است.

عکس های اخیر این خانواده نشان می دهد که آنها در سالهای گذشته همیشه در تعطیلات به مسافرت رفته اند

چرا آنها فرزندان خود را زندانی کرده اند؟

فرضیه های گوناگونی در این رابطه مطرح شده است. یکی از ادعاها این است که این زوج می خواسته اند فرزندان خود را از سیستم آموزش مرسوم در آمریکا دور نگه دارند زیرا اعتقاد داشتند که محیط بیرون از خانه برای فرزندانشان امن نیست. این خانواده به شدت مذهبی هستند.

همچنین بر پایه برخی یافته‌ها در این خانه وحشتناک، مشخص شده که زن و شوهر موردبحث پیرو افکار فرقه‌ای افراطی مخالف با سیستم آموزش همگانی و سبک زندگی اجتماعی هستند. حتی ادعا می شود که فرزندان خانواده اسم ندارند و به ترتیب سن با عدد نامگذاری شده‌اند.

یا به این خاطر که به لحاظ مالی با مشکل مواجه شده اند، سعی کرده اند با اسیر کردن و تحت کنترل داشتن فرزندان، وضعیت نابسامان پیش آمده را کنترل کنند.

یا مثلا این زن و شوهر ابتدا قصد محافظت از فرزندان خود در برابر غریبه ها را داشته اند، اما به تدریج کنترل فرزندان سخت شده و مجبور شده اند از زنجیر و قفل برای این هدف کمک بگیرند.

البته پس از برگزاری دادگاه این خانواده، به زودی مشخص خواهد شد که دلیل اصلی این اتفاقات عجیب و ترسناک در قلب شهری بزرگ و در مجاورت همسایه ها چه بوده است!

منبع: independent ، telegraph ، cnn
بدون نظر

ورود