۵ پیشنهاد سفر خارجی در تعطیلات نوروز که وقت کافی برای گردش دارید

۵ پیشنهاد سفر خارجی در تعطیلات نوروز که وقت کافی برای گردش دارید

با نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز اغلب مردم بدنبال برنامه‌ریزی برای سفرهای داخلی یا خارجی هستند و بعضا دوست دارند به مکان‌هایی مسافرت کنند که تاکنون نرفته‌اند و با فرهنگ مردمانشان آشنا نیستند.

از این‌رو، ما در ادامه این مطلب ۵ مقصد متنوع و جذاب را برایتان انتخاب کرده‌ایم که هر کدام جاذبه‌های گوناگونی دارند و می‌توانید در کنار ظرفیت‌های فرهنگی و باستانی از طبیعت زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم مردمانشان دیدن کرده و مسایل تازه‌ای بیاموزید.

جیپور – هندوستان

سفر خارجی در تعطیلات نوروز
JAIPUR, INDIA

جیپور که به «شهر صورتی» نیز شهرت دارد، پایتخت استان راجستان در شمال غربی کشور هند است و از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز گردشگری این کشور آسیایی بشمار می‌رود. به محض قدم گذاشتن در این شهر، فضای تاریخی و دژها، قلعه‌ها، ساختمان‌های صورتی و کاخ‌ها نظرتان را جلب خواهد کرد.

بهترین زمان برای بازدید از این شهر زمستان و اوایل بهار است زیرا هوا هنوز خیلی گرم نشده و آب‌وهوای معتدلی دارد و برای کالسکه‌سواری در سطح شهر مناسب است.

کاخ شهر، قلعه آمیر، هاوا محل، جانتار مانتار و مرکز رصد خانه نجومی قرن ۱۸ میلادی، قلعه ناهارگاه که بعد از اینکه شاهزاده ناهار در شمال جیپور قرار داشت نامگذاری شده است و محل امن قلعه پیروزی که در قرن هجدهم احداث گردیده است از جمله دیدنی‌های تاریخی این شهر صورتی بشمار می‌روند.

شهر جیپور همچنین به عنوان یکی از مرکز صنایع سنتی و مدرن و بزرگترین صادر کننده طلا،‌ الماس و سنگ‌های قیمتی در آسیا و تنها شهر دنیا برای پرداخت و تراش الماس آبی نیز شناخته می‌شود. در این شهر زیبای هندی می‌توانید روی تپه ها طاووس‌ها و میمون‌هایی را تماشا کنید که آزادانه در حال گشت و گذار هستند.

پارک‌های ملی بنف و جسپر – کانادا

سفر خارجی در تعطیلات نوروز
BANFF AND JASPER NATIONAL PARKS, CANADA

کوهستان‌های سنگی، یخچال‌های طبیعی، دشت‌های یخی، جنگل‌های مخروطی، رودخانه و دریاچه‌های سبزرنگ و طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری و گیاهی از جمله مواردی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به پارک‌های ملی بنف و جسپر در کشور کانادا می‌کشانند. از جمله حیواناتی که در این مناطق زندگی می‌کنند، می‌توان به خرس‌، گوزن شمالی (موس)، کاری‌بو (گوزن آمریکای شمالی) و … اشاره کرد.

پارک ملی بَنف، قدیمی‌ترین پارک ملی در کشور کانادا است و در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است. بنف به عنوان یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی جهان شناخته می‌شود.

پارک ملی جاسپر نیز بزرگ‌ترین پارک ملی در رشته‌کوه راکی در کاناداست و بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این پارک در ایالت آلبرتا، شمال پارک ملی بنف قرار گرفته است و شامل چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها، آبشارها و کوه‌های متعدد و همچنین یخچال‌های طبیعی از منطقه یخی کلمبیاست.

هر دو پارک ملی مورد بحث در نزدیکی شهرهایی به‌همین نام قرار دارند. به این مفهوم که شما هرگز از هتل و رستوران دور نخواهید ماند.

کیپ‌تاون – آفریقای جنوبی

سفر خارجی در تعطیلات نوروز
CAPE TOWN, SOUTH AFRICA

آفریقای جنوبی آب‌وهوای گرم و خشکی دارد، به همین خاطر شاید بهترین زمان برای سفر به این نقطه از جهان فصل زمستان باشد که در آفریقا حکم نیمه تابستان را خواهد داشت. اما روزهای اولیه بهار نیز همچنان هوای قابل تحملی دارد و می‌توانید در طول روز در سطح شهر زیبای کیپ‌تاون قدم زده و از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهر دیدن کنید.

پیاده‌روی در دامنه کوه‌ها، دوچرخه‌سواری در پارک ملی تِیبل مانتِین، گشت‌وگذار در باغ گیاه‌شناسی کریستنبوش و باغ‌های کمپانی از جمله تفریحات موجود در کیپ‌تاون هستند. همچنین می‌توانید در آب‌های فیروزه‌ای شنا یا موج‌سواری کنید و از دیگر تفریحات ساحلی شهر لذت ببرید.

کیپ‌تاون پس از ژوهانسبورگ دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و محبوبترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است. این شهر سالانه ۱.۵ میلیون گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

این شهر محل استقرار ساختمان زیبای پارلمان آفریقای جنوبی است و اسکله های شلوغ ویکتوریا و آلبرت، سواحل زیبا، باغات گل و گیاه، پنگوئن های سواحل بولدرز در مجاورت شهر سیمون، قصر گود هوپ که مربوط به قرن ۱۷ است، آکواریوم «دو اقیانوس» در امتداد جاده لنگرگاه، شنا در مخزن کوسه ها، جزیره روبن در نزدیکی خلیج تیبِل که امروزه جزو میراث جهانی ثبت شده است، افلاک نما و کلیسای بسیار مشهور Groote Kerk از مشهورترین جاذبه‌ها و تفریحات این شهر آفریقایی بشمار می‌روند.

سن میگل د آلنده – مکزیک

سفر خارجی در تعطیلات نوروز
SAN MIGUEL DE ALLENDE, MEXICO

خیابان‌های سنگفرش شده، نورهای طلایی و ساختمان‌های رنگارنگ که با نقاشی های زیبای هنرمندان از سراسر جهان مزین شده‌اند، سال‌هاست که گردشگران بسیاری را به این شهر در کشور مکزیک می‌کشانند.

غذاهای متنوع و خوش‌طعم، خانه‌های رنگی، فروشگاه‌های بسیار و دستفروش‌ها باعث شده اند تا سن میگول د آلنده جاذبه جادویی زیادی داشته باشد. البته همین مساله موجب شده تا ازدحام جمعیت زیاد باشد و گاهی گشت زدن در خیابان ها برای مسافران چندان راحت نباشد. اما چندین هفته بعد از تعطیلات سال نوی میلادی و در روزهای اول بهار که از تعداد گردشگران خارجی کم می‌شود و هوا همچنان معتدل است، شاید بهترین زمان برای سفر به این شهر بشمار بیاید.

میامی – فلوریدا

سفر خارجی در تعطیلات نوروز
MIAMI, FLORIDA

در زمستان و روزهای اولیه بهار، میزان رطوبت و شرجی بودن هوا در میامی هنوز کم است و می‌توانید از ظرفیت‌های گردشگری این شهر دیدن کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. قدم زدن در محله هنر Wynwood ، صرف شام در al fresco و لذت بردن از سواحل مخفی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در میامی انجام دهید. همچنین موزه‌ای بنام بستنی نیز در این شهر وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: huffingtonpost
دیجیاتو
بدون نظر

ورود