حاشیه های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر [قسمت سوم]

جزییات کنفرانس خبری «به وقت شام» و «مغزهای کوچک زنگ زده»

حاشیه های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر [قسمت سوم]

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر که شامگاه ۱۲ بهمن با اظهارات جنجالی اکبر عبدی در مراسم افتتاحیه آغاز شده بود، روزهای داغی را سپری میکند و بزرگراه نیایش تهران را تبدیل به پاتوق فعالان سینمای کشور کرده که از صبح تا شام میزبان اهالی هنر، عوامل فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سینما ایران (بخش مسابقه) و خبرنگاران رسانه های گروهی و دیجیتالی است.

رضا رشیدپور که از روز اول جشنواره در برنامه هفت که هر شب به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما راس ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود، با دعوت از عوامل فیلم ها تلاش میکند تا مردم را با متن و حاشیه جشنواره سی و ششم بیشتر آشنا کند. اما برنامه هایش حاشیه هایی بعضا پر رنگ تر از متن پیدا می کند و انتقادات گسترده اینستاگرامی به ایشان را به ارمغان می آورد.

به هر حال، انتقادات گسترده عوامل فیلم لاتاری به اظهارات رضا رشید پور در این برنامه همچنان ادامه دارد. اما در کنفرانس های خبری که روز گذشته در جشنواره برگزار شد نیز، شاهد درگیری های لفظی بین برخی از عوامل سینما با خبرنگاران بودیم که جر و بحث شدید هومن سیدی در کنفرانس خبری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده، نمونه ای از آن است که در ویدیوی زیر تماشا می کنید.

علاوه بر هومن سیدی، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که در ژانر دفاع مقدس فعال است، امسال نیز با فیلم به وقت شام، در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در کنفرانس خبری این فیلم، صحبت های جالبی درباره داعش، سردار سلیمانی و وضعیت سینمای ایران زد که در ویدیو زیر می توان مشاهده کرد.

اگر میخواهید حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر را با زبان طنز مشاهده کنید، زینب موسوی شما را با روایتی شنیدنی از جشنواره امسال همراهی میکند.

جشنواره
تصویری از حضور عوامل فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در پردیس ملت پیش از آغاز اکران فیلم برای اهالی رسانه در شامگاه سه شنبه
⭕️ استقبال مردم از اکران «اتاق تاریک» در پردیس چارسو خیابان جمهوری تهران که در شامگاه سه شنبه در برنامه هفت شبکه ۳ سیما توسط رشید پور و عوامل فیلم مورد تحلیل قرار گرفت که به یکی از تابوهای فرهنگی یعنی تجاوز به کودکان اشاره دارد
جشنواره فجر
تصویری از نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در پردیس ملت تهران که کاخ جشنواره امسال در انجا قرار دارد
علی نصیریان
حضور عوامل فیلم «امپراطور جهنم» در پردیس ملت پیش از آغاز اکران فیلم برای اهالی رسانه که با حضور استاد علی نصیریان همراه شده و سال گذشته در بخش سودای سیمرغ سینمای ایران پذیرفته نشد
گزارش تصویری نشست پرسش و پاسخ «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با حضور هومن سیدی که با ناراحتی ایشان همراه شد و جلسه را ترک کرد
تصویری از عوامل فیلم «کامیون» در مگامال | فیلمی قصه‌گو برای مردم
رضا عطاران
تصویری از سلفی های شرکت کنندگان در جشنواره فیلم فجر با رضا عطاران که امسال در نقش یک ساواکی در جشنواره حاضر شده است
سانس فوق العاده ۱ نصف شب برای فیلم چهار راه استانبول در سینماهایی که بعضا دستگاه کارت خوان ندارند!

حاشیه های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را هر روز در سرویس هنری روزیاتو دنبال کنید.

به نظر شما چرا سطح انتقاد پذیری جامعه سینمایی کشور کاهش یافته است؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود