راهنمای جامع دریافت روادید گردشگری هلند

فرم ها و مدارک مورد نیاز روادید سفر به هلند

راهنمای جامع دریافت روادید گردشگری هلند

ویزا هلند همچون ویزا دانمارک، مخاطبان زیادی در تهران به نسبت کشورهای پر گردشگر آلمان، فرانسه و ایتالیا ندارد. اما کشور گل اروپا، از جمله خوشگل ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری اروپا محسوب می شود که دارندگان روادید شنگن معمولا از سفر به آن به عنوان یکی از خاطره انگیز ترین مقصدهای توریستی قاره سبز یاد می کنند.

هلند، هم از نقطه نظر صنعتی، هم تجاری و هم فرصت های تحصیلی گسترده معتبر بین المللی که در اختیار ایرانیان در نیم قرن اخیر قرار داده و از هم تعاملات سیاسی و فرهنگی دو کشور، دیاری قابل اتکا برای ایرانیان در حوزه های گوناگون بوده و اکنون شمار هلند گردهای ایرانی در حال افزایش است. اگر شما هم قصد دارید تا در ماه های آینده برای سفر به هلند برنامه ریزی کنید، گزارش امروز ویزا، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار هلند گردهای انرژی مثبت قرار می دهد.

با هلند گردی امروز ما همراه باشید و سفر به پایتخت گل های لاله اروپا را فراموش نکنید!

توصیه های هلند گردی

اگر  قصد سفر به هلند را در آینده نزدیک دارید و اطلاعاتی درباره این کشور ندارید یا حتی برای چندمین بار قصد سفر به هلند را دارید و این گفتار را به صورت تصادفی مطالعه میکنید، توصیه میکنیم به راهنمای ۵ گانه همیشگی ویزا در سفر به اروپا توجه کنید.

توصیه اول: هشتگ گردی در هلند

توصیه اول به هلند گردها و علاقمندان سفر به هلند چه برای نخستین بار چه برای دهمین بار! این است که از ظرفیت های هشتگ گردی برای آشنایی بهتر با مقصدهای توریستی و تجاری و تفریحی و هیجان انگیز شهرهای این کشور به خصوص در آمستردام و روتردام استفاده کنید. دنیای گردشگری مجازی، امروزه با شبکه های اجتماعی پیوند خورده است. مهم نیست، عضو شبکه های اجتماعی هستید یا نیستید! مهم نیست اهل لایک و فالو و کامنت و دایرکت هستید یا نه!

هلند
(هشتگ گردی در هلند با هشتگ NETHERLAND)

کافی است به عنوان مثال به اینستاگرام رفته و از هشتگ های هلند گردی استفاده کنید. مثل: NETHERLAND, AMSTERDAM, ROTERDAM. روی این هشتگ ها، میلیون ها عکس کاربران هلند گرد تگ شده است و شما را با لنز دوربین گردشگرن خارجی، با مقصدهای گردشگری و تفریحی و تاریخی شناخته شده و حتی کمتر شناخته شده در شهرهای مختلف این کشور آشنا می کند. میتوانید با کاربر ارسال کننده عکس تعامل  کرده و اطلاعات بیشتر بگیرید!

هلند
(بیش از ۲۰ میلیون عکس روی هشتگ AMSTERDAM تگ شده است که شما را به گشتی دیدنی در کوچه پس کوچه های آمستردام می برد)

این ترفند را در سفر  به نر نقطه ای از کره زمین، میخواهد موزه بدون سقف اروپا (فلورانس) باشد یا شهر عشاق(پاریس) یا حتی پایتخت موسیقی قاره سبز (وین) استفاده کنید که تجربه های شگفت انگیزی برای گردشگران به ارمغان می آورد.

توصیه دوم: هلند گردی با تریپ ادوایزری ها

هلند

بیش از ۵۵۰ میلیون توصیه برای سفر به نقاط مختلف کره زمین توسط بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر گردشگر در بزرگ ترین شبکه اجتماعی تخصصی گردشگران جهان (TRIPADVISOR) ارائه شده است که ۳ میلیون  مورد ان به معرفی هلند و ظرفیت های گردشگری این کشور اختصاص دارد. به این آدرس مراجعه کرده و در جریان توصیه های این سایت برای استفاده از رستوران ها، مکان های گردشگری، اقامتگاه های لوکس و معمولی و هر چه برای سفر به هلند نیاز دارید، قرار بگیرید. البته رایگان و به زبان انگلیسی!

توصیه سوم: هلند گردی با اینترنیشن و کوچ سرفینگ

هلند

اگر قصد دارید در سفر به هلند، با EXPAT  ها و همچنین دیگر گردشگران خارجی در این کشور آشنا شده و در جمع های دوستانه و رویدادهای فرهنگی و هنری و ورزشی رایگان در کپنهاگ و بسیاری از شهرهای این کشور شرکت کنید، رویداد گردی با Internations.org را فراموش نکنید! حتما تجربه های جذابی در انتظار شما خواهد بود.

اگر قصد سفر  شما به هلند اقامت یک شبه یا چند روزه هست، هزاران میزبان مهمان نواز (FREE HOSTS) در هلند منتظر شما هستند تا این فرصت اقامت رایگان را در صورت علاقه خود، برای شما فراهم کنند. از خدمات رایگان سایت کوچ سرفینگ استفاده کنید.

توصیه چهارم: از Hotels تا Booking

هلند

برای سفر به هلند و همچنین برای زمانی که سفارت از شما درخواست میکنند تا ووچر هتل ارائه کنید، میتوانید از سایت های رزرواسیون معتبر آنلاین مثل بوکینگ و هتلز و اکسپدیا استفاده کنید و ووچر رایگان (FREE CANCELATION RESERVATION) دریافت نمایید. اگر کارت اعتباری مجازی بین المللی دارید، میتوانید خرید بکنید و بعضا این سایت ها، خدمات پر تخفیفی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. اگر قصد استفاده از خدمات این سایت ها را دارید و با سوالی روبرو شدید، از کارشناسان سفارت هلند در تهران استعلام کنید.

توصیه پنجم: از رایان ایر یا ایر بی ان بی

هلند

مسافران هلند در چند سال اخیر، از ۲ سایت زیاد استفاده میکنند. یکی سایت شرکت هواپیمایی ریان ایر که خدمات ارزان حمل و نقل هوایی را داخل اروپا از شهرهای مختلف آلمان در اختیار گردشگران قرار می دهد و قیمت ها شگفت انگیز است!

دیگری  سایت AIRBNB  که هزاران فرصت اقامتی ارزان تا لوکس را در شهرهای مختلف این کشور در اختیار گردشگران هلند گرد گذاشته تا زندگی در خانه های اجاره ای شهروندان آلمان را تجربه کنند.

برای استفاده از خدمات این دو سایت نیز مشاوران ما اماده ارائه مشاوره لازم به گردشگران و مخاطبان سایت هستند.

سفارت هلند کجاست؟

سفارت هلند در تهران،  در خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی شماره ۶۰ قرار دارد که در نقشه زیر قابل مشاهده خواهد بود.

آدرس سفارت هلند

چگونه به سفارت هلند برویم؟

برای رفت به سفارت هلند میتوانید از سمت اتوبان صدر به سمت دیباجی شمالی بروید یا وارد خیابان شریعتی شده  و از سمت خیابان دولت  (شهید کلاهدوز) وارد دیباجی شمالی شوید.

  • تلفن سفارت هلند: ۲۳۶۶۰۰۰۰
  • فکس سفارت هلند: ۲۳۶۶۰۱۹۰
  • ایمیل سفارت هلند: teh-app@minbuza.nl
  • سایت سفارت هلند: برای اطلاعات بیشتر به این درگاه بروید.
  • خدمات ویزا: یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۶ و ۵ شنبه ۹ تا ۱۳

چگونه از سفارت هلند وقت بگیریم؟

دریافت وقت از سفارت هلند در تهران، همچون سفارت دانمارک و سفارت فرانسه در تهران، از طریق کارگزاری رسمی سفارت انجام می شود که در مرکز خرید پالادیم در خیابان زعفرانیه قرار دارد. برای کسب اطلات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید. اگر برای دریافت وقت سفارت هلند در تهران از طریق کارگزاری رسمی با مشکل مواجه شدید،‌توصیه میکنیم که سوالات خود را به زبان انگلیسی به این نشانی: appt.netherlands@vfshelpline.com ارسال کنید.

پس از دریافت وقت و ارائه مدارک  در زمان مقرر، میتوانید بر اساس فایل نامبر و شماره گذرنامه خود از طریق این بخش، نسبت به بررسی درخواست روادید خود اقدام کنید. جزییات بیشتر را در قسمت AFTER SUBMISSION  بدست آورید.

چه مدارکی برای دریافت روادید گردشگری هلند نیاز است؟

روادید گردشگری هلند TYPE C تا ۹۰ روز امکان صادر شدن دارد و شما میتوانید در مدت زمان روادید خود، در مرزهای شنگن تردد کنید. مدارک زیر را با ترجمه رسمی انگلیسی تهیه کنید:

  • تکمیل فرم درخواست روادید گردشگری هلند یا استفاده از این فرم
  • بررسی چک لیست مدارک مورد نیاز روادید گردشگری هلند
  • اصل گذرنامه با ۶ ماه اعتبار و حداقل ۲ صفحه خالی
  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید تمام رخ شش در چهار
  • اصل و ترجمه رسمی کلیه صفحات شناسنامه
  • رونوشت روادید قبلی شنگن و غیره
  • بیمه نامه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت
  • تاییدیه رزرواسیون در مدت اقامت در هلند (RESERVATION CONFIRMATION)
  • اسناد مثبته بانکی (گواهی گردش حساب ۳ ماه اخیر و موجودی روز به یورو)
  • کارگران (کارمندان) گواهی مرخصی، سابقه بیمه تامین اجتماعی و فیش حقوق ارائه کنند.
  • کارفرمایان(هیات مدیره و مدیران شرکت ها و صنوف) اساسنامه و شرکت نامه ارائه کنند.
  • صاحبان مشاغل آزاد، کارت و سند فعالیت از صنف و سابقه بیمه ارائه کنند.
  • دانشجویان و دانش آموزان، گواهی اشتغال به تحصیل ارائه کنند.
  • پزشکان، پروامه مطلب و پروانه دائم پزشکی و کارت نظام پزشکی ترجمه کنند.
  • وکلا، پروانه وکالت ترجمه کنند
  • بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی است.
  • سند ملکی برای اثبات بازگشت به کشور پس از اتمام زمان روادید گردشگری هلند (در صورت وجود)

سوالات متداول

  • آیا با دریافت رواید شنگن از سفارت هلند در تهران میتوان کاملا در کشوری غیر از هلند اقامت کرد؟

بله. در طول زمان روادید شنگن، میتوان بین مرزهای شنگن تردد کنید.

  • آیا برای انجام امور کنسولی میتوان از طریق وکالت اقدام کرد؟

خیر. برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری و عکسبرداری هر فرد متقاضی دریافت روادید شنگن بایستی حضوری به کارگزاری رسمی سفارت هلند مراجعه کنید.

  • مدت زمان بررسی مدارک جهت دریاف روادید گردشگری هلند چقدر است؟

مدت زمان رسمی بررسی مدارک شما از زمان تحویل، ۱۵ روز است و ممکن است به دلایلی این زمان افزایش یابد.

  • آیا امکان دریافت گذرنامه در زمان بررسی مدارک (PROCESSING TIME) وجود دارد؟

خیر.

  • حداقل چه مدت قبل از سفر می بایست نسبت به اخذ روادید هلند اقدام کرد؟

اقدام شما باید در فاصله ۹۰ روز به سفر برنامه ریزی شده صورت بگیرد.

  • انواع دریافت روادید کوتاه مدت هلند چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

  • چگونه شانس دریافت روادید گردشگری هلند را افزایش دهیم؟

مدارک مورد نیاز با ترجمه رسمی در زمان مقرر به سفارت ارائه کنید و برای بازگشت به وطن، دلایل مستند و مستدل قانع کننده که سفارت را به بازگشت شما به ایران پس از اتمام زمان روادید توجیه کند ضمیمه مدارک کنید. این اسناد میتواند سند ملکی یا زمین یا برگه های سپرده بانکی و سهام (صادره از سازمان بورس تهران) و امثالهم باشد.

  • آیا با روادید گردشگری هلند، امکان تحصیل و کار در این کشور فراهم می شود؟

خیر. برای دریافت روادید تحصیلی و تجاری هلند، می بایست از تهران اقدام کرده و فرآیند مربوطه را به صورت مجزا با روادید گردشگری طی کنید. کارشناسان ما شما را در این زمینه یاری می کنند.

  • چگونه با فرصت های تحصیلی هلند آشنا شوم؟

برای اگاهی از کلیات تحصیل در هلند و آشنایی با دانشگاهها و مراکز اموزشی این کشور به این درگاه رجوع کنید. با این حال، برای کسب اطلاعات درباره فرصت های تحصیلی و بورس رشته های مختلف، به این قسمت بروید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود