گرد و خاک رشید پور و عوامل فیلم «لاتاری» در اینستاگرام

حاشیه های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

گرد و خاک رشید پور و عوامل فیلم «لاتاری» در اینستاگرام

رضا رشید پور، بار دیگر در کانون انتقادات بخشی از جامعه سینمایی کشور قرار گرفت. در قسمت اول سلسله گزارش های سرویس هنری روزیاتو درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که با اظهارات جنجالی اکبر عبدی در مراسم افتتاحیه ۱۲ بهمن آغاز شد، به این موضوع اشاره کردیم که در این دوره، ۲۵ فیلم به بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) راه یافته و در چند روز اخیر، نمایش فیلم لاتاری، به کارگردانی محمد حسین مهدویان جوان که سابقه ساخت فیلم هایی چون ماجرای نیمروز را در کارنامه دارد، واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته است.

انتقاد تند هادی حجازی فر به رضا رشیدپور، مجری برنامه تلویزیونی هفت شبکه سوم سیما که در شامگاه دوشنبه، از فیلم لاتاری انتقاد کرد

شب گذشته، رضا رشیدپور، مجری برنامه هفت شبکه سوم سیما که به طور اختصاصی، ویژه برنامه ای برای بررسی متن و حاشیه جشنواره امسال روی آنتن می برد، صحبت های متفاوتی را با کارگردان این فیلم مطرح کرد که امروز با واکنش تند عوامل فیلم مواجه شد. این فیلم درباره قاچاق دختران ایرانی به شهر دوبی امارات متحده عربی است که گویا استقبال خوبی از سوی تماشاگران به همراه داشته است.

در پی افزایش انتقادات عوامل فیلم لاتاری به رضا رشیدپور در فضای مجازی مانند تویتر و اینستاگرام، ساعاتی پیش، رشید پور در صفحه اینستاگرامش که این روز ها به مرز ۶۰۰ هزار فالور نزدیک شده است، به این انتقادات پاسخ داد که در عکس زیر مشاهده میکنید.

پاسخ اینستاگرامی رضا رشید پور به انتقادات عوامل فیلم لاتاری

رشید پور نوشت:

آقای هادی حجازی فر عزیز را هرگز ملاقات نکرده ام و افتخار دوستی نداشته ام . اما بازی های متفاوت و زیبای ایشان را تحسین کرده ام . حتی در همین برنامه دیشب. حالا ایشان من را ابله، در قهقرا ، بی سواد و پرت خطاب کرده و از جناب مهدویان پرسیده که چرا با پشت دست به دهان من نکوبیده است!

یک – جناب حجازی فر گرامی، این چند کلمه شما را هرگز به دل نخواهم گرفت چون جنابعالی را برخاسته از متانت و اصالت تئاتر می دانم و کسی که چند روزی را در کنار بزرگان هنر نفس کشیده باشد محترم می شمارم حتی اگر به من فحش داده باشد.

دو – اتفاقا تمام حرف دیشب من همین بود که اگر دیگران را به کوبیدن دهان یکدیگر دعوت کنیم چه اتفاقی در جامعه خواهد افتاد .

سه – وقتی تمام داستان یک فیلم پرهیاهو از چند کلمه فراتر نمی رود و با چند اشاره کوتاه به گمان دوستان لو می رود ، به جای فحش دادن به من باید دنبال منشا این اشکال رفت.

چهار– البته برنامه دیشب در دقایقی به قهقرا رفت ، نه زمانی که فیلم را نقد می کردیم . بلکه زمانی که فردوسی بزرگ که فخر فرهنگ پارسی ست در مقابل میلیون ها بیننده فرهیخته ، فاشیست خطاب شد و شاهنامه اش را خرج شاهکار لاتاری کردند .

پنج – درشتی ز کس نشنود نرم گوی/ سخن تا توانی به آزرم گو

حاشیه های جشنواره سی و ششم تا روز سه شنبه

افزایش تبلیغات محیطی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بزرگراه های تهران
نسخه جدید نشریه اختصاصی روزانه جشنواره فیلم فجر (فجر نامه)
? گزارش تصویری نشست پرسش و پاسخ فیلم «به‌وقت شام»
ژست های ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «به وقت شام» در پردیس ملت
معرفی مردمی فیلم «چهارراه استانبول» در کورش
حضور گسترده علاقمندان سینما در نشست های خبری فیلم های اکران شده بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره سی و ششم فیلم فجر در پردیس ملت تهران

برای مشاهده متن و حاشیه اتفاقاتی که در جشنواره سی و ششم رخ میدهد، هر  روز با سلسله گزارش های تصویری سرویس هنری روزیاتو همراه باشید.

نظر شما درباره انتقادات گسترده به اظهارت رضا رشیدپور در برنامه هفت درباره فیلم لاتاری چیست؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • اشتا بهمن ۱۷, ۱۳۹۶

    باید تاسف خورد به حال کارگردانی ایران ستیز چون مهدویان ! که هیچ از ادبیات و فردوسی نمی داند و فقط از چند تندرو و توده ای سابق شنیده و امده تکرار کرده! فردی که خود رانتی کارگردان شده و رانتی و سفارشی فیلمسازی می کند انتظاری نمی شود داشت! ایشان نظر استاد بیضایی را ببیند در باب فردوسی و حتی تمجید کسانی چون جناب فراستی و…